Onko tää joku akateemisesti
kouluttautuneiden oman egon pönkittämispalsta? Esim. amk-koulutus ei ole korkeakoulutus, onhan se! Taitaa akateemisia ottaa pannuun kun vuosien koulutuksella tulot ovat paljon pienemmät kuin niillä, ketkä ovat käyneet 4 vuoden amk:n.. :)
Kommentit (23)
kouluttautuneiden oman egon pönkittämispalsta? Esim. amk-koulutus ei ole korkeakoulutus, onhan se! Taitaa akateemisia ottaa pannuun kun vuosien koulutuksella tulot ovat paljon pienemmät kuin niillä, ketkä ovat käyneet 4 vuoden amk:n.. :)
Luepa oma viestisi ja mieti, kuka pönkittää egoaan ;D
Vaan amis-duunari, mut ihmettelen todella sitä, miten täällä just akateemiset aina kekkoilee... :)
ap
ymmärrä, mikä ihmeen koulutuskeskusteluboomi täällä on oikein menossa?!?! siis EVVK, oli sitä koulutusta tai ei, niin onko se teema pakko joka välissä nostaa esiin? Jonkinlainen trauma tähän ilmeisesti osalla taitaa liittyä, kun jatkuvasti pitää samaa jauhaa...
vaan pelkkää nimikikkailua! Valitsin koulutuspaikakseni yliopiston arvostuksen, enkä kiinnostuksen perusteella. Valtaosa opiskelukavereista on tehnyt samoin ja asia on yleisesti tiedostettu. Me kaikki myös nautimme AMKkilaisten sekä humanistien (tulevat työttömät) herjaamisesta, ihan aidosti, sekin on tunnustettu tosiasia! Jos joku tästä loukkaantuu niin tiedoksi ettemme ole mitään pyhimyksiä, vaikka olemmekin fiksumpia kuin amkkilaiset.
Kaverini oli sitä mieltä, että opinnot ovat helpompia kuin lukiossa. AMK:uun pääsee myös ammattikoulupohjalta ja sen vuoksi mun on vaikeaa mieltää sitä korkeakouluksi, vaikka nimi tosin siihen viittaakin. Lukiopohjalta ammennetaan sitä laajaa yleissivistystä ja se puuttuu osalta AMK:laisia.
Mutta se on sivuseikka ja jokaisen oma asia. Akateemisesti koulutettuja on n. 55 % kustakin ikäluokasta, joten ihan satunnaisotannallakin tänne varmaan sattuu heitä saman verran.
Onko se sulle isokin ongelma?
Vaan amis-duunari, mut ihmettelen todella sitä, miten täällä just akateemiset aina kekkoilee... :)
ap
Enemmän kyllä tuntuu, että amiksia jotenkin ahdistaa korkeasti koulutetut ihmiset. Ikinä en ole kuullut korkeasti koulutettujen niin halveksivan amiksia kuin päinvastoin. Menkäähän nyt ei-akateemiset vähän itseenne.
kyllä duunarien pilkkaaminen oli sitä hauskinta hupia jo opiskeluaikana saati nyt työelämässä. Hierarkiat rules kun itse on huipulla!
apEnemmän kyllä tuntuu, että amiksia jotenkin ahdistaa korkeasti koulutetut ihmiset. Ikinä en ole kuullut korkeasti koulutettujen niin halveksivan amiksia kuin päinvastoin. Menkäähän nyt ei-akateemiset vähän itseenne.
niin rupeaa ottamaan pannuun ja käy kuten minulle.
Kyllä akateemisia ottaa pannuun se, että ensin velaksi opiskellaan ja sitten töitä ei oikein tahdo saada ja jos saa, niin siitä maksetaan huonosti. Ei sitä käy kieltäminen. Ja sukupuoli ja ikärasismia on edelleen. Itse ruuhkavuosi-ihmisenä olen sitä heikointa kastia.
niin rupeaa ottamaan pannuun ja käy kuten minulle.
Kyllä akateemisia ottaa pannuun se, että ensin velaksi opiskellaan ja sitten töitä ei oikein tahdo saada ja jos saa, niin siitä maksetaan huonosti. Ei sitä käy kieltäminen. Ja sukupuoli ja ikärasismia on edelleen. Itse ruuhkavuosi-ihmisenä olen sitä heikointa kastia.
juuri tuo mua ällötti yliopistossa opiskellessani...koko se akateeminen maailma oli niin sisäänpäin lämpiävää, mikään muu ei ole mitään.
valitsin yliopiston siksi, että halusin korkeakoulututkinnon. Miksi ihmeessö olisin kateellinen amk:sta valmistuneille? En pidä palkkaa kovn tärkeönä kriteerinä koulutusta ja työpaikkaa valittaessa, lisäksi olisinhan päässyt ammattikorkeaan opiskelemaan - jos olisin halunnut :) Mutta halusin siis yliopistotasoisen tutkinnon mm. opintojen sisältöjen + itse tutkinnon takia.
ai niin, en ole koskaan ottanut senttiäkään velkaa opintoja varten :)
koulut pykäistiin pystyyn hirveällä kiireellä ilman työelämän varsinaista tarvetta niihin ja tutkinnoissa ja kouluissa on hirveät tasoerot. Lisäksi työnantajille amk:t ovat edelleen outoja ja vieraita. Omaa oloaan helpottaakseen amk:laiset sitten tekevät näitä aloitteita, että yhdistetäänkin amk ja yliopisto, arvattavasti siksi, että amk saisi yliopistoleiman.
Työelämässä olen havainnut, että mikään ei luule itsestään enempää kuin vastavalmistunut, miespuolinen tradenomi.
ymmärrä, mikä ihmeen koulutuskeskusteluboomi täällä on oikein menossa?!?! siis EVVK, oli sitä koulutusta tai ei, niin onko se teema pakko joka välissä nostaa esiin? Jonkinlainen trauma tähän ilmeisesti osalla taitaa liittyä, kun jatkuvasti pitää samaa jauhaa...
että viisaus ei asu tällä palstalla, koulutustasosta viis!
*koulusivistyksen*. Olen hirveän kiitollinen, että meillä Suomessa pystyin saamaan sen ilmaiseksi. Keskipalkkaduuniin työllistyin, mutta yliopistossa oppimiani asioita hyödynnän kaikilla elämänalueilla.
Toisin kuin yliopistojen ja tiedekorkeakoulujen akateemiset tutkinnot.
Nimikikkailua