Olen itsekeskeinen ja pidän itseäni ja lastani parempina kuin muut!
Häpeän tätä ongelmaani. Olen lapsesta saakka ollut itsekeskeinen ja ehkä hieman narsistinenkin. Pidän itseäni lähes täydellisenä ihmisenä. Minulla on leikki-ikäinen lapsi, ja pidän häntäkin parempana, lahjakkaampana ja älykkäämpänä kuin muut lapset. Pelkään, että asenteeni joskus paljastuu muille.
Kommentit (31)
Jos todella noin ajattelet, niin sulla on persoonallisuushäiriö, narsistinen ainakin ja ehkä joku muukin sellainen.
Ja asenteesi on varmasti paljastunut kaikille, jotka arvostavat muuta kuin ulkokurta ja siksi epäilen että sinulla ei ole yhtäkään todellista ystävää.
Olenko väärässä?
niin putoat maan pinnalle. Huomaat, että lapsi ei olekaan kaikessa paras, kukaan ei voi olla.
kyllä se oma kultamussu on aina kaunein, fiksuin ja ihanin. tai sitten oon yhtä paha narsisti kuin ap.
Olenko väärässä?
Voi elämä näitä av:n kyökkipsykologeja.
tuo ole melko tavallista :)
No ei kai kukaan terveen itsetunnon omaava ihminen oikeasti noin ajattele?
Huoh!
kyllä se oma kultamussu on aina kaunein, fiksuin ja ihanin. tai sitten oon yhtä paha narsisti kuin ap.
Ei voi olla, että kaksi noin kierosti ajattelevaa oikeasti ajattelisi noin?
jos on mitä ongelmaa diagnoosin muodostamisessa. Kyllä täältä tulee varma vastaus hoito-ohjeineen kaikkineen.
Minä tiedän olevani fiksumpi kuin 98% muista. Lapsistani en tiedä. Mitään hyötyä tästä ei tosin ole.
tai varsinkaan ajattele, että olisivat parempia kuin kaikki muut!
Minä tiedän olevani fiksumpi kuin 98% muista. Lapsistani en tiedä. Mitään hyötyä tästä ei tosin ole.
Mutta ap. ilmeisesti kuvittelee kaikissa asioissa hänen ja lapsensa olevan parempia kuin muut?
Onko mahdollista, että narsistisuutenne ja paremmuuden tunteennne on keskittynyt vain johonkin osa-alueeseen?
Vai olette yhtä hyviä matikassa, kaikissa kielissä, toisista välittämisessä eli empatiassa jne...??
No ei nyt kaikissa asioissa, jos vaikka lähtisin laskettelemaan niin en olisi ollenkaan hyvä. Tai jos lapseni pitäisi kilpailla urheilussa niin ei olisi paras. Mutta noin niinkuin yleensä ottaen :)
Mä en ehkä paras ole, mutta hitsin hyvä, ärsyynnyt muiden tumpeloinnista.
oikein narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä - huu pelottavaa. Onhan toikin tietysti narsistista tavallaan, mutta häpeästä ja paljastumisen pelosta on vielä aika pitkä matka narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Kyllä minäkin pidän itseäni ja perhettäni parempana kuin montaa muuta, mutta tiedän, että on myös minua ja perhettäni parempiakin. Eiköhän tuo ole normaalia.
Epänormaalia se on mielestäni silloin kun oletat lapsinesi olevan aina ja kaikessa muita parempi sekä ajattelet näin joka asiassa ja joka hetki muita polkien.
mutta pidäthän mielessä että minä ja minun lapsini olemme sinua parempia.
suppeasta ajattelumaailmasta, musta valkoisuudesta tai pienistä piireistä vailla koulutusta tms?
Ulkokuoren näyttäminen on heille kaiki kaikessa tai murenevat pieniksi palasiksi!
tuo ole melko tavallista :)