Syylä/känsä sormen sivulla. Mitä siihen kannattaisi kokeilla hoidoksi?
Kommentit (31)
Tytöltä jäädytin kynnen vierestä ison kukkakaalimaisen syylän pois.
kaikille näkyy se ilmastointiteippikin. Jos esim. sormessa on syylä.
kaikille näkyy se ilmastointiteippikin. Jos esim. sormessa on syylä.
en olisi uskonut, mutta on yllättävän tehokas. Ja voihan sen ilmastointiteipin päälle laitta vaikka laastarin, jos ei tykkää, että se näkyy. (Toimii siis vain syyliin ei känsiin.)
jonkun ehdottomalla voikukanmaidolla. Lapsellani lähti pitkään ollut syylä paranemaan ilmastointiteipillä (oli talvi eikä voitu kokeilla voikukanmaitoa).
Ja toinen todella hyvä on APPELSIININKUORET!
Mulle tuli yhdesä vaiheessa pari syylää jalkapohjaan ja mies leikillään joka ilta hieroi syyliä appelsiinin kuorilla ja leikki ihmeparantajaa.
Kummankin yllätykseksi se toimi!
törkeän paljon käsissä syyliä ja ne oli isoja sekä kipeitä kun alkoivat repeytymään. Perussairauden vuoksi ei ole kunnollista vastustuskykyä,joten syyliä pukkas kun tuli stressiä tms.
Kävin monet kerrat niitä lääkärillä jäädyttämässä ja vuosien tulksena saatiin suurempia pikkuhiljaa pienemmiksi.
Ihotautispesialistini sairaalassa sanoi ettei se apteekin Wartner tehoa kuin aivan pieniin syyliin jos niihinkään kunnolla.
Itse koin kaikkein parhaimmaksi "legendaarisen" ilmastointiteipin. Käsivarressa oli tosi sitkeä yksilö,joka aina jöi mm.pöydän kulmaan kiinni etc. Hermostuin ja tälläsin sen päälle ilmastointiteipistä palan,painoin kunnolla kiinni ihoon ja sen päälle vielä leikkasin kunnon palat apteekista ostettua tavis sideteippiä.Se pitää myös jos käy suihkussa.
Annoin olla n. viikon ja sitten poistin teipit. Syylä oli muuttunut pehmeäksi ja raaputin kaiken pehmeän massan pois. Syylää oli vielä jäljellä joten uusin teippisysteemin. Neljän uusimiskerran jälkeen syylä oli häipynyt eikä ole vieläkään yli vuoden jälkeen tullut takaisin. Muutenkin syylät ovat nyt häipyneet kun en ole enää työelämässä stressaantuneena :) Teippiä käytin myös muihinkin syyliin sormissa ja aina tehosi-Piti vain olla kärsivällinen- se oli vaikeinta :D
Syyläkudoksessahan ei ole tuntoa eikä verenkiertoa. Leikkaan sen siten, että leikkauspinta ulottuu juuri ja juuri verta vuotavaan ja tuntevaan kudokseen asti. Yleensä syylät häviävät sillä tavoin pysyvästi. Joskus kasvavat takaisin, jos en ole leikannut koko syylää pois eli en ole leikannut vereslihaan asti.
Mulla on sormissa ollut vuosia sellaisia littania syyliä, joissa näkyy ne mustat pisteet. aikkea olen kokeillut, mikään ei auta. Onko jollain vielä jotain kikka kolmosta?
ilmastointiteippiä. On kuulemma auttanut.
Saattoi olla, että nimi alkaa ihan tavallisella v-kirjaimellakin. Pehmittää syylää, muutamien päivien välein raaputetaan pehmennyt osa pois ja taas uutta ainetta päälle. Tällä ole poistanut itseltäni ja lapsilta.