Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten myöhään raskauden voi oikeasti vasta huomata?

Vierailija
24.05.2010 |

Ystäväni (olemme tutustuneet vasta vähän aikaa sitten) kertoi, että heillä oli ehkäisy pettänyt, mutta että huomasi raskauden (odotti kaksosia) vasta lähellä puoliväliä. Ei kuulemma ollut mitään raskausoireita ja menkat tulivat normaalisti. Ainakin nyt tämä ystäväni on, sanotaan nyt, että pyöreähkö, ei siis älyttömän lihava, mutta ylimääräisiä kiloja on ja on kait ollut saman kokoinen myös tuon yllätysraskauden aikaan.

Minulla ei ole vastaavasta kokemusta ja jotenkin tuntuu, ettei tuo voi pitää paikkaansa vai voiko? Olen kyllä ollut raskaana useammankin kerran, mutta minulla on aina raskauspahoinvointi alkanut jo todella varhain.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä hoikka, mutta mahaa ei ollut juuri lainkaan, luuli että turvottaa. Menkatkin tuli. Liikkeistä vasta tajusi.

Vierailija
2/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on gelmattomassa raskaudessa on han mahdollista, jos on vielä tyyppiä, jolle maha tulee näkyviin myöhemmin.

Ja ihmiset ovat loistavia huijaamaan itseään, erityisesti terveysasioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat käyneet hedelmöityshoidossa, mutta testi näytti kesän kynnyksellä negaa. Ei uskonut voivansa tulla raskaaksi ilman apua. Eikä edes ollut ensimmäinen lapsi.

Vierailija
4/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin esikoisen kohdalla olevani raskaana noin viikolla 16. En ole mitenkään lihava, mutten laihakaan joten turvotusta ei vain näkynyt ja menkatkin tulivat ihan ajallaa (joskin jäivät pois melkein heti huomattuani raskauden). Myöskään minkäänlaista pahoinvointia ei ollut, olin vain tavanomaista väsyneempi.

Nyt kakkosen kohdalla oireet alkoivat jo suunnilleen viikkolla 6 (menkat jäivät pois, olin todella väsynyt ja kärsin pahoinvoinnista).

Joten kait se on aika raskaus/ihmiskohtaista, koska raskaus alkaa näkytä/tuntua.

Vierailija
5/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAri vuotta sitten oli Vauva-lehdesäkin juttu tällaisesta tytöstä. Oli mennyt sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi ja siinä sai kuulla olevansa raskaana ja synnyttävänsä juuri.

Hän oli ollut hyvin aktiivinen aikaisemmin, ja oli jossain vaiheessa alkuraskautta (?) loukannut jalkansa aika pahasti. Lihominen oli laskettu sen piikkiin ettei päässyt liikkeelle.

Vierailija
6/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän hääkuvasta ei todellakaan arvaisi, että äitini on raskaana, saati että laskettuu aikaan on vain kuukausi. Äitini ei siis ollut tuolloin mikään lihava vaan ihan normaalin kokoinen, hänellä vaan ei raskaus näy ja tämän olen perinyt äidiltäni.

Minä tulin yllätysraskaaksi melko nuorena. Tiesimme mieheni kanssa, ettei minun tai hänen vanhempansa luultavasti hyväksyisi raskautta ja päätimme olla kertomatta, saisivat itse sen huomata. Minäkin olen aina ollut normaalipainoinen. Myöhemmin selvisi, että odotan kaksosia. Laskettuun aikaan oli aikaa pari kuukautta kun mieheni äiti kysyi, että olenko raskaana. Myönsin ja mieheni äiti tietysti oletti, että raskaus on aika alussa ja yllättyi melkoisesti kun kerroimme, että laskettuun aikaan on pari kuukautta.

Vierailija
7/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri, joka kävi työterveyshuollossa valittamassa huonoa oloa ja ajoittaisia vatsakipuja. Sitten tuli outo tulehdus, jonka takia sairaalaan tutkimuksiin. Menkat hällä oli säännölliset.

Naistenklinikalla selvisi, että hänellä oli sisällään n. 19 viikkoinen muumioitunut kuollut sikiö. Asia oli hänelle täysi järkytys, hänen seurustelusuhde oli päättynyt jo hyvän aikaa sitten.

Vierailija
8/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri, joka kävi työterveyshuollossa valittamassa huonoa oloa ja ajoittaisia vatsakipuja. Sitten tuli outo tulehdus, jonka takia sairaalaan tutkimuksiin. Menkat hällä oli säännölliset.

Naistenklinikalla selvisi, että hänellä oli sisällään n. 19 viikkoinen muumioitunut kuollut sikiö. Asia oli hänelle täysi järkytys, hänen seurustelusuhde oli päättynyt jo hyvän aikaa sitten.

Vierailija
9/12 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vatsakivun takia sairaalaan ja kotiin vauvan kanssa. :)

Vierailija
10/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala! 😢

Vierailija
11/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen työn kautta 5 lehdissä ollutta paria, joille oli tullut "yllätysvauva". Oikeasti kävivät kyllä alusta asti täällä neuvolassa ja tehtiin kaikki normaalit jutut. Yllättäen sitten esittivät lehdissä, että olivat yllätyksiä. Me emme saa kommentoida julkisuudessa, joten en voinut kertoa totuutta.

Vierailija
12/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen työn kautta 5 lehdissä ollutta paria, joille oli tullut "yllätysvauva". Oikeasti kävivät kyllä alusta asti täällä neuvolassa ja tehtiin kaikki normaalit jutut. Yllättäen sitten esittivät lehdissä, että olivat yllätyksiä. Me emme saa kommentoida julkisuudessa, joten en voinut kertoa totuutta.

Jos tämä olisi totta, et saisi kommentoida tämän vertaakaan. Edes anonyyminä. Sillä julkisuuteen tuleminen yllätysraskauden kanssa on sen verran harvinaista, että henkilön arvaaminen olisi hyvin helppoa.

Olet siis joko trolli tai hieman tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän