Absolutisteja paikalla? Asialliset vinkkisi absoksi halajavalle!
Kommentit (19)
vinkkejä siihen, miten kietäytyä kun joku tarjoaa vai vinkkejä siihen, miten pysyä erossa kun himo iskee vai mitä tarkoitat?
perjantai-iltana kavereiden hehkutukset jne ovat kesän kynnyksellä houkuttelevia ja tiedän, että tilata vois muutakin kuin siiderin, mutta helposti se mopo karkaa... ehkä vähän hullusti muotoilin kysymyksen, mutta miten absolutisti välittää ruumiin ja sielun karikot alkutaipaleellaan.
ap
Olet juomatta?
En nyt tiedä kumpi tässä on tyhmä, ap vai minä, mutta en ymmärrä mitä ihmeen vinkkejä??
t. absolutisti
ps. ehkä ei myöskään kannata mennä sellasiin paikkoihin missä ne kaverit juo alkoholia
perjantai-iltana kavereiden hehkutukset jne ovat kesän kynnyksellä houkuttelevia ja tiedän, että tilata vois muutakin kuin siiderin, mutta helposti se mopo karkaa... ehkä vähän hullusti muotoilin kysymyksen, mutta miten absolutisti välittää ruumiin ja sielun karikot alkutaipaleellaan. ap
Minä en ole koskaan ollut humalassa. Muutaman kerran olen elämässäni maistanut alkoholia ja se oli pahaa. Olen kasvanut absolutistiperheessä ja oppinut siihen, että alkoholia ei tarvita ja alkoholia käyttävät vain juopot (tällaisen opetuksen sain kotoa...). Ei minun ole koskaan tehnyt mieli alkoholia. On ollut helppo kieltäytyä, kun joku tarjoaa, kun ei ihan oikeesti tee mieli.
ja kun sen on päättänyt, olla enää ryhtymättä keskustelemaan asiasta itsensä kanssa. Päätös on tavallaan erittäin helppo, koska se on niin ehdoton: ei mitään jossitteluja eikä mitään ehtoja eikä mitään "ehkä ihan vähänejä", ei tarvi arvioida onko tämä sopivasti vai liikaa tai montako voi ottaa. Vastaus on aina EI.
Muutaman viikon päästä kaikki alkon halutkin kuihtuu. Se on ihan helppoa!
perjantai-iltana kavereiden hehkutukset
Ei tarvi kuivin suin katsella, mutta mopo ei karkaa kun on kokonaan toinen vehje alla.
kuulin tuon termin vasta ihan muutama vuosi sitten, mutta en siis ole koskaan juonut tippaakaan alkoholia eläissäni. Ehtoollisviininkin syljin konfirmaatiossa takaisin maljaan, hävettää myöntää, en vain pystynyt juomaan sitä... Eli kyse ei siis ole uskonnosta.
En osaa antaa siis sinulle oikein minkäänlaisia neuvoja, koska minulla ei ole koskaan esiintynyt minkäänlaista halua jouda alkoholia. Eikä myöskään halua mennä paikkoihin joissa juodaan alkoholia. Ja en tosiaan ole koskaan pitänyt tätä minkäänlaisena kieltäytymisenä, vasta tosiaan kun kuulin tuon termin niin tajusin yhdistää sen itseeni. Koskaan en ole kuitenkaan varsinaisesti käyttänyt itsestäni sanaa absolutisti, minä en vaan juo alkoholia, piste. Onnekseni olen löytänyt itseni kaltaisen miehen.
Hassuinta tässä on se, että meistä ei ikinä uskoisi että olemme hyvinkin jyrkkiä absolutisteja, jos ei tunne meitä. Varsinkaan minä en näytä siltä, olen varsinainen pissistyylinen nuori nainen... Heh.
Mutta miksi siis haluat oikein alkaa absolutistiksi...?
Eihän absolutistille ole vaikeaa olla juomatta. Päin vastoin, olis vaikeaa juoda.
Kuvasit mielestäni ennemminkin alkoholistia.
kuulin tuon termin vasta ihan muutama vuosi sitten, mutta en siis ole koskaan juonut tippaakaan alkoholia eläissäni. Ehtoollisviininkin syljin konfirmaatiossa takaisin maljaan, hävettää myöntää, en vain pystynyt juomaan sitä... Eli kyse ei siis ole uskonnosta. En osaa antaa siis sinulle oikein minkäänlaisia neuvoja, koska minulla ei ole koskaan esiintynyt minkäänlaista halua jouda alkoholia. Eikä myöskään halua mennä paikkoihin joissa juodaan alkoholia. Ja en tosiaan ole koskaan pitänyt tätä minkäänlaisena kieltäytymisenä, vasta tosiaan kun kuulin tuon termin niin tajusin yhdistää sen itseeni. Koskaan en ole kuitenkaan varsinaisesti käyttänyt itsestäni sanaa absolutisti, minä en vaan juo alkoholia, piste. Onnekseni olen löytänyt itseni kaltaisen miehen. Hassuinta tässä on se, että meistä ei ikinä uskoisi että olemme hyvinkin jyrkkiä absolutisteja, jos ei tunne meitä. Varsinkaan minä en näytä siltä, olen varsinainen pissistyylinen nuori nainen... Heh. Mutta miksi siis haluat oikein alkaa absolutistiksi...?
vaikka minä muilta osin absolutisti olenkin...
Eihän absolutistille ole vaikeaa olla juomatta. Päin vastoin, olis vaikeaa juoda. Kuvasit mielestäni ennemminkin alkoholistia.
jos on vaikea olla juomatta, niin on alkoholisti. alkoholistista ei mun mielestä tule absolutistia vaikka olisi loppuikänsä juomatta... Tai no toisaalta, jos kokee parantuneensa täysin viinanhimosta, niin ehkä sitten voi sanoa olevansa parantunut alkoholisti, nykyinen absolutisti... mene ja tiedä...
yrittää kieltäytyä juomisesta. Absollahan ei ole tässä ongelmaa, holistilla on.
Olen alkoholisti, ja tiedän tämän erittäin hyvin.
alkoholi ei ole tehnyt itselleni ja läheisilleni mitään hyvää, olen kasvanut alkoholistiperheessä ja todennäköisesti koen jonkinlaista alkoholisoitumisen pelkoa, tiedä sit. Olen sen juoman vietävissä eli helposti yhden jälkeen otan toisen jne. vaikka harvoin nykyään juonkin (nykyään, opiskeluajat olivatkin sitten jotain muuta...).
ap
alkoholi ei ole tehnyt itselleni ja läheisilleni mitään hyvää, olen kasvanut alkoholistiperheessä ja todennäköisesti koen jonkinlaista alkoholisoitumisen pelkoa, tiedä sit. Olen sen juoman vietävissä eli helposti yhden jälkeen otan toisen jne. vaikka harvoin nykyään juonkin (nykyään, opiskeluajat olivatkin sitten jotain muuta...). ap
Tai rohekasti vaan limua, jäävettä yms. Muiden udellessa ja tyrkyttäessä, sanot vaan, ettei sulle maistu, on pahaa, sulle tulee ihan järkky olo, ihan mitä vaan, mutta ole JUOMATTA!
ei ole koskaan tarvinnut päättää olla juomatta. Ei vain ole kiinnostanut koskaan ja sen vähäisenkin jätin pois. Tai en jättänyt pois. Ei vain ole tullut 12 vuoteen sellaista tilannetta eteen, että olisi tuntunut haluttavan alkoholia. Olen ajatellut, että otan sitten kun haluttaa, mutta ei ole haluttanut.
[/quote]
Tai rohekasti vaan limua, jäävettä yms. Muiden udellessa ja tyrkyttäessä, sanot vaan, ettei sulle maistu, on pahaa, sulle tulee ihan järkky olo, ihan mitä vaan, mutta ole JUOMATTA!
[/quote]
idiootiksi, mutta voi kyllä paljastaa sen..
pitäisi perustella. Minä en ole koskaan käyttänyt alkoholia ja tyrkytetty on kyllä kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Moni ei usko kerrasta eikä viidestäkään kerrasta kun sanoo "ei kiitos". Minulla ei ole tapana perustella, sillä en ole mielestäni velvollisen selittelemään kenellekään, miksi en juo. Joskus joku on jopa loukkaantunut ja joissakin kulttuureissa viinan kanssa läträtään jopa vielä enemmän kuin suomessa (totta se on). Siellä pitää vain olla jämäkkä ja toistaa sata kertaa sitä "ei kiitos" -hokemaa.
Voiko helpompaa vinkkiä antaa?