Lääkäri sanoi isälleni, että kaksi kananmunaa viikossa
on pahaksi hänen kolesteroliarvoilleen. Käski korvaamaan kananmunan leivällä. Myös rasvaiset leikkeleet, joista isäni tykkää, ovat paha asia. Kevytjuustoa pitäisi laittaa leivän päälle.
Itse syön kananmunia joka päivä ja kolesteroliarvoni ovat loistavat.
Neuvolassa taas täti sanoi, että minun pitäisi antaa 1v lapselleni rasvatonta maitoa. No en varmasti anna.
Mitenkähän nämä ravitsemussuositukset ovat niin p...stä??
Kommentit (43)
Pesismatsi loppui juuri. Ihan turhaa näistä on tapella. Syökää mitä tykkäätte. Menkää nyt ihmiset nukkumaan.
millä te perunanvihaajat selitätte sen, että suomalaiset ovat jatkuvasti ylipainoisempia, mutta perunan kulutus on romahtanut aiempaan verrattuna?
...vieläkin tosi paljon perunaa, siellä on myöskin pahimmat terveysongelmat. Peruna on vanhan kansan pääasiallinen ravinnon lähde, vanhukset pitävät sitkeästi kiinni uskomuksistaan.
Kaupungeissa perunan on syrjäyttänyt hiilaripitoiset pikaruoat, pizzat, pastat ja vaalea leipä. Epäterveelliset hiilarit ovat halpoja, siksi niitä syödään paljon. Lapset ja nuoret kuluttavat lisäksi todella paljon sokeria sisältäviä ruokia ja juomia.
Rampa taitaa olla. En ole kuullut mutta huhuja olen kuullut. Ei ole tainnut syödä tarpeeksi perunaa ja makaroonia.