Paljonko pitäisi maksaa kotiäideille, jotka hoitaa yli 3v lapsiaan kotona?
soviteltua päivärahaa saa jos osa-aikatöissä käy.
Kommentit (27)
En kuitenkaa tiedä pitäisikö yhteiskunnan tästä mitään maksaa.
Kyllä tämä ihan oma valinta on joten en ole käsiojossa mitään korvausta itse valitsemastani ja oikeaksi kokemastani elämäntavasta vaatimassa.
Niin ja minä taas kommentoin viestiä, jossa ehdotettiin tuota perhelisää, että miksi sellaista maksettaisiin juuri sille työssäkäyvälle, eikä sille kotiäidille, jonka ansiosta se kuitenkin tulisi. Siis vähän sama, jos äitiyspäiväraha maksettaisiin isälle.
Jossa oli kohta että viestitetään ettei kotiäidintyö ole minkään arvoista, kuten ei minusta olekaan.
]
mutta muuten nolla euroa, Suomeen ei tarvita kotirouvayhteiskuntaa, se on valtava este tasa-arvolle.
Maksaa yhteiskunnalle vähemmän kuin päivähoidon järjestäminen.
jokin roti kotona olemisellakin pitää olla. Jos ihminen haluaa ehdoin tahdoin tehdä elämänsä hankalaksi niin siitä sitten vaan, mutta ei sitä yhteiskunnan tartte tukea.
Sun lapset jää paljosta paitsi:(
Mun mielestä myös näistä hoitolapsista pitäisi maksaa väh. 1000e/kk hoitopaikkaan. Ihan niinkuin siinäkin tapuksessa, jos ottaa hoitajan kotiin. Ei kukaan tule alle tonnilla hoitamaan kenenkään lasta kotiin, miksi päiväkodin pitää hoitaa vielä pienemmällä summalla.
Minusta on valtion/kuntien varojen haaskausta. Laskekaapa paljonko maksatte tunnista lastenne hoidosta. Jos kuukaudessa lapsi hoidossa 160h ja maksatte 2e/tunti eli 320e/kk. Onko se teidän mielestä oikein???
Jossa oli kohta että viestitetään ettei kotiäidintyö ole minkään arvoista, kuten ei minusta olekaan.