Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIVAUVAT 2009!

25.01.2009 |

Ei ainakaan silmiini osunut jo aloitettua keskustelua, joten teinpä oman. :) Tänne siis tammikuussa -09 syntyneiden äipät. :)

Jadmiras ja Oonuska aamulla 1vk!<3

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi just samalla lailla kun sulla ton imetyksen kanssa. Tyttö vain hamusi ja hamusi ja itki ja huusi, eikä saanut tissistä kiinni, joten päädyin joka kerta antamaan pullosta. Ehkei maito ole sen takia mulla noussutkaan..

Joo ei mulla nyt muuta tähän hätään, menen takaisin nukkumaan. :)

Jadmiras ja Oona 1vk 3pv
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=15f77ebd-ed0a-11dd-b3c6-…!

22/114 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pungen jo tälle puolelle vaikka vauva on vielä mahassa - antakee anteeks... mutta pakko kommentoida tuohon Lootuskukkasen hankaluuteen jotain. Todella ikävä homma, että neuvolan vaakan takia meinaa kärsiä koko imetys!!! Auttaisko, jos koittaisit vähän käsin lypsää rintaa ihan pikkuisen pehmeämmäksi, vaikka ihan altaan päällä päästäisit vähän enimpiä pois että vauva saisi paremmin kiinni? Kun voihan se olla että sieltä tulee maitoa paineella eikä vauva siitä tykkää sitten vaikka nälkä olisikin. Meillä neuvolan täti sanoi, että jotkut imettävät käyttäen "rintakumeina" ihan niitä ainun anatomisia tutteja aluksi, jos vauva on tottunut pullolle niin miksikäs sitä ei voisi koittaa ja sitten jättää pois kun imetys alkaa sujua. Mulle vaan jäi vähän hämäräksi että kuinka se homma toimii, mutta kai sitä voi kaikkea kokeilla... Varmaan vielä kun vauva on pieni, niin suukin on pieni ja se rintahan on siihen verrattuna jalkapallon kokoinen... (muistan esikoisen vauva-ajalta, silloin se imetys takkusi kans niin perusteellisesti niin alussa kuin lopussakin!) Tsemppiä! Toivottavasti alkaa sujua uudelleen. Ja soita niitä naapureita isompien tenavien kanssa sinne pihalle, turhaan itseäsi stressaat nyt sillä! Jos siellä kerta on sellaisia jotka pystyvät ulkoiluttamaan niin sopikaa vaikka suoraan pysyvämmästä käytännöstä kunnes teillä alkaa alkuhankaluudet helpottaa ja vauvakin saa olla pitempään ulkona!

Vitsi, mä en ollu tullu ajatelleeksikaan tuota ulkoiluhommaa. Meillähän karkaa lapsilla aivan mopo käsistä, elleivät pääse ulos ja sitten täällä ei ole kellään rauhaa... :/ Mieskin suunnitteli että jos olisi vain viikon alkuun lomalla :S Sanoin kyllä heti, että se on täysin kiinni siitä millaisia apuja saat mulle sitten tänne järkättyä. Ihmeen tyhmiä nuo miehet joissain yksinkertaisissa asioissa, kuitenkaan ei itse meinaa sitten saada edes kahta ulos puettua...

eikkuli, vielä poksahtamattomana 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painin saman asian kanssa. Poika huutaa vaan rinnalla koko ajan. Joudun imettämään rintakumilla, kun poika ei nännistä saa muuten kiinni ja rintakumin kanssa ei vaan osata imeä. Pumppailen suurimman osan päivästä maitoa kaappiin ja koko ajan sitä tuolla onkin joku 200ml. Maitoa siis tulee reilusti, mutta poika ei vaan ymmärrä imeä rintaa.

Vihaan tuota pullojen ja pumppujen pesua ja keittämistä. argh. No mitäpä sitä ei oman lapsen eteen tekisi.

Niin niille, jotka eivät tuolla odotuspuolella ole olleet, niin lyhyt info meistä. Poika syntyi 14.1. raskausviikoilla 41+4 hätäsektiolla. Poika sai heti 9 pistettä joten mitään vahinkoa ei ehtinyt käymään, vaikka hätäsektioon jouduttiinkin.

Meilläkin on ristiäiset 8.3. ja kummitkin on jo valittu ja pyydetty. Pojan nimeksi tulee Onni Joonas Sakari ja sekin on kerrottu jo kaikille.

Mulla raskauden aikana kiloja tuli 12 ja niistä on nyt 1 jäljellä. Toisaalta hieman vieläkin on turvotusta ja varsinkin masu on vielä löysähkö ja arpi on turvoksissa. Jälkivuoto on jo loppunut.. vain pyyhkiessä tulee pientä limaista ja veristä vuotoa, mutta siteen jätin eilen pois. Paremmin hengittää paikat kun ei haudo siteillä.

Jahas nyt pitää mennä koiruuden kanssa ulos,jotta päästään nukkumaan. kello herättää taas viideltä käyttään koiraa ulkona ennen kuin mies lähtee töihin.

Noffetus ja Onni 14vrk

Vierailija
24/114 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perheemme kolmas prinsessa saapui maailmaan maanantai-aamuna.

Hieno ja helppo synnytyskokemus (jälleen kerran), ei lääketieteellistä kivunlievitystä, mitään ommeltavaa ei tullut, jakkaralla ponnistin. Synnytyksen kipein vaihe kesti noin 2,5 tuntia. Tyttö sai 10 pistettä, mitat 3145 g ja 49 cm, pipo 34 cm. Osasi heti imeä rintaa. Jälkisupistukset oli melko kovat, mutta ei silti niin kovat kuin etukäteen pelkäsin.

Oma vointi on ihan hyvä, päätä vähän särkee ja syystä että meni monta yötä valvoessa on vielä vähän tokkurainen olo.

Maito nousi viime yönä, mutta tehokkaasti tyttö tyhjentää rinnat. Pumpata yritin, mutta en saanut sinne mitään herumaan. Aikaisemmin olen aina rintapumpun kanssa saanut rinnat helpottamaan.

Neuvolantäti kävi jo tänään kotikäynnillä, eilen siis kotiuduttiin. Paino laitoksella oli laskenut 2900 grammaan, mutta nyt neuvolan vaaalla oli 2950 g eli lasku olisi taittunut.

Lonkka tytöllä naksuu, joten siitä saimme lähetteen kirurgille että tarviiko lastahoitoa.

Eipä tässä ihmeitä, kunhan imetellään ja vaihdetaan vaippoja ja koitetaan levätäkin välillä.

On tämä uusi elämä vaan niin suuri ihme, joka kerta!!

Nautitaan pienokaisistamme

T. Jaffa ja tyttötrio 3 vrk, 3 v ja 6 v

Vierailija
25/114 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viime yö meni neidillä valvoskellessa ja itkeskellessä vatsanpuruja. Nukkui vajaan tunnin pätkissä ja välissä valvoi parisen tuntia aina. Sama meno näyttäisi jatkuvan nyt päivälläkin, valvonut on nyt 3 tuntia, eikä millään meinaa saada nukkumaan.

Minä kun tahtoisin suihkuun mennä (kun en eilenkään päässyt...), mutten viitsisi tuota jättää tonne yksinkään huutamaan..:/ Toivon nyt, että tyttö saisi unen päästä kiinni, niin minäkin pääsisin omiin hommiin.

Jaffa: Toivottavasti tytön lonkassa ei ole mitään pahempaa.

Jadmiras ja Oona 1vk 5pv

Vierailija
26/114 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kertomassa tuolla odotuspuolella tarinaa mut ajattelin ilmottaa teillekin, että siirryn tänne puolelle :)

Nyt esikko on sen verran hankala, että pitää lopettaa ja mennä kurinpalautukseen ehkä...

Palailen siis paremmalla ajalla lukemaan ja kirjottelemaan.

Kuulemisiin,

Marlene ja poika 4vrk

Vierailija
27/114 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kävin aikasemmin kirjoittamassa mut johonki se viesti sit katosi :(

Meillä neiti syö ihan hillittömästi...Olen sillai tehnyt että jos ei tissille oo saanut niin oon antanut vähäsen maitoa pullosta ja sit ottanut uudestaan rinnalle ja se on toiminut siis et ekaks väöhän suurinta nälkää saanut pois. Nytten harjoitellaan tissin imemistä ilman kumia ja se on alkanut sujumaan suht hyvin...

Toinen vaunuissa nukkuu kakat housuissa tyytväisenä :)

Jaksuja kaikille

T:L & Aada 1vko 1 pv
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=810307d5-ee1b-11dd-b95d-…!

Vierailija
28/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi että on suloinen vauveli Lootuskukkasella. :)

Mitähän mä oon aikasemmassa viestissä oikeen sekoillu, kun oon laittanu tytön iäksi 1vk 5pv, vaikka on siis tuon 5pv vasta huomenna. :)

Mulla kaiketi päivät menneet sekasin.

Tänään oltiin sitten ekaa kertaa ulkona tytön kanssa, mutta tyttö sitä tuskin huomasi, kun nukkui tyytyväisenä koko toimituksen ajan. :D

Oltiin n.10min, kun jo maanantaina pitää olla se puolisen tuntia, mikä menee neuvolamatkaan.

Huomenna mennään käymään rattaitten kanssa ihan jo kaupassa. Ihana päästä jo muuallekin täältä kotoa. :)

Mutta nyt menemme takaisin nukkumaan.

Jadmiras ja Oonuli 1vk 5pv (aamulla)

Vierailija
29/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin justiinsa etten ole varmaankaan kertonut miten synnytys meni?? Vai olenko?

NO kerron nyt sit uudestaan,ehkä.

Olin nukuttamassa poikia kun alkoi tuntua suppareita n klo 22.30 ja ne vaan ylty kivuliaammiksi. En sit saanut pienempää poikaa nukkumaan hän vaan pyöri ja pelleili sängyssä.Nousin ylös ja menin sanomaan miehelleni että supistelee ja ukko siihen vaan että voisitko rasvata mun selän että menen nukkumaan ( miehellä atooppinen ihottuma) no ukko meni kessulle ja minä perässä sanoin vaan uudestaan että supistelee ja ukko vieläkin siihen et täytyy nukkuu ku aikanen herätys. Totesin vaan et mee sä vaan nukkumaan mut mä meen synnyttään vauvan :)

Sit se tajus, ja eikun soitto mun siskolle et tulee ja sit jorviin. Sisko tuli kamalalla vauhdilla ja me päästiin matkaan :)

Sairaalassa oltiin n klo 23 ja laittoivat käyrille, siinä sitten makasin siedettävien suppareiden kanssa ja ukko ravas kessulla....

Vihdoin saimme siirtyä saliin jossa minä menin suihkuun, muuten ihan hyvä homma mutta kun siellä ei päässyt liikkeelle kunnolla niin tulin pois. Ukko siinä vaiheessa kuorsasi mukavan näköisessä tuolissa. JA minä kuljin ees taas salissa joka oli ainut vaihtoehto minulle.

Kätilö kurkkasi tilannetta ja vaan 5-6cm auki ja eikun kävely jatku, varmaan 15 min myöhemmin sanoin kätilölle että ponnistuttaa. Minulla siis sen mallinen lantio että ponnistustarve tulee ennen kun oon täysin auki.

Ja eikun sängylle, laittoi pinnin tytön päähän ja ja ronkki samalla kalvoja. Sanoi että saan ponnistaa leikisti koska minulla viellä reunaa jäljellä. Ukon kätilö herätti että voisi tulla sängyn viereen ja joutui moneen otteeseen sanomaan sen kun ukko aina vaan totes et hänellä on hyvä siinä missä oli.Siinä ponnistelin leikisti ja kätilö jossain vaiheessa joutui auttaa työntämällä reunaa pois päin ettei turpoaisi paikat ja voi kiesus et se sattu siis jouduin samalla ponnistamaan kun kätilö työnsi reunaa pois....Laittoi hälyytyskellon ukon viereen ja sanoi et sit ku tarttee niin paina hälyy et tulee toinen apuun.

Minä siinä ponnistelin ja ponnistus alkoi tuntua todella kovalta, näin vaan kun kätilö katsoi minun miestä ja tajusin et nyt se on menoa. Pää oli jo ulkona ja kätilö yritti kaikin voimin pitää vastaan ettei tulisi repeämiä. Juu ei pystynyt pitää vaan vauva tuli kun tykin suusta. Kaikki oli ihan hämillään ja minä vaan pyytelin anteeksi ku en pystynyt pidättämäään. Meni hetki ennen kun tajusin kysyä että kumpi tuli ja ukko ja klö sit molemmat tutki haarukset ja tyttöhän se siellä :)

Tyttö sai apgarit 9/10/10 virkeä tapaus.ja olitiin vierekkäin tunnin kunnes pesulle päästiin molemmat.

En siis mitään lääkettä saanut enkä repeämiä, ihanimman palkinon siitä sain jolla on yhtä pyöreä pää kun kanuuna kuula kun ei jäänyt jumiin mihinkään.

Mukavaa päivää kaikille

T:L& Aada (nimeksi siis tulee aada eikä frank niinkun mies kuvitteli)

Vierailija
30/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki jouduin rasvaamaan miehen selän ennen kun lähettiin ajamaan synnärille, kun sillä on kanssa atooppinen ihottuma. :)

Ja meillä oli muuten kanssa samat pisteet vauvalla, kun Lootuskukkasella, 9/10/10. :)

Viime yö oli taas yhtä tuskaa, kun ei tyttö nukkunut lainkaan. Sain sille tutin laitettua suuhun ja pääsin mukavaan asentoon sängylle, kun piti taas jo nousta laittamaan tuttia...Aamulla kun mies lähti töihin seittämältä, alkoi tyttö vihdoin nukkua ja herättiin yhdeksän maissa syömään ja sitten taas nukuttiin kahteentoista asti. :) Ja nyt tyttö on taas nukkunut puoltoista tuntia. :)

Tänään pitäisi taas lähteä rattailemaan, käydään kaupassa ainakin pikkuisen kanssa.

Hitto sentään mulla menee hermot tohon miehen äitiin. Koko ajan se on tunkeemassa nyt meille, vaikka raskauden alussa yritti lakimiehillä uhkailemalla saada mut tekemään aborttia.

Miehen äiti oli sitten eilen soittanut mun äitille, tarkoituksenaan puhua ristiäisistä jne, niin mun äiti oli sanonut sille suorat sanat ja kertonut, miten loukkaantunut se on, kun toinen oli halunnut "tappaa" sen oman lapsenlapsen. Miehen äiti oli sitten puhelun jälkeen soittanut miehelleni ja olisi taas halunnut tunkea tänne, juttelemaan siitä aborttijutusta. Sanoin, etten halua enään puhua siitä, koska se ei ole enään ajankohtaista.

Mutta ihmettelen tosiaan sitä, miksi miehen äiti on nyt niin hemmetin kiinnostunut meijän asioista ja muuta, kun aluksi soitteli mulle ja kertoi, miten mä pilaan heijän elämän, jos pidän lapsen...

Joo, valivali vaan täältä, nyt tekemään ruokaa. Mukavampaa päivää teille muille. :)

Jadmiras ja Oona 1vk 5pv

Vierailija
31/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli miehen kanssa kutsu isyydentunnustukseen, lapussa luki: "Karkkilan perusturvakeskukselle on Lohjan maistraatista tullut ilmoitus teille 15.01.2009 syntyneestä lapsesta." Lapsi siis syntyi 18.01, EI 15.01, lähetin sinne sähköpostia ja kysyin, onko virhe tapahtunut perusturvakeskuksessa vai maistraatissa.

Samoin lapussa oli eräs toinenkin asia päin persettä suoraansanottuna! "Sitä varte olen varannut teille ajan perjantaina 16.2009." Öö, mikähän kuukausi mahtaisi olla kyseessä, kun seuraava 16.päivä perjantai on vasta lokakuussa. :D Toinen olisi ollut nyt tammikuussa.

Kivat virheet niillä nyt sitten...

Vierailija
32/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA jaksuja sinne jadmirakselle anopin kaa, ei aina voi olla helppoa :(

kamalaa tuollainen abortti asia.

Meillä taas ollut hulinaa täällä, meidän 2v ei oo nukkunut päikkäreitä ja sen kyllä huomaa, tuossa narisee mukavasti vieressä ku nyt sit nukuttaisi....

En tiedä muistatteko viime kesänä kun meille tehtiin se laminaattilattia, Noh kävi niin että soitin huoltoon sen takia kun meillä vetää parvekkeen oven alta ihan sikana. Ju niin samalla kysyi huoltomies että kuka on lattian laittanut ku se on tehty ihan päin peetä...?? Nyt sit taitaa alkaa sama hulina uudestaan eli minun lattia avataan uudestaan ja saan taas uuden tilalle.....Ja kaikki ovet uusitaan...vaan sen takia kun on ollut sellanen ukko tekemässä hommia joka ei oo osanut hommaansa :(

Imetys on muuten taas sujunut suht hyvin ja jos vaavi on ollut viellä senkin jälkeen nälkänen niin oon antanut pumpattua...yöllä imettäminen jotenkin hankalaa en tiedä miksi mutta sen kanssa viellä takkuilua :( mutta kyllä tämä varmaan tästä kun tyttö vähäsen kasvaa....

Tuli just mieleen että silloin kun tyttö syntyi niin alkoi kunnolla satamaan lunta :) Eli tyttö toi lumen etelä suomeen!!

Tänään kävin ulkona tytön kanssa vaikka alle 2 viikkoa vanha oltiin 30 min ulkona.Pakko oli mennä kun nuppi muuten levii.....

Hyvää viikonloppua kaikille vauvoille ja perheille

T:L&A 1vko 2pv

Vierailija
33/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin tänään tytön kanssa lähemmäs tunti ulkona, käytiin parissa kaupassa ja käveltiin muuten vaan, kun oli niin nätti ilma, ettei jaksanut sisällä vaan kökkiä. :) Eikä tämäkään tyttö oli ihan vielä kahta viikkoa.

Ei millään meinais jaksaa odottaa huomiseen, kun pääsee taas ulos tytön kanssa. :) Se taitaakin olla nyt päivien kohokohta. :))

Joo, no eipä mulla taaskaan muuta kommentoitavaa.

Jadmiras ja Oona 1vk 5pv

Vierailija
34/114 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi viime sunnuntaina eli 25.1. Synnytys oli nopea, kipeitä ja säännöllisiä supistuksia tuli 2h ku oltiin jo sairaalassa ja 7cm auki. Ponnistelin 20min ja reipas poika tuskan huutojen saattelemana sit synty =).

Tässähän tää vauva-arki yrittää löytää jotain tolkkua. 5v. isosisko on aivan haltioissaan vauvasta, vauvalle on ihana, pitää sylissä tunninkin parhaimmillaan ja seurustelee vauvan kanssa mutta voi sitä kiukun määrää vanhemmille.. varsinkin mulle, isälleen ei niinkään.

Poika syö hyvin ja HYVIN tiheästi. Tyytyväinen tapaus ainakin toistaiseksi. Ja niin ihana =). Kovasti on vieraita juossu kattomassa vauvaa niin että ihan väsähdän!! Ja anoppi oli viisas tänään ja toi tullessaan kiinalaista ruokaa koko porukalle. Ihanaa ku ei tarvinnu ite laittaa mitään. Muuten kaikki vieraat jotka ovat käyneet ei oo tuonu kahvipulliakaan. Nyt on jo pakkanen tyhjänä mun leipomuksista. Seuraavaks valmispullaa..

Pantsa ja poika 5pv

Vierailija
35/114 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas hyvin valvottu yö takana, tyttö ei ole suostunut rinnalle ja minä silmät ristissä sit pumppaillu maitoa yöllä....Tässä just laskin että 8pv:n aikana olen tarvinnut käyttää vaan 3 kpl nannia, eli aikas hyvin on tuota maitoa sit tullut :)

Nyt tietty tyttö nukkuu isin kanssa ja äippä istuu koneella vaikka olis muutakin hommaa....

Muuten oon sanonut vieraille ku on tullut meille että jos ei omia pullia oo mukana niin saa vaan kahvia ja se on toiminut ja osa vieraista on tuonut ihan sanomattakin. Mun veli ja hänen pesue tulee huomenna ja he jo mainosti että tuovat mukanaan ison kääretortun....eli sitä odotelessa...

Hauskaa LAuantaita kaikille

T:L&A 1vko3pv

Vierailija
36/114 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt sitten ilmoittaudun tälle puolelle. Tyttö syntyi maanantaina 26.1 klo 16.23 imukupilla avustettuna. Synnytys oli traumaattinen kokemus vihreine lapsivesineen, imukuppeineen, episiotomineen, istukan käsinirroituksineen ym kaikkineen. Mutta tyttö on täydellinen, mitat olivat 3715g ja 48cm. Ensimmäisen tunnin vietti lämpökaapissa sinisen värin vuoksi ja tulehdusarvoja seurattiin sairaalassa, alussa ne nousikin mutta onneksi lähti sitten itsekseen laskuun. Eilen kotiuduttiin.

Minäkin painin tuon imetysongelman kanssa, kun vauva ei tahdo ottaa nännistä kunnon otetta. Rintakumi auttaa vähän asiaan. Tänään mies kävi asioilla, niin itkettiin vauvan kanssa yhdessä kun en saanu sitä imemään ja vauvalla oli nälkä. Rintapumppuun en vielä ole ehtiny tutustua, mutta eiköhän kohta pidä. Mies sanoi, että imettäisi itse muttei pysty. Yrittää olla kannustava ym, muttei paljon auta.

Ensi viikon aikoi pitää lomaa, mutta sitten lähtee töihin. Ja kerralla sitten meneekin 200km päähän ja on viikot poissa kotoa jättäen minut yksin pienen kanssa. Äiti ja anoppi on hanakoita auttamaan ja oli täällä meidän sairaalassa olon aikana siivonneetkin ja vähän turhan paljon järjestelleetkin paikkoja... Muttei se ole samanlaista tukea kuin mitä mieheltä saa. Itkettää ja pelottaa jo pelkkä ajatuskin että jättää meidät kahdestaan.

Muutenkin mieli tosi herkässä ja itku tulee helposti. Synnytys painaa tosi paljon mieltä ja ahdistaa. Juttelin siitä kyllä kätilön ja gynekologin kanssa, muttei hirveästi helpottanu. No jos ens viikolla terkkarin kanssa vielä kävis asiaa läpi. Mies vaan hokee että hyvinhän se meni.

Pakko varmaan alkaa pumppaamaan tai herättää tyttö syömään, kun tissi räjähtää.

*Ja onnea kaikille vauvan saaneille!!*

Hömppä ja typy 5vrk

Vierailija
37/114 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEille on tullut vähäsen turhan tutuksi tuo rintapumppu...tyttö ei aina suostu tissille huutaa vaan vaikka tekis mitä..No kasvaahan tuo lapsi pullollakin. Mutta ainahan sitä olisi toivonut että osaisi lapsi imeä oikein :)

Mun kanssa ei muuten käyty ollenkaan läpi synnytystä mikä minun mielestä outoa!

Nyt aamupalalle vielä kun ehtii

Vierailija
38/114 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppä ymmärrän sinua hyvin. Minun toinenkin synnytykseni oli todella tuskainen ja traumaattinen kokemus eikä minua kuunneltu lainkaan - vaikka olin käynyt pelkopolillakin ja pelkoni oli kirjattu ylös ja luvattu huomioida...

Minunkin mieheni mielestä kaikki sujui hienosti, kun synnytys oli varsin nopea - silloinhan se toki hänen kannaltaan olikin helppo kun ei tarvinnut kauan odotella. Viimeksi kun synnytystä käynnisteltiin päivätolkulla.

Kun muutama viikko on kulunut, sinun kannattaa soittaa synnytyssairaalaan ja pyytää päästä puhumaan asiasta ammatti-ihmisen kanssa. Itse aion tehdä samoin, vaikka se tuntuukin tosi raskaalta. Paha synnytys voi jäädä vaivaamaan loppuiäksi - itse olen ahdistunut vieläkin siitäkin kahden vuoden takaisesta, ja nyt tuli tämä toinen päälle vielä. Minullakin oli se karmea istukan käsinirrotus - voit lukea aiemmista ketjuista synnytysstoorini...

Jaksamista sinulle!

Vierailija
39/114 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille tammivauvoille perheineen!

'hömppä* jaksuja sinne, puhu ihmeessä synnytystä läpi ja toivottavasti saat käsiteltyä sitä mahdollisimman paljon!

*rintatulehdus?* tietääkö kukaan; ei oo aiemmin ollut, mutta ihan TÖRKEEN kipeä toinen rinta ja olen pumppaillut sitä kipeää kohtaa auki ja lämmitellyt rintoja. Olo on viluinen ja yhtään ei huvittaisi imettää eikä pumpata kun niin paljon sattuu. Milloin pitäis mennä lääkäriin?? kotikonstit taitaa olla nuo panadolit, lämpö, lepo ja tyhjennys. Vai olisko kuitenkin vaan tiehyttukos?

*vauvan silmä rähmii* oli yöllä ihan muurautunut umpeen, nyt sitä on ahkerasti putsailtu useita kertoja päivässä. Milloinkohan tästä pitäisi mennä lääkäriin, jos ei ala parantua?

*Napa* onko napavarsi jo irronnut? Meidän typyllä irtosi jo ja ikää vasta 6 vrk. Ihan siistin näköinen on kyllä.

*Lootuskukkanen* tiedän tasan tuon rintapumppujutun; esikoisen aikaan tuntui kuin olisin lehmä vaikkakin lehmät lypsetään 2 krt / vrk niin itse pumppasin 8 krt/vrk ja tarjoilin tuttipullosta sitten. Raskasta on ja siitä ajasta jäi sellainen viha/rakkaussuhde tuohon rintapumppuun! Teidänkin vauva oli nyt aika pienikokoinen niin jospa suostuu rinnalle paremmin kun vähän kasvaa. Meidän esikoisen kanssa se imetys lähti muutaman viikon jälkeen sujumaan, ensin rintakumin kanssa ja sitten lopulta ilman. Mutta huutoa ja itkua oli. Tsemppiä.

*Baby blues* herkkyyskausi on mulla yleensä ollut jotain 4 vrk synnytyksen jälkeen. Kaikki on vaan itkettänyt. Nyt tällä kertaa ei ole ollut kuin pari itkukohtausta. Tosin nyt tämän rinnoissa olevan kivun takia kyllä itkettää ihan. On tää kyllä, kun ensin on raskaana 9 kk, sitten synnyttää ja kärsii jälkisupistukset ja sitten rinnat verellä imettää ja kärsii maidonnousut ja kaikki mahdolliset... Mutta Vauva on IHANA!!

No mutta, yöt on kyllä meillä mennyt hyvin. Viime yön nukkui 22-02 ja siitä sitten 05 saakka ja taas 08 heräiltiin.

T. Jaffa ja vauveli 6 vrk

40/114 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas tulla lueskelemaan kuulumisia. Onnittelut vauvautuneille ja tervetuloa joukkoon!

*Jaffa* kyseli navasta, meillä irtosi jo 5 vrk ikäisenä. Th kun kävi maanantaina, totesi navan olevan siistin, mutta kun navanpohja oli vielä 'auki', niin katsotaan laapistaako toinen th sen sitten joskus, kun tulee käymään (toivottavasti alkuviikosta, ei oo vielä soittanut). Edellisellä piti laapistaa 3vk:n ikäisenä, kun edelleen tuli jotain ja sai päivisin putsata.

Meillä onneksi ei ole tarvittu pumppuja tai pulloja. Imuote on kyllä niin tiukka, että välillä tekee mieli huutaa. Alkuun päästyään ote hiukan hellittää onneksi. Meillä nukutaan vielä niin pitkiä pätkiä, että välillä oon kuin suihkulähde... Suojia saa vaihtaa, kun neiti vetää 3-6h unia, yötkin menee väh. 4h pätkissä ja maitoa ehtii kertyä rinnat täyteen... Tyytyväinen neiti on, ei huutele turhia. Ja mua lukuunottamatta kukaan ei öisin herää neidin ääniin. Ja itsekin on välillä puoliunessa syöttäessään. Neiti nukkuu toistaiseksi meidän sängyssä, on helpompi syöttää ja itsekin saa paremmin unen päästä kiinni, kun ei tarvitse toista siirrellä. Sitten kun yösyötöt vähenee/loppuu, saa neiti siirtyä pinnikseen ja isoveli saa joko oman sängyn tai saa nukkua isosiskon kanssa samassa sängyssä. Kun on normaali 80x200 sänky, niin siihen mahtuis molemmat, kumpikin omaan päähän. Mutta katsotaan nyt, uudelle sängylle pitäis ainakin raivata vähän tilaa, jos sen aikoo koota. Odottaa vielä varastossa paketissa, patjoineen päivineen.

Mutta pitää mennä, hyviä vointeja kaikille!

Äippä ja neiti huomenna 2 vk