Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat, n. rv 10-12, tuntuuko teidän kohtu jo isolta käteen?

Vierailija
26.05.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vielä tosi alhaalla ja pienehkö. Riippuu kyllä ruumiinrakenteesta, että miten se kohtu sieltä tuntuu. Yleisimmin tuossa vaiheessa on ihan vain turvotusta.

Vierailija
2/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan omasta kokemuksesta vastasin. Jos ei kelpaa, niin ei sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdun isonakin pallona jo näillä viikoilla. Nyt ei tunnu niin isona ja mietin muistanko vain väärin vai onko syytä panikointiin! ;)

-ap-

Vierailija
4/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo viikko 14 ja vieläkään sitä ei tunne tai huomaa. Olen myös pitkä ja hoikka (170/49).

Vierailija
5/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukan paikkakin voi estää tuntemasta kohtua eri lailla kuin edellisessä raskaudessa. :) Elä nyt turhaan panikoi.

Vierailija
6/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kohtu on vielä hyvin pieni ja alhaalla. Ihan alkuun kohtu työntää sun mahamakkaras ja muun ylimääräisen massan siihen eteen. Eikös kohtu itsessään ala ylettyä navan korkeudella vasta jossain puolessa välin vai miten se nyt meni? Kaikki muu siinä päällä on sitä omaa ihraa itteään. ;)

Vierailija
7/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja nyt reilu 13. Alavatsassa on ihan pallo, jota on ollut jo tovin vaikea peitellä. Olen tosi hoikka ja esikoisesta oli ihan sama juttu, että vatsa pullahti näkyviin tosi aikaisin.

Vierailija
8/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan tunnu vielä noilla viikoilla. kohdunpohjankorkeuttakaan ei mitata vielä tuossa vaiheessa - juuri siksi.

Vierailija
9/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka olet mitoiltasi 170/49, niin olet kyllä aika alipainoinen, hoikka on eri asia.

Vierailija
10/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä pullistuvasta mahasta vaan pienestä kohdusta alavatsalla. Tunnen sen siis nytkin käteen pienenä kumpuna, mutta muistelin sen olleen yleensä näillä viikoilla jo vähän pulleampi. Mutta ehkäpä näissä raskauksissa tosiaan on eroja...

Vierailija
11/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllähän turvotusta voi olla, muttei se KOHTU noilla viikoilla tunnu. Itse ekan kerran juuri ja juuri löysin kohdun yläreunan rv14, kun olin hoikka.

Kaksosista taas vähän eri asia. Niistä jouduin äitiyshousuihin siinä rv12.

Pullottaa siis voi, mutta ei se itse kohtu niin iso ole.

Vierailija
12/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka olet mitoiltasi 170/49, niin olet kyllä aika alipainoinen, hoikka on eri asia.

Olen jo 15 vuotta ollut tämän kokoinen. Ainoastaan raskausaikana tuli 8 kg lisää. Syön paljon, liikun paljon. Lihaskuntoni ja terveyteni on hyvä.

Vierailija
13/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen sinua hiukan lyhyempi ja painoa kilo tai pari vähemmän, niin johan jouduin neuvolassa puhutteluun, syönkö tarpeeksi ym. Silti alipaino on mielestäni eri asia kuin olla hoikka.

Vierailija
14/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on iso, sanoi kätilö. Luultiin että olen jo pidemmällä. Vatsa näkyy myös jo. Norm. painoinen olen.

Vierailija
15/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa turpoaa iltaa kohden, päivällä melkoisen litteä. Aikaisemmissa raskauksissa vasta rv 19 on näkynyt ja tuntunut pallo alavatsassa.

Vierailija
16/19 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika outo tilanne sain 11.8 keskenmenon ja tulin uudelleen heti raskaaksi ilman kuukautisia siinä välissä. Eilen oli neuvola ja siellä niitten oli pakko laskea edellisestä vuodosta (eli km:ästä) että olisi nyt 8+5 mutta sehän ei ole varmaa tietoa, oltais ultrattu km:än jälkee et oliko se oikeesti mut soittivat ä-polilta että tee testi ja sehän oli negatiivinen mutta 1,5 vk päästä ei menkkoja kuulunu tein testin ja se oli pulssa, nyt ihmeteltiin kohdun kokoa, ei löytyny dopplerilla sykkeitä (voi olla mun vahvan "vatsasykkeen" alla piilossa tai on vielä niin pieni ettei kuulu, mut kohtu vastaa pitempiä viikkoja, painelivat navanseudulta ja sain käsityksen et niillä kohin muka mentäis O.o ja kohtu on isompi vaikka en ois saanutkaan keskenmenoa ja olisin nyt viikoilla 13+ jotain? :D ultra aikaa odotellessa :>

Vierailija
17/19 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi jo varmaan rv 8 tuntua kohtu aivan häpyluun yläpuolella. Nyrkin kokoinen kivikova kohta, tuntui seistessä ja kävellessä kädellä ja täytti navan ja häpykummun välissä olleen kuopan ja rypyn. Ilman sitä rypyn pullistumista ulospäin tuskin olisin huomannut koko kohtua :D

Rv 10 kohtu on lukemani mukaan 20cm ja tuntuu täyttävän suoliluiden välin jo aika kokonaan. Navan kohdalla on vain läskiä ja turvotusta, vaikka näyttääkin jo isolta raskausmasulta ;) Mutta ilmeisesti kohtu työntää jo suolia (ja raskauskiloja...) ylemmäs, kun aiempien viikkojen hapoton maha yhtäkkiä alkoi närästää julmetusti. Pahoinvointi väheni samalla puoleen, ja pikkuisen sydän lyö dopplerissa vimmatusti, joten ollaan tyytyväisiä :)

Siis yksilöllistä toi mahan koko. Mulla se näkyy ja tuntuu jo ihan alavatsassa, navan kohdan pullotus on muuta. Mutta mulla on ollut koko alkuraskauden päivittäin kovia kohdun kasvukipuja ja paineen tunnetta, eli voi olla että mulla kohtu on isompi tai se on etsinyt tilaa tuosta edestä. Tiedä näitå :)

Vierailija
18/19 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa viikolla 10, ja kyllä on pömppövatsa jo. Tosin varmasti turvotusta, kiloja tullut noin 4 lisää. Aamuisin vatsa litteä, illalla isoimmillaan. Farkut eivät enää mene kiknni, käytän hiuslenkkiviritelmää jo toista viikkoa. 😄

Vierailija
19/19 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rv7 gynekologi tunnusteli vatsan päältä kohdun kokoa ja kirjoitti papereihin: 'kohtu suurentunut, vastaa viikkoja'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän