*JOULULAHJAT viikkoon 20*
Aurinkoista uutta viikkoa joululahjojen mammoille :)
Joululahjat 2010
Ester/1.12.
anneh/1.12./KOS
cornflower/1.12./
kuutti/2.12.
niila/2.12./Vammala tai TAYS
elena/2.12.
Sandie/3.12.
vicchio/3.12.
äippä-86/5.12.
Kaala/6.12.
Zerlina/6.12.
Tiitu79x/6.12.
Twinkle/7.12./KOS tai NKL
Tiitu79x/7.12.
VBJ/8.12/KYS
marjiie/8.12.
emo.poikanen/9.12.
haizuli/9.12.
viljatar/9.12.
babybooming/11.12.
silveri/12.12./TAYS
mairen/12.12.
aotearoa/13.12./TYKS
Tinja/13.12.
happines/13.12.
meiju88/13.12.
Niitti/13.12.
äityli-85/14.12
Strawberry2010/15.12.
88äiti/15.12.
Jellona84/16.12./LS
Katjalah/16.12./TAYS
Marie-Helena/16.12.
LoVeLy2/16.12./NKL
Timantti76/17.12./OYS
äitykkäinen2/17.12./JS
bellys/17.12.
Sabriina/18.12.
-coco-/18.12.
viuhka/19.12.
Samaku/19.12.
kattu/20.12.
chocolina/20.12.
Misu-78/21.12
Tanzku/21.12.
sannakko/22.12.
ninnininnuli/23.12.
hiisi70/23.12.
4nEmo/24.12./PHKS
ph/24.12.
eewokki-74/24.12./
maapu/25.12./K-SKS
nuunuu78/25.12.
Katriina89/28.12.
manta1/29.12./HYS
Ellu1984/30.12.
DolceVita/30.12.
ViuhtiTiuhti/30.12.
hiutale/30.12.
nennula
normutin
VanillaSky
CornflakeGirl
olivia2010
Kössi Kenguru
Mindy81
Kommentit (68)
Tervetuloa kaikille uusille odottajille. Eevokille suuri ONNEA plussasta, kivaa että sinäkin pääsit tänne pitkän yrityksen jälkeen. Siellä kolmosissa kuumeiltiin yhdessä ennen kuin jäit pois :).
Niilalle tsemppiä pahoinvointiin! Toivottavasti helpottaa pian.
Täällä ei mitään ihmeellistä. Olo on ihan hyvä. Välillä väsyttää ja heikottaa, enkä oikein jaksa tehdä paljon hommia kerralla. Jotakin pientä kun tekee, niin pitää huilata vähän aikaa ennen kuin jaksaa jatkaa. Maha on iso kuin jalkapallo, mut se johtuu myös ylimääräisestä tavarasta joka on jäänyt edellisistä raskauksista. Pystyn kuitenkin tuntemaan kohdun hyvin ja huomaa että se on kasvanut. Äitiysvaatteita en ole vielä ruvennut käyttämään, mutta farkkuja en enää pysty käyttämään.
Enää tämä viikko töissä, ja sitten on viikon loma! Tulee todella tarpeeseen. Sitten loman jälkeen on seuraava neuvola ja np-ultra sekä veriseulonta.
Misu78, rv 8+6
En ole tämän väsymykseni keskellä saanut aikaiseksi kirjoitella tänne, mutta olen kyllä lueskellut teidän kuulumisianne. Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille, se on äärimmäisen raskasta, mutta toivoa ei pidä menettää, kyllä se vauva sieltä vielä tulee, kun on tullakseen!
Itse kävin varhaisultrassa, omien laskujeni mukaan viikolla 7+2, mutta alkio vastasi viikkoja 6+6, ei siis mitään merkittävää heittoa. Sydän sykki ja kaikki, mitä siitä nyt siinä vaiheessa osaa sanoa, vaikutti olevan ihan hyvin. Mun oireet ovat edelleen samat, eli tajuton väsymys varsinkin aamuisin sekä sellainen epämääräinen etova olo, jolloin ei tee mieli syödä mitään, paitsi kumma kyllä rasvainen ja epäterveellinen ruoka näyttäin maistuvan. Sairaan rasittavaa, kun pitäisi yrittää syödä mahdollisimman terveellisesti!
Kävin jo myös ensimmäisessä neuvolassa, mutta se nyt on oikeastaan yhtä tyhjän kanssa, lippusta ja lappusta sain mukaani, saman prosyyrit kuin esikoisesta. Kävin keskiviikkona ennen helatorstaita, eikä silloin voitu ottaa mitään verinäytteitä eikä uricult-virtsanäytettä, kun seuraava päivä oli pyhä eikä kukaan tullut tietenkään edes perjantaina töihin. Jään odottelemaan kutsua ekaan ultraan. Mulla on edelleen hyvin varovainen olo tämän raskauden suhtee, ehkä sitten jos ekassa ultrassa on kaikki hyvin, voi huokaista helpotuksesta...
Ilmat ovat olleet kyllä niin ihanat, taidetaan lähteä pojan kanssa uimahalliin, kun ei vielä oikein mereenkään tarkene mennä :) Hyviä vointeja kaikille!
Chocolina 9+1
Anneh ja cornflower: Minullakin on ultra torstaina ja laskettuaika 1.12.!
Olo on mitä mahtavin vaikka farkut ei meinaa mahtua kiinni. Tuntuu että olen muualta laihtunut mutta vatsa kasvanut. Vaaka meni rikki juuri ennen raskautta enkä edes halua nyt tietää joka päivä painoani, joten saakin pysyä rikki. Seuraava neuvola on kesäkuun puolivälissä jossa sitten kuitenkin selviää se paino.
Eniten jännittää viikonloppu kun kerrotaan vanhemmille ja kavereille. Edelleenkään raskaudesta ei tiedä meidän lisäksi kuin kaksi ihmistä. Tuleville isovanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten saas nähdä reaktion...
Oon myöskin nautiskellut ulkoilmasta niin ei ole tullut täällä kovin pyörittyä. Pahoittelut kaikille, en jaksanut lukea pitkää pinoa teidän viestejä kun olokaan ei mikään mahtava ole. Mutta kirjoittelen nyt jotain kuulumisia...
LPKS on mulla synnärinä, kiitos Anneh tuosta pitkästä listasta :) Kiva kun Oulun suunnalta joku täältä löytyy, se alkaa olla jo kohtalaisen lähellä meikäläistäkin!
Ilmoja on kyllä pidellyt ja pahaa oloa vähän vaihtelevasti, mutta yökkäily jatkuu ja välillä pitää oksentaakki, muttei onneksi joka päivä. Nyt on kuitenkin ihanaa kun oma äitikin tietää ja lähimmät ystävät niin saa rauhassa potea pahaa oloa pelkäämättä että jää kiinni. Seuraava neuvola on taas perjantaina, en kyllä tiedä mitä järkeä oli antaa näin pian jo toinen aika, mutta ehkäpä siellä jo sais viimein ne sydänäänet kuulla kun sykemittarinki on ilmeisesti maa nielassu! Maha alkaa kyllä tosissaan näkyö jo! Ihanaa!
Chocolina: Mua kans rasittaa ja ärsyttää kun pitäisi terveellisesti syödä mutta jos ei meinaa mikään juuri pysyä sisällä niin siinä vaiheessa ei paljon enää ajattele onko terveellistä vai ei, kunhan jotai murua saa rinnan alle. Sitten on huono omatunto kun taas tuli syötyä epäterveellisesti... Noh, onneksi nämä pahoinvoinnit ei toivonmukaan enää ihan HIRVEÄN kauan kestä!
Mutta tämmöistä tällä kertaa, vointeja kaikille tältäkin suunnalta =)
-kattu, noin 9+6
oli kans eka neuvola viime keskiviikkona eikä mitään näytteitä voitu pyhien takia ottaa ja ultralaitekaan ei ollut paikalla. mutta tänään olin sitte jo uudestaan ja siellä se pieni vaavi näkyi ja sydän jyskytti kovasti
ihana oli näky :)) kyllä jännitti kovaa ku ensimmäistä siis odotan ja elämäni ensimmäinen ultra oli.
ensviikolla sitte veriseulontaan ja aikaa odotellaan niskapoimu ultraan.. ja vielä kesäkuun alussa lääkärineuvola.. kyllä on ohjelmaa :)
monet ootte jo kertonu raskaudesta.. me ei olla vielä uskallettu mutta ehkä nyt kun on pienen nähnyt niin siitä tuli todellista ja vois vanhemmille ja ystäville kertoa.. hui ku jännää ja IHANAA!!!:)
coco rv 9+2 (tai 3 neuvolan mukaan)
Mut saa poistaa listalta, tänään np-ultrassa todettiin pienen alun menehtyneen noin viikko sitten.
Nyt meillä on pieni lumi-enkeli ison veikan seurana taivaassa meitä suojelemassa.
Tiitu
Voimia Tiitu ja osaanottoni myös haaveilijalle.
Ja tervetuloa uusille odottajille.
Kyllä oli ihana viikonloppu, tuli puuhasteltua ja raatona pihalla makoiltua aamusta iltaan. On se ihmeeellistä miten luonto niin vauhdilla muuttui taas vihreäksi.
Siitepöly ei ole mulle ollut mikään ongelma muutamiin vuosiin ,mutta nyt nokka vuotaa vähän väliä ja aivastuttaa.
Juu, enää neljä yötä ultraan. Jännittää niin pirusti..
Mulla tuli mieleen että pitäiskö ostaa sellanen laite että kotona sais kuunneltua sydänääniä. Netistä hieman jo kattelin hintoja ja ei ne halvimmat niin kauheasti maksa.
Onko kellään kokemuksia?
Ja jos tonne listaan miutkin vois lisätä, la olisi 3.12.
Mie ja nyt jo 11+3
Suuren suuret lohtuhalaukset ja voimia jaksaa toinenkin menetys!
Toivottavasti vielä saatte terveen vauvan syliinne!
Lämpimin ja myötätuntoisin ajatuksin,
Niila
Cornflowerille tervetuloa!
Mie mietti kotidoppleria, toiset saa sillä hienosti kuulumaan sydänäänet ja toiset taas ei millään... Eli kai riippuu tosi paljon rakenteesta miten sen saa toimimaan. Itsellä ei ole, vaikka vähän harkitsinkin sellaista, mutta ajattelin sitten, että jos en saakaan sillä niitä ääniä kuuluviin, niin menen ihan paniikkiin! ;)
Mulla on huomenna np-ultra ja varsinkin Tiitun viestin jälkeen ei ole kovinkaan varma olo. :/ Vaikka tätä pahoinvointia todellakin piisaa, ja mahakin on valtava, niin silti olen tosi peloissani koko ajan.
Ehkä se johtuu myös siitä, että kun lapset tietävät ja odottavat vauvaa ihan mielettömästi, niin kauhistuttaa ajatuskin, että joudun heille sanomaan, että ei vaineskaan...
Mutta pitäkäähän peukkuja meille huomiselle!
Mä nukuin tänään oikein huonon yön jälkeen aamulla kahteentoista (tai siis iltapäiväähän se jo on!;) ja nyt on niskat ihan jumissa, mutta muuten olo huomattavasti parempi! En ole edes oksentanut tänään, vaikka olen jo syönyt jugurtin ja juonut lasin appelsiinimehua... Voisiko tästä tulla SE päivä, jolloin en oksenna?! :D
Nyt teen vähän töitä ja sitten hakemaan lapsia. Menee se päivä näinkin... ;)
niila rv 11+4
Tiitun viesti veti kyllä hiljaiseksi :( Voimia! Tuli itselle olo, että mitä jos ei olekaan elämää masussa.. vaikka varhaisultrassa kaikki kondiksessa olikin. No, vielä pitää ensi viikkoon odotella np-ultraa, sitten ollaan taas viisaampia.
Mulla alkaa loma jo poltteleen ja työmotivaatio on aika heikkoa :) Vielä ois 12 työpäivää ja sitten saa huokaista.. Raskausoireet on miltei hävinneet ajoittaista huonoa oloa lukuunottamatta eikä aina tee mieli syödä mut muuten onkin enempi ok.
Piti kommentoida vaikka kelle, mutta työkaveri hätyyttelee viesteineen naamakirjassa niin pää tyhjeni samantien :/ Joten huomenissa paremmalla onnella. :)
Silveri 10+2
Lämmin myötätuntohalaus Tiitulle! Kyllä sitä on itselläänkin koko ajan pelko persiissä.. Mitä enemmän terveitä lapsia on saanut, sitä epätodennäköisemmältä tuntuu, että kaikki menisi nytkin hyvin..
Täällä on todella vaihtelevia nämä päivät. Välillä on jo ollut loistava olo ja ruoka maistunut ja taas väliin mahtuu ihan kamalia päiviä..
Kokeilin tänään sykemittaria ja siellä alamahalla viuhui sykkeet 170-190 väliä, ei ihan mene meikäläisen leposykkeestä, oma syke oli 90. Ihana tunne :0) kokeilen varmaan joka päivä tästä eteenpäin ;0)
Mulla on kauhea kompleksi tämän oman olemuksen kanssa. Alavatsa on selkeästi pullistunut, ja vaikka olenkin ihan hoikka, niin onhan tuo vatsanahka niin löysä ja keskivartalon lihakset ei ole ihan kuin jollain personal trainerilla. Tähän kun lisätään lyhyt selkä ja se tosiasia, että kun alavatsa pyöristyy ja kohtu nostaa muuta tavaraa ylöspäin niin kauheat makkarat nousee tohon ylävatsalle. Ja lisäksi vielä tää turvotus. Vaikka rinnat on kipeet niin ei ne niin paljon ole kasvaneet, että peittoais nää makkarat.. Ahdistaa..
Tiedän, että kuulostaa superpinnalliselta!! Mun työ on ihmisten edessä esiintymistä ja jotta onnistuu hyvin, täytyy olla sinut itsensä kanssa ja nyt en todella ole. Ei auta kuin mennä ostamaan oikein hyvännäköisiä tunikoita ;0)
Mutta naiset, nyt on loistava aika olla raskaana, kun normivaatteistakin löytyy hyvännäköisiä tunikoita ja legginssit on muotia ;0) ;0) muistan pari odotusta, kun normivaatteista ei löytynyt mitään ja ne mammaluomukset ei aina ole niin kivan näköisiä..
En ole oikeasti näin pinnallinen ;0) mua vaan aina ahdistaa tää alun venymispaisuminen, kunnes saa ylpeänä kantaa ihan oikeata ja oikeannäköistä vauvamahaa.. siihen on vielä 10 viikkoa..
täällä nyt rv 8+5, jes kohta kymmenennellä viikolla!!!!! ens ma on eka neuvola
10 viikkoa olisi tänään tullut täyteen... Ekalla neuvolakäynnilläkin ehdin käydä, ja np-ultraan ajan varata, mutta niin vaan ei pikkuinen pysynyt mukana... Elämä jatkuu, ehkä meille se iltatähti kuitenkin vielä jonain päivänä tulee. Kuka tietää...
Toivon sydämestäni kaikkea hyvää ja onnellista odotusta joululahjojen odottajille! Ja samalla myötätuntohalaus kaikille teille, joita on sama suru kohdannut...
Suuret sympatiahalaukset Niitille! Toivon sydämestäni teille iltatähteä, kun on sen aika. Nyt surkaa surut rauhassa ja toipumisia!
Niila, tosi surullisena kaikkien kelkasta pudonneiden puolesta :'(
cornflower: Mulla eka meni 3päivää yli lasketun, et katsotaan miten tän tokan kanssa käypi...tosin ajattelin ekan kanssakin et syntyy pari viikkoa jälessä ja sit oli ihana ylläri kun saatiinkin nyytti aikasemmin kainaloon!:)
Mäkin tunsin ekasta liikkeet jollain viikolla 15-16...ne "perhosenlepatukset";)...toivottavasti tälläkin kertaa alkaisi ajoissa tuntemaan... :)
Chocolina: Ihana et ultrassa kaikki oli hyvin!
Ester: Sinäkin samoissa...jännää ja kaikilla vielä ultrakin samana päivänä!!! Torstaita odotellessa..=)) Missäs sä synnytitkään, mä en nyt yhtään muista oliko siitä puhetta...?
kattu:Ollos hyvä...kiva on päivitellä ja katsella mis muut synnyttää jne:)
Tosta syömisestä oli puhetta...mulla pahoinvointi on kyllä helpannut, mutta varsinaisesti ei kyllä ruoka hirmusti maistu, eli oon päättän et syön mikä vaan tuntuu uppoavan, vaikka haluaisin syödä terveellisesti, mut jos joku epäterveellinen uppoaa paremmin niin sillä mennään...paras kuitenkin ees jotain syödä!
-coco-:Ihana kun näit vaavin masussa:)
Tiitu79x: Voi Tiitu...paljon jaksamista ja voimia tähän raskaaseen aikaan...*halit*
mie: Ei oo kokemusta kotidopplereista....kyselin neuvolantädiltä niistä kun mietin kanssa sen hankkimista, mutta se nyt vähän lupaili et jos tuntuu niin voin käydä siellä kuuntelemassa sydänääniä!!VAikka eihän se tietty ihan sama oo...
niila: Sulla tais olla tänään ultra...innolla odotan kuulumisia!!
Niitti: Jaksamista Niitti rankkaan aikaan ja paljon haleja ja tsemppiä!
Nyt esikoinen heräs aamupäikkäreiltä...moro!
Anneh ja pieni 11+5
Hei taas kaikille,
Olen pitänyt hiljaiseloa, ku oon halunnut tunnustella omaa oloa, ku esikoistan ootan. :) Eka nevola on käyty. Aika kummallinen kokemus, ku tuntuu että tiedän neuvolan tädistä enemmän ku hän meistä :O Tädillä siis riitti juttua :D
Np-ultra varattuna kesäkuun alulle ja neuvola-lääkäri kesäkuun puoleen väliin ja heinäkuullekin uus neuvola-aika.
Paljon lämpimiä halauksia keskenmenon kokeneille! Todella ikävää ja kurjaa! Muuta en osaakkaan sanoa. :(
Omat tuntemukset vaihtelevat päivittäin. Suurimmaksi osaksi olen onnellinen ja superiloinen pyöristyvästä mahasta. Välillä taas pelkään kauheesti keskenmenoa.
Eilen jäi pahoinvoinnin takia ekaa kertaa ruoka syömättä. Itku meinas päästä, vaikka eihän se niin vakavaa ole :) Mielialat siis vaihtelee hurjasti!
Mies lähtee tänään kolmen päivän työmatkalle, joten yritän pitää pääni kylmänä, enkä kuvittele mitään. Omat ajatukset lähtee välillä niin lentoon ja sitten pelko ottaa vallan. Onneks mies saa aina palautettua maan pinnalle. Toivon vaan, että tuhkat pysyy ilmatilasta poissa, et mie pääsee ajallaan kotia rauhoittamaan miun ajatukset "normaaliin".
Ihanaa odotusta kaikille ja toivottavasti kaikkien vauvat pysyy masussa!
viuhka
..teidän keskenmenon kokeneiden takia, on se vaan niin kurjaa! :(
Itel oli eilen eka neuvola ja ens tiistaina olis eka ultra.. Jännittää kovasti onko siä ketään.. Eikä np-ultraankaan enää kamalasti aikaa oo ja se mua jännittää iha järkyttävästi viime kertaisen raskauden takia.. (turvotusta oli n.7cm kauttaaltaan.. ei siis ollu terve hän..)..
Jahas mutta ny täytyy alkaa valmistautuu pojan 2v neuvolaa varten.. harmi kun aika on just päikkäriaikaan, saattaa olla hiukan kiukku..
Ninnininnuli 8+5
Pakko oli kokeilla tota sykemittaria.. pah, eikä se mittää löytäny alavattalta.. olipa osi järkevää testata, nyt kauhee stressi sen takia.. Onkos muilla aina näyttäny? Mullakaan ei tota massaa oo ylimäärästä ettei siitäkään johdu.. höh..
Tuosta sykemittarista, mulla se toisinaan näyttää heti sykkeen vatsalta, toisinaan taas en löydä hakemallakaan, eli ei kannata stressata asian takia.
Ajattelin pysyä hiljaa perjantaihin asti, silloin aamulla on ultra viimeinkin ja nyt nämä viimeiset päivät ennen sitä tuntuvat olevan aikamoista tuskaa ja kehittelen kaikenmoisia kauhuajatuksia mielessäni ja niillä en aio teitä vaivata....... Eli pinoudun sitten taas perjantaina kertomaan joko vapauttavat tai langettavat uutiseni.
Ihanaa viikkoa ja valoisia ajatuksia kaikille!
Katjalah+Papu5 rv9+5
Aurinkoista ja vähän märkää huomenta...aamulla herätessäni vettä satoi kaatamalla ja yöllä ukosti...Nyt näyttäis kuitenkin aurinkoinen sää olevan tulossa, jee:)
Aloittelin sitten taas tossa uuden pinon meille, jottei mene viikkopinot pitkiksi... ;) Tosin nyt on ollut rauhallisempaakin, kun säät hellii... =)
Mä odotan innolla jo torstaita, voi kun päivät menis nopiaa!!!=) Meillä siis eka ultra, päästään kurkkimaan sitä pientä ihmettä, mikä toivottavasti masussa köllöttelee!!
niila: Voi tsemppiä paljon tuohon 24/7-pahoinvointiin!! Sulla on enää yksi yö ultraan...ihanaa:) Sama juttu meillä, kerrotaan julkisesti kun ultra on toivottavasti onnellisesti takana. Eli puhelin käy varmaan kuumana ultran jälkeen kun vihdoin voi sisaruksille ja omille isovanhemmille kertoa:))
LoVeLy2:Tervetuloa mukaan, oikeessa paikassa oot nyt:)Täälläkin masu näkyy jo ihan selkeesti...ei paljon peitellä muuta kun isoilla vaatteilla... ;)
Aotearoa: Laitoin sun synnytyssairaalan listaan:)
cornflower: Tervetuloa mukaan! Me mennäänkin sun kanssa samoissa...La mullakin 1.12. :) Katotaan nyt muuttuuko sit ultrassa...
Mä kävin pojan kans neuvolas viikoil 10+5, niin sillon ei multa saatu kuulemaan...sanoi kyllä et vauveli voi olla huonossa asennossa ja et yleensä vasta 12viikon jälkeen aletaan kuuntelemaan neuvolan laitteilla... Mut sullahan on nyt jo melkein 12viikkoa täys, joten vois ehkä kuuluakin... :)
Missä sä synnytät?
Juu, että tämmöistä...nyt poitsu pahan teossa, joten moikka moi!!
Anneh ja pieni 11+5