Hermo menee esikoiseen
Ärsyttää suunnattomasti 9v. esikoisen ääliömäiset jutut. Ihan perus lastenjuttuja, mutta tosi idiootteja. Mietin jo vuosia sitten, että en kestä sellasta näsäviisailua ym joka alkaa siinä esikouluiässä. Nyt ärsyttää kaikki hokemat ja helvetin kovaääninen huonojen laulujen toistelu, kun hän saa vauvan nauramaan niin sitä samaa sanaa sit huudetaan mmonta päivää jos vauva vaikka taas naurais! AAArgh, onneks se on päiävät koulussa ja iltapäivät kavereiden kanssa.
Kommentit (11)
Mulla kun ei hermot meinaa kestää 5-5 vuotiasta. Ihan normaali mukula, mutta se hölötys, mölötys hölmöjen juttujen puhuminen yms. ei meinaa tällä mammalla juuri nyt pää kestää ja sitten on itsellä huono omatunto kun on tullut komennettua.
Mä kyllä sanon lapselle ihan rehellisesti, että lopeta jos jankuttaa jotain idiootti fraasia tarpeeksi. Ja hyvin tuo uskoo. Olen näyttänyt esimerkkiä hänelle ja kyllä hän itse huomaa kuinka ärsyttävää on jos kiljun jotain helvetin sontaa ku hän haluaa katsoa telkkaria.
Olen jo pelännyt että meidän pojassa (7v.) on jotain "vikaa", kun ei pysty olemaan hetkeäkään hiljaa ja on just tuollaista: laulaa, hokee, viisastelee ym. naurattaakseen vauvaa ja muutenkin.
Luojan kiitos se onkin NORMAALIA!!! :-)
Kiitos AP!!
P.S. 4v. pikkusisko on alkanut matkia samaa käytöstä, se vasta ärsyttääkin...
Ei meidän kohta 10 v ole ollut tuollainen. Ekaa luokkaa lopettelevalla on vähän enemmän tuollaisia taipumuksia, mutta tuo esikoinen katkaisee hokemiset nopeasti "älä ärsytä".
Meillä jo 1.5 v matkii tuota 5.5v:tä taisteluleikeissä ja huutaa AUU AUU AUUU...
Olin ihan varma et mut lyödään ihan lyttyyn ku näin rumasti lapsestani kirjotan. Mut kiva huomata samoja "ongelmia" muillakin. ap
Mä nyt tulin lyttäämään sit kuitenkin.
Mahtaa lapsesta olla kivaa kun tunnistaa äidistään tuollaiset tunteet - nimittäin tasan tarkkaan lapsi tuntee mitä hänestä ajattelet. =(
Hetkelliset ärsyyntymiset on toista kun jatkuva v**tuuntuminen omaan lapseen...
Mä nyt tulin lyttäämään sit kuitenkin.
Mahtaa lapsesta olla kivaa kun tunnistaa äidistään tuollaiset tunteet - nimittäin tasan tarkkaan lapsi tuntee mitä hänestä ajattelet. =(
Hetkelliset ärsyyntymiset on toista kun jatkuva v**tuuntuminen omaan lapseen...
koko ajan vittuuntunut lapseen? Onko sulla nuttura liian kireällä vai se aika kuusta?
mutta inhoan kyllä sitä että se mölisee, laulaa ja huutaa koko ajan. Myös esim. ruokapöydässä. En myöskään yritä pitää sitä tunnetta salaisuutena vaan toistuvasti käsken lasta pitämään pienempää ääntä tai menemään mölisemään toiseen huoneeseen.
En mä edes pidä sitä minään henkisenä julmuutena vaan huonoon käytökseen puuttumisena.
Mä olen aina jollain tapaa inhonnut peruskoulu ikäisiä lapsia ja todella pelkään sitä kun omat lapseni siihen ikään tuleva ja nuo ärsyttävyydet alkaa!! Musta tulee varmaan ihan hirveä äiti silloin kun en kestä apinointia. Tällä hetkellä lapset apinoi ja tekee tyhmiä juttuja mutta jotenkin ei vaan haittaa vielä kun ovat sen verran pieniä. Mutta esimerkiksii lasteni serkut jotka ovat jo kouluiässä, ärsyttävät mua suunnattomasti muka hauskoilla jutuillaan, harvoilla hampaillaan ja just tolla näsäviisaudellaan!