jos olisit rakentamassa taloa, niin
kumpi painaisi enemmän, talon pohja vai ulkonäkö. Meillä on tiukka valinta edessä kahdesta vaihtoehdosta, toisessa on vähän parempi pohja ja toisen ulkonäkö on parempi. Molempien pohja ja ulkonäkö siis kelpaisi, mutta valita pitää nyt toinen.
Kommentit (8)
mutta ihmettelen minäkin, miksi pitää valita. Onko pakko ostaa talopaketti?
Meillä on jo talo jota ollaan remppaamassa/laajentamassa ja suunniteltiin pohja toimivaksi. Ulkonäkö saatiin myös mieleiseksi toki kaupungin ohjeet vaikuttivat asiaan.
Vai teetkö taloa naapureillesi katseltavaksi?
Eli otatte sen kivemman talon, josta pidätte ulkonäöllisesti ja suunnittelette itse pohjan toimivaksi.
Tietenkään tämä ei onnistu näissä avaimetkäteen taloissa, mutta monella muulla talotoimittajalla kyllä esim. Plania.
kun itse rakentaa, on aina mahdollista suunnitella sellainen vaihtoehto, jossa on molemmat. toimiva pohja JA hyvä ulkonäkö. Näin me on tehty.
että olemme rakentamassa loma-asuntoa toiselle paikkakunnalle, ja tulossa olisi muuttovalmis.
Meillä ole mahdollisuutta etsiä jokaista tekijää erikseen ja käydä vahtimassa paikan päällä.
Oma talomme aikoinaan piirrettiin itse, jolloin saatiin just sellainen pohja ja ulkonäkö kuin haluttiin, eikä tarvinnut tehdä mitään kompromisseja...
Vai teetkö taloa naapureillesi katseltavaksi?
onhan se kiva, jos tulo mielettyy myös omaa silmää. Molemmissa pohja on siis sellainen, joka kelpaa.
oli järkevä pohja ja maastoon hyvin istuva malli, jota hieman justeerattiin - käännettiin se peilikuvakseen, jotta saatiin se istumaan ilmansuuntiin, jätettiin yhdet portaat pois ja muuta ihan pientä säätöä. Talo on nyt valmistumassa ja olemme todella tyytyväisiä.
Eli kannattaa tutkia vaihtoehdot huolella.
että olemme rakentamassa loma-asuntoa toiselle paikkakunnalle, ja tulossa olisi muuttovalmis.
Meillä ole mahdollisuutta etsiä jokaista tekijää erikseen ja käydä vahtimassa paikan päällä.Oma talomme aikoinaan piirrettiin itse, jolloin saatiin just sellainen pohja ja ulkonäkö kuin haluttiin, eikä tarvinnut tehdä mitään kompromisseja...
kun itse rakentaa, on aina mahdollista suunnitella sellainen vaihtoehto, jossa on molemmat. toimiva pohja JA hyvä ulkonäkö. Näin me on tehty.