Miten selvitä loppuraskaana kuumassa kerrostalokämpässä?
Sisällä on vähintään 27 astetta, ulos ei jaksa lähteä kun sielläkin kuuma... Turvottaa ja liikkuminen sattuu, eikä lämpötila suinkaan paranna oloa. Ideoita?
Kommentit (32)
Viilentää tosi hyvin kun pistää päälle ja se tuuletin osa liikkuu niin tuulettaa moneen suuntaan :) ei ollut edes kallis, tarjouksessa 20-40e, en muista ihan tarkkaa hintaa koska ostosta on jo lähes 5 vuotta, toimii edelleen! :) cittarista muistaakseni. ja jopa minä osasin sen koota! ;)
Minä pärjään tuulettimilla, kaikki räppänät auki varjon puolelta/auringon puolelta verhot kiinni, runsaalla vedellä ja (kaverin vinkki) kylmäkalleja tyynyliinaan ja pari pitkin sänkyä niin helpottaa nukkumista.
Laita jäitä tai kylmäkalleja ohuen pyyheliinan sisään ja aina välillä sivelet ja painelet niillä lyhyen aikaa ranteita valtimoiden kohdalta tai kaulaa sivuosista, koska siten veri jäähtyy nopeasti ja vilvoittaa oloa. Muista ettet tee sitä liikaa ja liian kauan, ettei ole vahingollista eikä saa laittaa paljaalle iholle ilman pyyheliinaa.
ellet sitten istu juuri sen tuulettimen äärellä.
Olkoon junttia tai ei, mutta joko suuri jalallinen tuuletin tai sitten kattoon. Siinä kattoversiossahan on sekä lamppu että tuuletin samassa. Tiedän, että viimeksi mainitut on haukuttu täällä moneen kertaan, mutta se viilentää ihanasti huonetta. Esim. makkari.
Jos teillä on kaihtimet, pidä niitä kiinni ettei aurinko pääse porottamaan suoraan huoneisiin.
ettei veri jäähdy liikaa. *silmienpyöritys*
veri mitään jäädy mutta iho/kudokset voi vahingoittua....
Ei sun tartte mitään muuta kun levätä vaan. ei se kuukauden parin lepo vie sun kuntoa alas tai tee susta urheilun vastustajaa.. kyl sä sit vaunujen kans oot liikkeellä.
hanki halpa tuuletin ja kirjastosta kirjoja ja löhöile kun kerrankin luvan kanssa saat. kato kaikki ohjelmat tvstä ja nuku joka välissä.
nauti!!
ei ihan noin kuuma ole, mutta likelle menee. En ole itsekään keksinyt mitään muuta helpotusta kuin viileässä suihkussa käyminen vähän väliä. Se helpottaa ainakin hetkeksi. Tietenkin paljon kylmää juotavaa (joskaan se ei turvotusta pahemmin helpota).
Turvotusta nimenomaan helpottaa juominen.
Osta ilmastointilaite. Sitten vasta risoo, jos itse ei saa nukuttua kuumuuden takia kun vauva olisi sattunut nukahtamaan.
vielä voi kastella lakanan kosteaksi ja levätä sen alla. Viilentää.
No olisko tuokin pitänyt laittaa lainausmerkkeihin, ettei joku tyhmyyksissään käsitä väärin. Minulla ainakin tulee huono olo, jos on hyvin kuuma ja viilennän elimistön nopeasti liikaa.
Totta kai minä sen tajuan, että vaate täytyy olla kylmäkallejen ja jäiden päällä jotta vältetään iho- ja kudosvauriot, olenhan käynyt EA I ja II:n, mutta en tajunnut, että sekin pitää tyhmille rautalangasta vääntää vai pitääkö tuokin kirjoittaa "rautalangasta vääntää" : D
Miten jaksat yövalvomisen ja itkevän vauvan heinä- ja elokuussa?
Ilmastointilaitteen saa mistä tahansa supermarketista tai kodinkoneliikkeestä. 400-500 euron vekotin riittää kerrostalokämpän viilentämiseen.
Eikö sulla ole miestä joka olisi jo hoitanut asian, jos et itse osaa?