Eskarin kevätjuhlassa ei laulettu suvivirttä, ihan järkyttävää..
tähänkö on tultu että meidän pitää luopua omista perinteistä?? Kyllä suvivirsi kuuluu ehdottomasti kevätjuhlaan. Annan kyllä palautetta päiväkotiin.
Kommentit (33)
koulun kevätjuhlassa. Kyseinen kappale on sävelkulultaan vaikea alle kouluikäisille ja siitä syystä harvemmin kyseistä laulua päiväkodin kevätjuhlassa lauletaan.
En kyllä muista että yhdenkään lapsemme päiväkodin kevätjuhlassa olisi laulettu suvivirttä.
Se on lapsille aika vaikea laulu.
Koulussa kyllä sitten ja taas lauletaan, lukee ohjelmassa, vaikka koulussa on maahanmuuttajia.
sitä on kerhonkin kevätjuhlassa laulettu vaikka kerholaiset on 3-5 vuotiaita.
t. ap
Vai meinaat antaa oikein palautetta?
Kyllätähän on tultu, valitetaan ihan joka asiasta.. huoh mä en jaksais tuollaisia muijia! valivalivali sitä tätä ja tota! Lakatkaa jo!!
vaan virsi. Tästä syystä ymmärtää, jos on kerhossa laulettu (jos siis kyseessä srk:n kerho). Usein silloin laulun laulavat aikuiset, eivät lapset, koska tosiaan liian vaikea lapsille. Itsellä on 15 vuoden kokemus päiväkotien kevätjuhlista kuudesta eri kunnasta ja yhtäkään kertaa ei Suvivirttä ole laulettu.
sitä on kerhonkin kevätjuhlassa laulettu vaikka kerholaiset on 3-5 vuotiaita. t. ap
Tämä on asia joka tekee minut niiin iloiseksi. Kunpa se katoaisi kouluistakin. Miksei maailma voisi modernisoitua?
niin mäkin
Kyllästymiseen asti?
Onkos miehes musta ja laulu onkin sun "kiellettyjen asioiden listalla" ja nyt ketuttaa?
Meillä oli ala-asteella tapana laulaa joka aamu virsiä (eikä mitään iloisia lastenvirsiä) urkuharmoonin ja ulvovan opettajan säestyksellä. En ole kaivannut sitä perinnettä ollenkaan.
kun täällä vastataan näin epäasiallisesti. Joo ehkä on pienestä järkyttyminen kiinni, mutta omasta lapsuudesta muistan kyllä että suvivirsi laulettiin, ja harmi jos se jotakuta teistä vaivaa, mutta olisin kyllä sen mieluusti kuullut, mun mielstä se nyt vaan kuuluu kevätjuhlaan. Ja mua ärsyttää että se jätetään pois sen takia että se on virsi. Surullista että luovumme omista perinteistä muiden uskontojen takia. Mutta hei, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, enkä nyt enää tätä keskustelua jatka.
ap
Miksei voisi vetää jotain iloista, modernimpaa ja hauskempaa kuin nihkeä laahaava ja aneeminen suvivirsi... joooo jooouuuutuuuuiiii aaaarrmmmaaaaasssa aaaaaaaiiiiiIIIka
Suvivirsi kuuluu kouljen perinteeseen, ei päiväkotien.
kun täällä vastataan näin epäasiallisesti. Joo ehkä on pienestä järkyttyminen kiinni, mutta omasta lapsuudesta muistan kyllä että suvivirsi laulettiin, ja harmi jos se jotakuta teistä vaivaa, mutta olisin kyllä sen mieluusti kuullut, mun mielstä se nyt vaan kuuluu kevätjuhlaan. Ja mua ärsyttää että se jätetään pois sen takia että se on virsi. Surullista että luovumme omista perinteistä muiden uskontojen takia. Mutta hei, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, enkä nyt enää tätä keskustelua jatka. ap
kysymys ei ole nyt uskosta. En ole muslimi, enkä harras uskovainen vaan henkinen luterilaiseen uskoon kasvatettu ateisti. Mä en arvosta perinteitä. Ne eivät ole kiinnostavia. Uskosta ei ole kysymys.
kun täällä vastataan näin epäasiallisesti. Joo ehkä on pienestä järkyttyminen kiinni, mutta omasta lapsuudesta muistan kyllä että suvivirsi laulettiin, ja harmi jos se jotakuta teistä vaivaa, mutta olisin kyllä sen mieluusti kuullut, mun mielstä se nyt vaan kuuluu kevätjuhlaan. Ja mua ärsyttää että se jätetään pois sen takia että se on virsi. Surullista että luovumme omista perinteistä muiden uskontojen takia. Mutta hei, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, enkä nyt enää tätä keskustelua jatka.
ap
Olohuoneessa.
Myöskään meillä ei ole päivökodeissa koskaan laulettu suvivirttä. Lapsemme ovat olleet kahdessa eri päiväkodissa. Nyt nuorimmaisen yksityisessä päiväkodissa ei esim. ole ainoatakaan maahanmuuttajaa, lasten perheiden uskonnollisesta vakaumuksesta en toki muuten tiedä. Suvivirttä ei ole näiden kolmen vuoden aikana laulettu koskaan enkä sitä ole osannut kaivata.
Sen sijaan vanhempien lasten koulussa se on laulettu joka kevät samalla tavalla kuin joulujuhlassa on laulettu enkeli taivaan lausui näin. Ja koulussa on runsaasti maahanmuuttajia!
sen laulaminen..? Tai sitten muista ihan väärin, minusta se kuitenkin laulettiin aina keväällä koulun kevätkirkossa.
laulettiin mutta vain eka säkeistö.
kevätjuhliin kouluissa. Meillä ei kyllä missään kirkoissa keväisin käyty koululta joten on se sielläkin voitu laulaa.
sen laulaminen..? Tai sitten muista ihan väärin, minusta se kuitenkin laulettiin aina keväällä koulun kevätkirkossa.
70-luvulla eikä myöskään lasteni päiväkodissa 2000-luvulla. Alakoulun kevätjuhlan ohjelmaan se kyllä muistaakseni kuului.
tällainen ajattelu, ettei arvosta perinteitä.
Vaikka olisi sitten ateisti, niin kyllä on lyhytnäköistä olla arvostamatta niitä perinteitä, joita kulttuuriimme kuuluu.
kysymys ei ole nyt uskosta. En ole muslimi, enkä harras uskovainen vaan henkinen luterilaiseen uskoon kasvatettu ateisti. Mä en arvosta perinteitä. Ne eivät ole kiinnostavia. Uskosta ei ole kysymys.
niin mäkin