Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako kukaan arvioida kauanko koivun siitepölykausi kestää?

Vierailija
18.05.2010 |

Onpahan tänä vuonna todella runsaasti siitepölyä! Olisi kiva tietää, edes likimain, kauanko sitä riittää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena kuulemma taittuu koivun siitepölykausi, mutta tämä on perinteinen "kaverilta kuultua" -tieto.

Itse odotan tuota päivää ja sateita kuin kuuta nousevaa. Tällä hetkellä on käytössä allergialääke, silmätipat, nenäsumute, sibicortti ja astmapiippu, eikä tunnu riittävän. Perinteisen nenän vuotamisen ja silmien kutinan sijaan on tullut korvien kutina, taiveihottuma (15 vuoden tauon jälkeen) niin ja äärimmäisen ihana keuhkojen pihalle yskintä.

Pihalla kaikki autoa pidemmät matkat tehdään autolla ja jos kehtaisin, niin kulkisin hengityssuoja kasvoilla ja uimalasit päässä.

Vierailija
2/21 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan lääkäri ole koskaan ehdottanut siedätyshoitoa teille, joilla noin kamalat allergiaoireet? Elämähän on aivan sietämätöntä tuollaisena. Itselläni lieviä oireita (silmien kutinaa, aivastelua, nenän tukkoisuutta) ja tuntuu välillä, et ei jaksa näiden oireien kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin Rovaniemellä on 3kkk kovun siitepölyä. Kaunhan pitää vielä kärsiä? Ikinä ei ole näin pitkään kestäny. Tuskaa!

Vierailija
4/21 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun puolestavälistä oireiluni on vähentynyt merkittävästi.

Viime vuonna etelässä oma oireiluni loppui toukokuun loppua kohti.

Molempina vuosina käytössä ovat olleet allergialääkkeet.

Vierailija
5/21 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kauhulla miettinyt, että miten pitkään tää voi kestää. Ikinä ennen ei ole ollut tilanne tämmöinen. Nyt on tilanne suurinpiirtein samanlainen kuin yleensä toukokuun lopussa muina vuosina.

Koko kesä mennyt pilalle ainakin minulla. Kävin eilen ekaa kertaa kävelemässä ulkona ja en ole ikinä ollut näin huonossa fyysisessä kunnossa. Pientäkään ylämäkeä ei päässyt ylös. Lääkkeitäkin olen syönyt nyt jo 6 erilaista + välillä kortisonia jo monta kuukautta.

Vierailija
6/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä siitepöly allergia ja oireillu aina kesäkuun alkuun tai puoleenväliin asti

Vierailija
7/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvässä lykyssä kestäisi vielä kuukauden :(

Vierailija
8/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun pihalla käyttämään aurinkolaseja vaikkei aurinko edes paista. Silmätulehduksen pukkasi eilen ihan 2 minuutin pihallaolon aikana! Meni molemmat silmät punaiseksi kauttaaltaan. Ei pahemmin heinix tai zyrtec tehoa ja nenäsuihketta+silmätippoja käyttänyt sitten joka kevät.

EIhän tosin tästä keväästä tiedä kun kesä puhkesi näin äkkiä ja siksi itse oireilen enemmän kuin yleensä. Voihan tää siitepöly aika mennä jo aikaisemmin ohi...

Tympäsee tosin kun heti pihalle mennessä alkaa nenä, silmät ja nielu kutista niin ollu ihanilla helteillä tässä sit sisällä -__- yhyy

t. 2

Vierailija
9/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan sisätiloissa aina keväällä 3-4 kk, joten odotan koivun kukkimisen loppumista tosi tarkkaan. Aina on loppunut aika tarkkaan noin 7.-9.6. tai silloin on ollut enintään yhden K:n verran siitepölyä. Nyt tilanne on PALJON huonompi, sillä koivu on vasta aloittelemassa kukintaansa keväällä, se kolme KKK on paljolti nyt vasta kaukokulkeumaa (näin oli ainakin 14.5. olleessa siitepölytiedotteessa). Appiukko on maanviljelijä sivutoimisesti ja kertoi, että kevät on noin 2 vko myöhässä tänä keväänä. Heitän siis sivistyneen arvauksen, että kukinta loppuu noin 21.6. eli juhannusviikon alussa. Toivon, että olen väärässä ja päästäisiin aikaisemmin eroon koivun siitepölystä.

Vierailija
10/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi edes kuvitella miten kauheaa tää on

Vierailija
11/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pelkään ihan vietävästi. Viime keväänä olin 4kk neljän seinän sisällä, söin 20-40 mg vuorokaudessa kortisonia ja silti meinasin tukehtua (kuvaavaa on, että allergiasairaala ehdotti, että menisin heille päiviksi ja olisin vain yöt kotona, valitsin tuon kortisonin kuitenkin) ja kortisonin ansiosta lihoin varmaan 12-15 kg.

Mainitaan nyt tähän vielä, että vaikka en ole kuin matkat autolle ulkona, niin nytkin menee 4 astmalääkettä, 1 allergialääke ja 1 keuhkoahtaumalääke ja sit näiden ansiosta on verenpaine noussut niin, että joudun syömään myös verenpainelääkettäkin.

Vaihtaisin välittömästi melkein kenen tahansa ei-allergisen kanssa osia ja luultavasti myös 99% allergistenkin kanssa.

Vierailija
12/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kuukausia sisällä vain siitepölyn takia? Miten pahat oireet sulla on? Mulla allergialääkkeistä, silmätipoista ja inhalaattorista huolimatta turpoaa kurkku ja silmät, saan paukamia ja viime kesänä murtui kylkiluu aivastelusta. Silti en pystyisi olemaan kesällä sisällä, ulkoilen 2-6tuntia päivässä lasten kanssa.

Vierailija
13/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Jos olen 5 min ulkona, niin luultavasti tukehdun.

Vierailija
14/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman oireet alkaakin tuntua aika mitättömiltä. ap

Vierailija
15/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pahat allergiaoireet ja suodattimet ikkunaan kans. Minä käytän niitä ainakin ihan pokkana ja jos siitä ylimääräisiä katseita saa niin se nyt on pieni riesa allergiaoireisiin verrattuna. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
16/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa melba, oireesi ovat aivan kamalat.

Minulla vaan nenä vuotaa ja aivastuttaa aivan vietävästi (sekin voi olla todella pahaa sillä nenä kutiaa, aivastan, se kutittaa nenää lisää, aivastan, se kutittaa nenää vielä lisää jne. Tämä saattaa kestää vaikka kuinka kauan)

Lisäksi silmiä kutittaa niin paljon, että tekisi mieli raapia niitä haarukalla, mutta tyydyn istumaan kotona jääpalat silmäluomien päällä

Vierailija
17/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen tienoilla lopetan lasten siitepölylääkityksen (ovat siis koivulle allergisia).

Koivu on siitä kinkkinen, että eri koivut kukkii vähän eri aikaan ja siksi kukkiminen (eli siitepölykausi) kestää niin kauan.

Vierailija
18/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo sinunkaan tilasi kivalta kuulosta. Mä jo ehdottelin keuhkolääkärilleni, että käyttäisin suodatinta, mut se totes, että kukaan hänen potilaistaan ei käytä moista... jotenkin meni minullakin sisu kaulaan kulkea sellaisen kanssa sitten.

Onko jollain niitä suodattimia asennettu ikkunoihin? Meillä kun ongelma on vielä se, ettei saa tuuletettua yhtään ja nytkin on kotona 29 astetta lämmintä. Turha toivoa, että pystyisi nukkumaan tai esim. laittamaan uunissa ruokaa näillä keleillä.

Olen kyllä siitä onnellisessa asemassa, että en ole ainakaan vielä heinille allerginen, joten saan kesästä sitten nauttia.

Vierailija
19/21 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, sataa! Toissayönä saatiin tuuletettua sen verran, että saatiin pudotettua lämpötilaa 29->28. Nyt taas pääsee vähän viilentämään asuntoa, ihanaa!

Vierailija
20/21 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on ilmanvaihto suodattimilla! Siihen ilmanvaihtosysteemiin saa myös ilman viilennyksen kesällä.

Millaiset ilmanpuhdistimet sulla on noin muuten? Niitäkin on todella laadukkaita.

Itselläni todella paha koivuallergia, olen myös yleensä n 2 kk keväästä sisällä. Ekat oireet tulee jo helmikuussa ekoista lepän kaukokulkeumista.

En ikinä, ikinä pystyisi asumaan asunnossa, jossa ei kunnon ilmanvaihtosysteemiä. Turhaan kärsit noin kovasti.

Oma olo on tällä hetkellä kanssa ihan hirveä, ei ole varmaan ikinä tullut näin pahana näin yhtäkkiä kovat oireet. Huomenna menen lääkäriin, vaikka mulla on hyvät lääkearsenaalit kaapissa niin mistään ei tunnu nyt olevan mitään hyötyä. (Nenäsuihkeet+antihistamiini+hengitettävä kortisoni+avaava)