Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varastanut

Vierailija
26.05.2010 |

lastenvaunuja apuna käyttäen? Ihemttelin uutista Helsingin Uutisissa (26.5.) jossa mainittiin että äidit ja isät näpistelevät ruokaa lastenvaunujen avulla...Missä tilanteessa varastat lapsi mahdollisesti mukana?!?!?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut maksaa

Vierailija
2/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutaman kerran on käynyt niin että mulla on jäänyt sinne alakoriin jotain mitä en ole maksanut. Olen toki palannut maksamaan paitsi sen yhden kerran kun huomasin vasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan siis ns. moniongelmaiset perheet...

Vierailija
4/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikkiin yhteiskuntaluokkiin kuuluvilla mammoilla. Lähes pivittäin kopataan vaunuilijoita joilla on "unohtunut" vaunuihin tavaraa, joko sinne alakoriin tai ihan vaunuosaan. Usein esimerkiksi huulipunia, kynsilakkoja tms. "unohtuu" vaunuihin vauvan patjan alle tai jalkopäähän peiton alle.

Kaikki ilmoitamme poliisille näpistyksinä, selitykset eivät meitä kiinnosta koska meillä on käytössä myös perässä vedettäviä ostoskoreja jotka on tarkoitettu siiihen, että ostokset kerätään niihin, ei vanuihin tai omaan kassiin.

Vierailija
5/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tuli liukuportaat alas paljon meikkejä käsissään ja kysyi minulta minne nämä voi maksaa. Eli ihan hyvin oli päässyt "karkuun" ja tuskin vartijatkaan tuota olisivat huomanneet.

Vierailija
6/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran kotona rattaista sellaisen halvan lasten korusetin, tyttö 2v oli sen kaupassa ohimennen napannut rattaisiinsa ja sitten nukahtanut, enkä minä huomannut mitään :)

parin euron arvoista en alkanut kaukana olevaan kauppaan palauttamaan, yllätys olisi kyllä ollut aikamoinen jos se olisi minulle laskettu näpistykseksi!

Vierailija
7/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutaman kerran on käynyt niin että mulla on jäänyt sinne alakoriin jotain mitä en ole maksanut. Olen toki palannut maksamaan paitsi sen yhden kerran kun huomasin vasta kotona.

ja seuraavalla kerralla kun olen ostanut kyseisen tuotteet k.o kaupasta, olen sanonut että vetäise se viivakoodi toisen kerran, varastin viimeksi tämän tuotteen.

Vierailija
8/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka varastaa lapsen seurassa? osaako joku tällainen ihminen kertoa minulle sen? että minkä takia??

Vierailija
9/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ainakaan tulisi ikinä mieleen varastaa jotain kaupasta, vaikka vaunujen kanssa se ehkä "näppärästi" kävisikin. Ei ole rahasta pulaa, enkä kaipaa mitään hullunrohkeita kicksejä.. tuskin kovin moni hyvin toimeentuleva varastelee. Kaiken maailman wannabeet kylläkin, ja varmaan yrittävätkin näyttää varakkailta.

Kaupantätinä voin kertoa, että noita "unohduksia" sattuu ihan kaikkiin yhteiskuntaluokkiin kuuluvilla mammoilla. Lähes pivittäin kopataan vaunuilijoita joilla on "unohtunut" vaunuihin tavaraa, joko sinne alakoriin tai ihan vaunuosaan. Usein esimerkiksi huulipunia, kynsilakkoja tms. "unohtuu" vaunuihin vauvan patjan alle tai jalkopäähän peiton alle. Kaikki ilmoitamme poliisille näpistyksinä, selitykset eivät meitä kiinnosta koska meillä on käytössä myös perässä vedettäviä ostoskoreja jotka on tarkoitettu siiihen, että ostokset kerätään niihin, ei vanuihin tai omaan kassiin.

Vierailija
10/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palasin maksamaan ne kassalle

Vierailija
11/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole takaisin tuotetta vienyt, toisinaan taas kauppa perii liikaa joten menee 50-50.

Vierailija
12/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en sanonu kassalle, että mulla oli 5 maitopurkkia, ku yhden vaan olin nostanu hihnalle, mutta samantien sanoin, ja annoin purkin ja pyysin veloittamaan vielä 4 lisää. Meidän vaunut ja rattaat saa kyllä tulla ratsaamaan vaikka joka kauppareissulla. En anna lasten edes ottaa tavaroita hyllystä, jos ei olla niitä ostamassa.

Vierailija
13/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti "rikkaat2 ovat niin pihejä, etteivät viitsisi maksaa mistää mitään. Varastelevat vaan kasvattaakseen tilejään.

Vierailija
14/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juhannusaatonaatto ja olin tekemässä viimeisiä ostoksia ennen reissuun lähtöä. Ostokseni olivat korissa, lukuunottamatta isoa vaippapakettia, joka oli vaunujen alaosassa.

Maksoin korissa olevat ostokset, mutta ihan aidosti unohdin sen vaippapaketin. Olin pakannut ostokseni muovipussiin ja otin muutaman askeleen kassan jälkeen siirtyäkseni sivummalle tunkemaan ostoskassia vaunujen alaosaan (jolloin siis varmasti olisin huomannut sen vaippapaketin).

Mutta ennen kuin ehdin tehdä sitä, niin vartijat olivat kimpussani. Toinen nappasi ostoskassin kädestäni ja toinen käski hyvin tiukalla äänellä seuramaan "tuonne sivummalle". Olin äimän käkenä enkä tajunnut lainkaan mistä oli kyse. Olin edelleen autuaasti unohtanut sen vaippapaketin vaunujen alaosassa.

Minut vietiin jonnekin vartijakoppiin kuin suurenkin luokan kriminaali. Sitten käskettiin nostamaan vauva syliin ja siirtymään koppiin. Vaunut jäivät ulkopuolelle, enkä siis edelleenkään nähnyt (ja siten muistanut) vaippapakettia. Kukaan ei selittänyt msitä oli kyse.

Lopulta paikalle tuli poliisit, joiden kanssa asia saatiin ystävällisempään sävyyn selvitettyä.

En tietenkään kritisoi sitä, että minut pysäytettiin. Enkä oikeastaan sitäkään, että paikalle kutsuttiin poliisit. Mutta muuten tuo vartijoiden taholta tullut tyly kohtelu oli järkyttävää. Ymmärrän, että taatusti sattuu näitä "unohduksia", mutta miten voi olla ettei unohdustani tahdottu uskoa? Kyseessä oli kuitenkin iso paketti, jota ei millään muotoa ollut piilotettu tms.

Vierailija
15/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaan väkeen. Heissähän on juuri näitä tapauksia että tilillä on miljoona, ja sitten ei voida ostaa kokolihaa, vaan ostetaan makkaraa tarjouksesta..

Nuoremmissa varakkaissa ihmisissä vähemmän on niin tyhmiä, että esim. varantaisivat hyvin alkaneen uran varastelulla. Kleptomaaneja ehkä on joitakin, se on sairaus.

no eiköhän varastelijoita löydy joka yhteiskuntaluokasta Monesti "rikkaat2 ovat niin pihejä, etteivät viitsisi maksaa mistää mitään. Varastelevat vaan kasvattaakseen tilejään.

Vierailija
16/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin sinne perunapussin kun ei muualle (=vaunuissa roikotettava verkkokassi) enää mahtunut ja unohdin sinne :P. No, onneks ei ollut iso varkaus, n. 60 senttiä ja on tasaantunut mm. sillä että joskus kaupan pullonpalautjuttu ei ole antanut panttia kaikista tavallisista palautuspulloista.

Vierailija
17/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisella vetää perässä sellaista koria. Ei onnistu ainakaan minulta.

Kaikki ilmoitamme poliisille näpistyksinä, selitykset eivät meitä kiinnosta koska meillä on käytössä myös perässä vedettäviä ostoskoreja jotka on tarkoitettu siiihen, että ostokset kerätään niihin, ei vanuihin tai omaan kassiin.

Vierailija
18/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuterin. Laitoin sen vaunujen kuomun päälle, kun katselin muita tavaroita (kuomu työntäjään päin) ja unohdin sitten kokonaan. Kassalta lähteiessäni onneksi itse huomasin, joten tuli sitten maksetuksi.

Vierailija
19/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten pirun vaikea ohjailla yhdellä kädellä rattaita ja toisella vetää perässä sellaista koria. Ei onnistu ainakaan minulta.

Ei se, että "mä en osaa" ole mikään syy tunkea niitä tavaroita vaunuihin.