Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIVAUVAT 2009!

25.01.2009 |

Ei ainakaan silmiini osunut jo aloitettua keskustelua, joten teinpä oman. :) Tänne siis tammikuussa -09 syntyneiden äipät. :)

Jadmiras ja Oonuska aamulla 1vk!<3

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä nukutaan yöt?

Meillä on nyt muutama yö mennyt kaavalla: unet klo 22-08, jossa kolme imetystä á 30 min. ja lisäksi 2,5 tuntia valvomista joka yö! Tuon valvomissession aikana imetän monesti ja annan tuttia ja hyssytän... Tosi rankkaa. Tuo kolme imetystä yössä olisi sinänsä ihan juhlavan hyvä, mutta tuo pitkä valvominen vie hengen...

Päivällä tyttö valvoo kerrallaan aina 1.5 - 2 tuntia ja sitten nukkuu pari tuntia. Koko hereilläoloajan syö rintaa... Aika maitohotko! Olen yrittänyt pumpatakin mutta olen saanut aikaiseksi yhden 50 ml pussin pakkaseen - huoh! Olisi niin ihanaa kun saisi pumpattua ja opetettua vauvan pullolle niin pääsisi vaikka hierojalle joskus... Mies voisi syöttää vauvaa sen aikana.

Jekovitista sen verran, että se on aikuisen suuhun tosi pahaa, mutta ainakin meidän kaksivuotias on koko ikänsä rakastanut sitä! Oikein kinuaa että "Anna äiti Jeko!"

Niinanii ja Mokkula 2 vkoa 4 pv

Vierailija
62/114 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ruokailusta* Onni syö maitoa kerralla 50-130 ml. Illalla maistuu reilummat annokset ja päivällä syödään usein, mutta pienempi annos. Yösyötöllä menee pieniä määriä, yleensä noin 70-90 ml. Meillä syödään kaksi kertaa yössä ja hereillä ollaan 30-60 min kerralla. Joskus on hieman pidempäänkin mennyt, että nukkumaan on uudelleen rauhoituttu.

Lähes kaikki kerrat syödään pullosta, mutta kuitenkin mun lypsämää maitoa. Tänään taas poika tunnin huusi tissillä kun kokeiltiin josko imetys sujuisi. Lopputulos on oli, että äiti ja Onni molemmat itki.

*d-vitamiineista* Onnillakin on Jekovitit ja hyvin tuntuu uppoavan eli ei ainakaan irvistele, vaan maiskuttelee pikemminkin tippojen jälkeen. Yleensä kyllä tarjoan maitoa ennen ja jälkeen tippojen, jotta en joudu antamaan niitä tyhjään mahaan, jos vaikka aiheuttaa oireita.

oma *toipuminen* on sujunut hyvin. Jälkivuoto on loppunut ja kipuja ei ole. Tosin siis vauvahan syntyi hätäsektiolla, joten toipuminen voi olla hieman toisenlaista kuin muilla. Meillä on jo seksiäkin harrastettu viime torstaina :P

harmittaa vaan tuo kondomien kanssa leikkiminen. Paluu teinivuosiin :(

Huomenna on isyyden tunnustaminenkin. Aika vanhanaikaista mun mielestä, että kaikki avoparitkin joutuu sinne tunnusteleen.

jahas, jos vaikka menis nukkumaan.

noffetus ja Onni 3 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jadmiras* : Onko sulla *kantoliinaa* ? Suosittelen! Meillä ainakin helpottaa arkea, kun vauva tahtoo olla sylissä, mutta tarvitsisin käsiäni muuhunkin (mm. pyykkien ripustelu jne. askareet). Rintareppukin meillä on, mutta jää varmaan taas käyttämättä.. En näin pientä siihen laita, ja muutenkin se on mielestäni hankala ja tosi epämukava - toisin kuin kantoliina.

*D-vitamiinit* aloitimme suositusten mukaisesti 2vk:n iässä, mutta emme ole päässeet vielä nostamaan annosta yhdestä tipasta, koska aiheuttaa hirmu huudot. =( Neuvolasta tuovat aina kotikäynnillä DeVitol-tippoja, mutta minä en niitä kyllä tytölle anna (esikoiselle aiheutti huutoa), joten ostin Jekovit-tippoja, mutta hankalalta tuntuu niittenkin kanssa, kun viiteen tippaan pitäisi annos saada nostettua, ja parina päivänä annoin 2tippaa, ja ne päivät olikin sit yhtä huutoa. Nyt on yhdellä tipalla oltu taas pari päivää, joten pitää kai huomenna nostaa annosta. Mahtaisko muuten vauvan vihreä kakkakin johtua tipoista? Olisko jollain kokemusta? Niin, ja minä annan tipat lusikalla, johon sekoitan hiukan omaa maitoani joukkoon, ja sitten imetys siihen päälle.

*Noffetus* : Meilläkin on huomenna isyyden tunnustus. Ja kyllä tosiaan tuntuu niin typerältä TAAS sellaiseen mennä - kyseessä siis meidän neljäs muksu! Ei auta, kun ei kerta naimisissa olla. Mies jo ehdotti, että jos käytäis maistraatissa, niin ei tarttis sinne tunnustukseen mennä.. =) (Mutta ei onnistu - minä kun haluan "kunnon" häät, sitte joskus kun on aikaa ja rahaa..)

Mulla esikoisen syntymän jälkeen oli antibioottikuuri kohtutulehdukseen, mutta en kyllä osais sanoa, että mistä sellasen tunnistais. Nimittäin kotiinlähtötarkastuksessa kätilö vaan paineli kohdun, ja koska mua jossain vaiheessa hiukan sattui, niin hän vaan totesi, että kohtutulehdus, vaikka vuoto ei haissut tms.. Kuulemma heti jos kohtu aristaa painettaessa, niin on tulehdus (näin hän ainakin väitti).

*Ehkäisyksi* olen harkinnut kierukkaa, mutta kaipaisin kokemuksia siitä. Onko täällä kellään ollut? Olen kuullut, että sen myötä kuukautisvuotomäärä vähenisi, tai jopa jäisi menkat kokonaan tulematta (joka olisi ihan huippua, koska mulla aina ollut ihan hirvee vuotomäärä, ja järkyt kivut (sekä kuukautiskivut että oviskivut)!

Nyt nukkumaan, kerrankin sain muksutkin ajoissa untenmaille.

Ainiin, vielä piti vinkata, että jos huomaat vauvasi selvästi huutavan vatsaansa (kuten minä tänään, tajusin ettei hän ollut kakannut koko päivänä), niin kannattaa kokeilla mitata lämpö! Joo, muistelin saaneeni neuvon joskus esikoisen aikana, ja se tepsi silloin, niin kuin nytkin. Eli sama se, mitä mittari näyttää, tai onko edes päällä, mutta siis mittari vaan pyllyyn, niin johan alkaa kohta tavaraa tulla! Jos ei heti auta, niin välillä jumppaa jalkoja koukkuun vatsan päälle (ja samalla painaa niitä jalkoja vatsaa kohti). Meillä loppui huudot kun saatiin suolta tyhjennettyä. =)

Nyt sänkyyn!

Minnikki ♥ tutteri 3vk 2pv ♥ (anteeksi jos hirveästi kirjoitusvirheitä.. muksut saaneet koneen jotenkin sekaisin, ja teksi näyttää kummalta..)

Vierailija
64/114 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni kiskoi yöllä oikein megasatsit maitoa. ensin 90 ml ja jäi hieman nälkäisen oloiseksi, mutta nukahti kuitenkin hyvin ja toisella kerralla söi 130 ml ennen kuin oli tyytyväinen ja nyt aamulla vielä upposi 100 ml.

Paljonko kolme viikkoisen vauvan tulisi syödä päivässä maitoa?

Vierailija
65/114 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä siis tuo aloitus....olen itsekkin siis miettinyt tuota maidon määrää ja sitä myös miettinyt että mihin mahaan tyttö oikein syö =)

Meillä neiti syö yleensä sen 80ml-100ml ja tyttö vasta 2vkoa.

Viime yönä onnistuin imettämään tyttöä pari kertaa ja siitä tuli mukava olo. Imetin myös illalla ennen nukkumaan menoa :) Ja ilman tissikumia, kun se oli kadonnut. Pikkumies oli viennyt sen omiin leikkeihinsä :)

Mustasukkaisuutta on havaittavissa aina varsinkin silloin jos yritän imettää tyttöä, pojat itse keksi ihanan jutun että he harjaa mun hiuksia samalla silloin, välillä vaan ovat aika rajuja :)

Nyt aamupalalle

T:L&A 2vko1pv

Vierailija
66/114 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan koko raskauden ajan lukenut teidän pinoa, mutta kirjoittelin tonskissa ja ei muka kerinnyt kahteen pinoon kirjoittaa :)

Esikoiselle Idalle siis syntyi pikkusisko maanantaina 26.1 rv 40+6 mitoin 49cm ja 3260g. Olin tosi yllättynyt tuosta painosta, kun Ida painoi syntyessään 3765g. Svolla ja synnytyssalissakin väittelin kätilöiden kanssa kuinka tällä kertaa menisi 4 kiloa rikki :D Kätilöt väittivät pieneksi.

Meillä on lähtenyt arki oikein mukavasti käyntiin. Isosisko on siis 2v4kk ja vielä toistaiseksi ollut tosi hellä vauvaa kohtaan eikä ole moksiskaan esim imetyshetkistä. Asiaa on helpottanut ehkä se, että vauva on tosi rauhallinen, syö masun täyteen tisukkaa ja nukkuu 2-4h, illalla tankkaa vähän enemmän ja yöllä on herännyt kolmisen kertaa syömään. Tasan yhtenä yönä vauva valvoi 2h ja silloinkin vain ähisi ja puhisi mun vieressä, ei itkenyt ollenkaan :)

D-vitamiinitipoista. Meillä tuli esikoiselle kauheat itkut Devitolista ja veihdettiin sitten Jekovitteihin. Kuka kumma muistaa antaa devitolit kun niitä säilytetään jääkaapissa ;) Meillä on jekovitit keittiön pöydällä ja esikoinen ottaa ne ihan itse aamupuuron kanssa ja hyvää kuulemma on. Vauvalle aletaan antamaan ensi viikolla ja aattelin antaa niinkin varovaisesti kuin 1 tippaa ekalla viikolla, 2 tippaa tokalla viikolla jne. Suoraan suuhun tiputan tipat.

Kuinka moni käyttää vauvalla kestoja? Meillä on ollut nyt käytössä iguleen nalle nöttönen+imse vimsen kuori. Se on ainut paketti mikä on vauvalle sopiva, kunhan painoa tulee lisää niin otetaan käyttöön bumgenius ja cuddlebuns. Harsojakin olen haalinut mutta niistä tulee aikas paketti!

Imetys meillä sujuu taas hyvin. Terkkakin kävi maanantaina kotikäynnillä kun vauvalla oli ikää viikko. Painoa oli tullut melkein 600g viidessä päivässä (sairaalasta lähtiessä 3005g) ja vaaka näytti 3590g.

Meillä on Hug a bub kantoliina. Ostin sen huutiksesta mutta käyttöohjeita ei ole. pitäisi oikein perehtyä josko netistä löytyi sidontaohjeita. Tilasin kyllä Manduca-kantorepunkin, täytyy katsoa kumpi tuntuu paremmalta. Nimittäin esikoinen oli aikoinaan aika viihdytettävää ja kanniskeltavaa sorttia hereillä ollessaan ja tuolloin kantoliina olisi ollut ihan must. Mutta enpä sitä tajunnut.

Jaahas, pikkuneiti tuolla ähisee, täytyy mennä syöttöpuuhiin...

MiaMik, Ida 2v4kk ja vauva 10pv

Vierailija
67/114 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lukemaan "odotus" puolelle tammikuisten uutisia ja siellä oli tosi surullisia uutisia Marie1981:llä. Vauva syntynyt kuolleena. Kyllä toi pysähdyttää ja luoja näiden hormonien myötä myös itkettää.

Yritän saada ajatukset tuosta pois ja kirjoittaa arjesta. Eli nukutaan ja syödään edelleen, aamupäivä menee ähistessä ja sit ku mä pääsen kotiaskareista eroon ja meen vauvan kanssa yhdessä sänkyyn ja vauva kainaloon niin johan nukahtaa. Nytkin nukkunut jo 4 tuntia putkeen. Tälläsen putken jälkeen kyllä sitten tankkaa oikein olan takaa.

Me kestoillaan vaikkakin yöllä kyllä käytän kertakäyttövaippaa. Mut siis päivisin kestoillaan. Käytän nyt noita äp:n imse vimsejä ja sitten harsoja ja villapökiä päällä. Hyvin on homma sujunut. Vauva kakkaa n.8 kertaa päivässä, oikein kakkakone. Peppu on pysynyt toistaseks ehjänä.

Mulla kun on antibioottikuuri ja kun hain sen apteekista ja farmaseutti kuuli, että mulla on viikon ikäinen vauva niin suositteli erittäin lämpimästi Rela-tippoja. Tää suositteli myös, että niitä tippoja kannattaaa käyttää vaikkei söiskään antibiootteja koska vähentää vatsanpuruja. Ja esitteli jotain tutkimustuloksia ja niissä on ihan muutamat ekat kuukaudet käytettu noita tippoja joka päivä. Ajattelin nyt sit käyttää.

No niin, nyt vauva heräs. Nälkäääääää...

-Pantsa

Vierailija
68/114 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kanssa lukemassa tuolta odotuspuolelta tuon Marien viestin ja kyllä se on surullista, miten noinkin voi käydä..:(

Pantsa: Hassua, että teillä vauva kakkaa noin paljon, kun oma kakkaa n.kerran vuorokaudessa, mutta kerralla sitä sitten tuleekin !!!HIEMAN!!! enemmän. :D

Täälläkin menee aamut valvoskellessa, tyttö herää siinä 9-10 aikaan ja valvoo sitten sellaset 3h. Tänään just piti kokeilla tota rintareppua aamulla, laitoin tytön siksi aikaa omaan sänkyynsä, että sain sen päälleni, mutta sehän oli jo kerennyt nukahtamaan. :D

Aika rutiinilla mennään ton nukkumisen kanssa. Aamulla siis 9-10 herätään, valvotaan siihen yhteen asti, jonka jälkeen nukutaan korkeintaan tunti, valvotaan pari tuntia, neljän aikaan mennään taas nukkumaan ja herätään kuuden maissa. Sitten mennäänkin rattailla pihalle, ollaan tunti siellä ja takasin tullessa vielä omaan sänkyyn nukkumaan. Herätään taas 8-9, jonka jälkeen mennään takasin nukkumaan 9-10, nukutaan ainakin 12 asti. Ja yöllä herätään n.2 aikaan, 4-5 aikaan ja 6-8 aikaan, ja sitten seuraavaksi tuo 9-10. :)

Että silleen helppoa, kun tietää noin suurinpiirtein, moneltako nukkuu jne. Ja olen alkanut kirjaamaan ylös aina, monesta moneen nukkuu. :)

Mutta nyt kuuluu tuolta sellanen ähinä ja puhina, että tarvii mennä antamaan ruokaa. :)

Jadmiras ja Oona 2vko4pv

Vierailija
69/114 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marien viesti sai mut ihan sekasin eilen vaikka ei niinkään tunne ihmistä niin sai minut itkemään ihan hulluna, ja just tuli sellanen fiilis että miksi ja kamalaa :(

Koko eilisen päivän imetin pelkästään tyttöä en antanut pulloa lainkaan,oli tosi hyvä fiilis :) noh yöllä se sit muuttu pulloa vaan ku tyttö huusi kun hullu kun niin nälkä.Ei nyt aamullakaan suostunut rinnalle, tässä pullo suussa on...

Eihän se tee millään lailla huonommaksi äidiksi..mutta kun tavaraa olis tisseissä niin harmittaa kun ei aina kelpaa....

Meillä ei viellä pahemmin mitään rytmiä ole vaan nukutaan ku väsyttää ja seurustellaan sit ku äitiä väsyttää :)

Hyvää viikonloppua kaikille

T:L&A 2vkoa2pv

Vierailija
70/114 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista tosiaan, ei voi ymmärtää. Tuli oikein huono omatunto. Minä se kun itkin sitä, että meidän vauva on lastassa ja toisen vauva on kuollut!!

*Kakkaamisesta* Meidänkin vauveli kakkaa Ainakin tuon 8 krt / päivä. Olen kyllä kuullut että sellaisiakin vauvoja on, jotka kakkaa vain kerran päivässä :-) tai vaan muutaman kerran viikossa.... ei ole kohdalle osunut, keskimmäinen kakkasi aluksi ainakin 20 krt / päivä, paino ei kyllä noussutkaan kun kaikki tuli läpi. Tämä uusin tulokaskin on aika kova kakkaamaan, mutta tämä 8-10 krt /päivä tuntuu pieneltä keskimmäiseen verrattuna. Tosin tuon lastan kanssa pääsisi helpommalla, jos ei kakkaisin niin usein.

Eilinen päivä oli meillä itkuinen lastassa, mutta viime yö meni jo hyvin. Vauvalla on ihmeen hyvin jo päivä/yörytmi. Koska päivällä valvoo pitkiä aikoja ja yöllä nukahtaa heti imetyksen jälkeen. Yö menee niin yleensä että nukkuu 22-02, sitten syö puoli tuntia ja nukkuu vielä 02:30-5:00 ja sitten taas syö ja nukkuu 08:30 saakka.

Lootuskukkanen; hienoa että imetys sujui eilen vähän paremmin. Älä syyllistä itseäsi, vaikka ymmärrän kyllä että harmittaa. Oletko lukenut imetystukilistan sivuja?

T. Jaffa

Vierailija
71/114 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minäkin luin Marien viestin ja kyllä se järkytti kovin. Maailma on kyllä joskus niin kovin epäoikeudenmukainen ja julma.

Jaffaa voin lohduttaa sillä, että itselläni huomattiin lonkkaluksaatio vasta 6 kk ikäisenä, jalka oli siinä vaiheessa jo pari senttiä lyhyempi kuin toinen jalka. Lonkka leikattiin, kipsattiin ja sen jälkeen kävin kymmenvuotiaaksi asti röntgenissä tarkistuksissa. Ja jalasta tuli aivan erinomainen, olen harrastanut kilpaurheilua yleisurheilun puolella sekä voimistellut. Mutta muistan, kun äiti kertoi, kuinka vauvana itkin, eivätkä he oikein tienneet mikä oli vialla. Äidilleni se aika on tainnut olla todella raskasta. Minuakin aina alkoi itkettää lapsena, kun äiti kertoi kuinka olin ollut kipsattuna, enkä suostunut syömään edes tuoreita mansikoita. Lisäksi podin pienenä jonkinasteista lääkärikammoa, mutta sekin on tainnut haihtua, koska elämänkumppani on lääketieteilijä.

Meillä on mennyt onneksi aika helposti vauvan kanssa. Olen saanut onneksi yöllä nukuttua ja silloin jaksaa aivan eri tavalla. Voi minkälaisia hassuja ilmeitä hänellä välillä on. Ja jo kolmessa viikossa on tultu niin paljon vahvemmaksi ja jäntevämmäksi. Synnytyksestä toipumiseen kesti itselläni episiotomiahaavan ja repeämien osalta kymmenisen päivää. Siis siihen saakka haavoihin sattui aika lailla, mutta sitten kivut hävisivät aivan yhtäkkiä lähes kokonaan.

BabyBjörn rintarepun käyttöä kokeiltiin eilen ensimmäistä kertaa. Ensin meinasi mennä hermo sen kanssa. Tosiaan näytti sille että tarvin toisen henkilön nostamaan vauvan siihen, mutta uusia yrityksiä tänään ja käyttäen vähän erilaista tekniikkaa kuin ohjeessa neuvotaan käyttämään sain vauvan helposti nostettua siihen (laitoin vain ne kaksi alinta systeemiä kiinni ja sitten vauva siihen ja vasta sen jälkeen sivut kiinni ja sitten lopuksi päätuki ...mutta silloin pitää pitää todella hyvin vauvasta käsin kiinni ettei putoa kiinnitysvaiheessa). Toinen asia sitten on kuinka kauan vauva viihtyy repussa ja kuinka kauan sitä on hyvä pitää siinä asennossa.

Paljon jaksamisia kaikille vauvojen kanssa

Anni09

Vierailija
72/114 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin lukemassa Marien surulliset uutiset odotuspuolelta ja itkuhan siinä pääsi :( Ei voi ymmärtää miten jotain tuollaista voi sattua kenellekkään.

Jaffa, meillä oli esikoisella pavrikin valjaat 4 viikkoa. Ne meni myöskin silleen koko kropan ylitse. Lääkärintarkastuksessa 2 päivän ikäisenä todettiin vasen lonkka lievästi löysäksi ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tehdä mitään. Hän kysyi sitten kuitenkin, että onko suvussa lonkkavikaa. Kun kerroin että äidilläni on synnynnäinen lonkkavika, jota on leikattu ja 40-vuotiaana laitettiin tekonivel, niin tultiinkin siihen tulokseen että varmuuden vuoksi laitetaan valjaat. Se oli mulle tosi kova paikka, itkeä vollotin vaan taysissa vauva kainalossa. Imetys jatkui kuitenkin hyvin, vauva söi hyvin makuuasennossakin, käänsin vain aina pään tissiä kohti. Meillä oli ensimmäinen kontrolli 2 viikon iässä ja edellisenä iltana saimme ottaa valjaat pois ja kylvettää vauvan ensimmäistä kertaa. Kontrollissa todettiin, että kannattaa vielä laittaa valjaat uudestaan ja seuraava kontrolli taas 2 viikon päästä. Tuolloin saimme onneksi valjaat pois ja puolen vuoden päästä oli vielä kontrolli, jossa kaikki ok. Kotona minua itketti vielä sekin, että kaverini eivät oikein osanneet ja uskaltaneet ottaa vauvaa ollenkaan syliin, tuli ihan sellainen olo että vauva olisi jotenkin saastainen tai jotain. Nooh, ne oli niitä hormonimyrskyn aiheuttamisa ajatuksia ja loppujen lopuksi se kuukausi meni nopeasti :) Niin ja meillä ei tyttö huomannut oikeastaan ollenkaan niitä valjaita, mutta polvitaipeet meni kyllä rikki!!!

Meilläkin vauva kakkaa tosi tosi monta kertaa päivässä, ainakin 10-15 kertaa. Samanlainen sinappikone oli esikoinenkin sen 6kk mitä täysimetin häntä. Esikoisen kanssa aloitin käyttämään kestojakin vasta puolen vuoden iässä, kun en jaksanut alkaa siihen rumbaan äidinmaitokakkojen kanssa. Nyt vasta odotusaikana tajusin että silloinhan sitä juuri säästää vaipoissa, kun vauva kakkaa ihan jatkuvasti ja vaippoja menisi hurjasti kaatopaikalle :)

Kokeilin eilen yhtä sidontaa hug a bubilla ja sain hyvin vauvan laitettua yksin siihen. Hän viihtyi siinä ehkä minuutin ja sitten tuli nälkä. Mutta pikkuhiljaa. Tuntuu meinaa nyt että vauva oli eilenkin aika paljon päivällä hereillä eikä viihdykään niin vain paikallaan.

Taidan mennä hetkeksi huilaamaan, esikoinen on isin kanssa pihalla. Minä en uskaltanut vielä mennä kun olin juuri kuumeessa. Rintatulehdusta vähän pukkasi, mutta sain onneksi hoidettua kotikonsteilla, kuume nousi yli 39 asteeseen.

MiaMik ja prinsessat

Vierailija
73/114 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, nopsaa vaan tulin kirjoittamaan ähinä kuuluu jo pinniksestä.

Kakka asiaa: meillä kakataan kunnolla kerran päivässä ja jos se ei tuu niin on koko ilta/yö pilalla! Tempperamenttinen tyttö on jos ruokaa ei tuu samalla kun haluaa niin sit tulee hirmu huuto...

Ähinä loppu eli voin kirjoittaa vähäsen :) tänään ollaan menossa ekaa kertaa kylään mummulaan sen jälkeen kun meistä tuli 5 henkinen perhe, tuntuu niin hassulta että voi sanoa olevansa 3 lapsen äiti....

Sain tilattua itsellemme ristiäispäivän ja se on nyt sit 7.3 lauantaipäivä, ristiäiset tulee olemaan sekä ruotsiksi että suomeksi joka mun mielestä hassua vaikka pyysin suomeksi niin pappi sanoi että kun olet ruotsinkielinen niin siksi, mies siis suomenkielinen...

Tässä saa siis urakalla leipoa kun olis nuo pojan syntskät nyt 15 pv (oikea 17.2)ja sit nuo ristiäiset ja sit viellä huhtikuussa 15.4 toisen pojan syntskät....APUVA kuinka ehdin??

Tyttö on ollut nytten pari päivää ihana tissitakiainen =) olen vaan huomannut että sen on myös pojat huomannut ja he tekevät kaikkee pahaa sillä aikaa..eilen tyhjensivät mun lompakon kolikot omaan possuunsa =)

Hyvää lauantaita kaikille

T:L&A (tytöstä tulee muuten Aada Matilda)

74/114 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Lukemassa kyllä oon käynyt, ja itkemässä moneen kertaan Marien huonoja uutisia. :( Minnikin laittama runon pätkä oli niin koskettava että itku tuli, itse laitoin saman tyyppisen hyvälle ystävälleni, joka menetti esikoisensa 5 pv vanhana muutama vuosi sitten.

*Lootuskukkasta* voin lohduttaa, että kyllä sitä ehtii, jos ei omat vaatimukset oo liian kovat. :) Tosin en ole vielä kokenut kuin 4:llä lapsella, mutta meillä oli jo siis synttäreitä joka kuu 17. helmikuuta - 17. toukokuuta + hääpäiväkin huhtikuussa, joten leivottavaa löytyi. =) 2 pakettia uppoaa kananmunia jokaiseen synttärikakkuun, eikä jäljelle jää oikeastaan mitään. Toisaalta muuta en sitten ole leiponutkaan, lapset saa itse valita synttäreilleen haluamansa keksipaketin ja jotain suolaista, yleensä ottavat kyllä sipsejä kun lapsille kelpaa ne paremmin eikä aikuisia yleensä montaa tule. Ristiäiset on kyllä eri asia, sen tunnustan. Sen suhteen mun ei ole juuri tarvinnut murehtia kuin mitä tarjota, äitini teki jo pikkuleivät ja kakunpohjat (mulle jää vain kakun täyttäminen ja koristelu), voileipäkakut (kala ja liha) tekee sitten edellisenä päivänä. Ja siinäpä oikeastaan onkin meidän koko tarjoilu. Oon kyllä miettinyt 'pakkopullaa' tai jotain toista suolaista, mutta ne on sitten jotain puolivalmiita, tyyliin pakastimesta uuniin ja tarjolle.

Meillä siis on ristiäiset jo viikon päästä, nimi on valmiina eikä tarvinnut kauheasti edes miettiä. Tosin pidetään salaisuutena siihen saakka kaikilta. Lapsillekin kerrotaan aikaisintaan sinä aamuna, jos silloinkaan. Etteivät sitten mene möläyttelemään kenellekään... =)

Mutta täältä näyttää löytyvän pestävää, tulee jo läpi vaatteistakin, eli paljon tuli äsken tavaraa. :)

Terveisin äippä ja J H ;-D

Vierailija
75/114 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne lueskelemaan muiden tammikuisten kuulumisia....

Meillä menee ihan kivasti, tissitellään ja annetaan pulloa, jotta paino lähtee nousuun. 3.2 kotiin lähtö paino 2980g ja nyt perjantaina 3010g.

Mä olin hankkinut reiman puvun kokoa 62cm (iei ole makuupussi mallia) ja tämä meidän pikku prinssi kyllä hukkuu siihen, ei ole mukavaa laittaa päälle eikä voi istua turvaistuimessa:( Taitaa jäädä todella vähäiselle käytölle. Mites teidän muiden puvut?

Ristiäiset pidetään maaliskuun puolen välin paikkeilla, riippuu vähän toisien kummien työmatka tilanteesta.

Kakkaa onneksi tulee päivittäin 2-3 kertaa.

Itsellä muuten kaikki ok, mutta persanan peräpukamat ovat pullahtaneet todella ulos ja ovat todella kipeät :(

T: Minna J ja kultsi 6pv

76/114 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tunnin synnytyksen jälkeen aamukuudelta saimme poikavauvan, painoa 4118g, 52,5cm ja hattu 37,5cm. Synnytyskertomusta (romaania) laitoin tuonne odotuspuolelle bonuspinoon jos joku halua/jaksaa lukea ;)

Tosiaan meidän vauvalla oli sairaalassa kaksi huonovointisuuskohtausta, meni siniseksi ja veltoksi :( Lapsiveden oksentelusta + nieleskelystä´+ takaisinvirtauksesta johtuvaa ilmeisesti, mutta kotiuduimme siis vasta tänään kun piti olla tarkkailtavana.

Maitoa tulee ihan mukavasti, viime yönä tarkkailussa olivat vielä antaneet lisämaitoa mutta saa nähdä meneekö ensi yö jo ilman (eilinen ja tämä päivä siis menty jo omalla tuotannolla). Täällä kotona on hommat vielä vähän vaiheessa, jotenkin aina kun on vauvan kanssa kotiin tultu, niin on pitänyt alkaa paikkoja järjestelemään (tyyliin huonekaluja siirtelemään...) ennenkuin on päästy alkuun, mutta eiköhän se tästä (toivottavasti!) ja toivon todella ettei noita kohtauksia tulisi enää kotona, sillä eka oli niin järkyttävä että luulimme koko perhe vauvan kuolevan (mies oli juuri tullut lasten kanssa sairaalaan meitä katsomaan). Onneksi ei ole ensimmäinen lapsi, niin on hoitokuviot kuitenkin jokseenkin tuttuja jo...

mutta nyt huutelevat isommat lapset saunaan joten täytyy mennä ennenkuin vauva herää!

eikkuli ja poitsu 3vrk

Vierailija
77/114 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leppoisa sunnuntaiaamu, esikoinen ja mies katsoo Muumia, mä oon koneella ja poitsu nukkuu. Mulla on vaan viheliäinen lentsu niin et vie vähän voimia. Onneks tänään sunnuntai ja mieskin kotona, että josko huomenna jo olis parempi olo ku oon lasten kanssa keskenään. Eihän tuon vauvan kanssa mitään ongelmaa olis, mut tuo esikoinen haluais puuhastella kaikkea eikä oikein meinaa jaksaa =(. Toivotaan nyt että muu perhe välttyy flunssalta.

Vauva tänään 2vkon ikäinen. Edelleen syö ja nukkuu. Nyt ei enää ihan jatkuvasti hereillä ollessa syö vaan tosiaa syö, seurustelee hetken ja sit nukahtaa. Parhaimmillaan vetäsee viiden tunnin unia putkeen.

Onnea Eikkulille! Kyllä varmaan säikähtää tollasia velttouskohtauksia!! Toivottavasti ne ovat sairaalaan jääneet oireet ja saatte kotona nauttia pienokaisesta =).

Mä oon ihan ihmeissäni ku vauva kakkaa jatkuvasti ku esikoinen tosiaan ekat pari viikkoa kakkas kerran päivässä ja sen jälkeen kerran viikossa. Hyvä, että vatsa toimii pienellä!

Voikaahan hyvin kaikki!

Pantsa ja poju 2vkoa

Vierailija
78/114 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne vauva-puolelle. Synnytys meni hyvin. Supisteli pitkään la-su ja sunnuntaina iltäpäivällä meni lapsivedet.Synnärille lähdettiin illalla, koska pyysivät tulemaan näytille, koska en ollut ihan varma oliko se lapsivettä vai ei. Sitähän se oli, mutta koska supisteli vasta 10 min välein ja koska salit olivat täynnä, jouduin osastolle ja mies lähetettiin kotiin. Tuntui tosi kurjalta varsinkin kun tiesin, että kyllä synnytys tapahtuu ihan pian. No heti osastolle tultuani alkoi supistella kovemmin ja kärvistelin siellä siihen asti, kun supisteli 2 min välein. Se oli ehlä tämän synnytyksen kivuliain kohta. Pääsin sitten synnytyssaliin, mieskin ehti mukaan. Epiduraali ehdittiin antaa ja se auttoi. Ponnistusvaihe kyljellään kesti 15 min ja selvisin ilman repeämiä ja tikkejä, vaikka poitsu tosiaan oli yli 4 kg ja itse olen aika pieni.Jos olisin tiennyt noin isoksi, olisi varmaan ollut rimakauhua.

Nyt vauva-arki lähtenyt käyntiin ihan mukavasti. Esikoinen ottanut vauvan vastaan tosi hyvin. Ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mustasukkainen vaan pussailee ja halailee vauvaa kaiken aikaa.

Itse olen toipunut hyvin, pientä jälkivuotoa vielä, mutta kohtua ei ainakaan supistele enää kivuliaasti niin kuin kaksi ensimmäistä päivää.

Maito nousi taas ryminällä ja sitä tulee paljon, joten kivuliainta on taas tämä imetys. Eilen oli valtava tukos koko päivän, jota en meinannut saada tyhjenemään. onneksi yöllä helpotti ja nyt tämän päivän ollut hyvä olo.

Ahava ja vauveli 6pvä

p.s. tiedättekö kaikki muut jo minkä nimen annatte?

Vierailija
79/114 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan moikkaan.. ei, älkää luulkokaan.. en todellakaan ole vieläkään jakautunut ;)

Kommentoimaan tulin tuota kakkaamisasiaa.. Meidän esikoinen kakkas sillain kymmenen päivän välein, huoh, mutta kärsikin sitten masuvaivoista ja huutoa riitti iltaisin, kuin koliikkia.. Joten hyvähän se on, että vatsa toimii vaikka tuo kahdeksan kertaa päivässä tuntuu hurjalta mun mielestä :)

Lootuskukkasen tyttö saa ihanan nimen, mun suosikkeja kummatkin. Meillä tuo teidän toinen nimi mietinnässä myös, ehkä etunimeks, mut mietin et sitten tulis kyl miljoona lempinimee sen myötä.. Siis jos tulee tyttö, ei tiedetä kumpi tulee.. jos kumpaakaan, on jo semmonen olo ettei me vauvaa ees saada :/

Pitäisköhän teidän jo kohta tehdä uutta pinoo, kun tää näin pitkä ja jos mä sitten jo siihen pääsisin kirjotteleen kera vauvan :)

Taidan mennä joraan radion musan tahtiin, jos tää vaavi sais kans vipinää töppösiin ja päättäis tulla maailmaan ettei tarvis mennä yliaikakäynnille keskiviikkona.

Sori tuli pitkää stooria, mut kun on hiukan tylsää..... ;)

Ihanaa vauva-arkea jokaisen perheeseen!!

Emmuli rv 41+4

Vierailija
80/114 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee tämän palstan kanssa prkl.... Kirjoitin viimeviikolla varmaan kolme pitkää viestiä ja aina kun ne lähetin ilmoittettiin että: " palsta on hetkellisesti pois käytöstä", että otti kupoliin...

Mut nyt lyhyesti virsi kaunis...

Ekanakin onnittelut kaikille tuoreille vauvoille, äideille ja perheille<3.

Marielle kävinkin jo jättämässä viestin tuonne odotuspuolelle:(.

Meillä menee ihan hyvin. Kaunokainen syö, nukkuu ja kakkii. Välillä jaksaa killittää valveilla muutaman tunninkin seurustellen. Yöt menevät 1-2 syötön voimalla ja perhepedissä koisitaan edelleen.

Nimi on jo tiedossa ja käytössäkin, ristiäiset pidetään kylläkin vasta maaliskuun lopussa.

Isommat lapset ovat ottaneet pienen sisarensa hyvin vastaan. Varsinkin esikoisesta on ollut minulle suuri apu vauvan hoidossa ja hän tekee sen vielä ihan vapaaehtoisesti ja pyytämättä.

Mies lähtee huomenna töihin kahden viikon isyysloman jälkeen ja oikeastaan ihan odotan jo sitä, että pääsen normaaleihin rutiineihin tämän "lomailun" jälkeen. Kiirettä tulee pitämään se on saletti, mutta otan periaatteeksi sen, että hoidan lapset, itseni ja sitten vasta muut kotihommat ja mitään aikatauluja en noudata vaan mennään ihan päivä kerrallaan sen mukaan mikä tuntuu hyvältä/onnistuu.

Nyt alkaa kuulua pienen kiljukaulan ääntä tuolta vaunuista, joten tarttee lopetella ja siirtyä ruokintapuuhiin.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja voimaa alkavaan viikkoon:).

KainoElvi ja kaunokainen 2vko2pv