Voiko kouluun mennä topissa vai täytyykö olla t-paita?
Siis tietenkin voi, mutta onko se ihan ok?
Kyse on 10-12v tytöistä...
Kommentit (82)
Opeta lapsesi tavoille!
Koulu tai työpaikka ei ole aurinkoranta tai -terassi!
Oeln tosi tyytyväinen kun lasteni koulun uusi rehtori kirjasi koulunsääntöihin, ettei olkaimettomissa paidoissa tulla kouluun.
Työpaikalla olen joutunut huomauttamaan useammalle että lyhyet shortsit eivät ole sopiva työvaate toimistollamme, jossa käy myös asiakkaita.
KAMALAA!!!!!!!!!!!!!
Ei lapsille sovi topit! Aikuisille TOPIT tehty. Ja bikinit! HYI! Minusta kaikkien lasten pitäisi olla lapsia, ja mennä rannalle aataminasussa! Ei lapsilla voi olla vielä TISSEJÄ mitenkään tai KARVOJA,mutta lasten pitää käyttää t-paitoja! Toppi ei sovi lapselle, mutta itse olen aikuinen ja käytän toppeja. T-PAIDAT LAPSILLE,MUTTEI KAUHEITA PALJASTAVIA.EIKÄ LAPSILLE RINTALIIVEJÄ! ÄLKÄÄ HERRAJESTAS PILATKO LAPSIA!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 10:10"]
KAMALAA!!!!!!!!!!!!!
Ei lapsille sovi topit! Aikuisille TOPIT tehty. Ja bikinit! HYI! Minusta kaikkien lasten pitäisi olla lapsia, ja mennä rannalle aataminasussa! Ei lapsilla voi olla vielä TISSEJÄ mitenkään tai KARVOJA,mutta lasten pitää käyttää t-paitoja! Toppi ei sovi lapselle, mutta itse olen aikuinen ja käytän toppeja. T-PAIDAT LAPSILLE,MUTTEI KAUHEITA PALJASTAVIA.EIKÄ LAPSILLE RINTALIIVEJÄ! ÄLKÄÄ HERRAJESTAS PILATKO LAPSIA!
[/quote]
HIRVITTÄVÄÄ!!!!!!!!!!
Älä aliarvioi toisia!!!!!!!! Topit sopii minusta vaikka 4 vuotiaalle.Lapsilla VOI OLLA RINNAT. ja voivat käytää rintalivejä. Ja karvoja voi olla Bikinit sopii, muttei kouluun.
Kyse on lapsista, kauheaa, jos uimarannalla on 10 vuotias alasti! Sitä siten kiusataan koulussa, topit ylle vain helteellä huhhuh tulipa kuuma! Oma murrosikäni alkoi 8 vuotiaana!
Ollaan vaan ilmeisesti totaalisen eri maailmoista. Lapseni saavat pukeutua oman tyylinsä mukaisesti, en pakota kauluspaitoja pitämään. Ihan tavisvaatteissa kouluissa ollaan, vaikka kuinka laittaisit lapsesi jakkupuvut päällä kouluun niin ei se mitenkään normia ole.
Tässä ketjussa oli kyse topeista, eikö? Tyylinsä mukaisesti mun lapseni saavat pukeutua, mutta mm. nirunarutopit, liian lyhyet hameet tai shortsit ei käy.
Meinaatko, että se vaatetus on joko tiukkis jakkupuku/kauluspaita -tyyliä tai halvan näköistä pikkupissistä? Tyylinsä mukaisesti voi pukeutua muutenkin.
On nyt kuitenkin ehkä eri asia aikuiset naiset työpaikalla kuin kouluikäiset pikkutytöt. Lyhyet hameet ja shortsitkin on lapsilla ihan normaaleja eikä mitään pissispukeutumista. Yleensä pienten tyttöjen hameet on lyhyitä, pitkiin törmää harvemmin.
Ollaan vaan ilmeisesti totaalisen eri maailmoista. Lapseni saavat pukeutua oman tyylinsä mukaisesti, en pakota kauluspaitoja pitämään. Ihan tavisvaatteissa kouluissa ollaan, vaikka kuinka laittaisit lapsesi jakkupuvut päällä kouluun niin ei se mitenkään normia ole.
Tässä ketjussa oli kyse topeista, eikö? Tyylinsä mukaisesti mun lapseni saavat pukeutua, mutta mm. nirunarutopit, liian lyhyet hameet tai shortsit ei käy.Meinaatko, että se vaatetus on joko tiukkis jakkupuku/kauluspaita -tyyliä tai halvan näköistä pikkupissistä? Tyylinsä mukaisesti voi pukeutua muutenkin.
Toisekseen koulussa ollaan se päivän kuumin aika ja silloin olkapäät palavat herkimmin. Meidän koulussa on ainakin 45min ruokavälkkä, joten ihan oikea huolenaihe tuo palaminenkin on.
hämmästynyt ja kauhistunut siitä miten täällä aikuiset seksualisoi pikkutyttöjä. Jos jonkun mielestä 10veellä hihaton on "liian paljastava" niin mielestäni on silloin päässä vikaa. En näe mitään seksuaalista pikkutytöissä vaikka olisivat uimapuvuissa. Täällä kuitenkin puhutaan että topit ovat "aikuisten bilevaatteita".
Mitä teidän päässä liikkuu? Tuleeko normaaleille aikuisille oikeasti likaisia mielleyhtymiä nähdessään pikkutyttöjä hihattomissa:o Kahden tytön äitinä aika pelottava ajatus. Pikkutyttöni ovat ihan lapsellisissa hihattomissa tai niskalenkkimekoissa, pitääkö mun nyt pelätä että heitä ajatellaan nyt jotenkin "seksikkäästi" pukeutuneina?
En halua altistaa lastani sellaiseen enää. Kerran pyöräilimme kesäpäivänä jäätelökioskille ja tytölläni oli juurikin tuollainen narutoppi (oli 6 tai 7v.)
Itse pyöräilin hieman tyttöni perässä, koska pysähdyin korjaamaan pikkuveljen pyöräilykypärää. Ohikulkijat eivät siis tienneet meidän olevan samaa porukkaa. Näin kuinka eräs mies pysähtyi, kääntyi katsomaan ja nuolaisi huuliaan (aidosti perverssin näköisesti) kun tyttöni ajoi ohi. Hyi, hitto. Sen jälkeen ei olla tollasia toppeja käytetty.
Näin kuinka eräs mies pysähtyi, kääntyi katsomaan ja nuolaisi huuliaan (aidosti perverssin näköisesti) kun tyttöni ajoi ohi.
Tiedän että tuollaisia ällötyksiä löytyy maailmasta, mutta mielestäni on väärin ettei kesähelteellä anneta pikkutytön pukeutua toppiin. Ei hän itse ymmärrä syytä. Jos toppi on oikeasti lasten söpö pikkutoppi jonka olkaimet eivät ole liian pitkät voi minusta ihan hyvin olla koulussa tai muulla julkisella paikalla päällä.
Näin kuinka eräs mies pysähtyi, kääntyi katsomaan ja nuolaisi huuliaan (aidosti perverssin näköisesti) kun tyttöni ajoi ohi. Tiedän että tuollaisia ällötyksiä löytyy maailmasta, mutta mielestäni on väärin ettei kesähelteellä anneta pikkutytön pukeutua toppiin. Ei hän itse ymmärrä syytä. Jos toppi on oikeasti lasten söpö pikkutoppi jonka olkaimet eivät ole liian pitkät voi minusta ihan hyvin olla koulussa tai muulla julkisella paikalla päällä.
Suojaahan se olkapäitä palamiselta ja siinä sivussa noilta ällötyksiltä. Nirunaruja ei meidän tyttö käytä, ei edes tykkää niistä. Hihattomat, siistit paidat (ja mekot) on ok.
Mä en tänään päästänyt ekaluokkalaista tyttöäni kouluun spagettiolkaimellisessa topissa, vaikka sen pituus olikin ihan riittävä. Mun miestä koulussa ei olkapäiden pitäisi näkyä. Kotipihassa ja viikonloppuna taas tuo vaate on ihan ok.
Tytöllä oli tosi farkkushortsit, mutta niiden alla oli trikoolegginssit.
Ja vähän vastaavasti, töissä voi olla rentokin t-paita mutta ei mun mielestäni toppia.
Ei tässä kannata mihinkään jakkupukuihin verrata, kuten joku kirjoittajista, vaan ylipäätään siistiin arkiseen pukeutumiseen. Uimarannalle, sukujuhliin, työpaikalle, urheilukentälle ja kouluun pukeudutaan kaikkiin eri tavoin. Se on kohteliaisuutta, käytännöllisyyttä ja hyvää käytöstä, jonka toivon myös lapseni oppivan. On helpompaa sitten aikuisena, kun suunnilleen tietää, miten mihinkin paikkaan ja tilaisuuteen pukeudutaan.
Jos tytöt voi tulla topilla niin pojat varmaan ilman paitaa eikö se yleensä niin mene
jos tytöt voi tulla topilla, pojat voi tulla topilla.
Toppi=hihaton paita, löytyy sekä tyttöjen että poikien, naisten että miesten malleina runsain mitoin.
En vetäisi tähän nyt aikuisten työpaikkapukeutumista, koska ainakin meillä töihin tulo tennareissa, t-paidoissa, farkuissa, huppareissa ja muissa koululaisille sopivissa vaatteissa on ehdoton ei-ei. Tyylikäs toppi ei taas ole ongelma muuten kuin asiakastapaamisissa, jolloin päälle vedetään jakku.
Pointti on siis se, että toki koulussa on pukeutumissäännöt eikä yksikään toppeja puoltava ole täällä muuta väittänyt (eli uimapukuihin ja napapaitoihin vetoaminen on täysin turhaa). Ne ovat kuitenkin rennot ja vapaamuotoiset ja sallivat vappa-ajan vaatteet, kuten tennarit, lenkkarit, t-paidat, farkut, collegepuserot, verkkarit, lippalakit (ulkona), leggingsit jne.
Vapaa-ajan vaatteeksi väittäminen on siis turha argumentti toppia vastaan, koska vapaa-ajan asut ovat koulussa yleisesti sallittuja.
Ainoa, millä toppia voisi vastustaa on sen liika paljastavuus. Mielestäni tämäkin veto on huteralla pohjalla ottaen huomioon, että toppeja on erilaisia ja toppi voi olla myös kaula-aukoltaan umpinainen, jopa poolokauluksinen, ja tällöin ainoa, mitä se paljastaa, on käsivarret. Ottaen huomioon, että käsivarsien ja osin olkapäiden paljaus on ongelma vain virallisilla työpaikoilla ja (osittain, vrt. häät jne) kirkossa, tämän koodin ulottaminen kouluun, jossa pukeudutaan kauttaaltaan vappamuotoisesti vapaa-ajna vaatteisiin, on naurettavaa.
En halua altistaa lastani sellaiseen enää. Kerran pyöräilimme kesäpäivänä jäätelökioskille ja tytölläni oli juurikin tuollainen narutoppi (oli 6 tai 7v.)
Itse pyöräilin hieman tyttöni perässä, koska pysähdyin korjaamaan pikkuveljen pyöräilykypärää. Ohikulkijat eivät siis tienneet meidän olevan samaa porukkaa. Näin kuinka eräs mies pysähtyi, kääntyi katsomaan ja nuolaisi huuliaan (aidosti perverssin näköisesti) kun tyttöni ajoi ohi. Hyi, hitto. Sen jälkeen ei olla tollasia toppeja käytetty.
Se että, jollekin pervollee tulee mieleen jotain inhaa jostakin säädyllisestä on musta sen pervon ongelma. Himokkaita niljakkeita isompi ongelma tässä on se, että välitetään eteenpäin sitä asennetta, että on tytön, varsinkin ei-seksuaalisen (aikuisessa mielessä) pikkutytön, asia huolehtia muiden siveydestä.
Siinä, että kielletään pikkutyötltä toppi tai sortsit, koska joku kokee seitsenkesäisen lapsen paljaan polven seksuaaliseksi nimenomaan todetaan, että "näinhän se on, peitä itsesi" ja seksualisoidaan vieton lapsi pahemman kerran - vastuu aikuisten vääristä katseista siirretään lapseen. Ei minusta fiksun aikuisen käytöstä.
Liian paljastavat, hyviä käytöstapoja vastaan sotivat vaatteet ovat sitten asia erikseen, mutta tuossa esimerkissähän vaatteessa ei ollut sinänsä mitään vikaa, koska olit sen alun perin soveliaaksi katsonut, vaan vika tuli siitä, että aikuinen mies tulkitsee vaatetta inhottavalla tavalla.
Tuo on kuitenkin se sama logiikka, joka on burkhan pitämisen takana: vastuu ei ole katsojalla vaan katsottavalla, ja koska maailmassa on sairaita mieliä, säädyllisetkin asiat on kätkettava, koska ne kiihottavat varmasti jotakuta.
sen jälkeen kun olet nähnyt sen pervon kuolaavan lapsesi perään, unohdat hyvin pian noi periaatteet ja suojelet lastasi.
Lapsen ei itsensä tarvitse tätä miettiä, äiti on se joka ottaa vastuun siitä pukeutumisesta. Itseasiassa, jos asuisimme muslimimaassa niin pukisin mielummin burkhan kun tulisin joka päivä raiskatuksi/ solvatuksi. Sinä voit taistella puolestani (periaatteessa ihan ihailtavaa), mutta minä pidän sopuisasti t-paitaa täällä suomessa.
T-paidat eivät oikein ole muutenkaan naisten vaate ja miehilläkin enemmän urheiluvaate.
Kyllä hihatonkin (ei naruolkaiminen) toppi on ihan ok kouluun. Jopa meidän 1-v. pitää toppeja, eikä t-paitaleikkauksella tehtyjä vaatteita.
siis en tiiä nyt kaikki te vastaajat jotka kauhistelette että ei voi toppia laittaa kouluun päälle ett puhuttekste pelkästään lapsista,semmosista alakoulu ikäsistä vai niinku ett minnekään kouluun/töihin ei sais toppia laittaa?? siis toppihan on normaali vaate miss ei oo vaan niin leveitä hihoja? onks jotenkin kauheeta jos olkapäät paljastuu? hä? ite oon koulussa ja kaikki siell käyttää kesään kuuluvii vaatteita, siis toppei, minihameit ja -shortsei.. mä käytän ihan tuubitoppiikin?? ja se ett ei muka töihin sais laittaa toppii. meiän opeillaki on toppei yms. päällä, kuka olettas et ne pukeutus pitkähihasiin ja pitkiin housuihin?hahahha mut on kyl pakko sanoo ett yhell oli niin tiukka paita päällä (tosin hyväkroppanen) et repesin ku näin sen enkä voinu kattoo sitä nauramatta tai siis oli nimittäi aika hyvänäköne mutt ei niitte iha semmosii tuntemuksii pitäs aiheuttaa xD.. mut ei se häiritsevää olllu et kaikil on oikeus laittaa miten minivaatteit päälle ku on kuuma (tai vaikka keskitalvellaki jos huvittaa..) mut okei, tietty jos on jossai asiakaspalvelus tai menee kokouksee nii ehkä sillo vähä enemmän päälle eikä mitää ilosii hepenii päälle mut niiku muute. tää on 2000-luku, mun mielest se raja kulkee siin et sentää on jotain päällä, ei tuu missää bikineis tai alusvaatteis...
Siis niinku tota mä taas en ymmärrä. Ja sehän on just siistii, et on tosi vähän päällä.
siis en tiiä nyt kaikki te vastaajat jotka kauhistelette että ei voi toppia laittaa kouluun päälle ett puhuttekste pelkästään lapsista,semmosista alakoulu ikäsistä vai niinku ett minnekään kouluun/töihin ei sais toppia laittaa?? siis toppihan on normaali vaate miss ei oo vaan niin leveitä hihoja? onks jotenkin kauheeta jos olkapäät paljastuu? hä? ite oon koulussa ja kaikki siell käyttää kesään kuuluvii vaatteita, siis toppei, minihameit ja -shortsei.. mä käytän ihan tuubitoppiikin?? ja se ett ei muka töihin sais laittaa toppii. meiän opeillaki on toppei yms. päällä, kuka olettas et ne pukeutus pitkähihasiin ja pitkiin housuihin?hahahha mut on kyl pakko sanoo ett yhell oli niin tiukka paita päällä (tosin hyväkroppanen) et repesin ku näin sen enkä voinu kattoo sitä nauramatta tai siis oli nimittäi aika hyvänäköne mutt ei niitte iha semmosii tuntemuksii pitäs aiheuttaa xD.. mut ei se häiritsevää olllu et kaikil on oikeus laittaa miten minivaatteit päälle ku on kuuma (tai vaikka keskitalvellaki jos huvittaa..) mut okei, tietty jos on jossai asiakaspalvelus tai menee kokouksee nii ehkä sillo vähä enemmän päälle eikä mitää ilosii hepenii päälle mut niiku muute. tää on 2000-luku, mun mielest se raja kulkee siin et sentää on jotain päällä, ei tuu missää bikineis tai alusvaatteis...
Hahhaa no kai sitä sit voi tulla :DD Mut MUN MIELIPIDE on se ett voi pukeutuu miten haluu, mut pelkät alusvaatteet ei oo tarpeeks, ne ei oo mun mielestä oikeet vaatteet, kun ne on vain ALUSvaatteet. Mut kaikista normaalinta varmaan olis jos kaikki ois alasti? Niiku alunperinki, mut tää maailma on vaan tämmönen ett ollaan keksitty joskus ruveta pistää kamaa päälle ja siihe ollaan sit totuttu. Tekstin tarkotus ett ei toppi oikeasti ole mitenkään paljastava ja ketä ees kiinnostaa jossain suomessa mitä kaikilla on päällä ku ei missään irakissa tai semmosessa asuta missä on kaikki pukukoodit, saa tappotuomion jos vähänki nilkat vilkkuu.
Ja en kyll oo sitä mieltä on siistii olla vähis vaatteis sen puolesta ett siin jotain paljastais vaan sen takia ett onpahan vaan kevyempi ja viileämpi olla..Sori vaan jos on eriajatusmaailmat ja tarviiks oikeesti suuttuu siitä jos kirjottaa eri tavalla? Toi ei oo kivaa.
Toppi kuuluu kiellettyihin vaatteisiin myös yleensä työpaikoilla. Aina on tietenkin näitä, jotka luulevat sen olevan ok työpukeutumista, mutta hyvin pian ainakin meillä siitä tulee huomautus. Ok se on vain, jos siinä päällä on esim. jakku tai paita.
Mä oon 12w ja käytän minihameita ja toppeja kesällä!...Tosin kaikki muslimit ja kebabmiehet sun muut viheltelee aina ku meen ohi.....Onneks on keksitty poikaystävä joka suojelee ,välittää ja rakastaa!....AAAwww...Se onki pelastanu mut jo luoja ties kuinkamonta kertaa!..(=