Mun mielestä jos mies pettää, niin
silloin siinä naisessa, vaimossa, puolisossa on jotain vikaa.
Ei kai kukaan hyvää naista pettäisi?
Kommentit (29)
Ei pettäminen aina johdu naisesta eikä suhteestakaan, vaan on myös mieheen ja tilanteeseen liittyviä syitä. Erittäin yksinkertaistavaa väittää, että AINA olisi vain joku yksi tietty syy.
Lisäksi aika harva meistä tiedostaa omia motiivejaan kunnolla, saati sitten toisen. Syy, joka ensin tulee mieleen, ei välttämättä ole se todellinen syy. Ja syitä voi olla montakin.
Itse asiassa syiden etsiminen on aika turhaa, ei yleensä johda paljon mihinkään.
Hyville ihmisille ei satu ikinä mitään pahaa. Hahah! Vai oletko ottanut pettäjämiehen ja nyt haluat uskotella itsellesi, että hän ei petä sinua?
ja haluaa puolustella itseään?
Ei, todennäköisintä on että ap on se toinen nainen ja haluaa uskoa että suhde on oikeutettu, koska se petetty on varmaan syyllisempi kuin pettäjä. Mitäs ei ollut parempi vaimo, sai mitä ansaitsi!
pari viikkoa sitten erään miehen kanssa pettämisestä. Juteltiin juuri tuosta, että miksi ihmiset pettävät. Mies oli sitä mieltä, että omassa puolisossa ei tarvitse olla mitään vikaa, vaikka pettäisi. Sanoi että osa hänen ystävistään ei petä vaikka millainen herkku tulisi vastaan, ja taas osa panee kaikkea mikä liikkuu, vaikka olisivat varattuja.
Miehen mukaan joskus on kiva kokeilla omaa viehätysvoimaansa, ihastua ja käydä vieraissa. Silti voi rakastaa (!) puolisoaan. Ja että pettämisessä ei ole mitään pahaa, jos toinen ei saa tietää.
No itse en kyseisen miehen matkaan lähtenyt, mutta keskustelu vahvisti näkemystäni siitä, että pettäminen voi tapahtua ilman syvempiä syitä ns. tilaisuus tekee varkaan-mentaliteetilla. Siinä vain sitten punnitaan kenellä on moraalia ja selkärankaa pysyä uskollisena. Uskollisuushan on tietoinen valinta, ei mikään ominaisuus tai automaatio, mikä tulee parisuhteen mukana.
Mutta onhan se turvallisempaa ajatella, että vain huonoja puolisoja petetään (sillä eihän meistä kukaan ole sellainen?) niin ei tarvitse miettiä tulisiko itse petetyksi. Mutta en vain jaksa uskoa, että asia olisi niin mustavalkoinen..
En vaan tajua, että miksi se eroaminen on sitten sille pettäjälle niin helevetin vaikeeta, ja sitten kyllä itketään, että "mä rakastan sua" ja "anna anteeksi" ja "älä jätä"?
Itse olen se petetty vaimo, syy: saatiin kolmas lapsi ja oma äiti kuoli saman vuoden sisällä, ei oikein ehtinyt miestä paijailemaan sen surun ja 3 alle kouluikäisen lapsen hoidon keskellä... seuraus: hän on niin tässä nyt kärsinyt ja siksi hommasi tyttöystävän. Pitäköön hyvänään mun puolesta, mutta mullakin on sitten oikeus onneen ja jonkun muun kun sen kusipään kanssa. Vai?
kun julkkikset pettää toisiaan..
Että siiä vieressä on yks maailman kauneimmista naisista (luonnetta vaikea mennä samonaan) ja silti se ei riitä.
Että mä uskon myös tohon tilaisuus tekee varkaan ja siinä testataan selkäranka ja moraali.
silloin siinä naisessa, vaimossa, puolisossa on jotain vikaa.
Ei kai kukaan hyvää naista pettäisi?
Meillä on hyvää seksiä, olen ns. nätti nainen, hyvä äiti, hyvä rakastaja, hyvä keskustelija,tuon perheen elatukseen tuloni jne. Silti mies petti.
miestä pettäisi?