Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin koululla koulutulokkaiden vanhempien infossa. (ov)

Vierailija
18.05.2010 |

Koko ajan paasattiin, että on sitä ja tätä tukitointa, kuraattoria, erityissitä ja erityistätä, pedagookia joka ongelmaan. Teki mieleni kysyä, että kiinnitetäänkö normaaleihin tai jopa tavallista älykkäimpiin lapsiin mitään huomiota? En sano, että lapseni olisi mikään neropatti, mutta reksi sai koko homman kuulostamaan joltain ihme moniongelmaisten säiliöltä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tota samaa miettinyt. Oman lapseni koulussa on näitä "ongelmia" ihan normi luokalla, tappeluja tyyliin nyrkillä naamaan on ollut useita. lapseni on nyt tokalla. Heillä jää usein liikunta tunti pitämättä koska "pojat tappeli" (lapseni kertoo näin). Ja, kun kysyn opelta miksi "kilttejä" rangaistaan ongelma lasten riehunnan takia, ope ei voi ku nostaa kädet ilmaan koska kukaan ei häntä tue!!!

Just tänään tuli MOT (uusintana), jossa käsiteltiin noita koulujen väkivaltaisuuksia! Johtuvat usein juuri resurssien puutteesta ja ihme vimmasta integroida kaikki lapset samaan säilöön! Tai siis alunperin johtuvat tietty lasten psyykkisistä, fyysisistä ja sosiaalisista ongelmista...

Se "neropattikin" saattaa tarvita erityishuomiota tai hänestä tulee turhautunut häirikköoppilas!

Vierailija
22/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni oppilas saisi enemmän irti koulusta ja opiskelu olisi mielekästä.

Ikävä kyllä huomio menee aina ongelmaisiin ja sen mukaan sitten pitää kaikkien toimia. Vrt. sovituskoppien alareuna on niin korkealla, että lyhyemmeän ihmisen genitaalit melkein näkyvät. Ja tämä ihan vain myymälävarkaiden vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan katsomaan menoa nyky-ala-asteella. Opetan erästä luokkaa, jolta 8 oppilasta käy erityisopettajan tunneilla pari kertaa viikossa. Tämä on prosenteissa n. 30 koko luokan väestä. Muina tunteina n. 4 oppilasta näistä vaatisi vierelleen KOKO ajan jonkun aikuisen, jotta koulunkäynti sujuisi. Opetus laahaa hitaampien tahdissa. Lahjakkaammat saavat lisätehtäviä kyllä ja itsenäisesti niitä tarkistavat.

Vierailija
24/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkluusio on tulossa, Suomi on sitoutunut EU:n mukaisiin juttuihin. Kuitenkan inkluusio ei ole toteutunut ainakaan yleisesti.

Kunnat pihtaavat, sekin on osa syy, sillä avustjia tarvittaisiin ja ne maksaa kuitenkin...

Vierailija
25/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin sitä erityisope - tukiopetus - resurssiope - koulupsykologi - paasausta ja tulin siihen tulokseen, että kaikki uudet koulutulokkaat taitavat olla idiootteja. Siltä ainakin kuulosti.

Vierailija
26/26 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oppilasjaot on tehty jokseenkin mielenkiintoisesti, tietysti toisaalta hyvä, että on paljon oppilaita, on pakko tulla monta luokkaa eikä vain se meillä päin tavallinen 2 luokkaa..

mutta asiaan jo..

Siis, mun poikani on rauhallinen tyyppi ja huomasin hänen olevan rauhallisen ja lempeän naispuolisen opettajan luokalla, josta on tullut yksi suurimpia oppilasmäärältään. Oppilaat, ne ketä tunsin, on pääosin niitä ns. kilttejä lapsia.

Sit huomasin, että jämynä tunnetulle miesopelle tuli oppilasmäärältään kompakti luokka, mutta aines aika eläväistä, näin kauniisti sanottuna. Oppimisvalmiuksista ei tietoa, mutta vaikuttaa aika haastavalta luokalta.

Tiedä sitten, onko tämä myös opettajien toive, että on näin erilaisia luokkia..?