Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmisiä, ois kysyttävää?

Vierailija
18.05.2010 |

Olisin hankkimassa rotukissaa, kaikki muu olisi valmiina mutta vain kissa (=kasvattaja)puuttuu. Olen käynyt lähes päivittäin kyseisen rodun sivuilla ja tutustunut varmaan jokaisen kasvattajan sivuihin. En vain tiedä, missä vaiheessa kissa varataan, pitääkö se varata heti kun syntyy? Mitä jos kasvava pentu ei olekaan sellainen jonka haluaisin? Ts. on luonteeltaan villi tai jotain muuta?

Muutamille kasvattajille olen sähköpostiakin laittanut ja kertonut asiallisesti minusta ja perheestä johon kissaa olisimme ottamassa. Suomessa on kuitenkin pienet kissapiirit, katsovatko kasvattajat karsaasti, jos kovin monelta pentua kyselen? Haluaisin tietyn värisen ja kuvioinnilla olevan, mutta tuntuu ettei asia etene mihinkään. Kissoja syntyy mutta niin ne tuntuvat menevänkin samantien. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kasvattajalta missä vaiheessa hän ottaa varauksen vastaan? Oletan että ottaa aikansa ennen kuin niistä vauvoista edes näkee onko kuka mitäkin kuvioa ja sorttia. Onko joku erityisesti näyttelyihin tai kasvatukseen sopiva? jolla kulla värivirhe yms. jolla ei näyttelyissä menesty ja sopii lemmikiksi.

Minä olen kasvattaja ja tiedän että suurin osa noista saamistani sähköpostikyselyistä on vain ns. kyselyjä ja saman viestin saa toden näköisesti kaikki muutkin rotuni kasvattajat ( tyyliin 10 kpl). Itse en hirveästi huutele ostajaehdokkaiden perään. Ilmoitan milloin pentuja on tulossa ja pyydän otttamaan uudelleen yhteyttä kun pennut ovat syntyneet.

Kaikkein tärkeintä kuitenkin on noissa sp-viesteissä että jos on tosissaan, niin on aktiivinen ja kertoo omista toiveistaan. Kuvailee perhettä ja elämäntilannetta.

Vierailija
2/3 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin aktiivinen ja kertonut perheestämme yms. Eräällä luotettavalla kasvattajalla olisi toiveeni mukainen kissanpentu kasvamassa, mutta hän on ilmeisesti kovin kiireinen eikä juuri ehdi viesteihin vastailla. Minulla olisi kauheasti kysyttävää ja tahtoisin kovasti tietää pennuista kaikkea lisää ja nähdä ehkä kuvia ja kuulla kehittymisestä yms, mutta en kehtaa jankuttaa kun vastauksia en saa :/

Mietinkin, että pitäisiköhän sittenkin valita joku toinen kasvattaja ja odottaa taas muutama kk pitempään oman kissan saamista kotiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kasvattajalle - voihan olla, ettei hän käytä nettiä kovin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi