Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIVAUVAT 2009!

25.01.2009 |

Ei ainakaan silmiini osunut jo aloitettua keskustelua, joten teinpä oman. :) Tänne siis tammikuussa -09 syntyneiden äipät. :)

Jadmiras ja Oonuska aamulla 1vk!<3

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin liittyisin tammivauvoihin!

Eli meidän pikkutyttö syntyi 28.1 rv. 41+5. Joten ikää on nyt päivän yli kaksi viikkoa. Synnytys käynnistettiin ihan niinkuin esikoisen synnytyskin, mutta sujui kyllä paljon nopeampaan kuin Helmin. Eli isosisko Helmi on nyt 2v 3kk ja häntä tehtiin kolme päivää. Pikkusisko syntyi sitten hiukan nopeammin eli 4,5 tuntia siinä tohistiin kunnes pikkuprinsessa oli maailmassa. Aika rajua ja nopeaa toimintaahan se oli ja tikkejäkin tuli alapäähän ihan mukavasti, mutta kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus.

Jospa ensin omasta toipumisesta kirjoittaisin, kun siitä on ollut puhetta. Eli tikkejä vielä löytyy. Synnärillä sanoivat että sulavat kahdessa viikossa, mutta kovin tiukasti tuntuvat ainakin vielä olevan kiinni. Kuinkas muilla? Ja synnytyksen jälkeinen endometriitti eli kohdun limakalvon tulehdushan mulle tuli. Viime torstaina kävin Tays:ssa ultrassa, ettei ole jäänyt jälkeisiä kohtuun. Onneksi ei ja sainkin sitten parit antibiootit ja nyt on jo parempi olo.

Vauvasta sitten. Alkuunhan tuo vain söi ja nukkui, mutta nyt taitaa honeymoon olla ohi. Ilmavaivaa tuntuu olevan. En sitten tiedä johtuuko mun ab-kuurista vai mistä. Esikoisellahan oli koliikki. Huusi kahden viikon ikäisestä 2kk:n ikäiseksi joka ilta tasan klo 22.30 - 03.00. Tää tuntuis olevan ainakin vielä hiukan helpompi tapaus. Itkuttelee lähinnä iltaisin. Eilen meni heijatessa puoleen yöhön , mutta sen jälkeen nukkui. Käytiin hakemassa Disflatyliä apteekista, kun esikoisella ei ainakaan Cuplatonista ollut apua. Ehkäpä se hiukan auttaa. Pierut tulee ainakin helpommin. Kakkaa tulee aika harvoin eli siinä 2 krt /vrk.

Jos nuo Disflatylit ei auta niin ajattelin kokeilla sitä uutta maitohappobakteeria Idoformia. Rela-tipoista olen kuullut, että aiheuttavat vaan lisää masuvaivoja. Se kun on öljypohjainen. Eli ainakin jos DeVitolista tulee vatsavaivaa niin todennäköisesti myös Rela-tipoista. Mutta joillakin varmaan Rela-tipatkin auttaa hyvin. Meillä on Jekovitia annettu nyt kaksi päivää eikä se kyllä ainakaan ole pahentanut tilannetta. Luontaistuotekaupan maitohappobakteereista oon kanssa kuullut hyvää.

Ja tiistaina meillä on lonkkakontrolli. Lääkäri kuuli synnärillä jotain napsuntaa lonkista ja nyt sitten vasta päästään ne tarkistuttamaan. Toivottavasti olisivat kunnossa. Jollain täällä taisi ollakin ne valjaat.

Meillä meni ristiäiset aika pitkälle eli 12.4. Kummeilla kun oli kaikennäköistä ohjelmaa ja sitten haluamani pappi onkin kuun kaks viimeistä viikkoa eläkkeellä niin meni sitten pääsiäiseen asti. No, saapa ainakin miettiä nimeä rauhassa.

Jepsis ja tytöt 2v3kk ja 15pv

Vierailija
102/114 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole pahoittaa teidän mieltä, en näitä juttuja ole jaksanut paljoa lukea, mutta kiitos osanotoista, jos joku haluaa lukea mitä tapahtui, niin tässä vähän tietoa.

Nyt kun melkein kaikki on päässeet mahoistaan ihan lyhyesti kirjoitan mitä tapahtui. Täällä voidaan ihan hyvin, suru ei ole lyönyt täydellä teholla, mutta ikävä on kova. Viikko on mennyt hautausasioita järjestellessä ja haluan vain äkkiä pienokaisen hautaan. Tänään pitäisi lähteä etsimään materiaaleja arkkuun ja uurnaan. Sairaalasta vauva saadaan vain solumuoviin pakattuna, aika rankkaa.

Viime tiistain nukuin melkein koko päivän, olin mahataudissa ja kuumeessa. (heti alkuun sanon, että sairaalasta sanottiin monta kertaa, ettei tämä vaikuttanut tapahtumaan, soitin edellisenä yönä juuri sairauden takia sairaalaan ja sanoivat, ettei mitään hätää oo vaan kotona). Tiistai-iltana sanoin miehelle, että ens yönä lähdetään sairaalaan. Puolen yön jälkeen alkoi tulemaan ruskeaa vuotoa ja sitten vähän verta seassa. 2.30 oltiin sairaalassa. Kätilö tunnusteli vauvaa, tunsi potkun ja sanoi sen ääneen, saman potkun tunsin minäkin ja se jäi sitten viimeiseksi. Sydänääniä ei saatu kuulumaan. Lääkäri ja kätilöt taisivat mennä enemmän tolaltaan kuin me. Lääkäri sanoi, että katsotaan aamulla mitä tehdään. Kohdunsuu oli kiinni.

Yön supisteli ja sain petidiinin, joka ei vaikuttanut mihinkään. Aamulla klo 7 siirryin ammeeseen. Klo 9 en enää kestänyt ja siirryttiin saliin, kohdunsuu oli 4,5-5 senttiä auki. Epiduraali selkään (kolmannella yrityksellä). 10.06 aloin ponnistamaan ja puolen tunnnin päästä tyttö oli sylissä. Itkuhan siinä tuli. Salissa ollessamme sinne tuli vielä sosiaalityöntekijä, joka teki selväksi, että teillä on nyt vainaja, jonka asioista pitää alkaa huolehtimaan. Sen jälkeen saatiin vielä olla kolmistaan vauvan kanssa.

Synnytyspäivän kätilö ja lääkäri oli aivan ihania. Lähtöpäivän lääkäri oletti, että miehelleni riittäisi 3 päivää sairaslomaa, lopulta saatiin 5 päivää. Muutenkin se oli niin sekava, että me miehen kanssa vaan naurettiin kun se lähti ovesta. Höpötti uudesta raskaudesta: Uutta raskautta ei kannatta yrittää ennen hautajaisia (yleensä 4vk sisäsällä kuolemasta), mutta yhdyntöjä ei saa olla ennen kun on jälkivuoto loppu (8vk synnytyksestä), mutta heti kannattaa alkaa yrittämään uutta lasta, koska se on varmaan suurin lohdutus. Ymmärrän ihan täysin, että tämä tilanne sai osan hoitohenkilökunnasta sekoilemaan.

Tässä voisi alkaa syyttelemään vaikka ketä, viimeisen viikon tapahtumat olivat melko erikoisia, mutta ei se auta mitään. Meidän tytön aika oli nyt lähteä. Tietysti se helpottaisi seuraavaa raskautta, jos kuolinsyy selviäisi, mutta yli 50% tälläisistä tapauksista ei selviä. Tätä tämä elämä on ja eteenpäin on mentävä. Ei me olla ainuita, jotka tämän on joutunut kohtaamaan.

Luultavasti nyt poistun tältä palstalta, ehkäpä sitten joskus tulevaisuudessa käyn kurkistamassa mitä tammikuisille kuuluu.

Jos joku haluaa jotain kirjoittaa niin sähköposti on kristiinamarianne@hotmail.com

Pitäkää hyvä huoli pikkusistanne ja muistakaa se, että se ei ole itsestäänselvyys, että aina kaikki sujuu hyvin!

- Marie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo niin epäreilua ja sit kaikki muut hehkuttaa omista palleroistaan mutta eihän sille voi mitään :(

Meillä on alkanut asiat sujumaan aikas hyvin paitsi että flunssaa pukkaa. Meidän synttärisankari on sairaana toivottavasti paranee ennen kun on sunnuntai!!!

Huomenna alkaisi autokakun väsääminen kun poika sen haluaa :) saas nähdä millanen tulee.

Käytiin muuten maanantaina neuvolassa ja tyttö oli nostanut painoa reippaasti 3320g ja 49 cm eli menty huimasti yli syntymäpainon joka oli sen 2715g ja 46cm.Imetän ja pulloa käytämme vielläkin, pakko kun ei aina vaan ehdi imettää ja tyttö ei malta tissille yöllä :( Aamulla oon aina turbotissi...

Ei nyt aamupalan laittoon. Nytten muuten pitäisi jo kaikkien tammimasujen jo olla poksahtaneet tai tän päivän aikana viimeset :)

T:L&A

Vierailija
104/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Marielle* voimia surutyöhön edelleen! Mukava, kun kävit kirjoittamassa vaikka asia onkin tosi vaikea. Ehkä vaikein, mitä ihmisen elämässä joutuu kokemaan -- oman lapsen menetys.

Hienosti oli Lootuskukkasen vauvalla paino noussut :-) Meilläkin neuvolamitat 3350 g eli painoa tullut mukavasti ihan rintamaidolla.

*Rähmää* silmässä vauvalla edelleen. Oli jo parempi viikon ajan ja nyt eilen taas muurautu silmä umpeen. Pitäiskö mennä sinne lääkärille vai kauankohan tällaista silmän rähmimistä kannattaa kotikonstein hoidella? Tietääkö joku?

Lastaan ollaan totuttu jo aika hyvin. Vauva on tosi rauhallinen ja ihana! Viime yönä oli nukkumaanmeno hankalaa, vähän vatsanpuruja vissiin. D-tipat ollaan aloiteltu devitolilla eilen 2 tippaa.. olisko heti tullut siitä masuvaivoja.

Odotellaan vielä niitä Emmulin vauvauutisia. Pitäis varmaan jo avata uusi pino kun tää on NIIN pitkä..

T. Jaffa ja tytöt

Vierailija
105/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin listautumaan tänne vauva-osastolle. Omat uutiset tuntuvat kuitenkin melkeinpä kurjilta Marien viestin luettuani.

Meidän "Lumikki"-prinsessamme syntyi käynnistyksen tuloksena maanantaina 9.2., pituutta 52,5 cm ja painoa 4130 g. Viikkoja tuli siis 41+4 eli ihan koko rahan edestä. ;-) Pääsimme vasta eilen kotiin, koska syntymäaika oli klo 20 jälkeen illalla. Imetys rullaa paremmin kuin uskalsin odottaakaan, maito nousi jo toisena päivänä ja nyt on pumpusta tullut rennien korvaaja miun parhaana kaverina.

Mutta nyt Rinsessa kutsuu.

Curious ja "Lumikki", 3 vrk

106/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en ikinä pääse tänne palstalle enää, kiitos tämän hyvin tökkivän järjestelmän, kun aikaa ei ole rajattomasti istua koneen ääressä odottamassa lataako sivut vai ei... Aloitetaanko uusi pino maanantaina? Jos vaikka Emmulikin ehtisi sieltä synnäriltä siihen mennessä ;)

Meillä tosiaan pari ekaa yötä meni valvoessa kotona, sitten oli kolme hyvää kunnes sitten viime yö aivan järkky. Kävin illalla puolen tunnin kävelyllä ja vauva huusi kotiin tullessa, söi tissiä kuin pieni piraija ja sitten ilmeisesti tuli liian täyteen ja huusi kahteen asti mahaansa :/ Meilläkin kakkahommia on ollut monta kertaa päivässä, ilmeisesti meidän pojilla läpivienti kulkee.. tyttö kakkasi kerran viikkoon vauva-aikana. Varasin ja sain huomiselle ajan vyöhyketerapeutille, toivottavasti siitä on apua, nyt en jätä viime tippaan vaan menen heti kun siltä tuntuu - ja nyt tuntuu!

vauva kutsuu, toivottavasti pääsen vielä jatkamaan juttua...

eikkuli ja poitsu 1vk2pv

Vierailija
107/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrympäs minäkin tänne...elikkä meille syntyi 26.1 tyttö,paino 4045g ja 52 cm..

Lapsivedet menivät jo perjantaina 23.1..la-ma yritettiin käynnistystä tableteilla sekä tipalla mutta ei ollu apua joten maanantai-iltana tehtiin kiireellinen sektio. Sairaalassa oltiin 5 vuorokautta. Nyt ollaan kaks viikkoa oltu kotona ja ihan hyvin on menny muuten mutta imetys ei suju...typy ei siis ala imeen tissiä..sairaalassa jo oli ongelmia, hermostuu heti ku ei saa tissistä otetta. Sairaalassa paino laski kuulemma liikaa..no kyllähän se laski ku eivät antaneet lisämaitoakaan, heti kun kotia tultiin alko paino nousee, kun annan korviketta lisäksi. Pumppaan siis omaa maitoa ja korviketta annan. Neuvolassa annettiin ohjeeksi että 500-600 ml lapsen pitää saada vuorokaudessa., meillä saa puolet suunnilleen korviketta ja puolet mun maitoa. Kovasti on ihmiset arvostelleet tota että ku en imetä mutta ku ei siitä tuu mitään...tyttö huutaa aivan raivona..

Paljonko teidän vauvat syö kerralla maitoa..siis teillä joitten vauvat syö vain pullosta? Meidän vauva on kova puklaileen ja se on tosi ärsyttävää..äskenkin piti käyttää kylvyssä ku oli hiuksia myöten puklussa..onneksi oli mies kotona...

Miten lämmitätte maidon ja kuin lämmintä maitoa annatte? Jostain luin että vauva puklaa liian lämpimän maidon pois ja jossain luki ettei sais olla liian kylmää. Yöt meillä menee tosi hyvin..ainut stressi on tuo puklu..pitää tosi hyvin röyhtäyttää ennen ku laittaa takas nukkuun...ollaan niin hysteerisiä..saattaa tuntikin mennä syötöstä ennen ku vauvan uskaltaa jättää sänkyyn.

108/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli tuntia yritin saada sivuja lataantumaan ja viestiä läpi! Mutta tässä se nyt olisi, jos tällä kertaa onnistuu...

Niin, meillä tosiaan on tasaannuttu pelkäämästä vauvan kohtauksia eikä niitä ole onneksi tullutkaan. Sen sijaan kaikenlaista pientä mietittävää on tullut, mm. *napatynkä* joka haisee todella pahalta, aivan pilaantuneelta! Naapurikin kävi kylässä ja sanoi että tällä taitaa olla haisevat housuissa... johon jouduin korjaamaan että napa se siellä lemuaa (eipä rintalapsen kakka nyt miltään haisekaan) :S Neuvolan kotikäynti on vasta maanantaina, vauva on siis liki 2 viikkoa jo silloin. Soitin kyllä ja sanoivat vaan että se voi tosiaan haista - joo, huomattu on... Toivottavasti irtoaisi pian!

Röyhtäyttäminen on todella haastavaa, sitä kun ei meinaa tulla millään. Vauva hengittääkin sitten enemmän takapään kautta, kun pierua tulee kun ilmaa jää mahaan. En ole antanut mitään ylimääräisiä tippoja ennenkuin illalla pari rela-dropsia. Toivottavasti tuo vyöhyketerapia auttaisi, siitä oli viimeksi tosi paljon apua tilanteeseen. D-vitamiineista valitsin D-tipat joita alan antaa pikkuhiljaa mutta en välttämättä vielä ensi viikolla.

Itse olen aika hyvässä kunnossa. Painoa on pudonnut 11kg, jäljellä tosin vielä 14kg... Odotan kyllä että pääsisin kunnolla liikkumaan, siis uimaan ja lenkkeilemään joten en kovin huolissani ole. Kun nyt ensinpääsisi vauvan kanssa ulkoilemaan! Nyt kotona painoa on pudonnut noin 1kg/päivä, kun vaan malttaisi olla syömättä kaikkea hyvää (noita synttäriherkkuja kun on ollut saatavilla). Väliliha on vielä kipeä vaikkei repeämiä tullutkaan, samoin peräpukamat vaivaavat vähän, mutta eivät niin pahoja ole että olen selvinnyt ihan bepanthenilla. Vatsalihasten koontoja olen koittanut tehdä, samoin lantionpohjanlihaksia ja niistä on ollutkin apua, pissakin pysyy jo ihan hyvin (minulla on aina ollut alussa hankaluuksia sen jälkeen kun enin turvotus alapäästä on laskenut).

Rintapumppuun jouduin turvautumaan eka iltana kotona, mutta sen jälkeen vauva on syönyt kaiken mitä on irti saanut eikä olla lisämaitoja tarvittu. Nyt tosin eilen illalla vauva nosti maidon taas ylös kun söi niin tiuhaan ja nyt ei näytä syöminen huvittavan ollenkaan, joten saapas nähdä...

Mies on vielä kaksi viikkoa kotona, tosin ensi viikolla käy yhden päivän töissä. Jos nuo yöt menisivät hyvin, niin eipä tässä mitään hätää olisi, vaikka tietysti nuo isommat lapset ovat aika vireitä ja kovaäänisiä... onneksi vauva ei tunnu pahemmin häiriintyvän metelistä, on tainnut tottua jo maha-aikana!

Mutta nyt ruoanlaittoon, kun vauva nukkuu vaihteeksi miehen sylissä. Perhepedissä siis meilläkin mennään öisin, kun vauva ei suostu nukkumaan pinnasängyssä. Tässä äsken nukkui siellä ensi kertaa noin puoli tuntia, vieressä voi nukkua parikin tuntia...

eikkuli ja poitsu 1vk2pv

Vierailija
109/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Ensiksikin:

Marielle voimia surutyöhön!

Oma elämä pyörii kuten teillä muillakin vauvan ympärillä ja vauvan tahtiin. Meidän poika on kova syömään ja nukkumaan eikä ainakaan toistaiseksi kauan jaksa seurustella ja olla valveilla. Syö lähes kellon ympäri kahden tunnin välein, myös yöllä.Itse olen väsynyt ja viime yönäkin teki oikein kunnon kakat ja vaipanvaihdon yhteydessä sitten piristyi enkä meinannut saada poikaa enää nukkumaan.

Tänään käytiin jo toista kertaa neuvolassa.Joku taisi sitä ihmetellä miksi jotkut joutuu vastasyntyneen kanssa neuvolaan ja toisilla terveydenhoitaja tulee kotiin. Ainakin täällä Espoossa heillä ei ole aikaa tehdä kotikäyntejä.Olisin minäkin kotikäyntiä toivonut, mutta onneksi mies on voinut mennä myöhemmin töihin niin ollaan päästy autolla edestakaisin.

Poika oli kasvanut hyvin rintamaidollla. Lähtöpaino ohitettu jo melkein 200grammalla. Maitoa tulee edelleen hyvin, mutta pelkään edelleen rintatulehdusta.Taas on toiseen rintaan tullut piimäkokkare, vaikka nyt en tunne tukosta. Vauva syö niin usein ettei ahdistavaa tunnetta ole.Vauvalla oli myös sammasta, jota pitää nyt alkaa hoitaa vichylla ja puolukalla. En tiedä voisiko nämä kaksi liittyä yhteen.

Oma toipuminen ok. Kiloja lähtenyt melkein 10, joten lähtöpainoon vielä 8 jäljellä.Maha on melkein kadonnut ja tänään farkun nappikin meni kiinni. Jippii!Helpottaa huomattavasti elämää.

Jaffa:Meillä ainakin esikoisella oli parikin kertaa silmätulehdus tuossa alussa ja aina alkoi rähmivillä silmillä.En saanut kotikonstein kummallakaan kertaa hoidettua vaan tipoilla lähti. En muista kuinka kauan odotin ennen kuin lääkäriin mentiin.Ja varo ettet saa sitä itsekin. Eli hyvä käsihygienia.

Ahava ja vauveli

Vierailija
110/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten alan kysellä täällä niitä tyhmiä kysymyksiä. Kuinka kauan olette odottaneet ennen kuin olette ottaneet vauvan mukaan kauppaan? Entäs minkä ikäisinä voisi käydä näyttäytymässä iäkkäille isovanhemmille, jotka asustavat n. 50 km päässä? Itse mielelläni jo ulkoistuisin kotoa, raskauden viime päivät kun menivät neljän seinän sisällä odotellessa.

Curious ja Lumikki

Vierailija
111/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytteli oli 1vko4pv kun kävin ekan kerran sen kanssa kaupassa rattailla.

Miehen äidin luona kävimme, kun vauva oli tasan 3vko.

Eilen aloitettiin Rela-tipat tytöllä, toivottavasti ne nyt sitten auttaisivat masuun.

Tänään oli tosiaan neuvola, pituutta vauvalla on jo 55cm ja painoa 4590g, päänympärys kasvanut 36,5cm-->38cm. :) Eli hyvin on korvikkeilla kasvanut tämä neiti. :)

Viime yönä valvottiinkin sitten kahteen kertaan sellanen 2-3h pätkä..Ensin mentiin vähän enne 23 nukkumaan, herättiin yhden aikaan, vasta kolmelta takasin nukkumaan ja herättiin puoli 5, ja valvottiin seittämään...mukavaa joo..:/

Ja tämä kun on virkeä, niin sitä ei todellakaan saa nukkumaan ennen kun sitä alkaa väsyttämään.

Tänään on muuten perjantai 13, mutta meidän päivä on ainakin tähän asti mennyt vielä hyvin. :)

Nyt ruuanlaittoon.

Jadmiras ja Oona 3vko5pv

Vierailija
112/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään entiseen malliin- syödään, nukutaan ja hereillä ollessa mielellään ollaan sylissä =). Mulla on sellanen rengasliina sekä se pitkä trikooliina. Oon ihan ton rengasliinan fani. Esikoisestakin käytin monta kuukautta sitä ja nyt on poika jo tottunut myös siinä heilumaan. Suosittelen :-). Se rengasliinan helppous (siis mun mielestä, ne ketkä on tottuneita sitomaan trikooliinaa tykkää taas siitä) on mun mielestä ihan must juttu.

poika tekee heräilyä, nukkunut jo kohta viis tuntia päikkäreitä.. Käytän tosiaan kestoja ja ku kaveri nukkuu tollasia päiväunia, niin voitte kuvitella, että on märkä kestis! Mut ihmettelen, että häntä ei juurikaan asia vaivaa =). Öisin tosiaan käytän kertakäyttövaippaa koska mä oon öisin todellinen zombie joka ei jaksa vaippaa vaihtaa joten koko yö mennään aina sillä yhellä vaipalla.

Me on käytetty niitä rela-tippoja nyt kaks viikkoa ja niissä luki, että niiden vaikutus alkaa selkeästi näkymään pidempiaikaisessa käytössä. Toistaseks ei ainakaan oo vielä vatsanpuruja ollut, mutta kyllä kai ne kohta saattavat tulla haittaamaan pienen pojan vatsaa =(. Esikoinen ei kyllä koskaan valitellut vatsaa vauvana ollessaan. Mutta lapset on erilaisia!

Esikoinen lähtee tänään viikonlopuks mummon kanssa reissuun ja mulla on jo nyt ikävä vaikka ei oo vielä lähtenytkään!!

Mukavaa viikonlopun alkua!

Pantsa ja jäppinen 2vkoa ja 5pvä

Vierailija
113/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihana toi *JB72* vauvan tuoksuinen juttu ;) Meiänki esikko sano edellis iltana syödessään iltapalaa, et "äiti, meil on aika kiva vauva" ja haukkas lisää leipää ;)

*navasta* joku valitteli pahaa hajua... meil ei oo sen kans enää mitää ongelmaa. Mut ennen irtoamista terkka lykkäs aina nenänsä siihe ja sanos et se hiukan haisee ja laitti heti sitä puuteria siihen (en muist sen nimee). Enkä mä ollu ite huomannu ees mitää hajui viä. Kaks kertaa se laitti sitä.

Löysin myös tuolta vauvan kaapista sellasen kantopussin ku tuli vauva lehden tilaajalahjana. Tarvis varmaa koittaa sitä joku päivä, olin jo unohtanu sen. Vaikka ei tuo meiän Touhotin oo mikä sylivauva vaik hereil onki, lähinnä vaa sillo ku masu vaivaa.

Masutippoja ajattelin lähtee minäki ostelemaan. Esikolla en muista masun vaivanneen kai melkee ollenkaa, mut Touhotin vääntää kyl uskosti välillä ja kitisee sitä. Ja vaikka alkuun sitä kakkaa tuliki monta kertaa päivässä ni nyt menee muutama päivä ennenku mitää tulee. Kamala kattoo ku toinen iha pää punasena vääntää, ja iha ilman tulosta :( Taitaa raukka olla periny mun vatsan toiminnan... Mua on pienenä kakateltu jos jollain tökötil (luumut, saippuaa, lääkkei...) eikä oo saatu ku hysteerisesti kakkaamista pelkäävä tyttö jolla ei vatsa toimi yhä edelleenkää ku ehkä kerran-kaks viikos. Esikko kyl toimittaa vatsaansa useemman kerran päiväs edelleenki, isin poika :)

Vähä tekis jo mieli lakanoista tomuja pölytellä... Mut jänskää kovasti. Ja tikkei ei taida enää olla (en oo nähny ainakaa) mut saakos sitä duunailla vaikka sitä jälkivuotoo tulis edelleen? Tosin vaa muutama liri päivässä mut kuitenki...

Ja käykäähän vastailemassa tuonne tai tänne kun mä kysyin niistä ehkäisytavoista :) Nyt on hyvät hakusessa!

Vauva on kiltti. Syö tosi paljon ja nukkuu sopivasti. Jaksaa seurustella päivän aikana ehkä kolme-neljä tuntia... Masu vaan vaivaa aina aamust aikasin ja niinpä herättii edellisaamuna neljältä potemaan sitä. Viime yö meniki sitte isännän tankatessa pikkuista ku mä vaa nukuin ja höpötin ihan kummallisia aina ku he oli sapuskalla, äiti oli vähän väsynyt :)

Mutta nyt irti tästä näppäimistöstä enneku kulutan sen puhki. Esikko lähti mun äitin ja sen miehen kans rekka-autoilemaa joten rauhallista aikaa muutama tunti tiedossa.

Hauskaa viikonloppua ja vauvojen tuoksuja!

Toivon mukaan se Emmulikin on jo saanut nyyttinsä kainaloon :) ??

Marlene ja Touhotin 2vk5pv

Vierailija
114/114 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jadmiras*: Ootko katsonut huuto.netistä, jos siellä olisi tällä hetkellä kantoliinoja tarjolla? Ostin omani merkkiä MaM Earth jo syksyllä vauvantuskissani, se maksoi huutoksessa 20 euroa + postitus 5 euroa, ja on ihan uutta vastaavassa kunnossa. Testannut sitä en vielä ole, joten en voi valitettavasti suositella sitä, mutta ainakin kangas on tosi joustavaa, mutta napakkaa ja sopivan paksun oloista. Tuo maksaa uutena myssyn kera 54,90 ja toimitus 7,50 Babyideassa. Siellä (babyidea.fi) on myös kirppis, josta voi etsiä kaikenlaista vauva/äitiystavaraa, myös liinoja. Harkitsin silloin Hug-A-Bubia, kun monet kehuivat sitä eri palstoilla, mutta se on tätä babyidean liinaa kalliimpi, myös käytettynä.

Toivottavasti ette ole juuri keskustelleet tästä, en nimittäin ole seurannut tätä ketjua. Mutta huomenna lupaan lukea nuo aiemmat viestit, jos "Lumikki" pitää pitkät päiväunet.

Minäkin jännitän Emmulin puolesta, toivottavasti saadaan viimeinenkin (?) masu pian uunista ulos.

Vauva tekee mut tosi onnelliseksi, mutta mulla on myös ihan ihme fiilikset mun miestä kohtaan, onko teillä muilla samanlaista ollut havaittavissa. Tunnen jotenkin suurta kiitollisuutta häntä kohtaan, kun meillä on nyt yhteinen lapsi. Vaikka tulin heti raskaaksi, vauvan hankkimista piti odotella jokunen vuosi opintojen ja työtilanteen vuoksi (talolaina niskassa ja molemmat pätkätöissä). Tuntuu kyllä aivan mahtavalta.

Mies on ollut niin ihastunut vauvaan, että ihmetellä pitää... ja minä sitten olen kuumana mieheeni. Outoa... vai onko? Seksiä tekee jo kovasti mieli, vaikka pari päivää ennen synnytystä sitä viimeksi harrastettiin. Täytyy varmaan odotella vielä viikko tai pari (mulle laitettiin pari tikkiä, en tiedä yhtään mihin kohtaan, kun ei ole kipeä). Muistan lukeneeni, että periaatteessa sitä voi harrastaa jälkivuodon aikaankin, tulehdusriskin vuoksi pitää käyttää kondomia. Mutta kai pitäisi odottaa että nuo mahdolliset haavat/repeämät paranevat? *Pantsa* varmaan tietäisi varmaksi. :-D

Curious