Voiko kouluun mennä topissa vai täytyykö olla t-paita?
Siis tietenkin voi, mutta onko se ihan ok?
Kyse on 10-12v tytöistä...
Kommentit (82)
tai sivistyksen tai sen puutteen kanssa.
Mitä ihmeellistä siinä topissa on, olkapäät näkyy, entä sitten? Ei eletä missään muslimimaassa. Ketä oikeasti haittaa jonkun lapsen tai aikuisen olkapäät??
Minulla ei ole käynyt mielessäkään että toppi tai hihaton mekko olisi joku "seksivaate". Minusta siinä että olkapäät on paljaana ei ole mitään erityisen siveetöntä, onko oikeasti jonkun mielestä? Lapset on ihan olleet hihattomissa mekoissa päiväkodissa kun oli helle. Voi kauhea mikä etikettivirhe.
Näyttää olevan niin, että ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla saanut...
Jos aikuinen ihminen ei ymmärrä fiksusta pukeutumisesta sen verran, että hyväksyy lapselleen topin kouluasuksi, sitä näyttää olevan turha vääntää rautalangasta...
Monet vanhemmat ajattelevat, että Salkkaritkin on ihan jees alakouluikäisille... Tämä on sama juttu!
Kun ei ole syvempää sivistystä, kysellään, mitä pahaa niissä nyt on...?
Fiksuus näkyy pitkälle!
hämmästynyt ja kauhistunut siitä miten täällä aikuiset seksualisoi pikkutyttöjä. Jos jonkun mielestä 10veellä hihaton on "liian paljastava" niin mielestäni on silloin päässä vikaa. En näe mitään seksuaalista pikkutytöissä vaikka olisivat uimapuvuissa. Täällä kuitenkin puhutaan että topit ovat "aikuisten bilevaatteita".
Mitä teidän päässä liikkuu? Tuleeko normaaleille aikuisille oikeasti likaisia mielleyhtymiä nähdessään pikkutyttöjä hihattomissa:o Kahden tytön äitinä aika pelottava ajatus. Pikkutyttöni ovat ihan lapsellisissa hihattomissa tai niskalenkkimekoissa, pitääkö mun nyt pelätä että heitä ajatellaan nyt jotenkin "seksikkäästi" pukeutuneina?
Ei kouluun mennä uimapuvussakaan. Toppi on vapaa-ajanvaate. Toppia ei saa pitää useimmilla työpaikoillakaan, kun se ei vaan ole sovelias. Ihan sama, kuin esim. lyhyt minihame tai shortsit.
Mä olen hämmästynyt ja kauhistunut, että joku ei ymmärrä pukeutumisen perussääntöjä. Sun pikkutyttösi voivat ihan huoletta olla vapaa-ajallaan niissä hellemekoissa. Kouluun pitää yleensä pukeutua.
"kouluun pitää yleensä pukeutua". Kyllä siellä suurin osa muksuista on ihan peruscollareissa ja ihan tavallisissa "vapaa-ajan vaatteissa". En ole nähnyt vielä koulua Suomessa jossa noudatetaan joten "pukeutumissääntöjä". Joku toimistopukeutuminen on ihan eri asia kuin lasten tai nuorten pukeutuminen kouluun.
"pukeutumisen perussäännöt", olet kyllä melkoinen muinaisjäänne. Kurkkaapa joskus miten kouluissa pukeudutaan. Lapset pukeutuu samalla tavoin kuin vapaa-ajalla ihan arkivaatteisiin ja nuoret oman tyylinsä mukaan oli sitten hevareita, goottilolitoja tai mitä lie.
Ei kouluun mennä uimapuvussakaan. Toppi on vapaa-ajanvaate. Toppia ei saa pitää useimmilla työpaikoillakaan, kun se ei vaan ole sovelias. Ihan sama, kuin esim. lyhyt minihame tai shortsit.
Mä olen hämmästynyt ja kauhistunut, että joku ei ymmärrä pukeutumisen perussääntöjä. Sun pikkutyttösi voivat ihan huoletta olla vapaa-ajallaan niissä hellemekoissa. Kouluun pitää yleensä pukeutua.
ite en tajua mite muka toppi on jotenki ei sopiva vaate kouluun? kyllä lapsilla nyt pukeutumisen vapaus pitää olla itsekin pukeudun miten haluan ja aina, vain harvoin en käytä toppeja. Pervo joka saa väännettyä jotakin tytöstä jolla on toppi päällä, nii sillon jo ongelmia. T-paita voi olla epämukava pahalla helteellä kun se voi hiertää kainaloista, ja eiköhä me ny osata kainaloita ajella, jos joku ei ajele niitä ja käyttää pelkkiä toppeja, nii sillo onki oma häpeänsä. Toppi o iha nykypäivinä normaali lasten vaate. Pakko kyl nauraa välil ku luki näit teiä juttuja. normaali tank toppi on paremman näköinen muutenkin kuin spagetti hihainen narutoppi. Kyllähän sitä nyt lapsenkin pitää antaa muodin mukaisesti pukeutua ja kaikkea. Antakaa nyt herranjumala lastenne pukeutua miten haluavat, jos laitatte lapsellenne rumia vaatteita joita ette olisi itsekkään nuoruudessanne pitäneet, niin he voivat kärsiä siitä koulussa. Kannattaa tsekata Demi ja MissMix niistä löytyy aina hienoja vaatesuosituksia näin topeista huppareihin, minishortseista farkkuihin.
Kolme vuotta sitten kolme tyttöäni menivät elokuun lämpimillä ilmoilla Hello Kitty-topeissa kouluun. Olivat silloin 5., 3. ja 1.luokilla. Ovat niissä koulukuvissakin.
Enpä olisi uskonut, että olivat paheksuttavat vaatteet. Ja minä sentään olen vanha kalkkisäiti (silloin 44v)ja minun mielestäni olivat ok vaatteet.
kunhan on siisti, ei liian lyhyt. En ymmärrä, miten täällä voidaan (jossain viestissä) vaatia tytöille "polvet peittävää" alaosaa?
Koulutytöt on sieviä topeissaan ja hameissaan, harvapa tyttö nykyään pitempää hametta käyttääkään.
Kokonaisuus ratkaisee, ei hihan tai helman pituus.
Tässä on vielä se riski, että jos pakotatte jollekin 10-12 -vuotiaalle t-paidan päälle, hän nurkan takana ottaa t-paidan pois ja alla onkin toppi...
Älkääs nyt. Eihän tällaisilla keleillä kukaan käytä t-paitoja??? Toppi on ihan ok myös 10-12 vuotiaalle tytölle. Bikinit ei tietenkään ole ok kouluuun, mutta eihän bikinit ja toppi mitenkään ole sama asia.
Mutta jos tytär laittaa topin päälleen ja kainalokarvat on ajelematta niin mielestäni sopii syyttää äitiä, on jäänyt jotain tärkeää opettamatta tytölle!
aina käytetään kyllä töissä ja kouluissa ja rannan ja oman pihan ulkopuolella yleensä siistejä vaatteita, jotka eivät paljasta epämiellyttävän paljon ihoa. En minä ainakaan halua, että kaupoissa ja virastoissa minua palvelee joku shortsiasuinen topi tai topitar saati sitten opettaisi koulussa. Lapsille voi jo pienenä opettaa mikä ero on loma- ja työ-opiskelupukeutumisen välillä.
Ovatko nämä rihamatoppiasuisten koulussa näyttäytyvien lasten äidit sitten kotona olevia ja lapsi ei ole saanut mallia työpukeutumisesta.
Kainalot ei saa näkyä. Pienihiha pitää olla.
Tähän asti olen ostanut meidän pienille tytöille vaatteet sillä periaatteella, että ne näyttävät hyvältä. En ollenkaan ollut ajatellut sitä, että jonkun perverssin mielestä ne voivat näyttääkin liian hyvältä. Nytkö on alettava ostaa "rumia" vaatteita ? Oikeastiko ?
en myöskään anna tyttäreni pukeutua nirunaru toppeihin. Hihaton paita kyllä on päällä, mutta liian pienet topit ei ole soveliaita kouluun. Kyllä sen koulupäivän jaksaa olla t-paidallakin.
Ei ne shortsit niin paljoa paljasta.
Jos olet noin vanhoillinen se on oma häpeäsi.
älä valita jos tyttäresi pukeutuu paljastaviin.
jos teini laittaa päälleen tiukan t-paidan, se paljastaa ne tissit yhtä hyvin kuin tiukka hihaton toppi...
Se on sen ihmisen ongelma jos ei osaa hallita käytöstään nähdessään lapsia ja nuoria normaalissa vaatetuksessa, ei meidän lasten ja nuorten eikä meidän ongelma! Kenelläkään ei ole oikeutta ahdistella tai muuten käyttäytyä sopimattomasta, oli ihminen vaikka kuinka alasti kadulla. Pienistä lapsista puhumattakaan !!
Kuvitelkaa miltä pienistä tytöistä tuntuu, kun heti ala-aste ikäisinä t-paidasta tytön päällä tulee rivo ja tytön ruumiista peiteltävä ja pelottava.
on vasta 9kk mutta nyt jo päätin, että kun menee kouluun, pukeutukoot toppiin ja vieläpä spagettiolkaimiseen sellaiseen. Ihan vain vain teitä mammoja ärsyttääkseni.
Se on sen ihmisen ongelma jos ei osaa hallita käytöstään nähdessään lapsia ja nuoria normaalissa vaatetuksessa, ei meidän lasten ja nuorten eikä meidän ongelma! Kenelläkään ei ole oikeutta ahdistella tai muuten käyttäytyä sopimattomasta, oli ihminen vaikka kuinka alasti kadulla. Pienistä lapsista puhumattakaan !!
Kuvitelkaa miltä pienistä tytöistä tuntuu, kun heti ala-aste ikäisinä t-paidasta tytön päällä tulee rivo ja tytön ruumiista peiteltävä ja pelottava.
Ei topeissa ole mitään vikaa. Meidänkin koulussa niitä on monella.
Huh huh...kuolussa pitää olla asiallisesti. T paita pitää olla,jos nyt opetat pukeutumaan niin ei hän nuorenakaan hilluu puolipukeissa!!! Ei sallisi tyttäreelle pukeutua provosoivasti,siitä paitsi tosissaan hyvää jos hän oppi kunnioittamaan itsensä,sen ikäisellä tytöllä on jo pienet rinnat koska hän on esimuttosikäsenä.
Haha. Meillä on luokassa n. 35 astetta lämmintä näillä keleillä. Myös itse opena olen hihattomassa mekossa töissä, en tietenkään missään nirunaruolkaimisessa tai paljastavassa. Lapsi siistissä hihattomassa topissa/hihattomassa mekossa on tälläisillä keleillä todellakin ihan ok, mieluummin kuin lapsi viikon ruokatahrat sisältävässä hikisessä t-paidassa.
Mitens paljon sita "helletta" nyt on? 25c? Hei haloo, se ei ole syy menna kouluun puolialasti.
Onneksi asun maassa, missa on koulupuku, HIHALLINEN, ja lampoa piisaa joka paiva yli 30C