Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammi-helmikuun 2011 odottajat :)

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täälläkin, aika tuntuu hidastuneen samantien kun saatiin tietää sektiopäivä. Vielä pitäisi jaksaa tasan kaksi viikkoa. Kaikki kaapit on putsattu ja siivottu (jopa maustehyllyt järjestelty...)eikä pysty keskittymään lukemiseenkaan. Aika hassua, että tätä lasta on puuhattu kaksi vuotta ja nyt viimeiset pari viikkoa tuntuvat tuskastuttavilta! Supistuksia on ollut täälläkin, ei vieä tee kipeää, mutta yllättävän tiukoilta tuntuvat. Magnolialle kolmen s:n taktiikka käyttöön ja Santulle ja muille jäitä hattuun :)

Jaksamisia!

Ilpukka ja Nuppu

Vierailija
162/199 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santtu, Magnolia ja Ilpukka elellään jännittäviä aikoja. Jokohan Santulle on tänään lähtö tullut laitokselle?? Mulla esikoinen syntyi rv 41+1, joten aika tuntui toooosi pitkältä. Nyt yllätyinkin suuresti, kun neiti halusi luoksemme jo aiemmin. Olin ihan varma, että suunniteltuun sektiopäivään mennään.

Täällä totuttu jo yöheräämisiin. Kumma miten sitä jaksaa muutaman tunnin unilla. Neiti kasvaa kovasti ainakin poskista päätellen. Ens viikon maanantaina ois neuvola.

Kun luin tuota Santun supistelutekstiä, niin ihan tuli omat supistuksen mieleen reilun parin viikon takaa. Nyt tuntuu et aika menee kuin siivillä. Sen tulette huomaamaan, kun vauvat on syntyneet.

Sektiohaavakin nyt paranemaan päin, onneks. Säikäytti kyllä se hematooma. Odotan vaan, että ilma lauhtuu niin pääsis vauvan kans ulkoilemaan. Parina päivänä jo vähän aikaa vaunuteltiin.

Kaikille teille piiitkää pinnaa ja voimia koitokseen!

endotar + neiti 2vko+2pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/199 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilpukka: toi sun teksti olis voinu olla sanasta sanaan mun kirjoittama! Aika tosiaan rupes heti matelemaan kun sai tietää sektiopäivän, tuntui ettei 2½ vkoa voi kulua ikinä! Mutta nyt on siitä mennyt jo viikko, joten kyllä se aika todistettavasti kuluu. :D

Mä olen myös puunannut maustehyllyä! :D Juuri eilen pesin tyhjiä/lähes tyhjiä maustepurkkeja ja täytin ne sitten kuivuttaan. Kyllä nyt on maustehylly kuosissa! Vähän jäi hiertämään kun kaikkiin ei ollut täyttöpussia tai sitten oli sen verran paljon vielä jäljellä ettei viitsinyt tyhjentää ja pestä. :D

Endotar: täällä ollaan vielä yhtenä paksuna kappaleena! Eilen tuli herkuteltua hieman reilummasti ja en voinut olla ajattelematta myöhemmin ulkona toppavaatteissa kävellessäni, et olo oli kuin ylipaksulla pingviinillä! :D Olo on muutenkin paksu eikä herkuttelu ja toppavaatteet ainakaan keventänyt oloa. Ja siinä olotilassa toi pingviinimäinen kävelytyyli rupes tuntumaan varsin tutulta... :D

Hyvä, että hematoomasta huolimatta sektiohaava on jo paranemaan päin. Minkä verran tarvit kipulääkkeitä sektion jälkeen?

Joo, saas nähdä milloin tämä pieni haluaa tulla ihmettelemään maailman menoa hieman väljemmässä ympäristössä. Nyt on ollut eilen ja tänään hieman rauhallisempaa supistusrintamalla, vaikkakin pari yötä sitten heräsin siihen kun supisti aika tiukasti. Seuraavaa supistusta ei kuitenkaan tuntunut, joten odotellaan... :)

Magnolia: auttoiko shoppailureissu antamaan pikkuiselle vauhtia?

Vierailija
164/199 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailureissusta ei ollut mitään hyötyä, ainakaan pitkäkestoista. Aika tiukkaa teki toi oleminen kun kotiin päästiin kun sen verran supisteli, mutta se meni tietenkin taas kaikki ohi. Nyt ollaan toista päivää yliajalla ja vaaveli nukkuu tyytyväisenä mahassa. Eilen oli todella huono ja kärttyinen päivä kun meni taas yksi yö melkein täysin nukkumatta, mutta tänään on vuorostaan huomattavasti pirteämpi olo kun on saanut nukuttua ihan hyvin. Taidan ottaa tehokkaasti imurin esiin ja hikoilla kunnolla.

Seurauksena jos vaikka olisi jatkuvammatkin supistukset...

Magnolia ja Kerttu 40+2

Vierailija
165/199 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista. Jostakin syystä ei nyt niin usein koneelle malta;-)...

Koittakaa jaksaa! Ei kyllä käy enää kateeks nuo loppuraskauden oireet, ku niitä lueskelen. Ajattelinkin tässä eilen, että mitä jos herra ei olisikaan vielä syntynyt, niin kuinka vammainenkohan olisin. Varmasti olisin jo sängyn pohjalla, sen verran vaikeaa viimeiset viikot olivat. Itse en huomannut limatulpan irtoamista missään vaiheessa, mutta eihän sen jälkeen enää pitäisi montaa päivää mennä...? Nauratti nuo teidän keittiön siivoamiset. Se oli muuten viimeinen asia mitä itse sain tehtyä. Esimerkiksi ne mausteet löysi uudet paikkansa päivää ennen synnytystä=). Pian teidänkin odotus palkitaan!

Näin jälkeenpäin ajateltuna oireet jotka edelsivät synnytystä olivat että se kunnon turvotus iski viikko-pari ennen, vatsa alkoi yllättäen toimimaan joka päivä ja muutamaa yötä ennen hikoilutti ihan kamalasti(lämpö ehkä nousi).

Nyt alkaa pikku hiljaa olotila normalisoitumaan. Olen pärjännyt noin yhdellä särkyläääkkeelläkin päivässä. Ilmakylvyt öiseen aikaan ollut paras lääke! Kaikista raskausoireista pois pääseminen ollut ihanaa. Jopa suklaanhimo laantunut. Kiloja tuli raskausaikana 18 ja niistä nyt puolet lähtenyt=). Ihana käydä vaalla kun kilot vain karisee vaik ei mitään tee.

Poika voi hyvin. Tänään täyttää 2 viikkoa=). Eilen oltiin ekaa kertaa ulkona, kun neuvolaan käveltiin(on lähellä). Painoakin oli viikossa tullut reilu 200 gr. Syö ja kakkii hyvin. Muutamaa yötä lukuun ottamatta kaikki mennyt todella hyvin. Poika herää kun kello kolmen tunnin välein syömään ja nukahtaa taas. Muutamana yönä uni ei sitten heti ole tullutkaan ja seurusteltu puoli yötä=). Huomaa kyllä itse olevansa väsynyt kun nukahtaa aina kun pään tyynyyn pistää, mutta onhan hän niin sen arvoinen ?! Kaikki on sujunut niin hyvin, että mielellään ollaan otettu niitä vieraitakin vastaan, vaikka aluksi ajattelimme että olemme ihan vaan perheen kesken. On ihana esitellä kultaamme muillekin!

Kiva että teilläkin Endotar menee hyvin. Itse en vielä tota ehkäisy asiaa ole ajatellut kun raskaudelle ei todellakaan ihan heti pelkoa;-). Saa nähdä annetaanko kohtalon vain päättää jatkosta, kun sen aika taas koittaa...

Tsemppiä vielä teille tuleville synnyttäjille viime metreillä!

166/199 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

magnolia viettää yliaikapäiviä vai joko on pikkuinen maaimassa?

Hah, varsinaisia maustehyllyjen kanssa hääräilijöitä ollaan siis yks ja toinen! :D

Kosmitar: ei ihme, ettei koneelle malta! Pikkuista nyyttiä jaksaa ihastella varmasti loputtomiin. ?

Hyvä, että pikkuinen syö, nukkuu ja suolistokin toimii. ELimistö toimii niin kuin pitää. =)

Ajattelen samoin, että on kiva sitten esitellä pikkuistamme läheisille. Joten ainakin itse olen alustavasti toivottanut läheisimmät tervetulleiksi kunhan kotiudutaan. =)

Meillä pyörähti sitten viimeinen vko ennen vauvan tuloa käyntiin. Viikon päästä ollaan sairaalassa joko odottamassa saliin pääsyä tai jopa jo saatu pikkunyytti maailmaan! Toivottavasti pikkuinen ei päätä tulla aikaisemmin, sillä molemmilla olisi flunssassa parantelemista vielä ennen vauvan tuloa...

Mukavaa viikkoa kaikille! =)

Vierailija
167/199 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä vielä yliaikapäiviä vietetään. Nyt menossa 40+6. Tänään pitäis tulla synnytyssairaalasta tieto koska sinne yliaikaiskontrolliin pääsee. Tällä viikolla joka tapauksessa. Neuvolan täti oli eilen sitä mieltä, että kyllä ne viimeistään ensi viikon maanantaina sen käynnistää ellei sitten jo aiemminkin. Verenpaineet olivat koholla ja se voi aikaistaa käynnistystä. Mulle sopisi jo ihan kaikki ajankohdat. Ja mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.

Ihana kuulla, että pienten kanssa elämä sujuu niinkuin pitääkin. Malttamattomana täällä sitä samaa odotellaan. Sitten ainakin olisi jotain tekemistä ja edes jotain puhumista ihmisten kanssa. Tuntuu vallan että kun on vaan kotona ja odottaa, niin ei enää ole edes puheenaiheita kun ei mitään tapahdu.

Tulipas ruikutettua. Ensi viikolla viimeistään jotain muuta kuin ruikutettavaa.

Magnolia

168/199 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Magnolian pikkuinen pysyy omassa pesäkolossaan. No, mut vaikka olisi kuinka sisukas tapaus, niin pian pikkuinen joutuu taipumaan muiden tahtoon!

Puhelinkin on siellä varmaan soinut miljoona kertaa kun lähisuku & kaverit kyselee, et joko... vai? :D

Vierailija
169/199 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis ollaan menossa yliaikaiskontrolliin. Mielenkiintoista kuulla uusi painoarvio ja tietoa jatkosta.

Ja kyllä, kiitettävästi tulee puheluita ja viestejä teemalla "joko jo". Mutta ymmärtäähän sen että kaikki tahtoisivat jo kuulla iloisia uutisia.

170/199 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-puheluita on vaikea itsekin välttää, vaikka tietää, että itse kuumeisesti synnyttämään lähtöä odottava saa moisia kyselyitä varmasti vähintääkin tarpeeksi. Lähimmiltä odottajilta on ollut silti aivan pakko välillä kysyä, kun jännityksessä on kuitenkin ajatuksen tasolla mukana. Hyvää tarkoittavia, vaikka varmasti kyllästyttäviäkin viestejä ja puheluita. :D

Minkälaisen painoarvion Magnolian pikkuinen sai?

Mulla on huomenna viimeinen nla-käynti tätä lajia. Sitten onkin erilaiset neuvolakäynnit edessä. =)

Vierailija
171/199 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mene enää kauaa, jos yhtään lohduttaa :) Santtu kyselit kipulääkkeistäni sektion jälkeen. Osallistuin kipupumppututkimukseen, joka oli tosi hyvä juttu. Eli haavaan laitettiin leikkauksen yhteydessä kipupumppu, joka annosteli tietyin väliajoin kipulääkettä. Itse en eikä sairaalan henkilökuntakaan tiennyt oliko siinä lääkettä vai suolaliuosta. Minäpä sitten tiesin, kun se oli tyhjä. Lääkettä siinä oli :) Lihakseen sain lisäksi pistoksena jotain vahvempaa lääkettä tarvittaessa. Ja sitten vielä coctail Panadol 1g + 600mg Burana. Tuolla coctaililla jatkoi kotonapari päivää. Burana riitti jo 400mg ja sit pudotin Buranan pois. Olikohan perjantai, kun olin ekan päivän ilman lääkkeitä. Yöksi muistaakseni otin parina iltana vielä Panadolin. Särkylääkkeitä kannattaa pyytää ennakoivasti, jos vähänkin alkaa tuntua kipua. Toipuminen on nopeampaa, kun et tarttee kamppailla kipujen kanssa.

MIe kävin tänään jo ihan reippaalla kävelylenkillä vaunujen kanssa :) Vähän haavaa aristi, mut sit vaan hiljensin vauhtia.

Meillä om neiti sit kääntänyt rytminsä niin, että päivät nukutaan ja yöllä onkin kiva sit tillottaa silmät pyöreinä. Eilen illalla puol kahteentoista oli äänessä. Sit heräilee parin tunnin välein syömään. Tämän ikäiseltä vauvaltahan ei rytmin kääntäminen onnistu. Siinä kolmen kuukauden paikkeilla alkavat hokasta yön ja päivän eron. Kummasti sitä vaan ite onneks jaksaa. En oo päikkäreitäkään tarvinnu.

Mites se Magnolian yliaikaiskontrolli meni? Mikäs on vauvan painoarvio?

Tsemppiä kaikille tulevaan!

endotar + neiti 3vko+2pv

Vierailija
172/199 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollissa käyty ja olipa kiva nähdä pikkuista taas välillä. Siellä oli kova meno mahassa ja kaikki kunnossa. Painoarvioksi tuli 3.9 kiloa. Paljon ei tarttis enää enempää kerätä kyllä mun mielestä painoa..

Seuraavan kerran kontrolloidaan maanantaina sairaalassa taas, kun on verenpaineet vähän noususuunnassa olleet välillä. Eilen olivat taas ihan normaalit lukemat. Ja mitä ilmeisimmin se käynnistys olisi sitten ensi viikon keskiviikkona, kun silloin tulee se 14 pv yliaikaa. Olen jo asennoitunut niin, että onhan tämä jäljellä oleva viikko pitkä odottaa, mutta se on kuitenkin enää VAIN viikko!

Magnolia ja Kerttu 41+1

Vierailija
173/199 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vielä Magnolia jaksaa, ei ole enää montaa päivää ja voihan synnytys käynnistyä aiemmin! Meillä on sektiopäivä myös ensi keskiviikkona ja Santullahan taisi olla ensi maanantai? Ruuhkaa pukkaa loppusuoralle! Kävin vielä tänään neuvolassa ja kaikki ok. Nyt on niin upea auringonpaiste, että on pakko päästä pienelle lenkille.

Tsemppiä!

Ilpukka ja Nuppu

Vierailija
174/199 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä seuraan teidän viimeisten viimemetrejä=)! Nyt ei ole vähään aikaan palstalla ollut liikettä, joten ehkä magnoolian suunnalla jo tapahtuu...?

Täällä kamppaillaan D-vitamiinin kanssa. Harmittaa että se on niin tarpeellinen, kun siitä tulee niin paha olla masuun=(....Viikonloppu koitettiin olla ilman ja yöt sujuikin paljon paremmin ilman vatsanvääntöjä. D-tippa niminen valmiste käytössä, jonka pitäisi olla hellävarainen. Nyt pitäis sit mennä apteekista hakemaan veteen liuotettua D-viitaminia, ku se pitäis olla viel parempi neuvola tädin mukaan. Maitohapot tuskin auttaa, kun pahimmat väännöt alkaa kuitenkin vast yöllä ja tipat annetaan aamulla.

Muuten kaikki hyvin. Itsellä pientä flunssan alkua. Toivottavasti ei pahene. Sain vasta tänään tietää että pöpöt ei tartu maidon kautta. Mikä helpotus=)!

175/199 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana poika syntyi 4.2. ? Mitat 52 cm ja 4105 g.

Kaikki meni hyvin ja nyt nautitaan kotona olosta!

Vierailija
176/199 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa=)!!!! Onnea paljon Santtu perheineen!

Vierailija
177/199 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut koko perheelle!! Ja miten upeat mitat :) Potran pojan ootte saaneet...hieno juttu!

Vierailija
178/199 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Santulle pojasta!

Täälläkin on kotiuduttu pojan kanssa sairaalasta. Synnytys lähti käyntiin kuitenkin ilman apuja ja poika syntyi 6.2. Iso poika tuli, painoa 3960 g ja pituutta herralla 56 cm. Ihan ongelmitta ei selvitty, kun ukkeli hörppäsi kakkaista lapsivettä, mutta nyt kuitenkin tervehtynyt ja onnellisesti kotona.

Myöhemmin lisää,

Magnolia

Vierailija
179/199 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tosi paljon Magnolia2010=). Potraita poikia lisää maailmaan=). Miettinyt tässä itsekseni miten isomman lapsen saa ponnistettua maailmaan, ku omassa pikkuisessakin oli tekemistä. Meidän poika ku ei 1 kk tarkastuksessakaan vielä niin iso kun teidän vastasyntyneet=). Hyvin toki on kasvanut (n. 700g parissa viikossa). Yksi ystävistäni sai melkein viiden kilon pojan ja olihan jänskä ku oli jo ihan lapsen kokoinen. Hänet uskalsin jo ottaa silloin niin kokematon minäkin syliini. Mielenkiinnolla odottelen tarkempaa synnytyskertomusta kun ehditte.

Nyt vaan Ilpukan uutisia odotellaan=).

Vierailija
180/199 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 9.2 suloinen tyttövauva 50 cm ja 3700g. Vauveli voi hyvin ja äitikin alkaa olla tolkuissaan. Pääsimme kotiin sunnuntai iltana ja nyt pahin väymys alkaa helpottamaan. Ei voi kun ihastella hämmentyneenä tuota söpöläistä. Tytön vasen lonkka ei pysy paikoillaan ja menemme sen tiimoilta kirugin pakeille ensi kskiviikkona. Isot onnittelut myös Magnolialle ja Santulle potrista pojista!

Ilpukka ja Nuppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi