Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidin kamala ahdistus kun vauva sairastaa

Vierailija
24.05.2010 |

Onko muilla äideillä sydämen muljauttava ahdistus kun pieni vauva sairastaa..? Isompi lapsi kun osaa ilmaista kohdan mihin sattuu, niistää liman ja räkämäärät ulos, mutta se vauva... öisin en uskalla nukkua, vaan pitää valvoa hengitystä vierellä ja muutenkin menee pasmat sekaisin, en osaa edes arvioida hengittääkö lapsi vatsalihaksilla, vinkuuko hengitys ja muutenkin olen aivan avuton kun kyse on omista lapsista. Muidon hoidontarvetta osaan kyllä arvioida päivittäin töissänikin, mutta kotona lasten sairastelu ahdistaa..

Muita äitejä joilla samaa..?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun kyseessä on oma alle 1v. vauva. Meillä voi kyllä vaikuttaa se, että yhdellä lapsistani oli vauvaiässä kaksi kertaa kurkunpäätulehdus ja hengitys oli todella hankalaa ja vauva joutui ssiraalaan. Tai sekin voi vaikutta, että olen itse sairaanhoitaja ja nähnyt työni puolesta monenlaista ja osaan pelätä sellaisia asioita jotka ei välttämättä tule muille mieleen. Mutta niin tai näin, omien pienten lasten sairastelu tuntuu joskus tosi ahdistavalta.

Vierailija
2/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha astmakohtaus hengenahdistuksineen ja se säikäytti. Ja olen myös sairaanhoitaja ja nähnyt osastolla esim. lapsen kuolevan äitinsä syliin (terminaalihoidossa) ja muuta aivan kamalaa ja aina se säikäyttää kun vauva on sairas ja pelkää pahinta..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miten kestät työssäsi juuri lapsen kuolemaa.Mutta jonkun sielläkin on oltava töissä.iso hatun nosto sinulle!

Vierailija
4/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis eikös terminaalihoito meinaa lähinnä saattohoitoa, ettei ole enää tehtävissä mitään ja vaan helpotetaan kuolevan oloa?

Ja sinä vertaat itseäsi tähän???

Vierailija
5/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesi on sairas ja haukkoo henkeä, väistämättä on normaali reaktio että pelkäät lapsesi kuolevan?

Mikä tässä meni ohi?

Vierailija
6/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sydäntä puristaa ja ahdistaa kun lapset on kipeinä. Onneksi ovat tähän asti olleet tosi terveinä, mutta ehkä juuri siksi en ole itse oppinut olemaan jos yhtäkkiä sairastuvatkin. Valvon ja lasken hengitystä, mietin just tuota että ahdistaako hengitys vai onko normaalia, saako lapsi tarpeeksi nestettä jne.

Sata kertaa mieluummin sairastaisin itse!

Vierailija
7/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapseni, enkä ole nähnyt ketään kuolleena.

Mutta suvussa juuri kuoli 5- vuotias leukemiaan.

Joskus omalla lapsella oli viikon reissu sairaalaan kun oli lenssu. Siinä poratessa huomasin että viereisellä osastolla oli lasten syöpäosasto. Se veti hiljaseksi ja asiat taas järjestykseen: lapsellani on flunssa. Ja kotiuduttiin parin päivän päästä.

Kyllä minä tajuan että joskus lapsia kuolee ja miten kamalaa se on.

Mutta pitäiskö sun jutella sielä työpaikan terapeutilla jos ihan tavallinen pöpö saa sut pelkäämään lapsen kuolemaa?

Juuri tuota varten niitä sielä on.

5

Vierailija
8/8 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa ripuliin. Nyt ei puhutta "vaan" pienistä pöpöistä vaan kun pienellä vauvalla on vaikeuksia hengittää, tukehtumisvaara omaan limaansa jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi