Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten esim. Lumenen kosmetiikka eroaa kalliimmasta kosmetiikasta?

Vierailija
17.05.2010 |

Esimerkiksi Dermalogica, Decleor tai Lancome? Miksi tai miten ne ovat parempia kuin Lumene?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kalliimmat tutkitumpia ja paremmista raaka-aineista tehtyjä? Tai oisko niissä vähemmän allergisoivia aineita tai lisäaineita?

Vierailija
2/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkn kun on tehty puolueettomia tutkimuksia kosmetiikasta, mitään merkittäviä eroja ei yleensä löydy.

Toki hypoallergeenisuus on tärkeä tekijä, mutta esim. Lancome ei ole tällainen merkki laisinkaan. Apteekista saa hypoallergeenisia merkkejä edullisemmin.

nuo kalliimmat tutkitumpia ja paremmista raaka-aineista tehtyjä? Tai oisko niissä vähemmän allergisoivia aineita tai lisäaineita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita testejä voisi lukea?

Vierailija
4/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin Lumenesta Cliniciin ja ero on valtava kun puhutaan meikkivoiteesta ja puuterista. Aamulla kun laittaa naaman ojennukseen ei sitä tarvitse kesken päivän korjailla kun Lumenea piti korjailla parin tunnin välein.

Sama ripsarissa kun vaihtoi halpismerkistä kalliimpaan niin johan loppui variseminen ja paakkuuntuminen.

Vierailija
5/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä paras shampoo oli Lidlin 0,5€ shampoo, mukana oli myös kalliita kampaamotuotteita.

Kyllä noita testejä löytyy netistäkin, varmaan googlaamallakin.

Mistäköhän

noita testejä voisi lukea?

Vierailija
6/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla aikanaan. Lumene ja halpamerkit tosin käyttävät yleensä valmiiksi testattuja aineita, kun taas nuo toiset saattavat harrastaa omaa tuotekehittelyä ja siksi uusia testejä entistä enemmän.

Markettikosmetiikassa on oikeasti ihan samaa kamaa kun kalliimmassa luksuskosmetiikassakin, mutta toisalta koko kosmetiikkahan on pääasiassa sitä varten, että ihmiselle tulisi hyvä ja mukava olo. Siihen toki vaikuttaa myös nätti purkki, hyvä tuoksi ja - kyllä - tieto siitä, että tämä on nyt luksusta ja hienoa muidenkin mielestä. hemmotteluahan se on.

Lisäksi kaikista testeistä huolimatta eri ihmiset ovat allergisia eri aineille. Minä en voi käyttää Lumenen tuotteita hajusteallergian takia, mutta en minä kyllä voi käyttää samoilla hajusteilla hajustettuja kalliimpiakaan tuotteita. Ja niitä on.

Vierailija
7/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kosmetologi kuvitteli mun käyttäneen häneltä ostamiani tuotteita ja kehui kovasti miten hyvin se hänen sarjansa sopii mulle. En kehdannut sanoa, että todellisuudessa olin hölvännyt naamaani Lumenen rasvoilla ;-) Ja tuli muuten aika paljon halvemmaksi.

Vierailija
8/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideal Finish.

Olen kokeillut myös monet kalliit merkit, silti näin. Samoin Yves Rocherin "mustakorkkinen" irtopuuteri on hyvä, ihan samaa tasoa Cliniquen kanssa.

Ainakin meikkivoiteissa vaikuttaa kestvyyteen. Siirryin Lumenesta Cliniciin ja ero on valtava kun puhutaan meikkivoiteesta ja puuterista. Aamulla kun laittaa naaman ojennukseen ei sitä tarvitse kesken päivän korjailla kun Lumenea piti korjailla parin tunnin välein. Sama ripsarissa kun vaihtoi halpismerkistä kalliimpaan niin johan loppui variseminen ja paakkuuntuminen.

Vierailija
9/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tököttiä, eri määriä vaan eri ainesosia, eri tuoksut jne.

Kosmetiikkafirmat tilaavat valmiita "cocktaileja" raaka-aineita tekeviltä firmoilta, sitten tyrkätään mömmöt omaan purkkiin ja myyntiin.

Merkki se on mikä maksaa, ei ne raaka-aineet.

-alalla oleva

Vierailija
10/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin viime vuoden kalliimpaa kasvorasvaa, sitten vaihdoin halvempaan. Voi jumalauta sitä kirvelyä ja punoitusta!! Piti olla muka allergiatestattu jne.! Sama kävi toisen halvan rasvan kanssa..!

Lumene on mielestäni hyvää keskitasoa, esim. meikkivoide on suosikkini sillä se ei jätä kuivuessaan rumia rajoja ja antaa sileän mattapinnan iholle helposti. Kajaalit taas leviävät heti, en tykkää.

Vierailija
11/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä, että laaduissa on eroja. Olen joskus ostanut jonkun LUmenen lakkanaamarasvan, josta ei ollut mitään iloa. Kerroin tästä kaverilleni, joka oli tullut samaan tulokseen. Hän oli keksinyt käyttää loppuun rasvan käsivoiteena.

Suosikkini on mm. estee lauder. Kun sen rasvoja käyttää, niin se näkyy jo miehellekin, ts. hän huomaa eron ja saan kuulla, että näytän nuorelta.

Olen myös ostanut LUmenen huulipunia, koska sain niitä kylkiäisenä kerran 4-5 kpl. Ne ovat huulissa yhden tunnin ja häviävät. Kun pistän estee lauderin huulipunaa, se säilyy viisi tuntia.

Vierailija
12/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteet on yllättävän hyviä. Lidlin aurinkovoide pärjäsi parhaiten aurinkovoidetestissä. Toiseksi jäivät esim. apteekin voiteet.

Vierailija
13/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita olen kokeillut. Kalliimmissa merkeissä on ollut enemmän virheostoksia. Yksilöllistä! Ei se Estee Lauderkaan kaikilla toimi.

ja olen sitä mieltä, että laaduissa on eroja. Olen joskus ostanut jonkun LUmenen lakkanaamarasvan, josta ei ollut mitään iloa. Kerroin tästä kaverilleni, joka oli tullut samaan tulokseen. Hän oli keksinyt käyttää loppuun rasvan käsivoiteena. Suosikkini on mm. estee lauder. Kun sen rasvoja käyttää, niin se näkyy jo miehellekin, ts. hän huomaa eron ja saan kuulla, että näytän nuorelta. Olen myös ostanut LUmenen huulipunia, koska sain niitä kylkiäisenä kerran 4-5 kpl. Ne ovat huulissa yhden tunnin ja häviävät. Kun pistän estee lauderin huulipunaa, se säilyy viisi tuntia.

Vierailija
14/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

INCI-listoja tuotteista.Silloin huomaa, että samaa huttua ovat kalliit ja halvat. RAaka-aineet valmistetaan samoissa tehtaissa, eli laatueroja ei ole. Yleensäkin kyllä kun opettelee vähän "avaamaan" noita INCI-listoja ja tutkailee niitä aineita, niin eipä tee mieli enää käytää Lumenea eikä kallimpiakaan. Kannattaa siirtyä mahd. yksinkertaisiin luonnonaineisiin ihonhoidossa, esim. kookosöljyyn tai sheavoihin.

Vierailija
15/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niissä eroja; Lumenen meikinalusvoide on lähes puhtaasti pelkkää silikonia, Bare mineralsin vastaava on täysin silikoniton ja ihoystävällinen.

Vierailija
16/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa parempaa kun kalliit, ne on vaan kusetusta kirjaimellisesti! kalliissa rasvoissa käytetään ureaa ihon pehmentämiseen lumene ei käytä. Mä en ainakaan halua kusta naamaan.

Vierailija
17/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä minä naamaani laitan, kunhan se ei ole haitaksi ja kunhan se poistaa ryppyjäni. Edes tilapäisesti.

Lumene ei ole minulla pystynyt siloittamaan naamaani. Käytän kuitenkin lumenen silmämeikinpoistoainetta ja turvenaamiota. Mutta ryppyvoiteet eivät ole mistään kotoisin.

itseasiassa parempaa kun kalliit, ne on vaan kusetusta kirjaimellisesti! kalliissa rasvoissa käytetään ureaa ihon pehmentämiseen lumene ei käytä. Mä en ainakaan halua kusta naamaan.

Vierailija
18/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iholle, jos pitää esim. kovettumia pehmentää. Minä en osta koskaan mitään muuta kuin urea-pitoista rasvaa, jos tarvitsee jotain kantapäihin laittaa.

Vierailija
19/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain pissan yksi ainesosa, ei synonyymi pissalle. Onhan pissassa vettäkin eikä kukaan silti sano juovansa kusta kun vettä juo.

Vierailija
20/35 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voisi periaatteessa kuulemma juodakin! Ajatus tietysti on inhottava, mutta normaalsti virtsassa ei ole bakteereja tms.

Ei urea pissaa ole Se on vain pissan yksi ainesosa, ei synonyymi pissalle. Onhan pissassa vettäkin eikä kukaan silti sano juovansa kusta kun vettä juo.