Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää lapsenne.

Vierailija
21.05.2010 |

Ensin niitä laitetaan alulle kissojen ja koirien kanssa, ovistikut savuten ja ennustajaa vaivaten.

Sitten koko odotusajan ollaan niin täreillään, ei voida mennä samaan huoneeseen tupakoitsijoiden kanssa, ei voi syödä maksamakkaraa, ei minkään valtakunnan juustoja, ei järvikalaa, ei merikalaa, ei siipikarjan lihaa, ei naudan lihaa, ei oikeastaan mitään.

4D-ultrassa käydään viikon välein ja syödään kaikki mahdolliset vitamiinit ja hivenaineet.

Seuraavaksi hommataan kestovaipat ja kantoliinat, syötetään mukulalle tissiä vuotikkaaksi, hommataan bataatit ja muut etelän hetelmät.

Ja sitten se lapsi onkin ADHD!!!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellätkää sitä nutturaanne ja vouhkaamista, kummasti joillekin on tullut lapsesta joku toteutettava projekti ja elämän ainoa sisältö. Onko teillä tavoitteena joku täydellinen lapsi?

Valitan, sellaista ei ole.

Lisäksi: 4D ultrissa, ovistikuissa, kestovaipoissa, imetyksessä, bataatissa ei ole mitään vikaa. Se vain taisi kolahtaa?

ADHD:ssäkään ei ole.

Teissä ja teidän ehdottomissa vouhkauksissanne on.Siksi sääli.

Pahoittelen muuten, että en ole täällä 24/7 kommentoimassa. On nääs elämä.

-ap

Vierailija
2/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee niin, että sitten lapsella todetaan ad/hd. Ja sitten vanhemmat etsivät lapselle apua. Ja he toteuttavat kotona kuntouttavia harjoitteita. Ja he kertovat ympäristölle mitä ad/hd tarkoittaa ja mitä se heidän lapsen kohdalla tarkoittaa.

Ja niin edelleen. Eli vanhemmat tekevät edelleen parhaansa, että lapsella olisi kaikki hyvin ja kaikki elämässä menestymisen mahdollisuudet.

Samalla syyllistävät kertakäyttövaippojen ja korvikkeen käyttäjiä. Nyrpistävät nenänsä niille jotka eivät halua tietää onko lapsella kehitysvikaa tai eivät halua tietää lapsen sukupuolta. Luulevat olevansa niin vitun täydellisiä kun lukevat kaikki kasvatusoppaat ja ohjekirjat kuinka toimia. Käyvät muskarissa ja mammakahvilassa, vauvavoikassa ja vauvajumpassa. Häpeävät lastaan jos lapsi on ujo ja lopuksi kääntävät asian niin että lapsi on superälykäs eikä siksi viihdy ihmisten seurassa.

Odottavat kaikkea suurta ja kasaavat valtavat paineet lapselle.

Lapsi oikeasti haluaisi vain leikkiä ja olla rauhassa hetken. Isona hän kertoo haluavansa piirtää ammatikseen ja vanhemmat kieltävät perinnön ja samalla sanovat ettei lapsi ole heidän. "onhan sillä se kehityshäiriökin".

Kiitän äitiäni ja isääni. En anna teille ikinä ylisuorittamistanne anteeksi. Minä olin normaali lapsi. Adhd:sta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla syyllistävät kertakäyttövaippojen ja korvikkeen käyttäjiä. Nyrpistävät nenänsä niille jotka eivät halua tietää onko lapsella kehitysvikaa tai eivät halua tietää lapsen sukupuolta. Luulevat olevansa niin vitun täydellisiä kun lukevat kaikki kasvatusoppaat ja ohjekirjat kuinka toimia. Käyvät muskarissa ja mammakahvilassa, vauvavoikassa ja vauvajumpassa. Häpeävät lastaan jos lapsi on ujo ja lopuksi kääntävät asian niin että lapsi on superälykäs eikä siksi viihdy ihmisten seurassa.

Lapsi oikeasti haluaisi vain leikkiä ja olla rauhassa hetken. Isona hän kertoo haluavansa piirtää ammatikseen ja vanhemmat kieltävät perinnön ja samalla sanovat ettei lapsi ole heidän. "onhan sillä se kehityshäiriökin".

Kiitän äitiäni ja isääni. En anna teille ikinä ylisuorittamistanne anteeksi. Minä olin normaali lapsi. Adhd:sta huolimatta.

tässä on jotain mitä hain, kasvatusoppaita myöden

ap

Vierailija
4/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ajattelin, että oletpa ilkeä ihminen. Nimittäin minun lapsellani (joka on ihana, suloinen, älykäs jne) epäillään ADHD:ta. Ja sinä sanot, että se on MINUN vikani, koska olen paitsi antanut hänen olla lapsi, en ole vaatinut häneltä "suorituksia" ,(siis toki häneltä on asioita vaadittu, kuten käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista ja kehitystasoa vastaavaa omatoimisuutta)myös pyrkinyt hoitamaan häntä parhaalla mahdollisella tavalla. Kestoiluineen ja imetyksineen, ihan puuttumatta muiden valintoihin.

-5

p.s.Useimmat liinailijat/kestoilijat eivät käy niissä 4D-ultrissa. Itse emme esim edes halunneet lapsiemme mahdollisista kehitysvammoistakaan tietää, vain että kaikki raajat/elimet löytyvät.

Vierailija
5/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin täysin ap:n kommentin koska olen samaa mieltä.

Vierailija
6/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lapsenne olla lapsia ja lopettakaa se ylenmääräinen hössötys kaiken mahdollisen kanssa.

Ihmeen moni suurmies on kasvanut vaatimattomissa olosuhteissa, kaukana täydellisyydestä

Vierailija
7/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni muukin ap:n tekstistä "kolahti". Eikä mulla ole täydellinen lapsi, vaan ihan normaali, jolla on vielä lisäksi lieviä sairauksia.

Mutta silti en näe yhteyttä näiden kahden asian välillä. Mulla on sentään elävä ja noita lopulta pikkujuttuja lukuunottamatta terve lapsi, toisin kuin todennäköisesti olisi, jos olisin onnistunut saamaan itselleni raskausaikana listerian.

Vierailija
8/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos lapsi on ac/dc?

Vierailija
9/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lapsenne olla lapsia ja lopettakaa se ylenmääräinen hössötys kaiken mahdollisen kanssa.

Vierailija
10/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jutussa ei ole mitään järkeä. Se on kuin sanoisi että "olet voinut vaikka kuinka hankkia työpaikan ja maksaa laskusi ajoissa ja huolehtia läheistesi hyvinvoinnista, mutta silti voit saada adhd-lapsen tai itse vaikka syövän!"

Sillä että yrittää parhaansa mukaan olla vahingoittamatta muita ei ikävä kyllä pysty suojelemaan itseään tai perhettään kaikelta pahalta. Ei silti kannata vetää läskiksi.

ja moni muukin ap:n tekstistä "kolahti". Eikä mulla ole täydellinen lapsi, vaan ihan normaali, jolla on vielä lisäksi lieviä sairauksia. Mutta silti en näe yhteyttä näiden kahden asian välillä. Mulla on sentään elävä ja noita lopulta pikkujuttuja lukuunottamatta terve lapsi, toisin kuin todennäköisesti olisi, jos olisin onnistunut saamaan itselleni raskausaikana listerian.

Vierailija
11/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä bataatilt?

Vierailija
12/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ajattelin, että oletpa ilkeä ihminen. Nimittäin minun lapsellani (joka on ihana, suloinen, älykäs jne) epäillään ADHD:ta. Ja sinä sanot, että se on MINUN vikani, koska olen paitsi antanut hänen olla lapsi, en ole vaatinut häneltä "suorituksia" ,(siis toki häneltä on asioita vaadittu, kuten käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista ja kehitystasoa vastaavaa omatoimisuutta)myös pyrkinyt hoitamaan häntä parhaalla mahdollisella tavalla. Kestoiluineen ja imetyksineen, ihan puuttumatta muiden valintoihin.

-5

p.s.Useimmat liinailijat/kestoilijat eivät käy niissä 4D-ultrissa. Itse emme esim edes halunneet lapsiemme mahdollisista kehitysvammoistakaan tietää, vain että kaikki raajat/elimet löytyvät.

että lapsella on se adhd tai asperger tai mikä tahansa. Sinun ei tarvitse ottaa tästä itseesi, varsinkin jos olet vain antanut lapsesi olla sellainen kuin hän on.

Ap:n pointti on se, että nämä asiat eivät _välttämättä_ riipu siitä mitä tekee ja millä tavalla.

Ja tosiaan. Äitiydestä on tehty jonkin asteen uskonto johon kuuluu kaikkien määräyksien noudattaminen ja kaikkien suositusten toteuttaminen. Nämä ap:n esimerkin "täygelliset äidit" tekevät kaikkensa ettei mikään mene vikaan ja jos jotain tapahtuu, se on omaa syytä. "kun en imettänyt taaperoikään asti" tai "kun en noudattanut ohjeita". Nykyajan äidit hakevat täydellisyyttä kaikkeen toimintaansa ja laittavat itse itselleen ne paineet ja rimat jotka sitten alittavat omassa mielessään.

Esimerkkinä juurikin ADHD ei välttämättä johdu raskauden aikaisesta tupakoinnista. Mutta jos äiti jolla on ADHD lapsi, saattaa syyttää itseään siitä että kun ei heti voinut lopettaa sitä tupakointia.

Luitko sen tekstin missä joku sanoi ettei anna vanhempiensa ylisuorittamista ikinä anteeksi?

Se ehkä kiteyttää jonkin verran sitä ajatusta mikä ap:lla tässä oli:

Se että yrittää olla täydellinen kaikessa tekee vain hallaa sille lapselle.

Entä sitten jos lapsella on kehitysvamma? Entä sitten jos lapsella on kehityshäiriö?

Olisitte vain äidit onnellisia siitä lapsesta joka teillä on, ettekä murehtisi kaikkea mitä "teitte väärin". Äityis on nykypäivänä ylisuorittamista ja kyttäämistä. Lapsen pitää saada olla lapsi.

se ujous tai adhd tai down ei ole vanhempien vika. Se pitäisi ymmärtää.

Vierailija
13/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jutussa ei ole mitään järkeä. Se on kuin sanoisi että "olet voinut vaikka kuinka hankkia työpaikan ja maksaa laskusi ajoissa ja huolehtia läheistesi hyvinvoinnista, mutta silti voit saada adhd-lapsen tai itse vaikka syövän!"

Sillä että yrittää parhaansa mukaan olla vahingoittamatta muita ei ikävä kyllä pysty suojelemaan itseään tai perhettään kaikelta pahalta. Ei silti kannata vetää läskiksi.

Eikä kukaan tässä läskiksi vetämisestä puhunut. Vain ja ainostaan siitä että se äitiys ei ole mikään olympia tason urheilusuoritus vaan ihan jokapäiväinen juttu.

Se että tekee kaiken ohjekirjan mukaan jne. on myös sitä läskiksi vetämistä.

Järki käteen ihmiset. Ei ne kirjat ja neuvola ole kaikessa oikeassa.

Vierailija
14/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka omista vanhemmistaan puhui, mutta ap:n pointti kyllä hukkui. Vaikutti vain siltä, että ap:n mielestä pitäisi heittää hanskat tiskiin, kun sillä lapsella sitten voikin olla vaikka (hui kauhistus) vaikkapa se ADHD. Ei se että yrittää olla mahdollisimman hyvä äiti/ihminen automaattisesti tarkoita sitä ettei hyväksyisi lapsensa puutteita.

-5

Vierailija
15/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hieno viesti, todella

tässä on jotain mitä hain, kasvatusoppaita myöden

ap

Yrittivät olla täydellisiä kaikessa, mutta saivatkin tälläisen viallisen lapsen. Kosminen oikeus potki heitä päähän. Onneksi osaan kasvattaa lapseni ilman turhia paineita.

Vierailija
16/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavoitteenani ei ole täydellinen, vaan onnellinen ja terve lapsi :)

Vierailija
17/40 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsellepa ei tullut ADHD vaan asperger, joka on paljon kovempi kortti. Mutta se ehkä johtuu siitä, että kaiken edellä mainitun lisäksi olemme "akateemikkoja" ja pidämme myös retrosta - noista ikkunaverhojen näköisistä vaatteista!

Vierailija
18/40 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsellepa ei tullut ADHD vaan asperger, joka on paljon kovempi kortti. Mutta se ehkä johtuu siitä, että kaiken edellä mainitun lisäksi olemme "akateemikkoja" ja pidämme myös retrosta - noista ikkunaverhojen näköisistä vaatteista!

Valvontaluokkani aspregernuori sai juuri tänään tiedokseen hyvät arvosanat yo-kokeista ja ilo oli yhteinen :-D ja itkukin meinasi tulla, kun olin hänen puolestaan niin kovin jännittänyt, että saako tietonsa näytettyä ja sai sitten kuitenkin. Eihän tämä tähän kuulu, mutta kun joku tuon aspergerkortin heitti, niin pakko oli kertoa. Nih!

Vierailija
19/40 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos käy vauvakerhossa, niin ei hyväksy lapsensa mahdollisia epätäydellisyyksiä?

Ap:n syyt ja seuraukset on ihan päättömiä ja ap on täysin hakoteillä siitä mitä muille vanhemmuus merkitsee ja mitä he lapsilleen toivovat.

Mullekin tulee ap:stä mieleen, että jos lapsella todetaan jokin sairaus, niin ei sitä kannata edes yrittää hoitaa... Siis näin minä ymmärsin ap:n ajattelevan, eikä mulla mene tuollainen välinpitämättömyys jakeluun.

Vierailija
20/40 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos käy vauvakerhossa, niin ei hyväksy lapsensa mahdollisia epätäydellisyyksiä?

Ap:n syyt ja seuraukset on ihan päättömiä ja ap on täysin hakoteillä siitä mitä muille vanhemmuus merkitsee ja mitä he lapsilleen toivovat.

Mullekin tulee ap:stä mieleen, että jos lapsella todetaan jokin sairaus, niin ei sitä kannata edes yrittää hoitaa... Siis näin minä ymmärsin ap:n ajattelevan, eikä mulla mene tuollainen välinpitämättömyys jakeluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi