mitäs tänään ruokana?
Kommentit (28)
Kaikki tehtiin omin pikku käsin. Lohenkin olisin voinut käydä hampain pyydystämässä ja perunat kaivamassa pihalta, mutta ei ole lohikoskea lähellä ja perunatkaan eivät vielä kasva, kuten ei salaatinkaan osaset. Jouduin valitettavasti ostamaan Citymarketista raaka-aineet.
muksut söi muusilaatikkoa lounaaksi. Ajattelin leipoa leipää päivälliselle ja katsotaan mitä muuta kaapista löytyy.
ja jasmiiniriisiä. Kurkkua, tomaattia, maissia, sipulia. NAM
kokeilin tällä kertaa aurinkokuivattua tomaattia, timjamia pieneksi silputtuna sekä tomaatti-vuohenjuustokermaa.
Ihan niitä valmiiksi marinoituja.
Meillä mausteallergikko, jonka takia joutuu aina miettimään, että mitenkähän maustaisi taas ruuat, kun kaikki ostetaan naturellina. Pitänyt tosissaan opetella hommat uudelleen ts. ei enää valmismaustettuja. Varmaan ihan hyväkin, että joutunut moiseen oppiin, mutta välillä ei jaksais...
Kohta tarkoitus leipoa raparperipiirakkaa.
kanawrappeja.
Varsinkin lastemme herkkua, toki minun ja miehenkin ;)
kanavartaita (itse marinoituja ja valmistettuaja)ja sen kanssa ihan ranskalaisia ja kreikkalaista salaattia. Oli ihanaa. Lasi valkoviiniä sen kanssa ja tuntuu että on vähän hiprakassa sen jälkeen :)
oikein voi+kermamuussia, nam. Ja suolaakin vielä. Ja savulohta sen kanssa. Aikuisille tein pitsaa;jauhista, pepperonia, kinkkua, herkkusieniä ja ihan sikana juustoa! Ja valmispohja oli, pahan makuinen kylläkin.
Ja illalla saavat varmaan edelleen sitä muusia, kun huomenna se ei ole enää kovin hyvää ja lisukkeeksi varmaan niitä saatanasta olevia kalapuikkoja ja jotain kasviksia jahka pakastimesta löytyy.
Me(aikuiset) ei oikein illalla yleensä enää raskasta ruokaa syödä, ellei sitten grilliä laiteta päälle ja muutama makkara kärvennetä, tosin on eilisen mökilläolon jäljiltä makkara ja pihvikiintiö täysi :D
kätevää kun edellisenä päivänä keitellyt perunat, pavut ja kananmunat
nokkosohukaisia kinkkutäytteellä ja päivälliseksi kypsyy uunissa perunoiden kanssa vuohenjuustolla kuorrutettua lohta.
Ei vaiskaan. Meillä oli hampurilaisia joiden välissä oli eilistä sienimuhennosta (siis jauhelihan lisäksi). Niiden kanssa vihreitä papuja.
fetasalaatti, katkarapuvartaita ja pieni pizza.
pienemmät halusivat neljän viljan puuroa+mustikkakeittoa, minä ja vanhin lapsi syötiin ruisleipää juustolla ja paprikalla, lounaalla oli spagettia, jauhelihakastiketta ja salaattia, välipalaksi viinirypäleitä nyt on porisemassa levyllä nakkikeitto...
En jaksanu lähteä kauppaan, ja tein vaan sitä mitä kaapista löytyy.
Itse tykkään niistä muuten, joskus aina syödään ku ei jaksa laittaa pahemmin ruokaa.
Niin ja kesäkurpitsaa sekä tomaattia lisäksi.
Meinasin tehä mokkaruutuja, mutta sitten tajusin kuinka paljon niissä on rasvaa ja sokeria, niin enpäs teekään.. =D
grillipihvit, kiinankaali-kurkku-tomaattisalaattia, ehkä vielä jotain kasvista/hedelmää grilliin.
kokki-mies teki- namm!