Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat - neuvoja, kommentteja!

Vierailija
21.05.2010 |

Saatuani alkurysäyksen painonpudotukseen nutraamalla, ajattelin kokeilla nyt karppausta. Tiedän mielestäni jo aika paljon karppaamisesta, mutta kysymys kuuluukin minkälaisella karppiruokavaliolla LAIHTUU?

Voisiko joku arvioida tähän alle laittamani päivän ruokalistan (suunnitelma) ja sopiiko se painon pudotukseen. Ylipainoa on huomattavasti (kymmeniä kiloja). Kiitos!

myöhäinen aamiainen: kaksi munaa, puoli pkt pekonia (75g?) paistettuna, tomaatti, pari viipaletta mozzarellaa, pieni liraus oliiviöljyä tomaatin ja mozzarellan päälle; juomaksi maitokahvia ja lasillinen vähäkalorista marjakeittoa

lounas/välipala: tomaattia ja muutama viipale mozzarellaa, loraus oliiviöljyä, ehkä siivu-pari keittokinkkua; juomaksi vettä

päivällinen: nakkimunakasta (vähän nakkia, enemmän munaa), vihreää salaattia, päälle hiukan salaattisiemensekoitusta; juomaksi vettä tai vissyä

iltapala: pari dl marjarahkaa (rahkaa, kuohukermaa, marjoja, makeutusainetta), sen päälle vähän mantelilastuja

Päivän mittaan juon paljon vettä, muutaman kupillisen maitokahvia. Miltä kuulostaa? Voiko tällaisella ruokavaliolla laihtua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla paljon ylipainoa niin tuo rasvamäärä on aika hyvä. Pienemällä näkisit nälkää. Laittaisin kuitenkin enemmän kasviksia, ne on karpatessa tosi tärkeitä. Ootko käynyt lukemassa karppiforumia? Siellä on paljon vinkkejä ja samansuuntaisia kysymyksiä.

http://karppaus.info/forum/index.php

Vierailija
2/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla paljon ylipainoa niin tuo rasvamäärä on aika hyvä. Pienemällä näkisit nälkää. Laittaisin kuitenkin enemmän kasviksia, ne on karpatessa tosi tärkeitä. Ootko käynyt lukemassa karppiforumia? Siellä on paljon vinkkejä ja samansuuntaisia kysymyksiä. <a href="http://karppaus.info/forum/index.php" alt="http://karppaus.info/forum/index.php">http://karppaus.info/forum/index.php</a&gt;

Ajattelinkin, että jos illalla nälättää, voi tuon rahkan lisäksi syödä salaattia. Ja jokaiseen ateriaan (aamupalas, välipala jne.) kuuluu kuitenkin vihaanekset/kasvikset jossakin muodossa. Viikonloppuna sitten grillataan, silloin syön myös lämpimänä kasviksia.

Olen lukenut noita karppifoorumijuttuja joskus aikaisemmin, en nyt. Voisi varmaan taas vilkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on ruokaa päivälle :O Nälkä ei kyllä ainakaan tule! Itse olen nyt kuukauden verran jättänyt pois turhat hiilarit, päivässä niitä tullut n. 50g. Enkä kyllä todella syö tuota määrää... Laitampa tähän parin päivän esimerkit, mitä olen syönyt. Ja painoa mulla siis 115kg, pituutta 154cm.

Eilen: aamulla n. klo 11 2 keitettyä munaa

15.30 iso kasa (siis ihan ruokalautasellinen kukkurallaan) jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, Apetinan fetaa 0,5prk, paistettua broiskusuikaletta n. 150g, salaatinkastiketta ehkä 3rkl, juomana zero colaa 2dl.

21 aikaan 2 lämmintä leipää (tämä eka kerata nyt kuukauteen, kun söin leipää) ruisleivästä, tonnikalasta ja juustosta. Pohjalla lisäksi n. 1tl ketsuppia, sitäkin ekakerran tänäaikana. Lasi maitoa.

Päivällä olin reissussa, ja alkoi pyörryttää jostain syystä ihan kamalasti. (Näin ei kyllä ole käynyt koskaan, eikä ollut kiinni syömisistä, koska olin syönyt tuon salaatin n. 2h ennen sitä, ja olin vieläkin täynnä siitä) Joten mies haki kaupasta tölkin Battery Strippediä ja geisha-patukan. Batterystä join 0,5tölkkiä, suklaasta 1 palaa.

Edellispäivänä:

aamulla n. klo10 2 keitettyä munaa, lasi maitoa

n. klo 15 2 kanan rintafilepihviä, 2 ananasrengasta paistettuna, bearnaisekastiketta n. 1dl, kukka-ja parsakaalia n. 300g höyrytettynä. Maitoa.

n. 22 iso kasa salaattia, seurana katkarapu-majoneesimössöä. Lasi zero colaa.

Lisäksi menee vettä litrasta ylöspäin päivässä.

Eikä kyllä yhtään ole ollut nälkä...

Vierailija
4/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMULLA SULLA: 2 keitettyä munaa

AAMULLA MULLA: kaksi munaa, puoli pkt pekonia (75g?) paistettuna, tomaatti, pari viipaletta mozzarellaa, pieni liraus oliiviöljyä tomaatin ja mozzarellan päälle; juomaksi maitokahvia ja lasillinen vähäkalorista marjakeittoa

- varsinaisen syömisen erona tuo pekoni ja pari mozzarellasiivua, ja tomaatti

LOUNAS/PÄIVÄLLINEN SULLA: iso kasa (siis ihan ruokalautasellinen kukkurallaan) jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, Apetinan fetaa 0,5prk, paistettua broiskusuikaletta n. 150g, salaatinkastiketta ehkä 3rkl, juomana zero colaa 2dl.

MULLA VÄLIPALA+PÄIVÄLLINEN: muutama siivu mozzarellaa, tomaattia, nakkimunakasta (vähän nakkia, enemmän munaa), vihreää salaattia, päälle hiukan salaattisiemensekoitusta; juomaksi vettä tai vissyä

- Onko suuri ero? Missä? En minä tuota nakkimunakasta hirveästi syö.

ILTAPA SULLA: 2 lämmintä leipää (tämä eka kerata nyt kuukauteen, kun söin leipää) ruisleivästä, tonnikalasta ja juustosta. Pohjalla lisäksi n. 1tl ketsuppia, sitäkin ekakerran tänäaikana. Lasi maitoa. Batterystä join 0,5tölkkiä, suklaasta 1 palaa.

MULLA: pari dl marjarahkaa (rahkaa, kuohukermaa, marjoja, makeutusainetta), sen päälle vähän mantelilastuja

Oikeasti; miten nuo päivät niin hirveästi eroavat? Paitsi, että sulla on iltapalla leivän hiilarit ja mulla aamupalalla pekonia. Painotukset toki vähän erilaiset. Kerro mikä mulla mättää, niin muutan suunitelmia!

Niin, minullakin aika hyvät mitat: 112 kg ja 166 cm. On pudotettavaa.

Ystävällisin terkuin ap

Vierailija
5/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ton sun lounaskohdan kahteen kertaan, siksi kirjoitin. Ei niissä nyt näin oikein luettuna oo hirveetä eroa :D Ja tuo eilinen tosiaan oli aikalailla poikkeuksellinen päivä, kun söin tota leipää ja suklaata. Ehkä sitten taas kuukauden päästä :D

Vierailija
6/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on näin karpatessa paino pudonnut?

t. ap

Vierailija
7/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa on lähtenyt joku 5kg s uurin piirtein. Nyt on meenkat, joten paha sanoa, mitä on totuus ;)

Vierailija
8/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa on lähtenyt joku 5kg s uurin piirtein. Nyt on meenkat, joten paha sanoa, mitä on totuus ;)

Vierailija
9/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle eikö olisi järkevämpää jakaa jotain yhdeltä aterialta tuonne väleihin, ettei jäisi noin pitkää väliä? En tosin tiedä kuuluuko tuo karppaukseen, mutta näin muuten (terveellisestä) ravinnosta kiinnostuneena tuo pistää silmään.

Vierailija
10/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- myöhäinen aamiainen (klo 8-9)

- välipala/lounas (klo 12-13)

- päivällinen (n. klo 17)

- iltapala (klo 20-21)

t. ap

Vierailija
11/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä pitkin päivää mitä syö vaan yhden kerran. Jää aikaa paljon muuhunkin.

Vierailija
12/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän noista sinunkin ruokailuväleistä saa pitkät jos syö vaikka klo 8 -- 13 -- 17 -- 21

t: 10

Vierailija
13/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran nyt tässä neuvoisin, että kannattaa tarkkailla suolan määrää. Jos syö paljon lihaa tai pekonia, kuten ap tässä esimerkissä, nousee suolamäärä todella korkeaksi ja siten kroppaan kertyy ihan turhaan nesteitä. Muuta napistavaa minulla ei ole.

Itse syön 2-3 kertaa päivässä. Aamupalaa en syö lainkaan - ei ole aamuisin nälkä.

Vierailija
14/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin huhtikuun puolivälissä

Vierailija
15/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Liikunta on tärkeä osa laihdutusta. Itse en juurikaan syö hiilareita, vaikka en laihduta. Hiilarit ei vain sovi mun vatsalle, mutta pakko syödä pari ruisleipä palasta päivässä et jaksaa liikkua.Liikun vähintään 5 pvänä viikossa, joskus keskimäärin 2 h kerralla. Huomaan heti jos liikunta jää, painoa ei tule, mutta vartalo muuttuu ikävään suuntaan. Uskon että sinulla liikunta auttaisi laihtumaan, vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja kasvattaa lihasta, mikä taas kuluttaa energiaa.

Vierailija
16/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys laihduttamisessa on noin 20%, ruokavalion 80%. Liikunnasta ei siis ole juurikaan apua ttehokkaaseen laihdutukseen.

Vierailija
17/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liikkuu paljon, saa varmasti syödä mitä vain lihomatta. Liikunnan vaikutus kun jatkuu vielä liikunnan jälkeenkin. Ja unohtamatta liikunnan vaikutusta psyykkeeseen ym. Molempia tarvitaan hyvään lopputulokseen. Ilman liikuntaa laihduttamalla tulos on usein "löysä" ja kilot tulee helposti takaisin. terveelliseen ja hyvinvoivaan elämään kuuluu liikunta, kysehän on kokonaisvaltaisesta elämän muutoksesta.

Vierailija
18/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokavalio on kyllä ihan avainasemassa laihdutuksessa! 150kg painava ei paljoa voi liikkua ettei riko niveliään, mutta ruokavaliolla hän laihtuu sinne sadan kilon paikkeille jolloin voi jo alkaa kuntoilemaankin. Nämä sanon itse kymmeniä kiloja laihduttaneena, myöskin ex-karppaajana!

Esim. tunnin kävelylenkki perusvauhdilla kuluttaa suklaapatukan verran. Jo tuo kävelylenkki on vaikeasti ylipainoiselle haastava, eli ei voi viisastella "paljon liikkumisesta"!

Vierailija
19/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liikkuu paljon, saa varmasti syödä mitä vain lihomatta. Liikunnan vaikutus kun jatkuu vielä liikunnan jälkeenkin. Ja unohtamatta liikunnan vaikutusta psyykkeeseen ym. Molempia tarvitaan hyvään lopputulokseen. Ilman liikuntaa laihduttamalla tulos on usein "löysä" ja kilot tulee helposti takaisin. terveelliseen ja hyvinvoivaan elämään kuuluu liikunta, kysehän on kokonaisvaltaisesta elämän muutoksesta.

Mutta huomattavan ylipainoisella on oikeasti tärkeää ensin pudottaa painoa, jotta jaksaa kunnolla liikkua.

t. ap, joka käy vesijumpassa ja kuntosalilla ja kävelee

Vierailija
20/21 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys laihduttamisessa on noin 20%, ruokavalion 80%. Liikunnasta ei siis ole juurikaan apua ttehokkaaseen laihdutukseen.

Tottakai kunnon kohottaminen ja lihaskunnon parantaminen ovat myös tärkeitä, mutta kaikki ajallaan...