Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa te, joiden läheinen on ollut saattohoidossa:

Vierailija
20.05.2010 |

onko normaalia/ tavanomaista, että kuolemaa nopeutetaan luopumalla potilaan nesteytyksestä?

Mulla on läheinen aivoverenvuodon jäljiltä toivottomasti sairas ja saattohoidossa. Mitään ravintoa ei ole annettu 2 viikkoon, ja nyt oli ainakin päivän ajaksi luovuttu nesteytyksestäkin.

Mua karmii tuollainen. Etenkin näillä helteillä ajatus siitä, että toinen kuivuu kokoon, on kauhea.

Tämä potilas nukkuu suurimman osan ajasta, mutta on edelleen pari tuntia päivästä tajuissaan.

Miten teidän läheisillä on ollut viimeiset päivät/ viikot ravinnon ja nesteen kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaks likeistä ja samaan tapaan menneet.

toinen heistä teki hoitotahdon, että ei tahdo nesteytystä pakolla/kuoleman saapumista ei tarvitse pitkittää nesteyttämällä.

siinä vaiheessa kun potilas on jo tajuttomana, ei hänellä enään ole janoa tai kaipuuta juomiseen. Tämä toinen tuttavamme kieltäytyi juomasta ollessaan hereillä eikä tippaa lähdetty laittamaan.

voimia sinulle raskaaseen aikaan. Keskustele ihmeessä hoitavan tahon kanssa jos aihe sinua mietityttää. Voimia!

Vierailija
2/2 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jos potilas ei juo itse, nestettä ei anneta. Ei se ole niin traagista vaan ihan luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla