9kk päiväkotiin rintamaidolla onnistuuko?
siis lypsäisin ja antaisin maitopulloissa päiväkotiin, voivatko kieltäytyä?
Kommentit (9)
Ainakin helsingissä tavoitteena tukea vanhempien kasvatustavoitteita. Kaytännössä voi tarkoitttaa ihan mitä vaan. Miedän päiväkodissa yksi äiti kävi kesken päivänimettämässä. Ei kai siitä tädit riemuissaan olleet kun häiritsi heidän rytmiään, mutta eivät voineet kieltääkään.
rinnasta ennen hoitoon viemistä. Muuten hoitoon jääminen on todella vaikeaa. Kannattaa siis ainakin ennen aloitusta testata kotona, kuinka lapsi reagoi siihen, että saa rintamaidon pullosta oletetun hoitoajan.
mitähän hyötyä luulet siitä olevan? Muuta kun, että tissisi pysyvät isona? Vastustuskyky rintamaidosta on hankittu jo puolenvuoden ikään mennessä ja jos siitä tissimaidosta ei edes mitän erityistä läheisyyttä saa (kun päiväkodon henkilökunta antaa sen pullosta) niin eikäs tuo ole ihan turhaa hommaa kaikille?
heiltä.
Koetko itse tämän hygieeniseksi?
Suosittelisin silti korviketta, kätevämpää. Annat sitten kotona omaa maitoa.
eritteitä lapsen pissojen ja kakkojen lisäksi...
maidontulo varmaan hiipuu. en kyllä tiedä, arvelen vain.
'
Monet imettävät lopuksi vain aamuin illoin, kuten itse olen tehnyt viimeiset pari kk. Loppuisikin se maito! Mutta ei kun pakkaa pahasti kun yritän tästä vielä vähentää.
Eism. jenkeissähän monet äidit tekevät kuten ap on ajatellut. Siellä tosin sitten on vähän väliä niitä skandaaleja, kun päiväkodissa on annettu lapselle väärän äidin maitoa jääkaapista!
Lapsen kannalta tärkeintä kai olisi, että imetys ei lopu samalla rysäksellä kuin päivähoito alkaa. Liian paljon muutoksia keralla.
Mukavaa henkilökunnan käsitellä sitten äidinkin eritteitä lapsen pissojen ja kakkojen lisäksi...
sitten jotenkin parempi kuin ihmisen?
meni hoitoon 10kk. Hoidossa hän sai korviketta, kotona mentiin rintamaidolla. Oma tuotanto pysyi hyvänä, ja toisaalta keski ihan hyvin työpäivän tauon.
Helpompaa ja hygienisempaa se on päiväkodille. Ja jos ei ole maitoallergiaa, en ymmärrä, miksi tuon ikäiselle ei voisi sitä korviketta antaa. Maitotuotteisiin hän tutustuu kuitenkin hyvin pian, ja korvikkeessa se on vähän pilkotummassa muodossa, joten mielestäni se on hyvä siirtymä tavallisiin maitotuotteisiin.
Imetystä voi edelleen jatkaa aamuisin ja iltaisin, ylipäätään silloin kun on kotona.
maidontulo varmaan hiipuu. en kyllä tiedä, arvelen vain.