kuinka moni joutui/joutuu syömään rautaa raskaana?
Kommentit (19)
rautavalmisteet eivät tehonneet, vain luonnonrauta (Floradix/ Krauterblutsaft)
115 on ollut alhaisin ikinä ja sen sain takas tuonne 130:een rautapitoisilla ruuilla.
MUTTA kun keskimmäistä odotin, niin yhdellä neuvolakäynnillä th sanoi vain: "sulla on nyt noita viikkoja täynnä 19 niin voisit aloittaa rautatabletit." en yhtään muista, mitä hb silloin oli, enkä todella tajua, mitä raskauden kesto vaikuttaa tablettien syömisen aloittamiseen... jos ei siis todellista ongelmaa ole. Ja en siis syönyt yhtään tablettia eikä asiaan enää palattu.
Ilmeisesti lääketehtaiden lobbausta??
t:8
Joten kyllä söin. Esikoisen aikaan kyllä ei tarvinnut. Mutta kuopuksen. Onneksi tajusin ottaa yötä vasten tabletin niin ei mennyt päivä huono vointisena :)
Jos joutuu syömään ja aiheuttavat vaivaa.. esim.ummetusta, niin silloin voi koettaa, että syö vaikka vaan joka toinen päivä tai sen mukaan miten maha toimii. Väkisin ei kannata syödä ja kärsiä sit ummetuksesta, joka raskaana ollessa ei todellakaan ole mikään toivottu vaiva.
Kannattaa hakea sopiva tasapaino tässäkin asiassa.
Ensimmäistä odotan ja obsidania otan kolme kertaa viikossa. Onneksi on pysynyt hallinassa tuolla määrällä.
oli pakko, en meinannut hereillä pysyä!
Alhaisimmillaan oli hemppa 136. Normaalisti, ja lähes koko odotusajan on 147.
3 raskautta ja joka kerta olen syönyt rautaa. Hb alimmillaan alle sadan (muistaakseni 95 oli alin lukema). Kokeiltu kaikki: Ensin ruokavaliolla, sitten lisätty nestemäisiä rautoja Kräuterblutsaf jne. ja vielä lisukkeeksi tabletteina (kokeiltu Obsidan, Maltofer, Retafer, Spartocine jne).
Itse en kyllä rautatabletteja söisi, vetää kyllä olon ja vatsan niin kovaksi. Itse olen käyttänyt rautatippoja, appelsiinimehuun aamulla ja ei tunnu missään.
Ykkösraskaudessa piti lopuksi laittaa rautaa suoraan suoneen pariin kertaa kun putosi niin alas kaikesta syömisestä huolimatta, ei vaan imeytynyt enää... Myöhemmin onnistui tipoilla pitämään tilanteen hallinnassa.
nyt rv 29 piti aloittaa kun laski 100:N
Heti ekassa neuvolassa antoivat purkin kouraan, arvot jotain lähellä sataa.
kun on niin paljon ruokiakin, millä vois kokeilla hempan nostatusta ensin. Vatsa tykkäis myös.
ehkä ihan vähän. Tasaista 145, 130, 140..
koska luonto hoitaa asian juuri kuten se parhaimmaksi on. Ohuempi veri kulkee istukassa paremin.
koska luonto hoitaa asian juuri kuten se parhaimmaksi on. Ohuempi veri kulkee istukassa paremin.
vai eikö ne puhu mitään jotka ei tarvitse?
siis ei vain tule ilmi mistään.