Pitäiskö vaan jostain repiä rahat Puuhamaahan?
Tänä kesänä huono rahatilanne, mutta toisaalta viimeinen mahdollisuus mennä johonkin tällä kokoonpanolla (vanhemmat, 7v ja 2x3v), ensi kesänä meitä on yksi enemmän ja vielä tiukempi tilanne. Kesän muut suunnitelmat on käynti mummolassa ja sieltä sukulaisen häihin, muutamia päiviä mökillä ja minun ja esikoisen matka kauemmas tuttavaperheen luo pariksi päiväksi.
Muksut olisivat kovasti innoissaan Puuhamaasta, varsinkin esikoinen, joka tykkää sekä vesijutuista että muista vekottimista. Lisäksi tuo olisi sellaisen matkan päässä (130km), että voisi käydä päiväseltään. Pääsylipuille tulisi kyllä hintaa melkein satanen ja ruuat päälle. Panostaisitko tähän vai jättäisitkö suosiolla menemättä?
Kommentit (23)
siellä on paljon hyviä eväiden syöntipaikkoja. Autolla saa käydä vapaasti päivän mittaan, joten kaikkea ei tarvitse kantaa koko ajan mukana.
Säästää voi esim. ruokakuluissa tekemällä eväät mukaan (jos kerran kyseessä päiväreissu). Noiden paikkojen hinnat kun sattuvat olemaan pilvissä, joten pienellä vaivannäöllä saattaa säästää jokusen kympin. Näin me olemme tehneet aina kun olemme menneet esim. Särkänniemeen. En ole käynyt Puuhamaassa mutta olettaisin, että siellä on säilytyslokerot, jonne laittaa tavarat siksi aikaa kun pidätte hauskaa =)
Pillimehuja kasoittain, makkaraa grillattavaksi, leipää, keksejä... vain jätskit ostatte sieltä. Tolla säästätte monta kymmentä euroa ja on silti aivan yhtä mukavaa!
Menkää vaan, jos suinkin sen rahan saat kootuksi!
touko-kesä-heinä, ja sitten heinäkuun lopulla on rahat koossa Puuhamaahan. Mutta menkää lämpimänä päivänä, vesipuisto-osuus on parasta, eikä siellä tarkene viileällä.
Sen mukana tuli hiljattain joku kesälehti ja sen mukana oli alennuskuponki Puuhamaahan, muistaakseni 2 kolmen hinnalla.
Puuhamaahan voi ottaa eväät mukaan, siellä on hyvä grillikatokset, paljon paikkoja grillata ja syödä eväitä.
Ja hei: jos taloudellisesti on liian hankalaa mennä Puuhamaahan, voihan mennä ihan ilmaiseksi uimarannalle tai tehdä muuta kivaa. Älä ota tästä stressiä!
mutta piti olla talous paremmin kunnossa. Minulla on kuitenkin ollut vähemmän töitä ja tuloja kuin mitä "piti olla". Laiton kevättalvella "ylimääräiset" sitten lainanmaksuun. Harmittaa tietty nyt.
ap.
minäkin olen yrittänyt katsella mahdollista reissua sinne, mutta en pääse Puuhamaan sivuille!
älä sitä harmittele. Kyllä se kesä tulee ilman Puuhamaatakin, jos rahat ei siihen riitä. Isolle perheelle nuo paikat on kalliita!
En tiennytkään, että siellä voi grillata. Otetaan siis makkarat ym. eväät mukaan. Toivottavasti osuu hyviä säitä heinäkuun alkupuolelle, että minä pystyn raskausmahani kanssa vielä jalkautumaan. Ihan loppukesään ei voi odotella. Ja jogurttipakkauksista olen kerännyt 2e -alennuskuponkeja (Hesaria ei tule). Niiden kanssa hinta on 92,50e meidän perheeltä.
minäkin olen yrittänyt katsella mahdollista reissua sinne, mutta en pääse Puuhamaan sivuille!
Minäkin yritin eilen. Jostain hotellipaketeista oli tietoa muualla. Ihan edullinen, n.150e 2aik+2lasta hotelli+pääsymaksut, Riihimäellä. Yksittäinen sisäänpääsy on 20,5e.
ap.
sisään kaikilta yhtä paljon? Osaako ap (tai joku muu) sanoa, paljonko se on? Maksaako ihan pieni vauvakin?
-se, joka myös suunnittelee reissua Puuhamaahan
Ei noi pienet siitä vielä perusta! Eli kaksistaan vaikka isän kanssa reissuun, tai kummin tai mummin?
Säästätte huikeasti sisäänpääsymaksuissa.
tyhmä ja pieni vinkki!!
noista 3v ei varmaan tartte maksaa!! maksu tapahtuu autossa istuen, lippuluukulta ei ruveta kurkkiin onko lapsi 2 vai 3!! (ja nyt tietty rupee, kun tän tänne kirjotin!!)
ja riippuu tietty mistä meinaatte matkata, mutta hotelliyökin ehkä vois unohtaa! puisto menee 19.00 kiinni, joten sen jälkeen vielä viittii ajaakin kotiin, kun ei edes ole vauvaa matkassa :)
puuhamaan nettisivut on aina näin keväälllä kii, en tiä miks..mut muistaakseni puisto avataan viikon päästä, eli varmaan sit toimii!!
ja ehdottamasti grillipaikat otatte käyttöön! autolla saa käydä ihan koska tahansa, eli kaikki tavarat vaan mukaan , mitä tarvitsette!!
se on hyvä paikka!! jopa noille 3v!!!
että ottaa eväät mukaan, siinä todella säästää useita kymmeniä euroja! Olemme kahtena kesänä siellä käyneet ja ruuat ei edes ole kovin hyviä..siellä sellainen puffet/seisovapöytä ja todella mauttomia valmisruuan makuisia mössöjä!
Puuhamaassa on hyviä ne grillauspaikat sekä kivaa nurmialuetta missä voi välillä istuskella, juoda mehua ja syödä keksejä! :)
tyhmä ja pieni vinkki!! noista 3v ei varmaan tartte maksaa!! maksu tapahtuu autossa istuen, lippuluukulta ei ruveta kurkkiin onko lapsi 2 vai 3!! (ja nyt tietty rupee, kun tän tänne kirjotin!!) ja riippuu tietty mistä meinaatte matkata, mutta hotelliyökin ehkä vois unohtaa! puisto menee 19.00 kiinni, joten sen jälkeen vielä viittii ajaakin kotiin, kun ei edes ole vauvaa matkassa :) puuhamaan nettisivut on aina näin keväälllä kii, en tiä miks..mut muistaakseni puisto avataan viikon päästä, eli varmaan sit toimii!! ja ehdottamasti grillipaikat otatte käyttöön! autolla saa käydä ihan koska tahansa, eli kaikki tavarat vaan mukaan , mitä tarvitsette!! se on hyvä paikka!! jopa noille 3v!!!
-ei ap, mutta se toinen reissun suunnittelija :)
Asiaa hieman sivuten, millainen paikka Puuhamaa on? Siis ajatellen 4v lasta. En ole koskaan käynyt siellä mutta into olisi kova. Kaikki ovat tosin sanoneet, ettei noin pienen kanssa kannata lähteä, minkä takia olen empinyt tuon reissun laittamista kesälomasuunnitelmiin.
Kannattaa mennä. Polkuveneissä ja sähköveneissä voi olla yhdessä vanhemman kanssa. Meillä jo 3v. on ihan innoissaan viettänyt siellä koko päivän.
Ideana on itse tehdä, polkea, soutaa, läträtä, kiipeillä, uida eli huvipuistovempaimia ei niinkään ole. Grillipaikka on kiva ja trampoliineja yms löytyy vaikka kuinka paljon.
repiä siihen rahat.