Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla-asujat sotkuisempia kuin omistusasujat

Vierailija
20.05.2010 |

Näin se vaan on. Omastaan pitää parempaa huolta ja nauttii sen sisustamisesta.

Toki jotkut vuokralaisetkin tykkäävät nätistä ja siististä asunnosta, mutta aika suurella osalla on sotkuinen ja ruma kämppä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on huoltomies joka hoitaa niin vuokra kuin omistusasuntoja ongelmatilanteissa.

Kertoi ihan samaa, vuokralla asujista osa on ihan sikoja, omistusasunnoissa ei ole ikinä törmännyt läpipaskasiin asuntoihin.

Vierailija
2/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoon päivittäin ja parin kuukauden välein pestään uuni ja ikkunat kerran viikos siivotaan kaapit ja pyyhitään niitten hyllyt ja pestään jääkaappi, päivittäin imurointi ja kolmesti viikossa lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä, ollaan peräti maalattu omalla kustannuksella kämpän seinät ja asun kunnan vuokra talossa... mä en välitä onko oma vai vuokra kämppä jos siellä asun ni kyl mä haluun et on siistiä ja tavarat omilla paikoilla... ja talon yhtiön pihaa hoidetaan hyvin, asukkaat istuttaa kukkia ja kastelee niitä todella viihtysää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistusaunnossa ja kyllä jokainen asuntoni on ollut ihan yhtä siisti. Jotkut rakastaa sotkua ja epäjärjestystä, toiset siivoamista. Seinien omistusmuodolla ei mielestäni ole merkitystä. Se on kyllä totta, että jotkut vuokralähiöt on epäsiistejä, varmaan töhryt ja paikkojen rikkomiset ei kannusta eillä ketään näkemään viavaa kun kaikki kuitenkin sotketaan ja hajotetaan, siis jos yleisistä paikoista puhutaan.

Vierailija
4/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis asunut molemmissa asuntotyypiessä sekä Helsingissä kantakaupungissa että Lontoossa. On selvää ettei vuokralaisena omaan piikkiinsä hio parketteja ja maalaile seiniä vähän väliä. Tai sijoita remontteihin. Ei sen nyt tosin tarvitse yleiseen siisteyteen ja sisustukseen tietystikään vaikuttaa. Eiköhän hommma ole kiinni asujasta, ei asumismuodosta. Ehkä myös asuinalueesta.

Toisaalta painajaismaista olisi asua ok-talossa ison pankkilainan kanssa: maksat lainaa ja raadat talon ja tontin ylläpidon eteen pankin talonmiehenä että arvo säilyy edes sen lainan verran.

Vierailija
5/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostetulla alueella väite ei pidä lainkaan paikkaansa.

Vierailija
6/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän provo avattu.

Vierailija
7/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoon päivittäin ja parin kuukauden välein pestään uuni ja ikkunat kerran viikos siivotaan kaapit ja pyyhitään niitten hyllyt ja pestään jääkaappi, päivittäin imurointi ja kolmesti viikossa lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä, ollaan peräti maalattu omalla kustannuksella kämpän seinät ja asun kunnan vuokra talossa... mä en välitä onko oma vai vuokra kämppä jos siellä asun ni kyl mä haluun et on siistiä ja tavarat omilla paikoilla... ja talon yhtiön pihaa hoidetaan hyvin, asukkaat istuttaa kukkia ja kastelee niitä todella viihtysää...

Vierailija
8/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistusaunnossa ja kyllä jokainen asuntoni on ollut ihan yhtä siisti. Jotkut rakastaa sotkua ja epäjärjestystä, toiset siivoamista. Seinien omistusmuodolla ei mielestäni ole merkitystä. Se on kyllä totta, että jotkut vuokralähiöt on epäsiistejä, varmaan töhryt ja paikkojen rikkomiset ei kannusta eillä ketään näkemään viavaa kun kaikki kuitenkin sotketaan ja hajotetaan, siis jos yleisistä paikoista puhutaan.

kyse onkin siitä mikä on "lopullinen" asuinpaikka, ts. asuuko elämästään suurimman osan vuokralla vai omassa. Eli toisenlaiset ihmiset valikoituu omistusasunotoihin.

Vierailija
9/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella vuokralla asuvalla kaverillani on aivan järkyttävän sotkuista, eivät viitsi siivota leluja paikoilleen ja huonekalut ovat vähän mitä sattuu.

Omistusasujilla on nätit pihat ja yleisesti ottaen siistimpää ja nätimpää.

Vierailija
10/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää noita havaintojanne, kuullostaa, sanoisinko mielenkiintoisilta...

Vierailija
11/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän provo avattu.

Vierailija
12/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen näkee ulkopäin mikä on vuokratalo ja mikä ei. Pihoista, rapuista, parvekkeista, verhoista jne.

Vierailija
13/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon epäsiisti ja veikkaisin, että jos asunto olisi oma siivoisin enemmän. En esim. pese ikkunoita tai hellan/jääkaapin taustoja tässä vuokrakämpässä, omassa hinkuttaisin puhtaaksi :)

Vierailija
14/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuokrasimme ok-talon ja syksyisin & keväisin haravoitiin, niin mehän vuokralaisina jouduttiin se peräkärry vuokraamaan ja maksamaan jätemaksut kaatopaikalle. Kun pihalla oli terassia, kiikkua ja kalustetta, niin vuokralaisina jouduttiin näistä huolehtimaan, pesemään, petsaamaan jne ja taas omalla kustannuksella. Ja kun talossa ollut pakastin hajosi, taas peräkärry vuokralle jne...

Joten en yhtään ihmettele jos vuokra-talon erottaa. Tulee kyllä olo, että voisi vuokranantaja edes sen kärryn hankkia, sillä mistään näistä ei vuokrasopimuksessa lue eli kaikki perustuu vapaa-ehtoisuuteen.

Vierailija
15/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä törmännyt toisenlaiseenkin tapaukseen eli aiemmin asuessani vuokrakämpissä en ensimmäisenä joutunut hinkkaamaan uunia puhtaaksi, mutta ostaessamme asunnon, jossa oli asunut edellinen perhe ensimmäistä kertaa ja viiden vuoden ajan oli uuni aivan järkyttävässä kunnossa!!! Ei ollut rouva/herra vissiin muistanut puhdistaa sitä viiteen vuoteen! Sama myös rasvasuodattimen kanssa, ihan älyttömän likainen...!!! Myös muu huoleton asuminen näkyi seinissä, ovissa, ikkunoissa jne., joten remontoitavahan se oli. En olisi ikinä uskonut, että kukaan elää niin huolettomasti omistamassaan kodissa...

Vierailija
16/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää asunto vaikka kuinka olisi omistusasunto ei inspiroi mua yhtään sisustamaan eikä siivoamaan.

Vierailija
17/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä törmännyt toisenlaiseenkin tapaukseen eli ...

vielä, että päällepäin näistä ihmisistä ei olisi arvannut, kuinka välinpitämättömiä ollaan siivoilun ja asunnon kunnon hoidon suhteen...

Vierailija
18/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis suht puhdasta on ollut aina, mutta nyt kun on oma niin pidän tosi hyvää huolta kaikesta.

Vierailija
19/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siivous & sisustusfriikki! Miten paljon kivempaa vaan on asua puhtaassa kodissa :) Meillä on ainakin siistiä ja kivannäköistä, vaikka asunto ei oma vielä olekaan. Ihan samallalailla olen tätä laittanut kuin laittaisin omaa. Eli en ihan yleistäisi että kaikki ovat sotkuisia.......

Vierailija
20/20 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi juuri tykkäänkin asua vuokralla!:) Ei tarvitse huolehtia puoliakaan siitä mitä omistusasujan, eikä naarmu lattiassa tai naulan lyöminen seinään nostata tunteita mihinkään suuntaan - tähän tulee meidän lähdettyä remppa joka tapauksessa, joten pienet elämisen jäljet ei haittaa.

Mulle asunto on elämistä varten, ja kaikki aika joka sen puunaamiselta jää muuhun elämään, on pelkkää bonusta.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän