Mitä mieltä? Lapsille makaronia ja kalapuikkoja, äidille ja isälle tonnikalapihvit
valkosipuliperunat ja salaatti kera valkoviinin?
Kommentit (43)
Sitä pidetään aika ala-arvoisena kalana, eihän se kovin hyvältä maistukaan. Syöttikalaksi kelpaa...
ja tonnikalapihvit, aikuisille salaattia ja tonnikalapihvit.
Jättää sen viinin ostamatta jos rahasta tekee tiukkaa.
Onhan se aika tavallista että vanhemmat syöttävät lapsilleen jotain masentavaa ja sitten salaa herkuttelevat kun lapset eivät näe (itsekin teen sitä joskus), mutta en mä näe että se olisi mitenkään erityisen tavoiteltavaa.
Hah hah, varmaan luulitte että kaikki ruokailtiin samaan aikaan. Ei suinkaan, vaan ensin lapset söivät, sitten lasten mentyä nukkumaan me vanhemmat söimme omat herkkumme. Ap
uuniperunaa ja persiljakastike, nam.
Voisin yhdistää sen makarooninkin, ainakin jos olisin kysynyt tyttäreltäni, mitä haluaa kalapuikkojen kanssa. Tosin ei meillä joka viikko kalapuikkoja syödä.
Tonnikalapihvi kuulostaa kyllä ällöltä, tosin en ole koskaan maistanut. Mutta säilyketonnikalaa voisin syödä joka päivä, oli sitten eettisesti väärin tai ei.
Siika kyllä uppoaa meillä koko perheelle...
Kyllä se niin on, että kaikke voi sopivassa määrin syödä. Meidän perheen lasten ainoita eineruokia taitaa olla just nuo kalapuikot, ja en tiedä lasketaanko tonnikala einesruokiin. Ja nakkia saavat näin kesällä. Muuten tehdäänkin sitten itse ruoka, mutta perjantai-iltaisin on kiva hieman helpottaa omaa arkeakin.
viikolla tehdään aina lasten herkkuruokia, niin kyllä kai vanhemmatkin saavat yhden kerran viikossa sitten herkutella? Vai onko siinä jotain väärää?
ja aikuiset syövät kunnon ruokaa. Meillä lapsi olisi saanut ihan samat eväät, paitsi ei tietenkään valkoviiniä. Ja hyvin olisi maistunut.
viikolla tehdään aina lasten herkkuruokia, niin kyllä kai vanhemmatkin saavat yhden kerran viikossa sitten herkutella? Vai onko siinä jotain väärää?
että miksi roskaruoka on lastenne herkkuruokaa? Ettekö ole kunnon ruokaa koskaan tarjonneetkaan?
Ja toiseksi; kannattaisi ehkä opettaa ne lapset syömään ihan perusruokaa herkkuruoan sijasta. Voi tulla ongelmia tulevaisuudessa, kun ovat tottuneet, että äiti paapoo aina herkkuruoilla...
että sunnuntai-perjantai-välillä lapset saavat kunnon kotiruokia, vihanneksia ja salaattia ruoan lisäksi. Jos he yhtenä päivänä viikossa, tai vaikka kerran kahdessa viikossa syövät kalapuikkoja ja makaronia, niin mitä väärää siinä on? Emme syö koskaan hesessä tai mcdonaldsissa, emmekä pizza hutissa. Eli sikäli lapset eivät kyllä epäterveellisesti syö.
Ap
että sunnuntai-perjantai-välillä lapset saavat kunnon kotiruokia, vihanneksia ja salaattia ruoan lisäksi. Jos he yhtenä päivänä viikossa, tai vaikka kerran kahdessa viikossa syövät kalapuikkoja ja makaronia, niin mitä väärää siinä on? Emme syö koskaan hesessä tai mcdonaldsissa, emmekä pizza hutissa. Eli sikäli lapset eivät kyllä epäterveellisesti syö.
Ap
enkä ihan ymmärräkään tätä aloitusta.
niiden kalapuikkojen lisäksi mitään eineksiä. Aina tehdään ruoka alusta loppuun itse, ja siis kotiruoka on lasten herkkuruokaa! Vanhemmat haluamme vain silloin tällöin herkutella niillä tonnikalapihveillä tai esim. sisäfilepihveillä, etanoille ja valkosipulivoilla. Koemme että ne eivät ole vielä tässä vaiheess lasten ruokia, sillä lapset ovat vielä pieniä, alle 5-vuotiaita kaikki.
ap
uh.. kuulostaa mahtavalta, varsinkin tuo tonnikalapihvi, vielä vähän raakana. Antasit tuota herkkua lapsillekin.
Hyiiiii,
onneksi mun ukko on kalastaja,huomennakin syödään siikaa, sekä lapset, että aikuiset.
Mä luulen, että kyseessä ei ole purkkitonnikala.. :) vaan tonnikalaPIHVI - joka vastaa melkeinpä lihaa koostumukseltaan, ja mitä todennäköisemmin Suomessa aikas kallis.
ja miksi ihmeessä lapset syövät erikseen, eikö teillä ole yhteisiä ruoka-aikoja?
Ja nuo mainitsemasi "aikuisten herkut" soveltuvat kyllä todella hyvin lapsille.
Lisäksi ihmettelen, miksi asenne on sellainen etteivät kasvikset ja salaatti kuuluu herkkuruokaan? Meillä lasten herkkua on salaatti, juuri lapset haluavat aina tyhjentää salaattikulhon ruokailun päätteeksi.
Luulit, että lasten lista "nakit ja ranskalaiset" on vain ravintoloiden ongelma, mutta näköjään jotkut pitävät samaa periaatetta yllä myös kotona - surullista.
Juuri niitä osia, jotka eivät käy kaupaksi muualla...vähän sama kuin meillä vedeltäisiin HK:n sikanautaa isonakin herkkuna ;).
Mutta joo, itse aiheeseen: olisin paistanut aikuisille pihvit + yhden extran ja laittanut sen puoliksi lapsille (oletus että kaksi lasta). Ruoka voisi olla samaa kuin muillakin, oppiipahan maistamaan vaikkei tykkäisikään.
ja valkosipuliperunat + salaatti myös, miksei lapset saa niitä ?
no mä valitsisin itselleni ton makaronin ja kalapuikot...herkkua :)
Meillä joskus esim. niin, että muksuille laitan kaupan hampurilaiset ja äiti ja isä syö tortilloja (taco-mausteseos ei ole lasten mieleen, enkä rupea kahta eri kastiketta tekemään, kun tuossa on just jujuna se helppous).
sen tacomausteen??
Ei suinkaan, vaan ensin lapset söivät, sitten lasten mentyä nukkumaan me vanhemmat söimme omat herkkumme.
Ap