välilihan rasvaus?
Luin jostain että jotkut rasvaavat välilihaansa raskaana ollessaan välttyäkseen repeämiltä.
Millä sitä rasvataan? Ja onko siitä ollut jollekkin apua?
Kommentit (16)
Luin jostain kirjasta raskausaikana, että oliiviöljyä voi laittaa. Pitäisi estää repeytymiä ja jos vielä venyttää välilihaa.
yksi pieni arpi tuli..
En rasvannut välilihaa, toinen lapsi 4.5 kiloinen ja pari tikkiä vain. Eka lapsi sectiolla...Eiköhän se ole kudoksen laadusta kiinni miten repeilee.
En tiedä ketään, joka olisi sitä tehnyt. En oikein usko, että se paljoakaan tehoaisi kun siitä ei neuvolassa, synnytysvalmennuksessa tms ole mitään puhuttu.
Taitaa olla sama teho kuin raskausarpien rasvauksessa. Ei auta yhtään mitään vaikka kuivan ihon vuoksi rasvaankin.
että raskausarpien rasvaamisesta oli hyötyä. Tai mistä sen tietää että olisko niille tullut arpia vaikka olisivat jättäneet rasvaamatta...
jolla rasvataan välilihaa viikosta 34-35 eteenpäin kerran päivässä muutaman minuutin ajan. Tarkoitus painella, hieroa välilihaa, lisätä siten verenkiertoa yms. öljy auttanee kudosta joustamaan. Kuulemma oliiviöljy tms. ajaa saman asia.
En tiedä oliko aineella vaikutusta, mutta omasta synnytyksestäni (eka) selvisin yhdellä tikillä. Eipä tuosta ainakaan haittaakaan ollut.
ekassa raskaudessa rasvailin ja venyttelin paikat (neuvolan suositus)
mulla tavattoman ahtaan paikat.
ei repeämiä
toinen raskaus, vauva syntyi vasta viikoilla, että rasvausta suunniteltiin aloitettavaksi.
repeämät tuli
vaikka rasvasin vatsaa KOKO raskauden ajan, aamuin ja illoin..
Nyt en enää rasvaile ei hyötyä
Käytin sitä aika satunnaisesti viimeisen kuukauden ajan. Oleellista on hieroa välilihaa kunnolla. Synnytyksessä ei tullut välilihaan mitään vaurioita, vain pari nirhaumaa muualle. Ei kyllä tullut raskausarpiakaan...
hieromaan valilihaa valttamaan pahoja repeamisia, etenkin ensisynnyttajille.
nimittäin esikoisesta hieroin öljyä ja yksi tikki vain tuli ja molemmat siskoni tekivät toisin ja repesivät.. Jälkimmäisistä lapsistaan he ovat öljynneet ja ei repeämiä. Itse odotan toista ja aijon todellakin varmuudenkin vuoksi öljytä jälleen.
Ajattelen, että harmittaa vietävästi, jos en rasvaa ja repeän. Jos taas rasvauksesta huolimatta repeän, voin todeta, että näin vain kävi (eli ei auttanut kohdallani). Jos taas säästyn repeämiltä rasvattuani, olen iloinen asiasta. Mulla siis vasta eka synnytys keväällä edessä päin.
Luin jostain kirjasta raskausaikana, että oliiviöljyä voi laittaa. Pitäisi estää repeytymiä ja jos vielä venyttää välilihaa.
eka kerralla rankka synnytys ja kiire saada vauva ulos> episiotomia ja 5 tikkiä. Toisella kerralla "normaali" synnytys ja pieni repeämä> yksi tikki. Raskausarpia ei tullut kummastakaan vaikka kiloja tuli 16-18.