Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi, että mua nyppii vieläkin!

Vierailija
23.05.2010 |

Joskus tuntuu, että maailma on todella epäreilu paikka!

Jouduin talvella työttömäksi ja samaan aikaan mies lomautetuksi. Mies sai onneksi työkkärin kautta opiskelupaikan, mutta minä en.

Koko kevät on kitkuteltu mutta nyt sain uuden työpaikan, kaupan kassalta.

Ongemathan eivät ole vielä ratkenneet kun työt vasta aloitin ja palkan saan vasta kesäkuun puolessa välissä.

Menin sitten perjantaina sossuun pyytämän maksusitoumusta, että saataisiin edes jotain ruokaa kun tilit näyttää nollaa ja rahaa (miehen työkkärirahat) tulee vasta ensi viikon perjantaina.

Vastauksesksi sain vain, että ei irtoa koska olen töissä ja voin pyytää kottia. No meidän firmassa sitä ei saa =(. Maksistoumusta en saanut edes lainaksi (siis, että olisin maksanut takaisin kun saan palkan) koska voin kuulemma syödä töissä ilmaiseksi (miten ihmeessä???)

Olin sitten lauantaina töissä ja mun kassalle tuli mies maksusitoumuksen kanssa jonka oli myöntänyt sama ihminen jolla itse kävin. Hän osti sillä lapulla karkkia, naksuja, limua ja kaikkea muuta herkkua, mutta ei mitään ruokaa! Ja perään omilla rahoilla tupakkaa ja 24 -packin olutta.

Sillä 25 eurolla minä olisin kuitenkin ostanut moneksi päiväksi ruoat meidän perheelle, mutta nyt joku muu sai ne rahat ja käytti täyteen turhuuteen =(.

Kyllä meinasi itku tulla... Sen verran katkera olen, että otin kopion kuitista ja liitin sen maksusitoumuksen mukaan, että näkevät ainakin sossussa, että ei niitä rahoja aina ruokaan käytetä!

Kiitos kun sain purkaa pahaaoloani tänne, ystäville kun ei oikein tälläisistä asioista kehtaa puhua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi maksaa normaalin työssäkäyvän menoja? Ap on töissä.

Ja hänen miehensä saa yhteiskunnalta jo koulutuksen ja työttömyyspäivärahan eli perheen potti on aikamoinen.

ja sinulle joku tulee sanomaan noin!

Selkeästi sinä et ole saanut verovaroin maksettua koulutusta koska et osaa lukea saati sisäistää lukemaasi....

Vierailija
2/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ylempi korkeakoulututkinto.

Ap voisi kerätä pulloja, mennä lisätyöhön tms. niin se akuutti hätä helpottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä voit muuten saada potkut moisesta toiminnasta.

Vierailija
4/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nettii ja tietsikkaa, myy ne ja mee syömään.

Vierailija
5/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin, kun työskentelin kaupassa. Kaikki tositteet, jotka kuuluivat tavalla tai toisella ostokertaan, nidottiin yhteen.

Vierailija
6/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkailijoita (a 4 - 5000 kuussa kuluja veronmaksajille) setvimään niitä 25 euron sitoumusten kuitteja??

Vierailija
7/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kukaan ei niitä kuitteja tutki, mutta mielestäni ne kuuluu siihen sitoumukseen liittää.

Vierailija
8/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka niitä maksusitoumuksia jakelee pitää myös seurata mihin niitä käytetään. Ihan viran puolesta.

Vierailija
9/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tuntuu provolta.

Vierailija
10/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, että perheeseen on varaa ostaa bisseä ja rökiä, mutta sitten lapsen synttäritarjoilut pitäis maksaa veronmaksajien pussista?

Toihan on jo törkeää hyväksikäyttöä!

Ja se joka ehdotti, että ap:n pitäisi myydä tietokone ja katkaista netti on kyllä niin hakoteillä! Kukaan ei maksa käytetystä tietokoneesta yhtään mitään eikä nettiäkään poikkaista tosta noin vaan ilman mitään kuluja!

Vierailija
11/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies on töissä, minä opiskellut vuoden. Rahat alkaa olla aika loppu.

Pääsin töihin, mutta mulla vasta kesäkuun lopussa ensimmäinen palkkapäivä..

Mies aiko kysyä, että saisiko lomarahat etukäteen, onneksi!

Meillä on nimittäin jos jonkinlaista juhlaa kesäkuussa, ois aika tiukkaa jos ei saa sitä lomarahaa..

Toivottavasti pärjäätte, niin ja käy kysy seurakunnasta, jos ne antas jotain avustusta!

Vierailija
12/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin.

Tätä konetta ja nettiä tarvitsee mies opiskeluissaan, eli sellaista vaihtoehtoa ei ole. Eikä kyllä kukaan tästä vanhasta romusta mitään varmaan maksaisikaan.

Toivottavasti joku oikeasti lukee niitä kuitteja sossussa, koska mielestäni tuo oli väärin käytettyä rahaa. Potkuja en tule saamaan, koska kauppiaankaan mielestä se ei ollut oikein, että sillä rahalla ei ostettu mitään ruokaa. Se kuulemma on hyväksyttävää, että ostaa muuten ruokaa ja sitten parilla eurolla esim juuri lapselle herkkuja.

No, onneksi tämä oma tilanne helpottaa pian ja sitten ei tarvitse murehtia enää tälläisistä asioista..

Vierailija
13/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin.

Tätä konetta ja nettiä tarvitsee mies opiskeluissaan, eli sellaista vaihtoehtoa ei ole. Eikä kyllä kukaan tästä vanhasta romusta mitään varmaan maksaisikaan.

Toivottavasti joku oikeasti lukee niitä kuitteja sossussa, koska mielestäni tuo oli väärin käytettyä rahaa. Potkuja en tule saamaan, koska kauppiaankaan mielestä se ei ollut oikein, että sillä rahalla ei ostettu mitään ruokaa. Se kuulemma on hyväksyttävää, että ostaa muuten ruokaa ja sitten parilla eurolla esim juuri lapselle herkkuja.

No, onneksi tämä oma tilanne helpottaa pian ja sitten ei tarvitse murehtia enää tälläisistä asioista..

Vierailija
14/14 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi maksaa normaalin työssäkäyvän menoja? Ap on töissä.

Ja hänen miehensä saa yhteiskunnalta jo koulutuksen ja työttömyyspäivärahan eli perheen potti on aikamoinen.