Miksi vauvalle ei saisi hankkia uutta vaan pitäisi hyödyntää suvun ilmaiset kätköt?
En todellakaan osta pelkkiä kalliita merkkivaatteita, vaan ihan tavallisia uusia tuotteita esim Lindexiltä ja Prismasta. Nyt vaan on pieni peräkärryllinen 30 vuotta ulkovarastossa olleita vaatteita, leluja ja tavaroita. Tuntuu että sukulaiset omivat vauvani ja päättävät, mutä on järkevää hankkia. Tentataan ostoksia ja todetaan heti mitä on jo, että ei kannata hankkia. Miksi vauva olisi oiva säästökohde käyttämään loppuun tavarat, jotka eivät muillekaan käy? Tai miksi vauvalle ostetaan vain käytettyä, jos itse luonnehtii kirpputoria "likaisten vanhojen lumppujen vaihtopaikaksi".
Kommentit (23)
Jos vanhaa kamaa alkaa tulla liikaa, sanot, että meillä on nyt kaikkea tarpeeksi, kiitos, mutta emme ota enää mitään vastaan.
Mä olen tehnyt myös niin, että kun tulee jostain kassillinen käytettyjä vaatteita, valkkaan ne, jotka on must aok ja loput viel suoraan kierrätykseen tai UFF:n laatikkoon. Yleensä antaja vain haluaa päästä lumpuistaan eroon ja ei välitä, mihin ne sen jälkeen päätyvät.
Sinä saat valita haluatko jotain tavaroita, ei niitä ole pakko ottaa kaappiin.
Itse mm. en tykkää että nappeja on selkäpuolella tai jostain muodoista, kankaista..
Miksi pitäisin vaatteita joita en ostaisi tai lapselleni halua laittaa?
Vien pieneksi menneet kierrätykseen, samoin semmoset jotka ei tulisi käytetyksi.
Se että Martta-täti tykkää jostain röyhelömekkokerrastosta ei tarkoita että sun tarttee lapsesi sellasiin pukea.
Isompia vaatteita voi tosin pitää vaikka hiekkalaatikolla, kuivaksiharjotellessa.. Siis kun vaatteen ulkonäöllä ei ole niinkään väliä ja on hyvä että niitä on; vaikka semmoset KARSEAT, kulahtaneet pienet college- housut taaperolle, ei niitä ole kiva laittaa lapselle kyläpaikkaan mutta vaikka hiekkiksella ne on hyvät: ei haittaa vaikka lapsi kaatuu, polvi aukeaa ja kangas hajoaa/on veressä. :)
Olen pääosin ostanut uutta molemmille lapsillemme. Ja koska heillä suuri ikäero, olen laittanut vaatteet heti kiertoon. Meidän hyvin pidetyt kamppeet kelpaavat (ilmaiseksi) kiertoon. En halua tänne mitään vanhaa rojua ja lumppua. Kirppareita en jaksa kierrellä. En osta kenellekään muullekaan kirpputorilta, niin en sitten pikkulapsellekaan. Mielestäni vaatteisiin menee aika vähän rahaa loppujen lopuksi, kun ostaa aina hyvät, jotka kestää sen kauden. En osta mitään järkyttäviä määriä vaatteita lapselle, koska niitä pestään kuitenkin koko ajan. En ole myöskään kiinnostunut lasten vaatteista sinällään. Reimatecit jne ostan sen takia, kun ne minusta toimivat ja kestävät ja ovat helppoja pukea. Osta ihmeessä uutta. Olen myös ostanut rattaat ym uutena, sen mukaan kuin on hyvältä tuntunut.