En kestä: Grohen hana ja keittö muutenkin tuntuu hajoavan käsiin, allle 5v vanha
Meidän keittiötä käytetään PALJON, mutta en siis harrasta mitään yritystoimintaa vaan ihan perheen ruokintaa. Keittiön ovet on vaihdettu suurin osa jo kerran takuuna valmistajan puolesta, uusia en ottaisi enää edes takuuna. Grohen hanasta (sellainen mistä saa kivasti vetäää sen letkun sieltä hanasta) lohkeilee nyt se metallinen kuori -tai miksikä sitä pintamateriaalia nyt voisi kutsua -paristakin paikasta. Onko tämä tosiaan normaalia nykypäivää???!! Miten tämä voi olla mahdollista. Olen itse vaikuttanut hanan valintaan (kuvittelin sen olevan hintansa väärtti kun maksoi n 350€) mutta kalusteiden hankintapaikkaan en ole vaikuttanut. En silti olisi osannut valita toisinkaan.
En halua maksaa itseäni kipeäksi, mutta kohta on pakko marssia jonkinlaiseen keittökauppaan ja ostaa ainakin uudet ovet ja hanat. Mihin sitä uskaltaisi mennä? Please, antakaa vinkkejä!! Ruusuja ja risuja kiitos!
Kommentit (20)
Grohen hanoista en tiedä muuta kuin että ovat hemmetin rumia. Ostat Damixan hanat, niissä on 5 vuoden täystakuu. Putkimiehethän ei suosittele muuta kuin Orasta kun heille koulussa tolkutettu että mitään muuta ei kannata laittaa kun ei saa varaosia, mutta kyllä todella kannattaa. Damixan hanoihin kun ei tarvitse niitä varaosia, ja jos tarvii niin myyyjä hoitaa takuuasiat.
Mitä teidän oville on siis tapahtunut? Mitä materiaalia ne ovat?
Meillä on ollut aina halpiskeittiökaupan MDF-ovia ja ensimmäiset kulutuksen jäljet ilmeni noin 11 vuoden kohdalla muistaakseni.
Tulevassa keittiössämme ei taida kyllä olla niin kestävän näköiset kaappien ovet, joten saapa nähdä, että miten ne kestää.
Kiva kuulla, että nuo Damixat on hyviä. Just kakkosasunnolle tilasin sellaiset Damixan vanhanaikaiset hanat keittiöön.
maksoi PALJON ja moni asia toimituksessa tökki, olin silloin aivan raivona ja asentajan sähläyksiä paikkailtiin silloin uutena, mm. sokkelit vaihdettiin kun törppö oli laittanut ne väärin. Taisimme haukata ns. kallista paskaa ajattelin silloin. Moni kaveri otti keittiön jostain paljon halvemmasta, mutta silloin tosi in trendikkäästä paikasta ja kaikki sujui ihan hyvin. Voin sanoa, että keittiömme on nyt paremmassa kunnossa kuin heidän kahta vuotta myöhemmin asennetut.
Nyt ollaan asuttu tässä 6 vuotta, eikä ensimmäistäkään vikaa ole yhdessäkään kalusteessa. Ovet ovat edelleen suorassa, laatikot toimivat ja pinnat ovat pysyneet hyvinä. Lohkeamat ja kolhut, jotka ovat laskettavissa yhden käden sormilla, ovat kaikki itse aiheuttamiamme, esim. terävä veitsi pudonnut kärki edellä. Yhdellä kaverilla vetimettömien laatikostojen yläpinnat ovat kauttaaltaan pienten lohkeamien vallassa, joka on selkeää maalipinnan huonoa laatua.
Kivitasot oli hyvä valinta, kalliit hankkia, mutta edelleen kuin uudet. KOrkeakiiltoiset pinnat eivät edes ole kellastuneet pahasti, hankimme vuosi sitten yhden lisäosan eikä se hyppää vanhemmista mitenkään.
Meillä on Oraksen hana, jossa on sellainen automaattinen osa, josta vesi tulee kun pistää kädet alle. En muista mallia, mutta ei todellakaan halkeile pinta eikä ole toiminnassa vikaa.
Koneet ovat Siemensin alumiinipintaiset koneet ja uuni Gaggenaun. Siemensin astianpesukone vaihdettiin takuuaikana, koska siinä lasit menivät pilalle. Siemens toimitti uuden tuoreen mallin asennuksineen ja korvasi lasit. Uusi kone on toiminut hyvin.
Mulla ei ole penniäkään tuloja kiinni edellämainituissa firmoissa enkä halua mainita noita kaverien hankintahetkellä niin huippuja ja halpoja firmoja, mutta muutaman vuoden kuluttua laatunsa näyttäneitä. JOs nyt hankkisin keittiön, en ehkä ottaisi sitä Puustellista noiden toimitusaikojen ja asennuksen huonouden vuoksi, mutta varmuudella ottaisin sen jostain ns. laatunsa todistaneesta paikasta. Mun mielestä keittiöremontista voi alkaa puhua aikaisintaan 10 vuoden päästä hankinnasta jos silloinkaan.
En oikeasti ymmärrä näistä ovista paljonkaan, mutta luulen, että ne on jotakin MDF-levyä. Ongelmana on siis ollut, että se "pintakalvo" alkaakin repsottaa siitä "saumaus"-kohdasta elikkä siitä missä oven sisälevy kohtaa tämän reunan. Ei siis näy heti mitenkään epäsiistinä, mutta tarttuu välillä sormiin, hihaan yms ja on vain ajan kysymys kun se kalvo siitä repeää ja koko homma on ihan törkeen näköinen. Voisin vaikka yrittää jotain liimaa rinne tunkea jos sillä saisin 1-2 vuotta lisäaikaa ostettua, mutta se rako on kuitenkin tosi kapea joten en tiedä miten saisin sinne siististi liiimaa. Toisekseen en tiedä mikä liimalaatu siihen edes mahtaisi auttaa. vai saisinko aikaan vain enemmän tuhoa...
että onko teillä korkeakiiltoiset kaappien ovet? Meillä ainakin piti itse poistaa korkeakiiltoisten ovien pinnasta ohut kalvo repimällä asennusvaiheessa (asensimme itse). Kalvo oli oven suojana, melko ohut ja huomaamaton. En ihmettelisi, jos se jäisi vahingossa poistamatta.
Muuten se myyjäkään ei varmaan olisi takuuna vaihtanut ovia... Niitä vaihdettiin muuallekin kuin keittiöön -yli 20kpl!!
ne on varmaan kalvopintaiset ovet ja olen kyllä kuullut että nuo kalvopintojen nurkat voi olla ongelma. Tavalliset puristetut, maalatut MDF-ovet ei kyllä nurkista rakoile eikä halkeile.
Maksoi 35 eur, takuutakin 5 vuotta. Ja toimii moitteettomasta.
n4v. sitten. Toimii moitteettomasti, oli halpa ja nätti
Meillä sama hana Grohen zedra ollut Puustelli keittiössä -99 asti. Hana kestää kyllä mutta se letku vaihdettiin muutama vuosi sitten koska se on kuluva osa kuten suihkun suihkuletkukin, riippuu käytöstä. Vaihto ilman työkaluja ja muutaman kympin maksaa joten mene hanakat liikkeeseen niin pitäisi järjestyä.
Meillä sama hana Grohen zedra ollut Puustelli keittiössä -99 asti. Hana kestää kyllä mutta se letku vaihdettiin muutama vuosi sitten koska se on kuluva osa kuten suihkun suihkuletkukin, riippuu käytöstä. Vaihto ilman työkaluja ja muutaman kympin maksaa joten mene hanakat liikkeeseen niin pitäisi järjestyä.
on Puustelli toimittanut kahteen taloon kamaa n: 100 000 euron arvosta. (sis tavarat ja työn, aivan kaiken mahdollisen).
Kaikki mennyt aivan nappiin. Pienikin valitus on korjattu välittömästi.
Kalliilla hinnalla on saatu huippulaatua ja hyvää palvelua.
Ja Turun talousalueesta puhutaan.
puustellin keittiö 7 vuotta ja olen ollut laatuun ihan tyytyväinen. mikään vikaa ei ole ja ovat kestäneet. (meillä 5 lasta+ 2 aikuista)
Ainoastaan yhden kivitason reunaa ei oltu hiottu. Hakivat sen hiottavaksi ja toivat takas.
ei mitään moitittavaa.
En tiiä itsekkään ostaisinko enää puustellista koska on aika hintava mutta laatu on hyvää.
nyt 6 v vanha ja ihan samalla tavalla pinnoite lähtee.
Meillä taasen vuotaa Damixin keittiönhana - tosin ikää on jo yli 5v...
Eivät halpiksia, mutta ainakaan vielä isompaa repsotusta ei ole näkyvissä. Myimme ekan asunnon/keittiön neljän käyttövuoden jälkeen, jolloin se oli vielä aivan uuden veroinen ja vaikutti kämpän hintaan ja kaupaksi menoon.
Tämä toinen on ollut nyt myös nelisen vuotta. Ei ole aivan yhtä tip top enää kuin tuo eka, tosin pinnat ovat "vaativammat" eli tällä kertaa korkeakiiltoista valkoista, jossa todella näkyy kaikki, ja isot tankomaiset vetimet.
Vetimiä on jouduttu vaihtamaan parista kohtaa kun eivät ole pysyneet paikoillaan (asennusvirhe). Leveän vetolaatikon päädyssä on pieniä lohkeamia, kun kattila on kolhaissut pinnasta palan pois, mutta nämä eivät näy, kun laatikko on kiinni.
Hana on mattapintainen Oras ja ihan kunnossa.
Ala Cartelta ja hana oraksen (mallia en muista).
Todella hyvät ovat olleet=)
Ovet voi pyyhkiä kostealla, eikä niihin jää rätin jälkiä, kuten edellisiin puustellin kaappeihin.
Muutenkin ovat aivan ihanat! Kaksi vuotta tosin vasta ikääkin.
Meillä on varmaan sama hana asenettu -00. Ja 2007 meni letku vaihtoon kun siitä suuttimesta alkoi kromi lohkeilemaan. Mies vaihtoi letkun itse ja saatiin puhdas ja ehjä, haettiin hanakat-liikkeestä. Nyt menee keittiön ovet vaihtoon vaikka rungot on ihan hyvät ja kivitasot ikuiset. Hanassa ei ole ollut mitään vikaa paitsi toi letku. Ei kai ne suihkuletkutkaan sen kauempaa kestä?:O
ne ovet eivät ole hintansa väärtejä. maksettiin itse aivan turhasta kun otettiin kaapit sieltä eikä halvemmalta paikalliselta tekijältä.