Miksi vanhemmat eivät halua tukea (aikuisia) lapsiaan?
Kommentit (43)
Raha-hanat meni kiinni, kun olin 16 vuotta vanha ja myöhemmin kotoa poismuutettua opiskeluelämä pelkällä opintotuella ja kesätöillä oli kohtalaisen ankeaa. Söin mm. todella huonosti ja kärsin siitä terveydellisesti pitkään. Ei ollut varaa ostaa mm. maitotuotteita tai lihaa kaupasta. Ja nukuin patjalla ensimmäisen vuoden.. Vanhemmilla olisi ollut varaa tukea, seitsemän vuotta nuorempi veli saikin sitten kaiken mahdollisen tuen niin henkisen kuin rahallisen autoista ja asunnosta lähtien. Ja sitten vanhemmat ihmettelee kun ei niitä lapsenlapsia kuulu..
Nimeomaan hoitoavun ja kyläilyn vuoksi mummoistani on tullut minulle sen verran läheisä, etten missään villeimmissä painajaisissanikaan hylkää heitä yksin jonnekin. : ( Minulla on ihania lapsuusmuistoja mummon kanssa vietetystä ajasta. Haluan tietenkin jatkaa perinnettä!
Sama täällä!!
kun aikuinen lapsi käyttää taloudellisesti hyväkseen vanhempiaan, tyyliin että kun omat rahat tuhlauksen seurauksena loppuu, niin mennään mamman kassille...
Ei nää ihmiset ole kasvaneet aikuisiksi. Tai olisi jotenkin alentavaa esim. jos isä ostaisi auton tai muuta vastaavaa.
Joillekin se on itsestäänselvää, toisille taas ei mitenkään.
Mutta minusta isovanhemmat voisivat muuten tukea lapsiaan, esim. ottaa lastenlapsiaan hoitoon. On niitä jotka mielihyvin auttavat ja hoitavat lastenlapsiaan. Mutta aika surullisesti paljon on nyt myös sellaisia isovanhempia, joiden omat lapset on olleet hoidossa tai isovanhemmat ovat aikoinaan paljon heidän lapsiaan hoitaneet, mutta nyt kun on itse isovanhempi ei olekaan aikaa lastenlapsille, kun omat menot jne. on yhä niin tärkeitä (niin kuin oli silloinkin kun omat lapset oli pieniä).