MIksi maisteriksi valmistumista olisi teistä niin sopivaa juhlia?
Ainakin yliopistossa (tiedekunnassa ja ko. laitoksella) valmistuminen on niin helppoa, ettei se mitään erikoista ole. Varmasti muualla paljon vaikeampaa.
Kommentit (32)
mene terapiaan ja yrita eroon kateudesta..
kelle tässä olisin kateellinen (niillekkö, joille maisteriksi valmistuminen ei ollut niin helppoa?)
eikä elossa pysytteleminen niin kovin erikoista ole. Ei edes kovin vaikeaa.
sitähän ihan itsestään täytetään vuosia. Ehkä kasikymppisiä ois jonkun verran syytä juhlia. Ristiäiset ja naimisiinmeno ovat kyllä juhlan arvoisia. ap
Ehkä olisi tosiaan syytä juhlia vain Nobelin palkintoja tms., mutta elämä olisi aika tylsää niin :)
ja valmistumisesta yleensäkin. Paskanko väliä sillä on, että on ollut helppoa, good for you.
Juhli niinkuin haluat. Joku kutsuu kavereita ja sukua kahvikekkereille, toinen pitää kostean mökkiviikonlopun. Minä kävin syömässä hyvin miehen kanssa ja vanhemapni (asuvat kaukana) järjestivät tavalllista paremmat kahvit ja antoivat lahjakortin. Muutama kaveri kävi tuomassa kukan.
Itse tykkään, että on kivempaa kun elämässä on tiettyjä pysäkkejä, kuin ettei mikään olisi mitään.
ap
juhliahan voi järjestää vaikka mistä syistä, ei ole mikäään pakko mennä "perinteisellä kaavalla"..
niin miks niitä sit pitäisi juhlia?
eikä elossa pysytteleminen niin kovin erikoista ole. Ei edes kovin vaikeaa.
sitähän ihan itsestään täytetään vuosia. Ehkä kasikymppisiä ois jonkun verran syytä juhlia. Ristiäiset ja naimisiinmeno ovat kyllä juhlan arvoisia. ap
toki mun mielestä esim 10-vuoden työurakin on hyvä syy juhlia, uuden mieleisen työpaikan saanti on hyvä syy juhlia, kevään tulo on hyvä syy juhlia, syksyn tulo on hyvä syy juhlia, auringonpaiste on hyvä syy juhlia, sade on hyvä syy juhlia. En juhli isosti, mutta juhlin mielelläni vähän hyvällä ruoalla ja juomalla hyvässä seurassa.
Ehkä olisi tosiaan syytä juhlia vain Nobelin palkintoja tms., mutta elämä olisi aika tylsää niin :)
sellaisia perheen järjestämiä juttuja. (No kyllähän oma äiti voisi järjestää maisterijuhlat, mutta useimmiten ne pitää järjestää itse.)
Sukulaiseni ei edes ymmärrä koulutuksesta mitään.
Maisteriksi valmistumista ei kannattaisi juhlia, koska se on niin helppoa. Sen sijaan ristiäisiä ja häitä kannattaa juhlia - mutta kyllähän näitä nyt väestössä vielä useamman on mahdollisuus juhlia helposti. Harvinaisempaa tuo maisteriksi valmistuminen on kuin puolison löytäminen. Jokainen juhlikoon mitä haluaa. Minäkin tykkään häistä, mutta kyllä niiden juhlimisen perusteet monissa tapauksissa on aika hassut, kun tarkemmin ajattelee. Monta vuotta yhdessä olleet ihmiset allekirjoittavat yhden paperin.
Minä juhlin kun saan kutsun työhaastatteluun, työhaastattelun jälkeen, kun saan työpaikan, aloitan työssä ja koeaika loppuu. Viisi juhlimisen paikkaa ei mistään erityisestä. Mutta tuo iloa elämään!
Jos joskus poistun täältä av-palstalta ja saan edes kandin paperit niin juhlin sitäkin!
Yksi etappi suoritettu onnistuneesti, sitäpaitsi kaikki hetket juhlimiseen kannattaa hyödyntää, huomisesta ei kukaan tiedä..
eihän se mikään pakko ole! Outo logiikka, että lapsuudenperheen pitäisi järjestää aikuisen ihmisen juhlat.
Ei kai tässä kukaan ole sanonut, että on pakko juhlia maisterin papereita, jos ei juhlia halua tai viitsi järjestää.
minusta noi ripille pääsy ja ylioppilas juhlat ovat
sellaisia perheen järjestämiä juttuja. (No kyllähän oma äiti voisi järjestää maisterijuhlat, mutta useimmiten ne pitää järjestää itse.) Sukulaiseni ei edes ymmärrä koulutuksesta mitään.
Maisteriksi valmistumista ei kannattaisi juhlia, koska se on niin helppoa. Sen sijaan ristiäisiä ja häitä kannattaa juhlia - mutta kyllähän näitä nyt väestössä vielä useamman on mahdollisuus juhlia helposti. Harvinaisempaa tuo maisteriksi valmistuminen on kuin puolison löytäminen. Jokainen juhlikoon mitä haluaa. Minäkin tykkään häistä, mutta kyllä niiden juhlimisen perusteet monissa tapauksissa on aika hassut, kun tarkemmin ajattelee. Monta vuotta yhdessä olleet ihmiset allekirjoittavat yhden paperin.
Minä juhlin kun saan kutsun työhaastatteluun, työhaastattelun jälkeen, kun saan työpaikan, aloitan työssä ja koeaika loppuu. Viisi juhlimisen paikkaa ei mistään erityisestä. Mutta tuo iloa elämään!
Jos joskus poistun täältä av-palstalta ja saan edes kandin paperit niin juhlin sitäkin!
ja ystäviä?
eihän se mikään pakko ole! Outo logiikka, että lapsuudenperheen pitäisi järjestää aikuisen ihmisen juhlat.
Ei kai tässä kukaan ole sanonut, että on pakko juhlia maisterin papereita, jos ei juhlia halua tai viitsi järjestää.
minusta noi ripille pääsy ja ylioppilas juhlat ovat
sellaisia perheen järjestämiä juttuja. (No kyllähän oma äiti voisi järjestää maisterijuhlat, mutta useimmiten ne pitää järjestää itse.) Sukulaiseni ei edes ymmärrä koulutuksesta mitään.
Ei sitäkään puolta minusta kannata väheksyä, että juhlilla on usein merkitystä siirtymäriittinä. Ristiäiset, varpajaiset, häät, rippijuhlat, ylppärit, kihlajaiset, hautajaiset, tuparit, harjakaiset mitä niitä nyt onkaan, kaikki merkkaavat jotain muutosta elämässä. Vuodenkiertoon liittyvistä juhlista puhumattakaan. Kyllä minusta valmistuminen on yleensä suuri muutos elämässä, riippumatta siitä miten paljon työtä se on vaatinut. Vähemmän kai ylioppilaskirjoitusten läpäiseminen vaatii, silti ne on yksi nuorten suurimmista juhlista.
Kyllähän synttäritkin on joka vuosi edessä ilman sen suurempaa ponnistelua, mutta toisaalta miksi ei saisi juhlia pienemmästäkin syystä, juhlat on kivoja ja tärkeitä yhteisöllisiä tapahtumia. Eri asia sitten haluaako kaikki järjestää juhlia "itselleen" tai onko "turha" juhliminen omassa piirissä paheksuttua.
dorka? Samaan syssyyn voit kysyä miksi ristiäisiä juhlitaan, tai ylipäänsä mitään, koska aina löytyy jotain vieläkin hienompaa sinun kategoriasi mukaan.
Ei kait se mistään hienoudesta tms ole kyse, vaan siitä että on saavuttanut jotain, jonka eteen on tehnyt töitä. jos sinä et ole tehnyt töitä maisteriksi opiskelun eteen, niin älä juhli, ketä se kiinnostaisi? Ei ketään. Elämä on katsos täynnä valintoja. Jotku juhlii, toiset ei. Joistakin maisteriksi valmistuminen on hieno saavutus, ehkä itsensä ylittäminen, toisista se ei ole mitään. Valinta on sinun.
Itse tykkään, että on kivempaa kun elämässä on tiettyjä pysäkkejä, kuin ettei mikään olisi mitään. Sellaiset ihmiset säälittävät minua. ilon ja juhlan hukkaa ;)
Eli juhlitaan ihmeessä aina, kun on vähänkään aihetta, ja kaikenlaisissa valmistumisissa (tutkinnosta riippumatta) sitä aihetta on minusta erittäin paljon!
...silloin juhlittaisiin isoilla pirskeillä esimerkiksi:
- Pääsyä sisään oppilaitokseen, johon on rankka karsinta
- Avioeron jälkeen sitä, kun pääsee takaisin tasapainoon
- Lapsen tai puolison kuoleman vuosipäiviä eli sitä, että on pysynyt itse hengissä sen jälkeenkin
- Toimivan hoidon löytymistä vaikeaan sairauteen
En nyt kehtaa erikseen luetella niin sanottuja helppoja paikkoja ja vaikeita paikkoja, mutta esim. hakijamäärät suhteessa otettuihin kerro jonkun verran. Joudutaanko yrittämään monta kertaa jne. Ja olen itsekin saanut tuta laatueron ihan omassa yliopistossani valitsemalla toisen laitoksen kursseja. Meidän laitoksella käsitellään itsestäänselvyyksiä, assarit ja proffat antavat vastauksia, omaa pohdintaa ei ole juuri ollenkaan (kun toisessa laitoksella ja tiedekunnassa juuri joutui pohtimaan). Varmasti joku oikeustiede, teoreettinen filosofia jne olisi paljon vaikeampaa (ja ennenkaikkea opetus laadukkaampaa)
No toki meilläkin niitä vaikeita kursseja on ollut, mutta väitänpä, että joku muu koulutusohjelam olisi voinut olla paljon vaikeampi ap