Näyttää siltä, että pieni tyttäreni on saanut avun homeopatiasta!
Tyttö on 7 v. ja kärsinyt kastelusta oikeastaan aina. Olemme käyneet monelle eri läkärillä, kokeilleet vaikka mitä eikä ole ollut apua.
Kuukausi sitten kyllästyin ja vein tytön homeopaatin vastaanotolle. Ja kuinka ollakaan, tähän mennessä päiväkastelu on loppunut, tyttö paljon hyväntuulisempi ja reippaampi. En itsekään oikein uskonut koko touhuun, se oli sellainen viimeinen oljenjkorsi. Mutta nyt on kyllä pakko alkaa uskoa pikku hiljaa...
Olen niiiiin iloinen!!!!!
Kommentit (34)
ehkä lienee paikallaan tunnustaa jo 2000-luvulle, ettei tiedekään pysty selittämään kaikkea.
käyttänyt homeopatiaa 12 vuotta. Järki sanoo jatkuvasti, ettei se voi toimia, mutta minkäs teet, kun se näyttää toimivan. Lähinnä käännyn homeopatian puoleen silloin, kun länsimainen lääketiede ei voi auttaa. Esim. apteekin yskänlääkkeet eivät ole mistään kotoisin - homepaattisella yskänlääkkeellä yskä loppuu aina ja yöt saa nukuttua. Ihmiset aina vetävät esiin placebo-kortin. Kysympä vaan, miksi se placebo-vaikutus koskee aina vain homeopatiaa, miksi ei tavallisia lääkkeitä? Jos esim. lapselle ensin annetaan tavallista yskänlääkettä (tai siis ihan mitä tahansa vaivan mukaan) - eikä se lopeta yskimistä. Sitten annetaan homeopaattista yskänlääkettä ja se lopettaa yskimisen. Miksi siis vain homeopaattisella yskänlääkkellä on placebo-effekti, mutta ei apteekin yskänlääkkellä...? Tai kun minulla on vaikea korvatulehdus molemmissa korvissa ja sain antibiotit - eikä tulehdus parantunut. Sain toiset antibiotit - eikä tulehdus parantunut. Sitten käännyin homeopaatin puoleen - ja tulehdus parani seinään. Miksi, oi miksi, vain homepaattinen toimii placebo-aseteella, eikä antibiotit?? Tiedän, että nyt joku tulee vastaamaan minulle, että yskä loppuu kuitenkin aikanaan tai korvatulehdus loppuu itsestäänkin - mutta en aio vastata teille. Koska vuosien varrella olen nähnyt sata erilaista hoitovastetta alkaen isän eturauhasvaivasta kymmenenvuotiseen näärännäppyyn ja adhd-lapsen rauhoittumiseen.
Juuri näin.
Ja MIKSI EI, KUN KERRAN TOIMII!!!
Eikä ne ole vaarallisia kuten lääkkeet.
Mun poika vetäs belladonnapurkin ykskaks, kun oli maistunu hyvältä. :D
Jos hän olis ottanut purkin "lääkettä" olis joutunu jo teholle ja pahimmassa tapauksessa...... Kiitos homeopaateille!
tarvittavan kypsyyden. Homeopaattiset aineet ovat vain vettä tai sokeria. Ei niissä ole mitään vaikuttavia ainesosia jäljellä.
ei homeopatia toimi. Voi teitä yksinkertaisia, jotka elätte pienissä suppeissa maailmoissanne. Kyllä kannattaa luottaa vain länsimaalaiseen lääketieteeseen, kuten sikapiikkeihin jne.
Minun parhaan ystäväni isällä on ollut Parkinsonin tauti jo reilut 10 vuotta. Hän söi päivittäin järkyttävän kasan lääkkeitä ja vapina ym. oireet sen kun vaan pahenivat. Lopulta hän uskaltautui homeopaatin vastaanotolle, jossa noita lääkkeitä alettiin pikkuhiljaa vähentämään ja tilalle hän sai homeopaattisia aineita. Homeopaattisia aineita tosin ei todellakaan kuin muutama. Tällä hetkellä hänestä tuskin huomaa, että on Parkinsonin tautia sairastava. Hän syö enää paria länsimaalaisen lääketieteen määräämää lääkettä ja rinnalla homeopaattisia tuotteita. Hän on kuin uudelleen syntynyt ja jaksaa puhua homeopatian puolesta. Kukaan ei voi väittää, että hänen Parkinsonin tautinsa oireet katosivat pelkällä placebo ajatuksella, koska hän vain "luuli" homeopatian toimivan. Vain todella idiotti voi olla sitä mieltä.
Tämä ystäväni on lisäksi käyttänyt lapsiaan lähes tulkoon vain homeopaatilla ja saanut aina avun mm. korvatulehduskierteisiin jne.
Säälin ihmisiä, jotka eivät näe suppean maailmankatsomuksensa tuolle puolen. No, ei se ole minulta pois, vaan teiltä. Säälittää jotenkin. Mitään ei kannattaisi arvostella, ennen kuin on itse kokeillut. Jos olette jo kokeilleet, eikä homeopatia ole toiminut, sitten voitte arvostella.
näitä homeopaattisia "lääkitsemisiä" tehdään puolustuskyvyttömillä lapsilla. Ja jos oikeat lääkkeet jätetään ottamatta ja nautitaan vain sokeria tai vesitippoja.
Juuri näin.
Ja MIKSI EI, KUN KERRAN TOIMII!!!
Eikä ne ole vaarallisia kuten lääkkeet.
Mun poika vetäs belladonnapurkin ykskaks, kun oli maistunu hyvältä. :D
Jos hän olis ottanut purkin "lääkettä" olis joutunu jo teholle ja pahimmassa tapauksessa...... Kiitos homeopaateille!
Sen tehoa ei ole pystytty koskaan todistamaan yhdessäkään kokeessa. Se toimii siis tasan yhtä paljon kuin pumpulipuikko peräaukossa kuljeskelu.
kun Keski-Euroopassa (HOllanti, Ranska, Saksa) on hyvin tavallista se, että lääkärit hoitavat homeopatialla juuri näitä korvatulehduskierrepotilaita, märkärupia, ihottumia, migreeneitä jne (joihin ei koululääketiede ole vielä keksinyt hoitoja) ja potilaat paranevat. Perinteiset lääkkeet jätetään pois ja homeopaattinen hoito aloitetaan aivan tavallisten lääkärien ehdotuksesta.
Suomi on takapajuinen maa, jossa vielä vastustetaan homeopatiaa. Fiksut ihmiset tosin tietävät, että homeopatialla voidaan parantaa useita sairauksia, joihin koululääketiede voi ainoastaan antaa oireita lieventävää hoitoa.
Suomessakin kaiken maailman tuhkaliemillä, kuusenkerkkälitkuilla, kuppaamisella, iilimadoilla jne.
Homeopatian parantavaa vaikutusta ei ole pystytty näyttämään todeksi yhdelläkään objektiivisellä tutkimuksella.
Länsimaista hömppää on harrastettu myös ja vähän liian tosissaan. Miksiköhän siitä ei puhuta että vain 25% reseptilääkkeistä tuo avun vaivaan?
Voiko siis sanoa että ihan hömppää nuo lämsimaisetkin lääkkeet.
yleislääkärit käyttävät homeopaattisia tuotteita ja lääkkeitä rinnakkain peruslääkkeiden kanssa. Esimerkiksi korvatulehdukseen ja yskään meidän lapsilla tehoaa huomattavasti paremmin ja nopeammin homeopaattiset valmisteet.
Miksi ei kasvien ainesosat voisi vaikuttaa ihmiseen? Tuleehan oluestakin humalaan, kasvia (humala) ja hiivaahan siinäkin vain on ja hyvin toimii.
Länsimaista hömppää on harrastettu myös ja vähän liian tosissaan. Miksiköhän siitä ei puhuta että vain 25% reseptilääkkeistä tuo avun vaivaan? Voiko siis sanoa että ihan hömppää nuo lämsimaisetkin lääkkeet.
Laitatko linkit tähän, kiitos.
tätä tehoa ei edelleenkään ole mitenkään voitu todistaa? Jos homeopatialla olisi jotain muuta kuin subjektiivinen vaikutus, sen olisi pitänyt tulla jo esiin. Mutta ei, laajoissa oikein tehdyissä tutkimuksissa ja niistä tehdyissä meta-analyyseissä ei tehoa ole voitu osoittaa. Psyyke on ihmeellinen asia.