Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kitarisatko vaivaa? Lapsi puhuu honottaen ja hengittää suun kautta

Vierailija
19.05.2010 |

Lisäksi poika (kohta 5v) kuorsaa jonkun verran (ennen enemmän, nyt kuorsaus tuntuu vähentyneen). Kävimme noin vuosi sitten lääkärillä juttelemassa tuosta kuorsaamisesta, öisistä hengityskatkoksista ja sitä kautta levottomista öistä, ja lääkäri suositteli kitarisaleikkausta. Päätimme kuitenkin jättää leikkauksen väliin koska se tuntui niin hurjalta noin pienelle eikä meillä ollut sairastelut ongelmana. Lisäksi kuulin että suuri osa kitarisaleikkauksista on lopulta turhia. Nyt kuitenkin olen kiinnittänyt huomiota pojan hengittämiseen (hengittää aina suun kautta) ja hän kuulostaa kokoajan siltä kuin hänellä olisi flunssa eli puhuu honottaen. Yölliset vaivat ovat kuitenkin vähentyneet eli kuorsausta on vain vähän ja hengityskatkoksia en ole enää bongannut.

Voisiko nämä nykyiset oireet kuitenkin viitata kitarisaongelmaan? Millaisia oireita teidän lapsilla on ollut suurista kitarisoista? Oliko leikkaus pitkä tai hurja, ja oliko lapsi sen jälkeen kovin kipeä?

Itse olin kuvitellut leikkauksen olevan pikku juttu, mutta lääkärin kertoma silloin vuosi sitten muutti mielipiteeni. Sairaslomakin taisi olla aika pitkä, oliko se kaksi viikkoa.

Kiitos kaikista vastauksista ja kokemuksista!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitarisaleikkaus on ihan helppo juttu, ei mikään hurja toimenpide. Mun tyttö kuorsasi ja nuhia ja yskiä oli jatkuvasti. Nielurisat leikattiin samalla, koska tyttö sairastui aina johonkin jälkitautiin flunssan jälkeen. Nielurisaleikkaus onkin hankalampi juttu, siitä toipuminen kestää pari viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä