Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ihmeen takia puhelimesta on tullut ihmisille joku yksityinen juttu?

Vierailija
21.05.2010 |

En tajua ollenkaan! Lankapuhelimen aikoina perheessä oli tasan yksi puhelin, ja siihen vastasi se joka ensimmäisenä ehti. Ei puhettakaan, että sitä puhelinta olisi varjeltu puolisolta kuin kansallisaarretta.

Meillä saamme molemmat käyttää + katsella toistemme puhelimia niin paljon kuin sielu sietää. Meillä ei ole salaisuuksia, joten miksi ei saisi?

Te, jotka fanaattisesti vahditte puhelimianne, mitä salattavaa teillä on?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva soitto voi olla kenelle vaan perheenjäsenistä, minun kännykkääni tuleva soitto on vain minulle joten miksi mies vastaisi siihen?

Esim. miehen äidillä on asiaa pojalleen --> soittaa mieheni kännykkään. Miehen äidillä on asiaa minulle --> soittaa minun kännykkään

Vierailija
2/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen puhelu oli yksityinen kun luuri annettiin sille jonka kanssa hän halusi puhua.

Nykyään soittajalla ei ole enää mitään yksityisyyttä, jos soittaa sellaiseen talouteen jossa ajatellaan että on ok jakaa paitsi kaikki omat asiat puolison kanssa, myös kaikkien tuntemiensa ihmisten asiat oman puolison kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..myös oma elämä..

Vierailija
4/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja henkilökohtaista kännykkää en kyllä edes vertaa toisiinsa keskenään. Ihan eri asia.

Vierailija
5/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti saadaan käyttää myös toistemme puhelimia :)

Vierailija
6/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja henkilökohtaista kännykkää en kyllä edes vertaa toisiinsa keskenään. Ihan eri asia.

Vierailija
7/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä perusteella eri asia?? Puhelin on puhelin."

Ookko tyhmä vai esitätkö vaan? Mitäs henkilökohtaista tieto siihen teidän lankapuhelimeen jäi?

Vierailija
8/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma kännykkä on oma, ymmärrätkö yhtään?

Vierailija
9/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fanaattisesti varjele kännykkääni, mutta siellä on esim. ystäviltäni saamiani tekstareita, jotka mun puolesta mieheni saisi lukea jos sitä edes kiinnostaisi, mutta uskoisin että ystäväni on tarkoittanut ne vain minun nähtäväkseni.

Vierailija
10/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mistä mahtaa johtua se puhelinkulttuurin muutos, kun on siirrytty lankapuhelimista kännyköihin. Totta kai on selvää, että onhan niissä laitteissa paljon eroja, ja että puhelimia on nyt huomattavasti enemmän kuin 20 vuotta sitten.

Mutta miksi nuo ulkoiset muutokset ovat aiheuttaneet myös puhelinkäyttäytymisessä ja puhelinkulttuurissa sellaisia muutoksia, että puhelin on muuttunut niin tarkoin varjelluksi yksityisasiaksi. Se että puhelimet ovat nykyään eri näköisiä ja niissä on uusia toimintoja ei mitenkään kerro sitä, että miksi puhelinta varjellaan tarkkaan yksityisenä asiana. Ihan yhtä hyvinhän kehitys olisi voinut mennä niin, että edelleen kuka tahansa voisi käyttää oman perheen mitä tahansa puhelinta.

Vierailija
11/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monelle nykyään myös puhelinmuistio (mulla esimerkiksi useat työpaikan salasanat piilotettuna puhelinnumeroihin), kalenteri, muistio yms. johon tallennetaan henkilökohtaisia tietoja, lääkärit, palaverit yms. Myös siis työasioita, jotka ei periaatteessa kuulu edes puolisolle. AAh niin ja mulla tulee kännykkään myös sähköpostit, jotka on siis verrattavissa tavalliseen postiin. Eli ei se kännykkä nykyään ole suurellekaan osalle vain puhelin. Kyllä se on enemmän jo tietokone pienoiskoossa.

"Millä perusteella eri asia?? Puhelin on puhelin."

Ookko tyhmä vai esitätkö vaan? Mitäs henkilökohtaista tieto siihen teidän lankapuhelimeen jäi?

Vierailija
12/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mistä mahtaa johtua se puhelinkulttuurin muutos, kun on siirrytty lankapuhelimista kännyköihin. Totta kai on selvää, että onhan niissä laitteissa paljon eroja, ja että puhelimia on nyt huomattavasti enemmän kuin 20 vuotta sitten.

Mutta miksi nuo ulkoiset muutokset ovat aiheuttaneet myös puhelinkäyttäytymisessä ja puhelinkulttuurissa sellaisia muutoksia, että puhelin on muuttunut niin tarkoin varjelluksi yksityisasiaksi. Se että puhelimet ovat nykyään eri näköisiä ja niissä on uusia toimintoja ei mitenkään kerro sitä, että miksi puhelinta varjellaan tarkkaan yksityisenä asiana. Ihan yhtä hyvinhän kehitys olisi voinut mennä niin, että edelleen kuka tahansa voisi käyttää oman perheen mitä tahansa puhelinta.

ÖÖ, onko tuo nyt niin vaikea ymmärtää? Lankapuhelimessa ei ollut esim. tekstiviestejä, kalentereita, yms. selvästi henkilökohtaisia toimintoja. Lukeeko perheet yleensä yhdessä toistensa kirjeet ja kalenterit?

Vierailija
13/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko perheet yleensä yhdessä toistensa kirjeet ja kalenterit?

Meillä on perheen yhteinen kalenteri, missä on kaikkien menot. En edes ymmärrä miten ilman sellaista voi tulla toimeen, ettei tule päällekkäisyyksiä.

Eikä meille mitään henkilökohtaisia kirjeitä tule. Siis toki ne on aina jollekin osoitettu, mutta ei niissä mitään salaisuuksia ole, vaan itse asiassa varsin usein menoja ja tapahtumia, jotka koskevat koko perhettä. Tai mainoksia - onpa todella tarkkaan varjeltava, ettei ukko nää mitä mun elloksen mainoskirjeessä lukee.

Vierailija
14/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjesalaisuuden rikkominen.

Vierailija
15/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheen yhteinen kalenteri, missä on kaikkien menot. En edes ymmärrä miten ilman sellaista voi tulla toimeen, ettei tule päällekkäisyyksiä.

Eikä meille mitään henkilökohtaisia kirjeitä tule. Siis toki ne on aina jollekin osoitettu, mutta ei niissä mitään salaisuuksia ole, vaan itse asiassa varsin usein menoja ja tapahtumia, jotka koskevat koko perhettä. Tai mainoksia - onpa todella tarkkaan varjeltava, ettei ukko nää mitä mun elloksen mainoskirjeessä lukee.

Vierailija
16/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheen yhteinen kalenteri, missä on kaikkien menot. En edes ymmärrä miten ilman sellaista voi tulla toimeen, ettei tule päällekkäisyyksiä. Eikä meille mitään henkilökohtaisia kirjeitä tule. Siis toki ne on aina jollekin osoitettu, mutta ei niissä mitään salaisuuksia ole, vaan itse asiassa varsin usein menoja ja tapahtumia, jotka koskevat koko perhettä. Tai mainoksia - onpa todella tarkkaan varjeltava, ettei ukko nää mitä mun elloksen mainoskirjeessä lukee.

että millon sulla on palaveri..?

Vierailija
17/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti herra saisi slaagin jos kysyisin että saanko nähdä hänen viestit kännykästä.

Ei meillä salaisuuksia ole, mutta jos ystäväni avautuu minulle viesteissä miehestään, joka sattuu olemaan mieheni ystävä, en halua että mies tämän näkee. Ne asiat on kerrottu minulle, ei miehelleni, eikä hänen tarvitse niistä asioista tietää, ellei ystäväni niitä hänelle kerro.

Samalla tavalla siellä on viestejä siskoltani, joissa hän avautuu asioista.

Ja olen laiska poistamaan viestejä. Ihan varmasti alatte siitä mussuttamaan.

Niin lankapuhelimeen ei voinut jäädä tälläisiä viestejä. Siksi lankapuhelin ja kännykkä eivät ole verrattavissa. Lankapuhelin on puhelin. Kännykkä on viestintälaite.

Jotain yksityisyyttä sitä parisuhteessakin saa olla.

Vierailija
18/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheen yhteinen kalenteri, missä on kaikkien menot. En edes ymmärrä miten ilman sellaista voi tulla toimeen, ettei tule päällekkäisyyksiä. Eikä meille mitään henkilökohtaisia kirjeitä tule. Siis toki ne on aina jollekin osoitettu, mutta ei niissä mitään salaisuuksia ole, vaan itse asiassa varsin usein menoja ja tapahtumia, jotka koskevat koko perhettä. Tai mainoksia - onpa todella tarkkaan varjeltava, ettei ukko nää mitä mun elloksen mainoskirjeessä lukee.

että millon sulla on palaveri..?

mieheni ei ole kirjoittanut NDA:ta niin meidän yritykselle eikä asiakkaalle...

Vierailija
19/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla itselläni ei ole mitään salattavaa ja minun puolesta mies saisi lukea vaikka kaikki mun tekstarit ja kalenterit yms. puhelimesta MUTTA siellä on tekstareita ystäviltä jotka ovat kertoneet omista asioista jotka taas ei kuulu miehelleni. Ainakin siinä on se idea etten anna omaa puhelintani yleiseen käyttöön kotona. Ja toisten tekstareiden lukeminen on minunkin mielestä sama asia kuin kirjesalaisuuden rikkominen.

Vierailija
20/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me availlaanihan suvereenisti toistemme postitkin. Esim. nyt tuli veroehdotukset niin koko perheen kuoret avasin. Samoinjos pankista tulee postia vain miehen nimellä, voin nen hyvin aukaista.

Ei tulis mitään jos säilöisin 2-3 viikkoa mihen posteja kun mies työmatkalla. Voi olla kiireellistäkin asiaa.