Onko yo-todistus pakko olla esillä? Vai saako heikosti menestynyt juhlia lakkiaan?
Kommentit (37)
olen ollut valmistujaisissa jossa todistus ei ollut esillä. Seuraavalla viikolla lehdessä oli valmistuneet ja tämän juhlitun nimeä ei siellä ollut. Myönsi myöhemmin, että joku kurssi oli jäänyt suorittamatta eikä siis ollut edes valmistunut.
Kirjoitin kolme laudaturia, mutta mielestäni todistus on jokaisen yksityisasia, ja olisi todella moukkamaista pyydellä sitä nähtäväksi.
todistuksen tarvitse näkösällä olla. Jos joku todella haluaa sen nähdä, niin voihan sitä hänelle näyttää jos itse haluaa. Itellä ei aikoinaan ollu esillä.
Minä olen aina kieltänyt oman nimeni julkaisun esim. netissä oppilaitoksen sivuilla. Ehkä nyt joku luulee, etten ole koskaan yliopistoon päässytkään, enkä valmistunut, koska en näyttänyt todistustani kellekään :)
olen ollut valmistujaisissa jossa todistus ei ollut esillä. Seuraavalla viikolla lehdessä oli valmistuneet ja tämän juhlitun nimeä ei siellä ollut. Myönsi myöhemmin, että joku kurssi oli jäänyt suorittamatta eikä siis ollut edes valmistunut.
tottakai se pitää olla jossakin josta sitä voi vieraat silmäillä jos haluavat. enemmän ihmettelisin että juhlitaan jotain mutta sitten hävetään lopputulosta?? eihän siinä ole hävettävää. et kuitenkaan voi olla kertomatta tuloksia jos joku kysyy koska olet ottamassa siellä vastaan lahjoja ja onniteluja. ajatelkaa nyt järjellä.. ketään ei kiinnosta ne tulokset oikeasti mutta pakko ne on olla saatavilla. miksi häpeilisit??
Eihän se pätkääkään muille kuulu. Vaikka itse olin ihan tyytyväinen M:n arvosanoihin niin en todellakaan halunnut uteliaita niitä pällistelemään. En tainnut edes utelijoille vastata miten pärjäsin.
minä kyllä haluan nähdä todistuksen. Kyllähän lahjalleen jonkun vastineen haluaa...
On tämä yhteiskunta omituinen, kun asiat pidetään salaisuuksina. Eikö jo riitä, että uskonto, polittinen suuntaus ja tilipussin suuruus pidetään piilossa? Miksi vielä juhlan aihekin pitää pitää piilossa?
Jos ei halua paljastaa todistustaan, ei tarvitse juhliakaan.
Sehän on sama asia, että kutsuu ihmiset tupareihin, mutta ei esittele taloaan.
Tai kutsuu kylään vastasyntyneen vuoksi, mutta ei edes vilauta vauvaa vieraille, kun vauva nukkuu viereisessä huoneessa.
Kyllähän ihmisiä saa juhliin pyytää, mutta sitten voi pitää ihan muut kekkerit.
Niin, ja ylioppilaan kuuluu jaksata kysymyksiin, mitä suunnittelee seuraavaksi tekeväksi. Se kuuluu samaan pakettiin.
ollut, missä olisi todistus esillä! En itsekään sitä pitänyt! Ja juhlia saa jokainen valmistunut.
Ennen vanhaan todistus oli selkeästi nähtävillä. Silloin, kun käytöstavat olivat kunniassa. Jos todistus oli piilossa, niin se oli sitten todella huono.
Taidatte olla aika nuoria, jotka eivät ole todistuksia nähneet?
Ei se varsinaisesti piilossakaan ollut, mutta tuskin sitä kukaan näki. Helposti olisin vetäissyt esiin, jos joku olisi pyytänyt, mutta eipä pyydetty.
Nimet oli olleet lehdessä jo ennen juhlia.
Ei todellakaan tullut itselleni edes mieleen 13 vuotta sitten laittaa yo-todistustani näytille juhlissa, eikä kukaan sitä edes kysellyt. (Sen verran fiksua porukkaa oli juhlissa.) :) Enkä todellakaan todistusta hävetäkseni sitä ollut laittamatta esille...tulipahan sillä päästyä suoraan opiskelemaan kahteen eri tiedekuntaankin. :)
lakkiaisissa tai valmistujaisissa, joissa todistus olisi ollut esillä. Onko yleinenkin tapa? Meillä kotona ei ollut, ei miehenkään kuulemma. On tietysti voinut olla esillä, mutta en ole kiinnittänyt huomiota. Asiaan kuuluu tietysti tentata yo:lta, että miten meni ja mitkä on suunnitelmat ja innostua hänen vastauksistaan :)
Hassu kysymys tuo "saako heikosti menestynyt juhlia". Kenen taskussa se lupa on? Tottakai saa!
todistuksen esittely on ihan tunnettu, joskin epähieno, tapa. Itse en juhlinut maisteriksi valmistumista mitenkään, koska sain gradusta huonon arvosanan.
mutta todistus oli esillä, olleet siinä haukkana vieressä kokoajan. Kyllä se todistus kuuluu olla pöydällä saatavana, katsoo sitä joku tai ei.
Ja te ette todellakaan näe koko juhlan ajan tilanteita katsooko joku sen vai ei. Ja jos juhlitte, se on oltava esillä. Johan on moukkamaista olettaa lahjoja muttei saa nähdä todistusta.
kyllä minäkin vaadin saada olla läsnä, kun ensi kesän hääparit viettävät hääyötään - onhan minulla oikeus nähdä, että avioliitto varmasti pannaan täytäntöön, toinhan minä sitä varten lahjankin. Todellisia moukkia, jos eivät tätä ymmärrä.
Ja jos juhlitte, se on oltava esillä. Johan on moukkamaista olettaa lahjoja muttei saa nähdä todistusta.
saati että oikein pyytäisin sitä näytille.
Mä pidin vasta 30-vuotisjuhlat enkä laittanut syntymätodistustani näytille! Voi kääk mikä etikettimoka!
Takana jo noin 15 yo-juhlat, eikä yhdessäkään todistusta esillä, vaikka osalla keskiarvo yli 9 ja laudatureja 4-6 kpl.
olen kyllä monen (täti)vieraan kuullut pyytävän sitä todistusta näytille, jos se ei missään pöydän kulmalla ole jo valmiiksi esillä. Tyhmä tapa tuokin, jos joku ei halua sitä näyttää.