Minä OLEN juntti, mutta kysyn nyt anonyyminä täällä, kun en muualla ilkeä :D
Olen lähdössä ENSIMMÄISTÄ kertaa ruotsin risteilylle, missä ollaan sitten päivä Tukholmassa.
Käykö siellä tuo Visa Elektron ihan normaalisti kaupoissa? Niin noloa kysyä, mutta voinko mä maksaa siellä euroilla vai pitääkö mun vaihtaa kruunuiksi...
Kommentit (30)
laivalla on todella korkea palkkio.
Esim. Forexilla on pieni palkkio ja kun vaihdat Forexilla ja säästät kuitin niin saat matkan jälkeen vaihtaa loput takaisin euroiksi ilman palkkiota.
Olen asunut Ruotsissa 3 vuotta ja suomalainenkin visa electron on toiminut. Jos kortti ei satu toimimaan kaupassa niin automaatista saa ainakin kruunuja. En usko, että tykkäävät jos yrität maksaa euroilla.
Nyt susta vasta se juntti tulee, kun Ruotsin-risteilylle menet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ettet muista edes käyneesi ulkomailla kun palaat Suomeen.
Laivalla voit paluumatkalla tehdä ostoksia ylimääräisillä kruunuilla, niin eivät jää lompakkoon pyörimään.
niin ei tarvitsisi aina ihmetellä, että toimiiko se vai eikö toimi.
ei luottokorttia meille, talous pysyy parhaiten hallinnassa kun ei voi tuhlata rahojaan etukäteen.
niin ei tarvitsisi aina ihmetellä, että toimiiko se vai eikö toimi.
kun reissasin paljon ja piti olla joku kortti joka toimisi ulkomailla. täällä suomessa se paska vaan että osa kaupoista on vieläkin niin juntteja ettei se toimi. ja usein muutenkin pätkii esim joku s-market tms. pankista sitä silloin suositeltiin vaikka olin jo töissä. no nyt mulla on aikuisten pankkikortti visoineen. ja maksaakin enemmän kun elektronista ei mennyt sitä 2.euroa plus 50senttiä(tai mitä nykyään ennemmänkin).
ja sillä voit myös nostaa rahaa, niin ei vaihdella tarvii.