Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*JOULULAHJAT viikkoon 20*

17.05.2010 |

Aurinkoista uutta viikkoa joululahjojen mammoille :)

Joululahjat 2010

Ester/1.12.

anneh/1.12./KOS

cornflower/1.12./

kuutti/2.12.

niila/2.12./Vammala tai TAYS

elena/2.12.

Sandie/3.12.

vicchio/3.12.

äippä-86/5.12.

Kaala/6.12.

Zerlina/6.12.

Tiitu79x/6.12.

Twinkle/7.12./KOS tai NKL

Tiitu79x/7.12.

VBJ/8.12/KYS

marjiie/8.12.

emo.poikanen/9.12.

haizuli/9.12.

viljatar/9.12.

babybooming/11.12.

silveri/12.12./TAYS

mairen/12.12.

aotearoa/13.12./TYKS

Tinja/13.12.

happines/13.12.

meiju88/13.12.

Niitti/13.12.

äityli-85/14.12

Strawberry2010/15.12.

88äiti/15.12.

Jellona84/16.12./LS

Katjalah/16.12./TAYS

Marie-Helena/16.12.

LoVeLy2/16.12./NKL

Timantti76/17.12./OYS

äitykkäinen2/17.12./JS

bellys/17.12.

Sabriina/18.12.

-coco-/18.12.

viuhka/19.12.

Samaku/19.12.

kattu/20.12.

chocolina/20.12.

Misu-78/21.12

Tanzku/21.12.

sannakko/22.12.

ninnininnuli/23.12.

hiisi70/23.12.

4nEmo/24.12./PHKS

ph/24.12.

eewokki-74/24.12./

maapu/25.12./K-SKS

nuunuu78/25.12.

Katriina89/28.12.

manta1/29.12./HYS

Ellu1984/30.12.

DolceVita/30.12.

ViuhtiTiuhti/30.12.

hiutale/30.12.

nennula

normutin

VanillaSky

CornflakeGirl

olivia2010

Kössi Kenguru

Mindy81

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on niiiin huonoo koko ajan että välillä iskee epätoivo! Yritän olla iloinen ja ajatella positiivisia ajatuksia, mutta koko aikaa ei vain pysty. Eilenkin pääsi jo itku kun alan olla niin huolissani kun en saa mistään mitään vitamiineja tai ravinteita kun kaikki tulee ulos ja paino vain laskee. Niinkuin joku sanoi että meinaa ihan unohtua tämä koko ihana asia mitä tässä ollaan käymässä läpi. Totta se on! Yritän vakuutella itselle että kohta menee ohi ja kyllä se pieni tuolla masussa tarvitsemansa ottaa vaikka itsestä tuntuu ettei mitään ravinteita saa....

Anteeksi kauhea ruikutus, huoli on kova ja olo huono, mutta kyllä se siitä. Huomenna pääsen neuvolaan ruikuttamaan niin ei tarvi teitä vaivata :) Ihana kuulla teidän ultra uutisia, itsellä 1.6 eka ultra. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin!

Koitetaan vain jaksaa ja muistaa nauttia pienistä hyvän olon hetkistä :D

-kattu, öööö 10 jotain taisin seota itekkin nyt laskuissa, väliäkös tuolla, heittää aika paljon kuitenkin....

Vierailija
42/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan täältäkin pahan olon huokaisu...

Ninnininnuli ja kattu, jaan täysin tunteenne! Mäkin muistan edellisessä raskaudessa, että join inkivääriteetä, mutta nyt inkivääri olikin raskausaikana kiellettyjen aineiden listalla! Yllättävää...

Eli ei siis inkivääriä.

Mua ei kyllä ole koskaan auttanut mikään tähän oloon, ei b-vitamiinit tai homeopatiat. Eikä syöminen sen paremmin.

Nukkuminen auttaa ja lenkkeily (tosin nyt tällä helteellä ei sekään).

Mä yritän pitää vaan mielessä, että hyvän asian puolesta... :)

Mulla on siis niin paha olo koko ajan, että jos vain avaisin suuni ja antaisin tulla, niin pystyisin oksentamaan milloin vain. Eli taistelen siis koko ajan oksennusta vastaan (ja vähän väliä häviän)! Ja esim. yskäistä en voi, saati pestä hampaitani, ne voittaa taistelun heittämällä. ;)

Ja mähän siis olen saikulla, ollut jo pari viikkoa ja tulen olemaan ainakin tämän kuun loppuun. Eikä yhtään ole liiottelua, koska en missään nimessä voisi olla töissä tällä ololla!

Ja tätähän tulee jatkumaan siis vielä monta viikkoa mulla, edellisestä oksensin viikolle 26 asti... :/

Onnea normutin hyvistä ultrakuulumisista ja kiitos silverille vaatevinkistä!

Mie, koita jaksaa tolkuissas huomiseen vielä ja tule sitten kertomaan kuulumiset! :)

Ja äipälle jaksamista töihinpaluuseen!

Ja ihanaa odotusta kaikille!

:)niila rv 12+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!!

Meillä myös la 1.12 ja ennestään on tytöt 06/07 ja 09/09. Siis kiva yllätyshän tämä on ja pahoinvointia takana n.7 viikkoa mutta nyt alkaa tuntuun että vointi on vähän parempaan:) Synnyttään menen Vammalan aluesairaalan koska on niin lämpimät kokemukset! Onkos muita täältä päin? olis kiva vaikka ihan kahvilla käydä vaikka?

Vierailija
44/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kattu sinua! Koita kestää! Voin vaan kuvitella, itse en ole edes oksentanut ja silti olo on ollut aivan karmea.. Anna tulla vaan! Täällähän sitä saa valittaa ihan rauhassa!

Odotitko ensimmäistä? En muista.. Pahoinvoinnin poisjääminenhän on hyvin yksilöllistä, mutta rv 10 lopussa keltarauhashormoni ei enää yksinään turvaa sikiön eloa vaan istukka alkaa toimia, jolloin keltarauhashormonin määrä laskee.. ja sehän on juuri se hormoni, joka meille nämä ihastuttavat alkuoireet antaa :0) joten pitäisi alkaa helpottaa sinulla ihan näinä päivinä..

Täällä ollaan nyt virallisesti kymmenennellä raskausviikolla, vähänkö hienoa!! Enää 30 viikkoa jäljellä ;0)

Toi kohtu on alkanut jo painaa hurjasti, aamulla olin varma, että ainakin 3 kiloa on tullut lisää, mutta aamupaino oli vielä samassa jamassa, JEEEE! Tosin vaikka paino on sama, niin ihan karmeat röllykät tuossa ylävatsalla komeilee, alavatsa alkaa olla jo kovaa tavaraa..

Ystävän neuvo, jos haluat pitää vyötärösi tiukassa kunnossa, älä ala haalia viittä odotusta.. Tosin olen nähnyt niitä supertiukkamahaisiakin ison perheen äitejä.. Mutta ajattelen itse, että saahan se jossain näkyä, että on neljä kertaa venyttänyt vatsanahkansa rantapallon ympärille ;0)

Aurinkoista mieltä! Ja hei, kaupasta löytyi jo tosi hyviä nektariineja, niitä saa alas, vaikka oksettaisi kuinka, taivaallisia!!

4nEmo rv 9 tasan

Vierailija
45/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole kirjoitellut, mutta lukenut kyllä ahkerasti juttuja:)

Suuret pahoittelut kaikille ryhmästä tippuneille, pistää nuo uutiset aina miettimään omaakin raskautta ja pelkäämään pahinta. :(

Mulla on pikkuhiljaa alkanut olo paranemaan (kopkop) enkä saa nauttia enää joka-aamuisesta pöntön halailusta. Tosin aina vaan kun saa nukkua pidempään niin se rituaali jää väliin muutenkin. :D

Ruoka ei oikeen maita, kaiken lämpimän ruoan joudun pakottamaan alas ja määrällisesti se on tosi vähän mitä onnistun nielemään. Pääasiassa leivällä ja nesteillä eteenpäin:D

Kävin tänään niissä verikokeissa (mitä ne nyt siinä tutkiikaan), ens viikolla ensimmäinen lääkärineuvola ja siitä seuraavana maanantaina ultra! Sitä odotan kuin kuuta nousevaa, vihdoinkin saa jotain varmuutta että mahassa on oikeasti joku! Sitten voi varmaan kesäkuussa jo julkistaa tiedon, tähän asti on kerrottu vaan molempien perheille. Tosin oon mässäillyt silläkin ajatuksella etten kertois vielä piiitkään aikaan, luulen nimittäin että voisin pitää asian salassa aika pitkälle, koska on jo ennestään mahaa.... :) Mut ehkä sitä haluu sit jo kertoa..

Onkos mukana ahkeria sali/jumppamammoja? Kuinka hyvin ootte nyt alussa jaksaneet käydä? Aloitin alkuvuodesta käymään aktiivisti salilla ja erilaisissa jumpissa, nyt kuitenkin varmaan jo neljättä viikkoa lusmuilen kotona enkä saa lähdettyä kuntoilemaan. Toisaalta kamalat tunnontuskat ja morkkis siitä ettei oo käynyt, mutta toisaalta on kyllä ollut niin huono/heikko ja väsymys olo 24/7 että on ollut viimeisenä to do-listalla...vapauttakaa mut näistä tuskista!! :)

Tulipas sepustus, ehkä jos kirjottaisi useammin niin saisi pidettyä viestit vähän lyhkäisempinä:D

Ihania, aurinkoisia ja hyvävointisia päiviä kaikille!

mairen ja mökö 10+4

ainiin, synnytyssairaala tulee olemaan TAYS

46/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä onnellinen Anneh! Np-ultra oli tänään ja kaikki meni hienosti, vaikka jännitin hulluna...voin koko päivän pahoin ku jännitti niin paljon!! No siellä kölli meidän vauveli...heilutteli käsiä ja jalkoja kovasti!:) La siirtyi 28.11., eli kuuluisin marraskuisiin, mutta jatkan edelleen juttua teidän kanssa kun ootte jo "tuttuja" ja kuitenkin tämä joulukuulla syntyy, olen melko varma!

Mutta lisää juttuja myöhemmin...nyt leikkii poitsun kanssa!!

Anneh ja pieni 12+4:)

Vierailija
47/68 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas!

Kirjoittelin pitän viestin, mutta se katosi taivaan tuuliin.

Lyhyemmin siis:

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille, onnea uuteen yritykseen, kun on sen aika.

Onko teille muille jo käynyt niin, että ulkopuoliset ovat huomanneet raskauden?

Minä nimittäin olen lihonut jo 5 kiloa (ja viikkoja vasta 10 takana), joten töissä on alettu jo kuiskimaan pyöristymisestäni ja tänään yksi jo kysyi ihan suoraan, että olenko raskaana.

Harmittaa, en haluaisi kertoa vielä.

En tiedä olenko turvonnut vai lihonut, mutta kiloja on todella noin paljon tullut ja mun vatsa on aivan valtava!! Mitkään vaatteet eivät mahdu päälle.

Kerrassaan masentavaa.

-Jälleen omaan napaansa (kirjaimellisesti) tuijottaen,

Marie-Helena

Vierailija
48/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensimmäinen mahantaputus eilen! Työkaveri käveli ohi, mutta pysähtyi yhtäkkiä ja taputti mun mahaa, mutta ei sanonut mitään! Pakkohan mun oli sitten kertoa että olen raskaana :). Muille työkavereille kerron kuitenkin vasta ultran jälkeen. Eli yksi ihminen on huomannut ja se johtuu kyllä mahan turvotuksesta. Eilen oli erityisen iso. Tänään taas vähän peittävämmät vaatteet päällä varmuuden vuoksi :).

Vierailija
49/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia 4nemo lohdutuksen sanoista, ja juu ensimmäistä odotan :) Kävin tänään aamutuimaan tosiaan siellä neuvolassa, kaikki arvot kohdallaan, paino hieman tippunu mutta neukkutädiltäkin sain lohdutuksen sanoja; ainakin raskaushormonit tosissaan jylläävät kun niin huonoa oloa on ja arvotkin kohdallaan joten eiköhän kaikki suju hyvin! Toki on yksilöllistä ja toisilla ei vain oloja tule, mutta oli kiva kuulla mukavia sanoja, niin neuvolatädiltä kuin teiltäkin =) Ultraankaan enää puolitoista viikkoa!

Se hyvä puoli mulla on että olen lukulomalla jo ollut pidemmän aikaa. Ei siis tarvi töihin vääntäytyä saati kouluunkaan. Nostan siis hattua ja kumarran syvään teille, jotka käytte töissä ja hoidatte vielä muita lapsia ja kärsitte pahoivoinnista... Voin kuvitella että teillä on rankkaa joten parempi itse vain nauttia kun vielä voin.

Mutta nyt täytyy koittaa syödä jotain :)

-kattu, 10+3

Vierailija
50/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nyt NT-ultra takana ja kaikki hyvin. laskettuaika ei siirtynyt vaan on edelleen 1.12. Kaveri heilutteli käsiään ja pää-perämitta oli 54mm. Nyt tietää jo kaikki lähisukulaiset, kyllä on hauskoja reaktioita ollut, onneksi ei yhtään negatiivista :)

Toivottavasti muillekin tulisi hyviä uutisia. Ja voimia tietysti kaikille menetyksen kokeneille.

Ester, 12+2

Vierailija
51/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten pakkaamaan mökkikamppeita!

HUHHUH, nyt sitten eka ultra ja neuvola takana, kaikki hyvin. Yksi pieni juuri viikkojen mukainen toukka bongattu!

Seuraava ultra onkin jo keskiviikkona, jolloin samalla katsotaan ultralla kohdunkaulan tilanne, se kun on minulla sellainen, mitä aina pitää tarkkailla.

Nyt voi lähteä keventynein sydämin viikonlopun viettoon. Ihanaa viikonloppua kaikille!!!!

Katjalah+papu5 rv10+1

Vierailija
52/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aikaisemmin taka-alalla ollut ilmoittautuu joukkoon mukaan jo nyt, vaikka suunnitteli odottavansa maanantaisen np-ultran yli ennen kuin pinoutuu. La on näillä näkymin 12.12, ja nelosta odotellaan.

Jännittää niin hurjasti, että ajattelin jakaa tämän olotilan teidän muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Pahoinvointia/ oksentelua on ollut riittävästi aina tähän viikkoon asti,mutta nyt olo on helpottanut, mikä saa ajatukset vain entistäkin epävarmemmaksi raskauden suhteen. Onneksi sää suosii ja tekemistä riittää, niin saa muuta ajateltavaa.

Aurinkoista viikonloppua teille kaikille!! Myys+? rv 10+5

Vierailija
53/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kovasti odotettu ultra takana onnistuneesti.

Aamulla kello oli soimassa 7.30, kun heräsin kello näyti 4.40. Sittempä pyöriskelin sängyssä vielä hetken ennen kun luovutin ettei sitä unta enää tule.

Ehkä jännitti.

Kaikki hyvin, hiukan isompi oli, mutta ei lähteny siirtämään laskettua.

Myö ei haluttu osallistua seulontoihin, mutta ultran täti sanoi että silmämääräisesti pieni on tämä niskaturvotus juttu.

Kyllä on paljon parempi olo vaikka ei sitä vieläkään kunnolla tajua että raskaana ollaan.

mie ja 12+0

Vierailija
54/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattu: kiva kun lohdutti! Ja ihan oikeast, kyllä sitä jotenkin kestää niin kauan kuin ei oksenna koko ajan, vaikka käviskin töissä ja hoitais muita lapsia. Ja toisaalta, kun on muutakin ajateltavaa kuin se karsea olo, niin se saattaa välillä unohtua ;0)

Anneh: ihana juttu! Odotan itsekin tuota helpotusta :0)

Mairen: en käy salillä tai jumpassa tällä hetkellä, mutta harrastan juoksemista ja vielä olen juossut. On ihan normaalia, että alkuraskaudessa tulee taukoa, mutta palaa ihmeessä harrastuksen pariin heti, kun väsymys vähänkin antaa periksi. Toista odottaessa kävin spinning circuit ja step tunneilla rv 22 asti, sitten alkoi supistella, jatkoin reippailla sauvakävelylenkeillä. Kannattaa hankkia tukivyö, kun maha alkaa jo painaa ja liikkua niin paljon kuin pystyy. Pysyy paljon paremmin paino kurissa ja kaiken maailman kolotuksia on vähemmän ja toki piristää myös omaa mieltä. JA sitten on helpompi jatkaa liikkumista synnytyksen jälkeen.. Itsekin aion kesälomalla aloittaa bodypumpin, 4 odotuksesta oppineena suosittelen pitämään selkä- ja käsien lihakset kunnossa (ja jalat toki kans) säästyy suuremmilta selkävaivoilta.. Hyvä ystäväni sai juuri kuudennen lapsensa ja kävi jumpassa synnytykseen asti..

Viikonloppuja!

55/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa poistaa joukosta pois. Luonto teki tehtävänsä.

Eilen alkoi kovat vatsakivut kun rv olisi ollut 8. Luultiin aluksi että kysta se aiheuttaa kipuja koska säteili niin kovasti siihen kohtaan. Ultrattin ja pieni oli lopettanut kasvunsa 7+4. Ei löytynyt sydänääniä:(

Pääsin heti kaavintaan ja viime yön olin tarkkailussa vielä sairaalassa.

Olo on tyhjä...

Katse suunnattava tulevaisuuteen:/

56/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

cornflower: Ihanaa et sydänäänet kuului:)

niila: Joo, mä sekoilin noitten laskettujen kanssa, kun olin väärässä päivässä ja silleen;) Ja ihana kun sydänäänet kuului:)

Ester: en tiedä kävitkö jo siellä apteekissa, mutta mallasuutetta on myös suositeltu ja itse annoin sitä pojalle, jolla meni vatta kovaksi rautalääkkeestä! Ihana et kaikki hyvin ja et sukulaisten reaktiot ovat olleet hyviä:)

Tiitu79x : Vielä kerran sulle, kaikkea hyvää elämässä ja toivon sydämeni pohjasta että teille suodaan pian onni ja vauva pysyy matkassa! Jaksamista ja tsemppiä!!

bellys:Ihana et kaikki kunnossa ja vauva oikeessa paikassa:)

4nEmo: Aivan mielettömän koskettava runo!!!

äippä-86:Miten meni ultra?

Silveri: Kiitos vaatevinkistä…toivottavasti ois viel huomenna voimassa…täytyis käydä jotain vaatetta ostamassa!!

mie: Ihanaa et ultrassa kaikki kunnossa?)

normutin: Kiva kuulla hyviä uutisia ultrasta!!:)

treehouse:tervetuloa mukaan:)

cornflower: Ihanaa et kaikki hyvin!:) Meillä siis sun kanssa edelleen la:t tosi lähekkäin. Minkä kokoinen teijän pikkuinen oli nyt?! Mä en halua lähteä tästä ryhmästä kun on ”kotiutunut” tähän ja tuntuis hassulta täs vaihees hypätä toiseen pinoon mukaan;) Kuitenkin, melko satavarmasti tää syntyy joulukuussa!;)

katjalah: Onnea toukasta:)

myys : tervetuloa mukaan!!

ph: Voi miten kurjaa, suuret osanottoni teidän suruun!!:( Tsemppiä ja jaksamista ja onnea tulevaan!!

Täällä kaikki hyvin ja olen ollut tänään niin hyväntuulinen eilisen ultran jälkeen ja nyt läheisetkin tietää, osa tiesi jo etukäteen ja osa ei. Yllättyneitä olivat kyllä suurin osa… hahaa;)

Nyt kamala väsymys painaa, joten ois varmaan aika suunnata nukkumaan palaneen nahan kanssa;))

Öitä!!

Anneh ja pieni 12+5

Vierailija
57/68 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut! Tosi surkeaa, että teillekin kävi noin. Oikein paljon voimia toipumiseen ja sen jälkeen katse kohti uutta yritystä...

Iso lohdunhalaus!

Niila

58/68 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei avasin tollasen suljetun ryhmän tänne vauva.fi:hin, missä vois kirjotella vähän privammin jos kiinnostusta tästä porukasta löytyy....

Ite en ehkä toistaseksi viel liity facebook ryhmään, mutta ois kiva kirjottaa privammin...oisko siis kiinnostusta sinne siirtyä? Siellä voi keskustella nimimerkeillä kuten tässäkin, mutta voi myös nimillä jos itse niin haluaa ja sit siellä pystys jakamaan masukuvia yms. jos haluaa....mitä mieltä ootte?

Ryhmä löytyy nimellä Joululahjat 2010!!

Anneh 12+6:)

Vierailija
60/68 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi osanottoni teille kaikille jotka ovat pienensä menettäneet :( Suuret halaukset ja voimia tulevaisuuteen ?

Anneh, kyselit miten saan nuo sydämet tänne. Mulla on läppäri ja tässä koneessa saan sydämen painamalla Fn Alt ja L. En sitten tiedä toimiiko taviskoneessa samalla lailla.

Olen seurannut teidän kirjoituksia, mutta jotenkin en vaan saa aikaiseksi kirjoitella. Raskausoireita ei juurikaan ole, joten jännittää onko vaavi kunnossa vai ei. Tosin tyttöä odotellessa ei silloinkaan kummempia oireia ollut. Kävin 14. päivä neuvolassa ja onneksi ultrattiin. Edellisenä päivänä olin hiukan vuotanut verensekaista vuotoa, mutta se johtui onneksi kystasta. Täti sai ultralla la:ksi 19.12. vaikka menkkojen mukaan ja varhaisultran mukaan olis 25.12. Ens keskiviikkona on verikokeet ja si varataan np-ultra. Olisin jättäny verikokeet väliin ja ottanut pelkän ultran, mutta sitä ei kuulemma saa erikseen :/ Np-ultra näyttää sit tarkemmin tuon la:n. Tosin nelonen meni viikon yli.

Eipä muuta nyt tule mieleen (joka tosin oli aika omanapaista) jaksamisia teille joilla on pahoinvointia/ oksentelua. Toivottavasti alkaa pian helpotamaan.

Maapu ja murunen 9+1 (kait)