Tarhan terroristi lapsi, tekisi mieli löylyttää vanhemmat!
Tyttäremme ovat päiväkodissa, eri ryhmissä. Isomman tyttären ryhmässä on yksi poika joka on oikeasti ihan kauhea riiviö/hirviö!
Hän lyö, puree, potkii, raapii, tukistaa ja kiusaa jatkuvasti muita lapsia! Asiasta on puhuttu opettajien kanssa ja he sanovat olevansa voimattomia tämän lapsen kanssa sillä hänen vanhemmat eivät ota kuuleviin korviinkaan päiväkodin opettajien sanomisia heidän pojastaan. Kaksi kertaa olen saannut todistaa kun tämän pojan äiti yrittää pukea poikaansa, poika heittää äitiä kengillä, lyö ja huutaa äitiä huoraksi, äiti vain hyssyttelee ja sanoo että noh noh ja älähän nyt! Sain hillitä itseni etten sanonut sille äidille että kuinka voit antaa lapsesi käyttäytyä noin!! No tänään sitten kun hain tyttöjäni kotiin niin siellä oli päikodin piahlla tilanne päällä, tarvittiin KOLME hoitajaa kantamaan tämä poika sisälle rauhoittumaan kun poika oli käynnyt pienten puolella antamassa kepistä pienemmille lapsille niin että yhdellä pienellä pojalla vuosi kasvoista verta, tämä poika huusi samalla kun opettajat häntä sisälle kantoivat että mä olen teidän pomo, te tottelette mua tai mä tapan teidät! Siis oli niin kauheaa kuultavaa ettei tosikaan.
Siinä sitten yksi opettaja purskahti itkuun ja meni aidan viereen vetämään henkeä, enkä ihmettele ollenkaan!
Poika kuulemma kurittaa muita lapsia päivittäin, ei kunnioita opettajia ollenkaan, on rikkonut ikkunan kaksi kertaa kivittämällä, yrittää jatkuvasti karata ym. siis todellinen ongelma!
Itse en ikinä antais lapsen käyttäytyä noin että hyssytellään vain kun lapsi huorittelee, tuskin kovin moni muukaan?!
Meillä tytöt ovat sanoneet pelkäävänsä tätä poikaa ja onko se nyt ihmekkään.
Päiväkodin johta on sanonut aiemmin että tämän pojan kotoa ollaan haluttomia yhteistyöhön joten ovat aika tyhjän päällä tehdäkseen asialle mitään..siis eikö tuollaista öykkäriä voisi potkaista pihalle päiväkodista?
Kommentit (120)
kauhukakaran mammakin eksyi paikalle....
omat mussukat semmosta....
Kyllä meilläkin lapset kiukuttelee ja osaavat tapella, mutta toi nyt kuulostaa jo ihan toivottomalta tapaukselta!
kuin se, että opettaa omat lapsensa puolustautumaan. Eli lyömään, hakkaamaan ja potkimaan kunnolla. :O
Niin minä aion toimia (opettaa lapseni tappelemaan) jos kiusaajien vanhemmat eivät lopeta lapsensa kiusaamista.
Ne on aina ne MUIDEN KAKARAT, eihän av-mamman
Voitko sinä sanoa että tuo muka kuulostaa normaalilta lapsenlta tai normaalilta äidin käytökseltä?
Vai onko kyseessä oma mussukkasi?
Niin ja siis kyseessä on kohta 6v. vanha lapsi! ap
Perhe selvästi tarvitsee apua, äiti ei pärjää pojan kanssa, kun ei selvästikään pärjää edes lauma hoitajia. Sen sijaan että päiväkoti yrittäisi sosiaalipuolella edistää avun saamista pojalle ja perheelle, he juoruavat asiasta muiden vanhempien kanssa. Ei se ongelma ainakaan niin ratkea.
Tarhan täytyy ottaa asia vakavasti puheeksi pojan vanhempien kanssa! Noin rankka käytös osoittaa kyllä, että perheessä varmaan eivät ole kaikki asiat ihan kohdallaan.
kuin se, että opettaa omat lapsensa puolustautumaan. Eli lyömään, hakkaamaan ja potkimaan kunnolla. :O
Niin minä aion toimia (opettaa lapseni tappelemaan) jos kiusaajien vanhemmat eivät lopeta lapsensa kiusaamista.
Luin muutama vuosi sitten artikkelin, jossa kerrottiin tarhapojasta jota toinen poika aina kiusasi ja mikä ei saanut häntä lopettamaan. Kiusatun pojan isä viimein käski poikansa hakata takaisin. Poika teki näin ja kiusaaja oli niin äimänä (tarhan tätien mukaan) että lopetti kiusaamisen.
Kai tarha sentään pane vanhemmat maksamaan kaikista aiheutuneista vahingoista, kuten ikkunoista?
Kyllä tommosen tapauksen saisi mun mielestä potkia pihalle sieltä, vaikka olikin kai joku selitys sille ettei kunnallisista hoitopaikoista voida ketään erottaa..?
Dr. Philini tarkaan töllänneenä mulla tuli heti mieleen että saattaa johtua lapsen isästä; äiti selvästikin oikea lammas, eikä lapsi varmaan tyhjästä opi huoraksi haukkumaan.
Jos se on isäukko joka kotona riehuu, paiskoo tavaroita, haukkuu äidin paskaksi ja luulee omistavansa maailman niin mistäs se ensimmäisenä peilautuukaan, hm?
häiriintynyt? Päiväkodin henkilökuntahan ei voi sellaisia vaitiolovelvollisuuden vuoksi sitten taas ulkopuolelle kertoa, ei edes tarhakavereille.
on ihmeellistä että ap tietää noinkin paljon perheen tilanteesta.Ymmärrän, että jos on itse paikalle osunut niin tietenkin asiasta tietää, mutta miten voit olla tietoinen siitä, että perhettä on ohjattu tukitoimiin ja vanhemmat eivät ole halunneet asiassa edetä. Lasten asiat ovat salassapitolain alaisia asioita ja niitä ei missään tapauksessa tule kertoa muiden lasten vanhemmille vaikka kyseessä olisi kuinka vaikea tilanne.
Mutta itse tilanteeseen kommenttina, että vanhempia ei voida päivähoidon kautta pakottaa hakeutumaan tukitoimien piiriin. Lasta ei myöskään voidakannata siirtää toiseen päiväkotiin (se ainoastaan siirtää tilanteen toisaalle). Ainoa, mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä, on lastensuojeluilmoitus, jossa vedotaan siihen, että lapsen kokonaiskehitys vaaraantuu, koska vanhemmat eivät hae hädässä olevalle lapselle apua. Jonkinlaisesta hädästähän tuollaisessa tilanteessa on kyse.
Ja viimeistään kun lapsi siirtyy kouluun, alkavat toimet lapsen käytöstä kohtaan. Tällöin kun ei enää tarvitse vanhemmilta kysyä lupaa tukitoimien aloittamiseen.
Tollanen lapsihan kuuluisi suljetulle.
Minä tekisin rikosilmoituksen jos minun lastani kiusaisi. Päiväkodissakin haluttaisiin sen jälkeen puuttua asiaan. Olisi todella huonoa mainosta
Nykyisin varhaiskasvatuksen ja -opetuksen lähtökohta on, että erityislapsetkin (vammaiset, häiriintyneet jne.) integroidaan normaaliryhmiin ja luokkiin.
Siitä seuraa ikäviä juttuja, kuten tämä. Mutta se nyt vaan täytyy kestää, ei sille mitään voi, koska muuta järjestelmää ei heille edes ole muuten kuin poikkeustapauksissa.
Onneksi näitä on ko. ryhmässä vain yksi!
miten vanha poika on?
tutkimuksiin ei voi laittaa jos vanhemmat ei suostu, sairaalajakso saattaisi olla pojan pelastus, sen jälkeen sairaalakoulu jos on tunne-elämän vaikeudesta kyse. Ylivilkkaus ei tuollaista käytöstä selitä.
tulisi kohdella? Nyt on tullut selväksi, että hyssyttely ei toimi, mutta mikäs sitten toimii? Miten kasvatamme me, joilla on ongelmalapsia?
ja rikosilmoitukset lapsen tekemistä pahoinpitelyistä.
Ei tämä ole mikään Englanti, jossa tuomioita jaetaan kuusivuotiaille.
Nykyisin varhaiskasvatuksen ja -opetuksen lähtökohta on, että erityislapsetkin (vammaiset, häiriintyneet jne.) integroidaan normaaliryhmiin ja luokkiin.
Siitä seuraa ikäviä juttuja, kuten tämä. Mutta se nyt vaan täytyy kestää, ei sille mitään voi, koska muuta järjestelmää ei heille edes ole muuten kuin poikkeustapauksissa.
Onneksi näitä on ko. ryhmässä vain yksi!