Tarhan terroristi lapsi, tekisi mieli löylyttää vanhemmat!
Tyttäremme ovat päiväkodissa, eri ryhmissä. Isomman tyttären ryhmässä on yksi poika joka on oikeasti ihan kauhea riiviö/hirviö!
Hän lyö, puree, potkii, raapii, tukistaa ja kiusaa jatkuvasti muita lapsia! Asiasta on puhuttu opettajien kanssa ja he sanovat olevansa voimattomia tämän lapsen kanssa sillä hänen vanhemmat eivät ota kuuleviin korviinkaan päiväkodin opettajien sanomisia heidän pojastaan. Kaksi kertaa olen saannut todistaa kun tämän pojan äiti yrittää pukea poikaansa, poika heittää äitiä kengillä, lyö ja huutaa äitiä huoraksi, äiti vain hyssyttelee ja sanoo että noh noh ja älähän nyt! Sain hillitä itseni etten sanonut sille äidille että kuinka voit antaa lapsesi käyttäytyä noin!! No tänään sitten kun hain tyttöjäni kotiin niin siellä oli päikodin piahlla tilanne päällä, tarvittiin KOLME hoitajaa kantamaan tämä poika sisälle rauhoittumaan kun poika oli käynnyt pienten puolella antamassa kepistä pienemmille lapsille niin että yhdellä pienellä pojalla vuosi kasvoista verta, tämä poika huusi samalla kun opettajat häntä sisälle kantoivat että mä olen teidän pomo, te tottelette mua tai mä tapan teidät! Siis oli niin kauheaa kuultavaa ettei tosikaan.
Siinä sitten yksi opettaja purskahti itkuun ja meni aidan viereen vetämään henkeä, enkä ihmettele ollenkaan!
Poika kuulemma kurittaa muita lapsia päivittäin, ei kunnioita opettajia ollenkaan, on rikkonut ikkunan kaksi kertaa kivittämällä, yrittää jatkuvasti karata ym. siis todellinen ongelma!
Itse en ikinä antais lapsen käyttäytyä noin että hyssytellään vain kun lapsi huorittelee, tuskin kovin moni muukaan?!
Meillä tytöt ovat sanoneet pelkäävänsä tätä poikaa ja onko se nyt ihmekkään.
Päiväkodin johta on sanonut aiemmin että tämän pojan kotoa ollaan haluttomia yhteistyöhön joten ovat aika tyhjän päällä tehdäkseen asialle mitään..siis eikö tuollaista öykkäriä voisi potkaista pihalle päiväkodista?
Kommentit (120)
saako päivädista kertoa muille vanhemmille lasten ja perheiden asioita !!!
Höpönhöpö. On _velvollisuus_ komentaa! Muutenhan viranomaiset nimenomaan kohta ovat ovella, kun jälkikasvu aiheuttaa pahennusta huorittelemalla ja hakkaamalla muita(kin). Mutta eipä joo tarvitse ihmetellä miksi jotkut lapset ovat niin kaameita, terve järki kun puuttuu joiltakin vanhemmilta päästä.
Niin että oliskohan siinä muitakin vaihtoehtoja kuin joko hyssyttely tai sitten naama punaisena huutaminen? Mites olis sellanen jämäkkä tarvittaessa tiukka vanhemmuus, niin että mitä tahansa ei todellakaan sallita siltä kullannupulta!
kunnet näköjään ymmärrä lukemaasi!
Olisi siis oikeus hyökätä joukolla yhtä perhettä vastaan? Tilanne voi siis todellakin olla jo valmiiksi perheelle todella vaativa ja voimat lopussa. Tuollainen hyökkääminen ei auta millään tavalla. Vanhemmilla on kyllä täysi oikeus hakea lapselle siirtoa toiseen päiväkotiin, mutta tuollainen jahtaaminen ei ole sivistyneen ihmisen tapa toimia. Onko ap:lle esim. tullut mieleen kysyä tuon äidin kuulumisia ja vaikkapa sanoa, että on huomannut äidin mahdollisesti kaipaavan apua.
järjestäytyä yhtenäiseksi rivistöksi ja vetää kaikki joukolla lapsensa pois kyseisestä päiväkodista kunnes lasten turvallinen hoitopäivä voidaan taata. Eli ei munkaan mielestä johda kovin pitkälle se, että vanhempien kesken aletaan miettimään mihin poika voitaisi lähettää ja mikä sitä vaivaa. Sen sijaan vanhemmat voivat syystä olla huolissaan omien lastensa turvallisuudesta. Ja jos päiväkoti ei voi taata turvallista hoitopäivää, niin eihän sellaiseen paikkaan voi jättää lastaan hoitoon.
että hyssyttely on ihan ymmärrettävää, että kotona sitten kasvatetaan. Että kun hävettääkin ja kaikkea siinä tilanteessa. No voivoi.
Kyllä se on mielestäni ihan paikallaan komentaa tiukasti juuri siinä, JA KUN HUUTAA EI EDELLEENKÄÄN TARVITSE mitenkään naama punaisena! Ja keskustelua asiasta TOIVOTTAVASTI käydään vielä laajemmin sitten kotona.
Minun lukutaitoni on kiitos kysymästä varsin hyvä, ja sillä olenkin melko pitkälle päässyt. Kuinkas on itselläsi?
"jos vanhemmat eivät halua pojalle tutkimuksia tai apua niin noin se menee"
Kannattaa lukea koko ketju niin selviää, että oletus siitä että vanhemmat eivät halua tukea ja että lapsi ei ole avun piirissä, on ap:n mielikuvitusta, ei faktaa!
että hyssyttely on ihan ymmärrettävää, että kotona sitten kasvatetaan. Että kun hävettääkin ja kaikkea siinä tilanteessa. No voivoi.
Kyllä se on mielestäni ihan paikallaan komentaa tiukasti juuri siinä, JA KUN HUUTAA EI EDELLEENKÄÄN TARVITSE mitenkään naama punaisena! Ja keskustelua asiasta TOIVOTTAVASTI käydään vielä laajemmin sitten kotona.
Minun lukutaitoni on kiitos kysymästä varsin hyvä, ja sillä olenkin melko pitkälle päässyt. Kuinkas on itselläsi?
etteikö lasta komenneta!
Itse omalla kokemuksella sanon että aivan turha lapselle siinä tilanteessa sanoa mitään kun jatkaa vain koviksen esittämistä! Mutta jos lapsi haukkuisi minua huoraksi, sanoisin varmaan juuri noin että nyt hiljaa ja veisin lujaa kotiin missä saisi kuulla kunniansa!!
Laittaisin sellaiset rangaistukset ettei hevillä sanoisi enään toisen kerran! Ja voin sanoa että tuo tilanne olisi minulle erittäin nolo ja häpeisin silmät päästäni!
Jos olisi, lapsi olisi jo avun piirissä, hänen vanhempansa todella lopussa, ja päiväkodin henkilökunta oikeudessa vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta.
kerralla riippumatta niiden syistä. Suosittelen alalle lähtemistä - juuri sinun kaltaisiasi ongelmien ratkojia todellakin tarvitraan!
etteikö lasta komenneta!Itse omalla kokemuksella sanon että aivan turha lapselle siinä tilanteessa sanoa mitään kun jatkaa vain koviksen esittämistä! Mutta jos lapsi haukkuisi minua huoraksi, sanoisin varmaan juuri noin että nyt hiljaa ja veisin lujaa kotiin missä saisi kuulla kunniansa!!
Laittaisin sellaiset rangaistukset ettei hevillä sanoisi enään toisen kerran! Ja voin sanoa että tuo tilanne olisi minulle erittäin nolo ja häpeisin silmät päästäni!
Tollasista tapauksista nimenomaan pitäisi varoittaa kaikkien muiden lasten vanhempia ihan yleisen edun nimissä. Voihan olla, että tämä tapaus puhkaisee joltain silmän tai vammauttaa viattoman lapsen muuten. Ei kaikkien muiden tarvi kärsiä tuollaisesta, mielestäni nykyään ollaan menty väärään suuntaan, kun öykkäröijiä hyssytellään jo pienestä pitäen. Ja kyllä 5-vuotias ymmärtää puhetta ja jos noinkin paha käytöshäiriö on, niin vanhan ajan kasvatuslaitos voisi olla oikea paikka.
lapsesta, josta jo päiväkoti-ikäisenä näkee, että vanhempana hän on nuorisorikollinen ja syrjäytynyt.
Ellei sitten ala saamaan terapiapalveluita ja apua ongelmiinsa - kuten ehkä koko perhe.
ja kaveri oli varma että poika oli häiriintynyt. Ei halunnut myöntää että oli lapselle ilkeä ja inhottava, ja kuinka hän oli antanut lapsen isän olla lapselle ihan kamala, puolustamatta lasta koskaan.:( Sitten kuitenkin, kun lapsi oli aggressiivinen, kaverini väisti tätä - äkkiähän lapsi oppii että ainoa turva elämässä on hyökätä ensin. Kun poika sitten pääsi tutkimuksiin käytökseen liittyen, oli tulos että lapsi on ihan terve, oireilee vain kotiolojaan. Kaverihan sai tästä hirveät kilarit, ei suostunut missään vaiheessa näkemään kuinka pelottava, arvaamaton ja kohtuuton hän oli äitinä.
Mä otin reilusti etäisyyttä kaveriini koska en enää kestänyt kaverin täysin keksittyjä selityksiä siitä mitä sairautta lapsi kulloinkin sairasti vaikkei siihen diagnoosia saatu koskaan. Suoraan sanottuna ei säälittänyt yhtään että äiti sai maistaa omaa lääkettään kun lapsi haukkui ja löi häntä - lapsi suretti kyllä kovasti, ja lapsen vuoksi yritin sietää kaverianikin. Nykyään lapsi ei enää asu hänen kanssaan, en tiedä miksi.
Joten eiköhän tuonkin pienen terroristin kotona ole yhtä ja toista, joka ei mihinkään näy. En ihmettelis yhtään, jos tuo äiti kulkee kerjäämässä sääliä itselleen kun hänellä on niin vaikea lapsi ja rankka elämä...
järjettömiin tilanteisiin johtaa lasten ehdoton 'kurituskielto' Jos päiväkotitäti tukistaisi niskavilloista tarvittaessa, niin johan loppuisi riehuminen nopeasti..
Tässä nyt pikemmin nähdään taas lapsi joka on jäänyt vaille normaalia kannattelevaa ja kehittävää suhdetta vanhempiin. Kehittääkseen kyvyn tunnistaa ja hallita sekä käsitellä erilaisia tunteita puuttuu lapselta. Näitä lapsia alkaa päivähoidossa näkyä yhä enemmän. Lapsia jotka ovat jääneet vaille turvallisia toimivia ihmissuhteita jäävät yksin tunnetilojensa kanssa, kokevat itsensä huonoiksi ja vihaisiksi ja tuovat kiukkuaan ja raivoaan esille ainoalla osaamallaan tavalla.Kurituksestakaan ei tällöin ole enää mitään hyötyä, usein vain pahentaa tilannetta.Lapsi on menettänyt toivonsa omaan itseensä ja vanhempien ja aikuisten mahdollisuuksiin häntä auttaa. Näissä tilanteissa lapsi todella tarvitsee vanhempien ja hoitajien apua mutta normaalissa päiväkotiryhmässä oikeanlaisen avun antaminen näille paniikissa oleville lapsille on harvoin mahdollista. Tarvitaan pitkää ja johdonmukaista lapsen tilanteen tukemista ja auttamista jonka pohjalla on ymmärrys lapsen tilanteesta.Ongelmat eivät ole yhtäkkiä syntyneet tavallisesti taustalla on pitkäaikainen paha olo jonka juuret ovat syvällä ja häiriöissä suhteessa vanhempiin jo taaperoiässä siksi ei ole kikkoja jotka tilanteen voisi hetkessä muuttaa.
Pidettiin kokouksia tarhan johtajan kanssa ja vaadin että häirikköä vahditaan paremmin, eikä päästetä lapseni lähelle. Ei tuottanut tulosta ja jouduin vaihtamaan tarhaa. Ei ne kyllä mitään tee, ovat vain vaivautuneita ja äreitä että puututaan asioihin. Meni usko hoidon tasoon ja suhtaudunkin tosi kyynisesti nykyään hoitajiin, ei voi mitään.
Tässä taannoin samankaltainen tilanne. Ylempää jos viesti tulee, että määrärahat lopussa, niin NE todella on lopussa. Siihen ei auta vanhempien, hoitajien, KENENKÄÄN naukumiset. Esim. avustajaa ei tälle kaverille saatu. Lastensuojelu ei puuttunut asiaan, koska lapsi tuen piirissä (pk:n ulkopuolella kylläkin) ja vanhemmat (aivan tavalliset, onneksi yhteistyökykyiset) saivat tukea tilanteeseen. Lapsella vaikeaa tunteiden säätely ja lisäksi ERITTÄIN älykäs ja lahjakas lapsi.
yks päiväkodin äiti otti kamalasti pulttia siitä että mun poikani ei ole normaali ja kovasti koki asiakseen että minä ymmärrän sen. Ei mennyt sen tädin jakeluun, että lapsi ei parane vaikka vanhemmat tiedostaisivatkin lapsella olevan jotain häikkää. Kuntoutus ja tukitoimenpiteet kestävät vuosia ja silti lapsi erottuu muista. Joskus ajattelin että on se luojan lykky ettei sillä naisella ole erityislasta...
kun kyse on yleensä vaan siitä, ettei lasta ole kodissa pantu kuriin! On helppo esitellä lapsensa "erityislapseksi", kun tosiasiassa ei vaan osaa kasvattaa.
Uskon että monen av-mammankin "erityislapset" ovat kasvatuksen puutteen tulos!
Tuollainen kakara pellolle päiväkodista. Käsittämätöntä, että toiminnan annetaan jatkua ja aikuiset ihmiset siellä on hoitajina..
ja uhkaat(jonka myöskin toteutat),että viet asian eteenpäin,koska toisten lasten turvallisuus on uhattuna päivittäin.
sanot,että ei ainoastaan sinun lasten,vaan kaikkien.
itse ottaisin myös kontaktin ko. kusipään vanhempiin... ja tekisin selväksi,että jos se helvetinriivaama pentu koskee minun lapseeni,ja vahingoittaa,niin en vastaa teoistani.
LISÄKSI,TEKISIN LASTENSUOJELUUN ILMOITUKSEN. SITÄ KAUTTA PYSTYVÄT PUUTTUMAAN TUOLLAISEEN PSYKOPAATTIIN.
KYLLÄ SE HIRVIÖ SIELTÄ POIS SAADAAN,AP. kun alat vaan toimimaan. tee vaikka ensin lastensuojeluilmoitus.
normaalilta lapselta, miksi eivät päiväkodissa ole tehneet ls-ilmoitusta? Pojalla on joko jotain neurologista ongelmaa tai kotioloissa jotain todella pahasti pielessä (isä käyttäytyy samalla tavalla kotona?).
Tuo poika ei ole mikään hirviö vaan tarvitsee pikaista apua ja muut lapset saatava turvaan tuollaiselta käytökseltä. Mun ymmärrykseeni ei käy miten voi olla mahdollista että tilanteeseen ei ole puututtu päiväkodin taholta, se on heidän velvollisuutensa ilmoittaa sossuun että tuo lapsi saa tarvitsemaansa apua ja muut lapset turvallisen ympäristön.
OSAATKO LUKEA? Tottakai lasta on velvollisuus komentaa!!
6- vuotias lapsi ei ole koiranpentu! Lapsi ymmärtää kyllä jos asiasta huomautetaan 15 minuutin päästä kotona eikä siinä paikan päällä.