Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista alentava tapa: isä saattaa alttarille?

Vierailija
20.05.2010 |

Kirkko kritisoi tätä tapaa Ruotsissa. Mitä mieltä?

http://www.iltalehti.fi/victorianhaat/2010052011698392_vh.shtml

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän luovutushankkeen vaatimisen myötä. Loppujen lopuksi Kalle-Kustaa ja Silvia puhuvat tyttärelleen järkeä, ja pari astelee kahdestaan alttarille kuten kuuluukin.

Vierailija
42/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi syvällinen oikein kun pohdit kaikkia piilossa olevia merkityksiä mitä me tavalliset kuolevaiset ei ymmärretäkään. Voi että! On se hyvä, että jollain ne älynlahjat riittää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissa kesänä:

Nelkyt+ morsian, toista kertaa alttarille ja lähes kävelykyvyttömän isukin käsivarressa. Kirkon käytävä ei ollut kovin pitkä ja papparaista kiinnosti ilmeestä päätellen enemmän istumaan pääseminen kuin sulhaselle pokkaaminen ja morsiammen luovuttaminen uudelle "omistajalleen".

Vierailija
44/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä taluttaa tyttärensä kuin aivottoman lehmän sinne tulevan miehen hoteisiin. Ihan sama mitä verbiä siitä käyttää.

sen puute. Naista alistaa jos isa taluttaa tyttarensa alttarille mutta samalle tyttarelle on oikein ja tasa-arvoista etta puolisot elavat taysin eriarvoista taloudellista elamaa.

Minuutin talutuksesta jopa vedetaan insesti arveluita!

Vierailija
45/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70:llä ei taida muutenkaan olla kaikki murkut terraariossa. Mistä sulle insesti oikein tuli mieleen?

Vierailija
46/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70:llä ei taida muutenkaan olla kaikki murkut terraariossa. Mistä sulle insesti oikein tuli mieleen?

Vierailija
47/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihmisiä on ollut helppo hallita kuin aivotonta lammaslaumaa kun he eivät ole miettineet merkityksiä syvemmin.

Eli tämäkin. Naiset alistuu miesten väliseen luovuttamiseen ja kuvittelevat sen olevan vielä hienoa.

Voi, kuinka meitä naisia huijataan.

Ja kyllä, olen kiinnostunut siitä, mitä piilossa olevia merkityksiä on erilaisilla tavoilla ja tottumuksilla. Elämä on paljon mielenkiintoisempaa, kun tietää, mitä tapahtuu ja miksi. Kannattaa (yrittää) kokeilla.

Tosi syvällinen oikein kun pohdit kaikkia piilossa olevia merkityksiä mitä me tavalliset kuolevaiset ei ymmärretäkään. Voi että! On se hyvä, että jollain ne älynlahjat riittää..

Vierailija
48/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muslimimaissa tuo "mies saattaa naista" perustuu usein enemmän tai vähemmän pakkoon. Länsimaissa vapaaehtoisuuteen. Länsimainen nainen valitsee ITSE jos hän haluaa esim. isänsä tai veljensä alttarille saattajaksi. Ja kyseessä on sentään vain omiin häihin alttarille saatto.. ;) Pohjoismaiset tyttäret eivät tarvitse sentään isää tai veljeä saattajiksi kauppareissuille! ;) thank God.

samoin. Eli esim. Jeesuksen äidille valittiin puoliso kun hän oli vielä pieni tyttö, eli hän oli lapsikihlattu. Kunnes tuli raskaaksi teini-iässä ja synnytti ensimmäisen lapsen noin 13- vuotiaana. On muistettava ettei hän ollut myöskään ensimmäinen neitseellisesti synnyttänyt tyttö sillä aikakaudella. Tietämättömyys ja uskomukset rehottivat tuona aikakautena. Pojista tuli täysi-ikäisiä 12-vuotiaina. Näin myös Jeesuksesta. Nämä uskomukset istuvat lujassa ihmisessä... Nainen on ollut miehen omaisuutta.

Kirkkoon asteleva tytär ja isä kertoo tästä vanhasta laista missä nainen on miehen omaisuutta. Ei sinne kirkkoon astele äiti ja poika...äidin luovuttaessa pojan toiselle naiselle???

Uskonpuhdistus on tehnyt työtä järjen käyttämisen puolesta.

Vierailija
49/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi oli 1987

ei tullut mieleenkään

Vierailija
50/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluina samat mitä aiemminkin on mainittu. Nainen siirtyy isänsä hallinnasta miehensä hallintaan. Aivan outokin ajattelutapa..

Vierailija
51/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole ihan naisen oma ongelma, jos ei tienaa tarpeeksi? Miten se edes liittyy tähän? Vai meinaatko että talutettava nainen loogisesti on oikeutetusti ensin isänsä elätti ja sitten miehensä?

Vierailija
52/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä näet tässä jotain syvempiä merkityksiä, joissa naista alistetaan ja tasa-arvo ei toteudu niin ne on ihan sun omassa päässäsi.

koska ihmisiä on ollut helppo hallita kuin aivotonta lammaslaumaa kun he eivät ole miettineet merkityksiä syvemmin.

Eli tämäkin. Naiset alistuu miesten väliseen luovuttamiseen ja kuvittelevat sen olevan vielä hienoa.

Voi, kuinka meitä naisia huijataan.

Ja kyllä, olen kiinnostunut siitä, mitä piilossa olevia merkityksiä on erilaisilla tavoilla ja tottumuksilla. Elämä on paljon mielenkiintoisempaa, kun tietää, mitä tapahtuu ja miksi. Kannattaa (yrittää) kokeilla.

Vierailija
53/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeassa asemassa oleva nainen ei tarvitse luovuttajaa mieheltä miehelle.

Vierailija
54/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tän ketjun innoittamana vaatisin muuten anopin taluttamaan mieheni alttarille!

Musta se olis varmaan monissakin liitoissa enemmän kuvaavaa kuin toisinpäin..

Me olemme menneet maistraatissa, ihan itsenäisinä ihmisinä naimisiin, ilman mitään luovutuksia:)

Vierailija
55/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olin asunut avoliitoss 4 vuotta kun menimme vihille. Ja mieheni ja mina olemme aina olleet tasavertaisia. Mutta meidan jokaisen mielesta se oli ihan itsestaanselvyys etta isani "luovutti" minut, se on kaunis tapa eika siina ole mitaan alentavaa ellei siita vakisin pakkoajattele alentavaa. Jokaisissa haissa joissa olen ollut, tama on ollut kaytanto. Minusta se on ihana osoitus perheen laheisyydesta.

Naita kauhistelijoita varmaan ottaa sekin pattiin ihan hirveasti etta otin mieheni nimen. Kuinka alentavaa. ;-D

Vierailija
56/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei kerran ole koskaan ollut "isansa vallassa", ja on ihan itse valinnut sulhonsa, ja itse miehensa kanssa paattaneet menna avioon, ja kun nainen viela tienaakin eika ole mitenkaan elatettava, niin selittakaa, miten se on vain tyhmille ja tietamattomille tullut tapa jossa naispoloja huijataan ??!!

Kaikille rajansa. Hellittakaa jo vahan sita pilkunnussimista ja liian tiukkaa pipoa paassa.

Vierailija
57/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa, saivat sen kolmantena maailmassa, aikaisin kyllä, mutta kannattaa opetella faktat

että naiset haluavat ehdoin tahdoin siirtyä isän omistuksesta miehensä omistukseen. Minulla tekee aina pahaa kun olen häissä, missä isä saattaa tyttönsä alttarille. En kyllä sitä näytä, mutta pahaa tekee silti. Olen luullut, että suomalaiset naiset ovat itsenäisiä ja kunnioittaisivat sitä, että saivat äänioikeuden ensimäisinä. Mutta kun itse halutaan olla söpöä omaisuutta ja miesten vallan alla niin pahaa tekee. Mutta sitä saa, mitä tilaa. On turha kitistä jos mies ei kunnioita avioliitossa, koska nainehan on osoittanut olevansa miesten omaisuutta, kenellä ei ole päätäntävaltaa asioissaan.

minusta on melkein pelottavaa, että isän puuttuessa luovuttajaksi on toimivaltainen vaikka morsiamen oma alakouluikäinen poika. Nainenhan tarvitsee edusmiehen, lähin miespuolinen sukulainen iästä riippumatta käy. Me käveltiin alttarille ja sieltä pois yhdessä, kuten ollaan viimeiset vuodet muutenkin kuljettu. Olin asunut 6 vuotta pois lapsuudenkodistani ja vanhempani tulivat hääjuhlaan kuten muutkin vieraat, koska eivät halunneet osallistua järjestelyihin eivätkä eritysiroolia.

Vierailija
58/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se saattohoito olekaan perinne. Meillä hoidettiin homma siis näennäisperinteisesti, kun en kyseenalaistanut ollenkaan tuota isän saattamista, taisin jopa itse toivoa sitä.

Enemmän kuin itseäni alistavana näin sen isääni kunnioittavana - halusin antaa hänelle tärkeän roolin häissämme ja osoittaa hänelle, että hän on minulle läheinen ja tärkeä. Jotenkin ajattelen, että isä on normaalisti tytölle se tärkein mies, kunnes sitten puoliso ottaa hänen paikkansa - toki oikeasti jo paljon ennen naimisiinmenoa, mutta kuitenkin.

Minusta tapa oli kaunis, vaikka olen kyllä joskus itsekin kapinoinut sen takana olevaa ajatusta (miehen omaisuutena olosta) vastaan.

No, ajattelin olla nykyisen mieheni "hallussa" =) loppuelämäni, joten en pääse tätä hirveää virhettä oikaisemaan.

Vierailija
59/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa anoppi taluttaa sulhasen alttarille ja luovuttaa morsiamelle, joka odottelee alttarilla?

Aiheuttaa varmaan naurua koko ajatus, sulho parka ihan tossun alla. Miksi sitten morsiamen saattaminen olisi vähemmän huvittavaa?

Vierailija
60/151 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa anoppi taluttaa sulhasen alttarille ja luovuttaa morsiamelle, joka odottelee alttarilla?

Aiheuttaa varmaan naurua koko ajatus, sulho parka ihan tossun alla. Miksi sitten morsiamen saattaminen olisi vähemmän huvittavaa?

miehestä perheen päänä. Sori feministit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän